Helluntalaisen sanoja vanhalle naiselle

Rakkauslaulu

Tässä on taas näyttöä helluntalaisuudesta;

Ehkä sinun olisi hyvä koetella omia
Kirjoittanut: frihet 31.1.2006 klo 21.22

Rintoja, etkös sinä ole sen iän omaava tyttö, että rintasyöpääkin olisi tarkailtava.

Tiedäthän miten toimit, kun tämä ei ole paras paikka sen asian opetukseen.

Miten muuten "miehesi" jaksaa?

17

456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perushelluntailainen, pyrkii elämän Raamatun ajan moraalin mukaan. Naisen asema siihen aikaan oli mitä oli. Lisäksi frihetin "korvasyyhy" on vaikean asteista. Hän edustanee hihhulin arkkityyppiä. Onneksi nämä eivät ole äänitiedostoja, voisi kaiuttimet rätistä, kun frihet reuhaa.

• Hyi yök!

Eläkeäijä ja käyttäytyy kuin kakara! Frihetin pitäisi tulla uskoon, niin ehkä hän tulisi järkiinsä. Mikä pelle!

• mamabeard

linkin että mistä kirjoituksesta oli ja kenelle.
      Ihan kiva jos motiivisi on olla objektiivinen ja tarttua epäkohtiin. Eikä kaikin mahdollisin keinoin arvostella helluntailaisia?

• mamabeard

Minun mielestäni ei ollut lainkaan hauskaa.
        Mutta jos kyseessä olisi ollut jonkun luterilaisen ärsyyntyminen jonkun helluntailaisen sanomisiin, ja siinä olisi tullut lohkaisseeksi jotakin samankaltaista, olisiko aloituksen tekijä samalla innolla tarttunut siihen?

• ....
        mamabeard kirjoitti:

Mutta jos kyseessä olisi ollut jonkun luterilaisen ärsyyntyminen jonkun helluntailaisen sanomisiin, ja siinä olisi tullut lohkaisseeksi jotakin samankaltaista, olisiko aloituksen tekijä samalla innolla tarttunut siihen?

pilkkaamisen, mielestäni tuo oli aiheellinen huomautus...

• toivoen
        .... kirjoitti:

pilkkaamisen, mielestäni tuo oli aiheellinen huomautus...

hänelle pitkää ikää mitä lääketiede voi tarjota, koska hän ei usko Jumalan parantavan nykyään vaan paraneminen on demoninen tapahtuma hänen mielestään.

• kiemurrella!
        mamabeard kirjoitti:

No voi voi, että pitää kiemurrella: jos ja jos. Mitään et voi sanoa 'näin ja piste'. Aina pitää vetää luterilaiset mukaan.

• Häh?
        toivoen kirjoitti:

hänelle pitkää ikää mitä lääketiede voi tarjota, koska hän ei usko Jumalan parantavan nykyään vaan paraneminen on demoninen tapahtuma hänen mielestään.

Ai että jos hellari puhuu synnin ja pahuuden sanoja, niin se ei olekaan syntiä ja pahuutta? Se onkin huumoria ja huolenpitoa? Voi teitä, jotka sanotte mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi! Jokaisesta väärästä sanasta teidän pitää tekemän tili Jumalalle!

• mamabeard
        kiemurrella! kirjoitti:

No voi voi, että pitää kiemurrella: jos ja jos. Mitään et voi sanoa 'näin ja piste'. Aina pitää vetää luterilaiset mukaan.

