Vielä sanannen palstakeskutelusta aiheesta palstakeskustelu.
Alkkoi taas tuota jep jep ketjua lukiessa tuntua siltä, että ainakin osa feministinikeistä voisi siirtyä vatvomaan aihetta tuonne salaliittoteoriat palstalle. Sevverta X-File(Oh god, they'r watching me) hommalta alkaa kuulostamaan plikkain jörinät.
Tuntuu, että Titteli ja Sanelma ovat porukan ainoat täyspäiset.
Täällä voitaisiin palata aiheeseen ja keskustella vaikkapa Halosen uuden presidenttikauden vaikutuksesta naisen asemaan.
Vielä palstakeskustelusta
30
1400
Vastaukset
- mez-o
Pidätö itseäsi niin "täyspäisenä" että katsot olevasi oikeutettu tekemään tällaista karsinointia?
- Kurre_Orava
Pidän itseäni sevverta täyspäisenä, etten näe feminismin vastaisia salaliittoja keskustelupalstoilla.
Jos te tosiaan olette niin varmoja Eniron salaliitosta feministejä vastaan (Ooh, Spooky) niin laittakaa lausuntopyyntö naisasia unioiniin, pyytäkää kattojärjestöänne puuttumaan tähän valtakunnan perusrakenteita vavisuttavaan vääryyteen jonka uriksi olette joutuneet. :D - mez-o
Kurre_Orava kirjoitti:
Pidän itseäni sevverta täyspäisenä, etten näe feminismin vastaisia salaliittoja keskustelupalstoilla.
Jos te tosiaan olette niin varmoja Eniron salaliitosta feministejä vastaan (Ooh, Spooky) niin laittakaa lausuntopyyntö naisasia unioiniin, pyytäkää kattojärjestöänne puuttumaan tähän valtakunnan perusrakenteita vavisuttavaan vääryyteen jonka uriksi olette joutuneet. :DPuhumme täysin eri kieltä. Sinä puhut Eniron salaliitosta feminimiä vastaan ja esim. minä omakohtaisista (aiemmista) kokemuksista poistojen ynnä muiden omituisuuksien kohdalla. Viestejä on poistettu ja muunneltu, se on fakta. Itsetään ne eivät poistu eivätkä muunnu.
Sinun logiikkasi mukaan poistoja kokenut ei ole täyspäinen mutta niitä kokematon on. (Vastaava: Väkivaltaa kokenut ei ole täyspäinen mutta
väkivaltaa kokematon on.)
Tämä aihe saisi jo siirtyä historian kirjoihin ja henkilökohtaisuukiin meno vähentyä KAIKKIEN osalta. Muuten siedettävä rauha ei palaudu palstalle ikinä. - Kurre_Orava
mez-o kirjoitti:
Puhumme täysin eri kieltä. Sinä puhut Eniron salaliitosta feminimiä vastaan ja esim. minä omakohtaisista (aiemmista) kokemuksista poistojen ynnä muiden omituisuuksien kohdalla. Viestejä on poistettu ja muunneltu, se on fakta. Itsetään ne eivät poistu eivätkä muunnu.
Sinun logiikkasi mukaan poistoja kokenut ei ole täyspäinen mutta niitä kokematon on. (Vastaava: Väkivaltaa kokenut ei ole täyspäinen mutta
väkivaltaa kokematon on.)
Tämä aihe saisi jo siirtyä historian kirjoihin ja henkilökohtaisuukiin meno vähentyä KAIKKIEN osalta. Muuten siedettävä rauha ei palaudu palstalle ikinä.They coming to take me away hohoo, they coming to take me away hehee...
- mez-o
Kurre_Orava kirjoitti:
They coming to take me away hohoo, they coming to take me away hehee...
Taitavat olla herkkiä miehiä nuo insinöörit. Kerran - ulkomailla asti - menimme vieraisille 'siltainsinöörin´luo jonka suunnittelema silta oli vast´ikään romahtanut. Olimme juuri painamassa insinöörin talon ovikelloa kun hän samalla hetkellä avasi oven. Siltainsiinööri pelästyi kuollakseen ja alkoi hyppiä hervottomasti ovenraossa ja lauloi: They are coming to take me away hohoo...
Jonkin ajan kuluttua hänet sitten vietiinkin 'oikeaan paikkaan'. - Kurre_Orava
mez-o kirjoitti:
Taitavat olla herkkiä miehiä nuo insinöörit. Kerran - ulkomailla asti - menimme vieraisille 'siltainsinöörin´luo jonka suunnittelema silta oli vast´ikään romahtanut. Olimme juuri painamassa insinöörin talon ovikelloa kun hän samalla hetkellä avasi oven. Siltainsiinööri pelästyi kuollakseen ja alkoi hyppiä hervottomasti ovenraossa ja lauloi: They are coming to take me away hohoo...
