Muitakin maalta löytyy

Väärän työn tekijä

Nyt kun tappiomieliala velloo maalais-Suomessa niin muistuttaisin parista jutusta. Eilenkin ajankohtaisohjelmassa pohojalaane isäntä vinkui väärästä tuloksesta. Hänenkin puheistaan saattoi vetää sellaisen johtopäätöksen, että maalla ja Keskustan kannatusalueilla asuu vain maanviljelijöitä ja jokunen yrittäjä.
Väärin, väärin. Olen perheineni maalle muuttanut muutama vuosi sitten. Emme ole maatalousyrittäjiä emmekä yrittäjiä. Kepuvetoisessa kotikunnassamme on jonkin verran eri alojen teollisuutta, johon liittyy koko ketju suunnittelusta lopputuotteisiin asti. Itse olen ylempi toimihenkilö, mutta en kunnan palveluksessa. Täällä jo asuneilta ei työpaikkaa viety koska paikkoihin ei ollut paikallisia hakijoita. Kunnanisät ottivat riemulla meidät vastaan, kun saivat uusia veronmaksajia ja talokin tänne rakennettiin. Yleensä muuttovirta on toiseen suuntaan. Presidentinvaalien aikana on sitten roihahtanut ja samaa oli jo kunnallisvaalien aikaan ilmassa. Kunnallisvaaleissa pääpuolue kärsi tappion. Suoranaista ahdistelua on tullut esiin koska varmuudella ei voida sanoa että olisimme Keskustan kannattajia. On kerrottu, että nimiämme ei löydy paikallistason jäsenluettelosta; omaani ei ole naisjärjestön papereissa. Olen vedonnut mielipiteenvapauteen, vaalisalaisuuteen ja oikeuteen olla jonkin muun puolueen mahdollinen kannattaja.
On itkun aika. Muistakaa se, että maalla asuu muitakin kuin maatalousyrittäjiä, joita kuuluu ystäväpiiriini. Heidän kanssaan ei ole ollut vääntöä jokaisen omista asioista vaan ymmärrämme ja kunnioitamme toistemme näkemyksiä myös politiikan saralla. Tunnustan, että ilman kotimaista alkutuotantoa olisimme lirissä. Toisaalta maatalousväkikin tarvitsee meitä muita. Tietääkseni lapset käyvät koulua, sairaat saavat hoitoa, kaupassakin viljelijöitä näkyy kuin myös kirjastossa eli omavaraisia ei meistä kukaan ole.
Maaseudun naiset ratkaisivat vaalituloksen, sanotaan. Eivät ratkaisseetkaan vaan kotiin jääneet keskustakannattajat. Ystäväni (maatalousyrittäjä, ei Kepun jäsen mutta kannattaja) totesi, että turha on narista vaalin lopputuloksesta jos ei itse ole edes käynyt uurnilla. Tiedän ketä hän äänesti mutta sitää en kerro muille.

6

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisyyttä..

kohtaan.

• EI JAKSA LUKEE

Ei jaksa lukee nuita demareitten huijjaus yrityksiä enää.

• demarius..

yksi ja sama asia?

• solidaarius
        demarius.. kirjoitti:

yksi ja sama asia?

Onkohan toveri Elon solidaarisuutta mm. nämä ns. työväen nimissä ja idologian sillään pitämät kansojen murhat, noin 94 miljoona ihmistä eripuolilla maailmaa. Natsi Saksan teot olivat hirvittäviä ja ne on tuomittavia, jopa Elon ja aatetoveriensa mielestä, mutta ihmetyttää miksi ei heidän "omiensa"tekoja voi tuomita. En hyväksy missään tapauksessa Hitlerin tekoja, sen haluan vain selvitykseksi sanoa etten tule väärin ymmärretyksi.

• Väärän työn tekijä

Demari? En. Huijari? En sitäkään mutta käytinpä mielipiteeni. Tässä se nähdään: ei saa esittää muusta poikkeavaa. Sama meininki siis meillä että täällä. Keskustan yhtenäisyys rakoilee jo: yhdessä tekemisen aikaa viime viikolla hehkuttanut edustaja Neittaanmäki on aloittanut syyllisyysjahdin ja vaatii terhakkana poikana päitä pölkylle. Oma jää katkomatta totta kai.
        En minäkään jaksa lukea kirjoitustaidottomien vouhkaajien juttuja enää. Sanassa huijausyritys ei ole kahta j-kirjainta ja sana kirjoiteaan yhteen. Meidän kunnassamme on onneksi hyvä koululaitos eikä kaikkia kyläkouluja ole vielä saatu lopetettua. Lapsemme oppivat oikeinkirjoitusta ja kanssaihmisen kunnoitusta vaikka kotona nämä asiat yksisilmäisyyksissään ehkä unohdetaan. ;)

• Mr. Ferguson

Olet oikeasa mutta kirjoitit väärälle forumille. Täältä työskentelee yrittäjiä, yliopistotason etätyöntekijöitä [yks asuu tosa lähistöllä], mun kollegoja. Ikämme asuneet ja samaa ympyrää kulkeneet unohdamme helposti että muunlaistakin elämää on olemasa. Sama elämän ja ihmisten kirjo niin kun muuallakin. Kaikilla oikeus tehdä valintoja elää tavallansa. Kaupunkilaisilla sama systeemi. Oma on tutuin ja ainut vaihtoehto. Sohit ampiaisenpesää ja saat sonnat niskaan. Me kaikki tuemme toistemme elämän edellytyksiä kukin tavallaan. Maallakaan ei pakko ole kuulua Keskustaan onpa oikeus olla Demarikin tai veljen tapaan Kristillisdemokraatti. Se ei kuulu mulle tai muille millainen minä olen tai sinä olet. Olen Keskustan jäsen ja osallistuin talkoisiin. Koska oli *pakko*. Ei tarkoita sitä että Matti sai ääneni vaan Niinistö. Minäkin tavallaan olen poikkeava. Toivon sun viihtyvän maalla ja olevan oma itsesi. Avarakatseisia on olemassa maalaispaikkakunnillakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      20
      12488
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      9
      11250
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      179
      5147
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      35
      3780
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3594
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3257
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2944
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2638
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      57
      2207
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      2015
    Aihe