> Aina pitää vetää luterilaiset mukaan. <
        Asia on asia sanoi sen helluntailainen tai luterilainen tai kuka tahansa, mutta aloituksen tekijä nimenomaan halusi kääntää tämän asian seurakunnalliseksi kysymykseksi. Jos kyseessä olisi ollut jokin muu ylilyönti tai harkitsematon lausahdus, mikä tahansa jonkun yksittäisen helluntailaisen tekemä tai sanoma hölmöys, ehkä hän olisi tarttunut siihen samalla tavalla?
        Silloin ei olla murheissaan itse asiasta vaan käytetään sitä pelkkänä keppihevosena että saadaan taas mustamaalattua jotakin kirkkokuntaa tai herätysliikettä.
        Mielestäni oli ihan aiheellista esittää että olisiko aloituksen tekijä suhtautunut samalla tavalla jos tuo lause olisi tullut luterilaisen suusta jossakin väittelyssä helluntailaista vastaan.
        On vaikeaa olla objektiivinen kun omat tunteet on puolella tai toisella, mutta ainakin pitäisi tunnistaa oma puolueellisuus.
        Yhtä lailla minä voisin vetää tähän satoja typeryyksiä ja ylilyöntejä ja jopa todella sairaita vääntöjä mitä olen kuullut evankelisluterilaiseen kirkkoon kuuluvien ihmisten suusta, laittaisin otsikoksi "Luterilaisen sanoja" ja jatkaisin että "tässä on taas näyttöä luterilaisuudesta".
        Mutta en tehnyt niin.
        Nostin kommentissani esiin sen mistä aloituksessa pohjimmiltaan oli kyse. Kyse ei ollut murheesta yksityishenkilön sanojen tähden, vaan näitä sanoja käytettiin nimenomaan helluntaiseurakuntaan kohdistuvana leimaamisena.
        Olen sitä mieltä että häpeällinen puhe on sen ihmisen häpeä joka puhuu mutta jos toinen ryhtyy sillä asialla leimaamaan kokonaista kirkkokuntaa niin se onkin sitten jo hänen häpeänsä. Sellaisessa tilanteessa olisi hyvä tutkia omia motiiveja ja mielenlaatua.

• frihet
        mamabeard kirjoitti:

Ole samalla viivalla kanssasi ja minä vastaan tosi usein epäraamatullisesti, mutta jos ei muuta eräät tee, kuin parjaavat Kristittyjä julistajia ja heidän hengellisyyttään, niin vastaan kyllä, että samalla kun tunnustelee henkiä ,niin tunnustelkoon rintojaan, kun niin paljon on rinta syöpää.

Eli en ole tänäänkään täydellinen.
        Lääkäri en kyllä ole, vaan jos sen nimikkeen alla kirjoittaisin, niin eihän sit pahennusta tapahtuisi.

Minä näen Rean tyylin senverran syntiseksi, että vastaan melko lihallisesti.

• HÄH.
        Häh? kirjoitti:

Ai että jos hellari puhuu synnin ja pahuuden sanoja, niin se ei olekaan syntiä ja pahuutta? Se onkin huumoria ja huolenpitoa? Voi teitä, jotka sanotte mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi! Jokaisesta väärästä sanasta teidän pitää tekemän tili Jumalalle!

HYH

• luvan
        frihet kirjoitti:

Ole samalla viivalla kanssasi ja minä vastaan tosi usein epäraamatullisesti, mutta jos ei muuta eräät tee, kuin parjaavat Kristittyjä julistajia ja heidän hengellisyyttään, niin vastaan kyllä, että samalla kun tunnustelee henkiä ,niin tunnustelkoon rintojaan, kun niin paljon on rinta syöpää.

Eli en ole tänäänkään täydellinen.
        Lääkäri en kyllä ole, vaan jos sen nimikkeen alla kirjoittaisin, niin eihän sit pahennusta tapahtuisi.

Minä näen Rean tyylin senverran syntiseksi, että vastaan melko lihallisesti.

vastata lihallisesti? Jos oikein pidät itselläsi luvan lihallisuuteen, et voi olla uskossa.

• .....

.....

• Rakkauslaulu

Ehdotan
      Kirjoittanut: frihet 1.2.2006 klo 23.06

Että muistat Rean läheisiä väntäinkin yhtä paljon.

Ajattele entistä ukkoa, minkä tuskan on joutunut käymään, ei voi sanoa kun huh hellettä poikaparkaa, kun emäntä oikein henkeä kiottelee onko mitä syönyt.
      Aatteles jos olis ollu noita sipulin syöjiä, olis siinä henget kyytiä saaneet, kaljan hajun höystäessä.

