Elävä uhri
1. Joh. 4:10
"Siinä on rakkaus. Ei siinä että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä että Jumala on rakastanut meitä ja antanut ainoan poikansa syntiemme sovitukseksi."
Miten me kristityt vastaamme Jumalan rakkauteen? On ilmiselvää, ettemme omilla teoillamme pysty ikinä olemaan Jumalan armon ja rakkauden arvoisia, mutta tehkäämme niin kuin Paavali opettaa roomalaiskirjeessä:
Room. 12:1
"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehotan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne."
Uudestisyntyneinä, Jumalan lapsina, emme kuulu enää tähän maailmaan, vaan Jumalan perheeseen. Eikö lapsenkin ole hyvä totella vanhempiaan? Samoin meidän, Jumalan lapsien, on tehtävä kaikkemme, jotta Jumalan kirkkaus tulisi näkyviin teoissamme, sanoissamme ja kaikessa tekemisessämme. Monesti tuntuu kuitenkin ylitsepääsemättömän vaikealta elää Jumalalle. Silloin on tärkeää muistaa, ettemme ole yksin taistelussa pahaa vastaan. Jumalan Pyhä Henki on lähetetty keskuuteemme olemaan turvanamme, lohduttajanamme ja voimanamme. Myös arkipäivän valintamme heijastavat kuuliaisuuttamme Jumalaa kohtaan. Olen huomannut omassa elämässäni, että päivinä joina en ole lukenut raamattua tai rukoillut sydämelläni, olen paljon alttiimpi tekemään syntiä ja kääntämään katseeni pois Jumalasta. Sitten päivinä, joina päätän syventyä raamatun sanoman äärelle - vaikka olisikin jotain muuta "tärkeämpää" tekemistä - ja annan sanan vaikuttaa sydämeeni, sekä rukoilen sydämelläni, olen paljon vahvempi tekemään Jumalalle mieleisiä valintoja.
Halu Jumalan tahdon tekemiseen tulee ymmärryksen kautta. Kun katsomme Jeesusta Golgatan ristillä, ruoskittuna, kidutettuna, hyljättynä ja kuolleena, niin mitä ajattelemme? Jokainen Jeesuksen kokema ruoskan isku, kidutus ja lopulta kuolema on seurausta Sinun ja Minun pahuudesta, synnistä. Jeesus on ottanut kaiken kärsimyksensä itselleen, vaikka se olisi kuulunut meille. Jeesuksen tähden, Jumalan rakkauden tähden, Jumalan armon tähden, Sinulla ja Minulla, on ikuinen elämä, vaikka omilla teoillamme ansaitsisimme kaikki paikan ikuisessa kadotuksessa. Kolmantena päivänä Jeesus nousi kuolleista ja mursi kuoleman vallan. Hän nousi taivaaseen tekemään meille, Jumalan lapsille, sijaa. Olemme matkalle ikuiseen elämään ja se matka on jo alkanut. Tehkäämme asioita ja valintoja, jotka ovat Jumalalle mieleen ja muistakaamme joka päivä Jumalan rakkauden hintaa, Jeesusta Kristusta.
1. Kor. 15:19
"Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat."
Kun tämän kaiken muistamme joka aamu herättyämme, niin päivämme saavat uudenlaisen merkityksen.
Janne Kaitainen
Jumalan lapsille
5
172
Vastaukset
- veliRiepu
Tämänkaltaisia kirjoituksia, rauhallisia, hengellisiä ja rakentavia Jeesukseen juurruttavia viestejä Jumalan sydämeltä jos saisimme lisää, voisi tämä palsta olla kenties hengellinen rakentumispaikka, todellinen keskinäisen uskon ja veljeyden sekä rakkauden foorumi, kaiken lihallisen ja repivän raatelun sekä sensaatiohakuisen vikoilun sijaan.
Kiitos ja siunausta sinulle!- veliRiepu
Jannehan se oli!
- etsluu
olen samaa mieltä veliRievun kanssa, että tämä palsta kaipaa juuri tuollaisia kirjoituksia, jotka rakentavat meitä uskossa, saavat meidän ajatukset Herraan ja kiitolliselle mielelle kaikesta siitä, mitä Hän on vuoksemme tehnyt!
siunattua päivää kaikille siskoille ja veljille täällä! - Janne
veliRiepu kirjoitti:
Jannehan se oli!
lämpimästä rohkaisusta. Siunausta myös sinulle!
- Janne
etsluu kirjoitti:
olen samaa mieltä veliRievun kanssa, että tämä palsta kaipaa juuri tuollaisia kirjoituksia, jotka rakentavat meitä uskossa, saavat meidän ajatukset Herraan ja kiitolliselle mielelle kaikesta siitä, mitä Hän on vuoksemme tehnyt!
siunattua päivää kaikille siskoille ja veljille täällä!kiitos, että antoi sydämelleni tuon tekstin. Siunausta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal323257- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241539
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478