Mitä on mielestäsi suomalaisuus ja mitä merkitsee olla suomalainen?
Minä ainakin olen ylpeä kun olen suomalainen.
Suomalaisuus
5
314
Vastaukset
- Krisu
Minä olen ylpeä omasta itsestäni, ja siihen liittyy esim. suomalaisuus. Pitää kuitenkin muistaa että ylpeys ei millään lailla ole hyve. Se saattaa pilata monta asiaa. Itsetietoisuus on tärkeämpää (mikä on ja mihin pystyy).
- Zippå
Mua on aina vituttannu, kun ne esi-isät on olleet niin saatanan tyhmiä, että on pitänyt raahautua yhteen kylmimmistä kolkista, missä tällä pallolla voi asua. Ollut varmaan kova extreem juttu silloin. Olisin mielummin suomalainen, mutta jossain muualla, mutta kun pitää vielä äidinkielenäkin olla yks maailman vähiten puhutuista kielistä.
- suomalaisasiamies
Suomalaisuus tarkoittaa erityispiirteitä.
Mitä enemmän suomalaisia erityispiirteitä sen suomalaisempi.
Suomalaisuus ei siis ole tasa-arvoa eli sitä että kuka tahansa maapallon ihminen muuttuu suomalaiseksi muuttamalla tänne.
En tunne varsinaisesti ylpeyttä suomalaisuudestani. Olen esi-isieni pitkän ketjun tuote. Kunnia kuuluu heille jos niin halutaan.
Minulla on suomalainen nimi, äidinkieli Suomi ja olen suomalaisen näköinen.
Kunnia edelläolevista kuuluu menneille sukupolville ei minulle.
Olen tehnyt 5 suomalaista lasta.
Siitä kuuluu kunnia minulle ja raskaan työn tekijälle.- Fafner
Ihan ite lapsiloit teet. Savesta? Savisia itäbaltteja?
Mutta asiaan.
JOKAISEN SUOMALAISEN MIEHEN TULISI TODELLAKIN SIITTÄÄ VÄHINTÄÄN TUON MAINITSEMASI MÄÄRÄN KAUNIITA JA LUONTEELTAAN RAKASTETTAVIA PIKKU ITÄBALTTEJA JA TIETENKIN ITÄBALTTILAISEN NAISKUMPPANIN/KUMPPANIEN AVULLA "TEHDÄ" LISÄÄ JA LISÄÄ JA LISÄÄ... - suomalaisasiamies
Fafner kirjoitti:
Ihan ite lapsiloit teet. Savesta? Savisia itäbaltteja?
Mutta asiaan.
JOKAISEN SUOMALAISEN MIEHEN TULISI TODELLAKIN SIITTÄÄ VÄHINTÄÄN TUON MAINITSEMASI MÄÄRÄN KAUNIITA JA LUONTEELTAAN RAKASTETTAVIA PIKKU ITÄBALTTEJA JA TIETENKIN ITÄBALTTILAISEN NAISKUMPPANIN/KUMPPANIEN AVULLA "TEHDÄ" LISÄÄ JA LISÄÄ JA LISÄÄ...Suomalaiset ovat rodultaan lähinnä itäbaltteja.
Siis 1930-luvun tutkimusten mukaan.
Itse edustan kyllä lähinnä pohjoista rotua kuten lasten äitikin.
Mitä tulee syntyvyyteen niin ei se suomalaisuus ole säilynyt mielipiteillä vaan pitää olla niitä tekoja joista tärkein on lisääntyminen.
Ja tämäkin näyttää olevan monille "natseille" (esim. Kuisma, Halme) mahdotonta.
Juttua piisaa mutta siihen jää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal323257- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241539
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478