Nyt ihan kauhistuttas ajatella että joku mamman poika Rean makuuhuoneen jakais.
      No tuskin siihen mitään vaaraa on, kyllä svenne miehetkin huomaa mikä on tyttöjään.

• mamabeard

kertaa laittaa tasapuolisuuden vuoksi myös jonkun omaan leiriisi kuuluvan veljen tai siskon ala-arvoisen sanomisen? Jonkin kömmähdyksen tai typeryyden, joka on tullut sellaisen uskovan suusta jota kohtaan tunnet sympatiaa?
        Sitten voitaisiin päästä keskustelemaan itse asiasta, siitä mitä on sopivaa puhua ja mitä ei. Nyt keskustelusi motiivi tuntuu olevan jossain ihan muualla kuin sydämen murheessa.

Siis oletko oikeasti murheellinen että tämä rakas veljesi on käyttäytynyt alatyylisesti?
        Vai käytätkö hänen alatyylisiä sanojaan ainoastaan leimaamismielessä, pyrkimyksenä saada kaikki Frihetin sanomiset leimattua sellaisiksi että ei niihin kannata vakavasti suhtautua, tai jopa että helluntailaisiin ei kannata vakavasti suhtautua ja että he on pelkkää lihallista porukkaa kaikki, kuten aloituksesi otsikkokin antaa ymmärtää sinun ajattelevan?

Jos tämä on tarkoituksesi, silloin olisi hyvä pysähtyä Jumalan sanan peilin eteen. Miettiä myöskin omia motiiveitaan ja omaa lihallisuuttaan.
        Oletko sitä mieltä, että kun olet tässä aloituksessa sortunut lihallisuuteen niin mitään sanomisiasi ei kannata ottaa todesta?
        Vaikka aloituksessasi on lihallisuutta ja puoluemielisyyttä, on siinä silti tottakin.
        Samoin on Frihetin kohdalla.
        Veli on monessa kirjoituksessa puhunut paljon hyvää asiaa.
        Ja vaikka emme olisi kaikista asioista uskovina samaa mieltä sinä ja minä ja Frihet ja nämä monet muut jotka täällä kirjoittavat, meidän nyt kuitenkin täytyy pyrkiä kunnioittamaan toisiamme erilaisista näkökohdista huolimatta, että tuokin veli tai sisko tahtoo taivaan tietä vaeltaa vaikka hänellä on erilaisia näkemyksiä kuin minulla.

En puolustele kenenkään kömmähdyksiä ja ala-arvoisia sanomisia tai vääriä, hurskaudeksi tekeytyviä puoluemielisyyksiä, mutta ei muutamien tyhmyyksien tai väärässä mielenlaadussa tehtyjen aloituksien johdosta ole vielä oikeutta mitätöidä kenenkään uskoa, ainakaan minä en voi katsoa että minulla sellaista oikeutta olisi, ei sinun eikä Frihetin suuntaan.

Siunausta teille kummallekin rakkaat Herran soturit!

Sota ei ole lihaa ja verta vastaan vaan vihollista vastaan hengellisessä maailmassa, kaikkea katkeruuden, vihamielisyyden ja anteeksiantamattomuuden henkeä vastaan, joihin kietoen vihollinen tahtoo harhauttaa uskovat taitamattomiin riitoihin keskenään, kun maailma ulkopuolella hukkuu.
        Tämä on sellainen asia että olisi jokaisen syytä pysähtyä ja luen itseni samaan joukkoon. Helposti tulee kyllä heti mieleen hyviä verukkeita että saa tämän ohitettua, mutta luulen että ne verukkeet hyvin vähän jos ollenkaan kestää Jumalan valoa.

Teille kummallekin sydämestäni kaikkea hyvää toivottaen:
        parta.

• ................

...........

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      121
      2243
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      56
      2176
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1865
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      7
      1407
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      77
      1395
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1377
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1161
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1150
    9. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1123
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      989
    Aihe