Jonkin ajan kuluttua hänet sitten vietiinkin 'oikeaan paikkaan'.Niin voin hyvinkin kuvitella, että jos tekisin suunnitteluvirheen johonkin kriittiseen paikkaan ja se aiheuttaisi onnettomuuden, jossa kuolisi porukkaa niin varmastikin siinä tulisi hulluksi.
- Sanelma
Kehystän tämän viestin seinälle! Ensimmäinen kerta, kun kukaan mainitsee minut täysipäiseksi. Aivokuvistanikin lääkäri totesi lakonisesti: ei löydöksiä!
Minä tosiaan olin poissa sodan syttyessä, enkä siksi oikein ole päässyt tunnelmaan mukaan. Enkä muutenkaan jaksa ihan niin syventyä, on ollut aika kiivas tammikuu ihan tässä käsinkosketeltavassa elämässä :) Olisin kyllä mielelläni nähnyt joitain niistä poistetuista, mutta ovat kai kadonneet iäksi. - sietää poistaa
vähän rotia käytökseen.
- Kurre_Orava
Vähän järkeä ja suhteellisuudentajua päähän sanoisin pikemminkin terveisinä ystävällisesti toivottaa hän.
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Vähän järkeä ja suhteellisuudentajua päähän sanoisin pikemminkin terveisinä ystävällisesti toivottaa hän.
Älä enää sanallakaan puutu tähän aiheeseen, joka sinulle ei yhtään tippaa kuulu.
- Kurre_Orava
jorojukka-kukka kirjoitti:
Älä enää sanallakaan puutu tähän aiheeseen, joka sinulle ei yhtään tippaa kuulu.
Ja milläköhän ajattelit estää minua kirjoittamasta tasan mitä haluan aiheista joista haluan?
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Ja milläköhän ajattelit estää minua kirjoittamasta tasan mitä haluan aiheista joista haluan?
En ajatellutkaan estää, vaan esitin selväsanaisen pyynnön, sillä asia ei todellakaan kuulu sinulle, ellet nyt satu itse olemaan ylläpidon porukkaa. ;)
- Kurre_Orava
En ajatellutkaan estää, vaan esitin selväsanaisen pyynnön, sillä asia ei todellakaan kuulu sinulle, ellet nyt satu itse olemaan ylläpidon porukkaa. ;)
Eikös tästä nyt saakaan provosoitua jonkinlaista pikkukahakkaa?
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Eikös tästä nyt saakaan provosoitua jonkinlaista pikkukahakkaa?
No ei ainakaan minun puoleltani, joten "lepo"!
- ex--lotta
Olisiko kenties ollut järkevämpää laittaa tuokin kommentti sinne ko. keskustelun yhteyteen, niin ettei tarvitsisi jokaisesta päähän pälkähtävästä ajatuksesta tai sisäisestä tuntemuksesta tehdä uutta aloitusta.
Sen sijaan tuo halos-aihe voisi olla ihan mielenkiintoinen. Itse uskoisin että halosen uudelleenvalinnalla on, kuten hän muistaakseni itsekin jossain totesi, pelkästään jo melkoinen symbolinen merkitys. Toinen kausi osoittaa useille maastamme löytyvälle epäilijälle ensinnäkin sen, että nainen on pätevä presidenttinä. Toisaalta tämä jatkoaika tekee toivon mukaan myös tekee naispresidentistä entistä tutumman ja arkisemman käsitteen, niin että sukupuolesta ei enää jatkossa tule mikään erityinen plussa/miinustekijä vaaleissa. Toisaalta toivoisin, että halonen toimisi myös hyvänä esimerkkinä muille valtioille, niin että myös näissä naisilla olisi paremmat mahdollisuudet politiikan tekemiseen.- Kurre_Orava
No niin, alkaa tämäkin väntymään suht' oikeaan suuntaan tämä ketju. Tarkoitus oli, että jos hiukan rauhoituttaisiin.
Niin, olekkos pannut merkille, että eräällä etelä-Amerikan machokulttuuri maallakin on jo nainen pressana.
Suomesshan tosi asia on se, että pressalla on valtaa sen verran, että saa nenänsä niistää jos saa hallitukselta luvan.
Todellista naista vallankahvassa edustaisi vasta naispääministeri. Annelilla oli aikoinaan näytön paikka, mutta pahus kon se meni ja ryssi sen. Ei mikään meriittí Suomalaisella naispoliitikolle.
Toivottavasti oikeiston riveistä nousee kuitenkin vielä kyvykäs henkilö mies tai nainen josta saadaan leivottua seuraava pääministeri.
Oishan se tieten se Uosukainen.... - ex--lotta
Kurre_Orava kirjoitti:
No niin, alkaa tämäkin väntymään suht' oikeaan suuntaan tämä ketju. Tarkoitus oli, että jos hiukan rauhoituttaisiin.
Niin, olekkos pannut merkille, että eräällä etelä-Amerikan machokulttuuri maallakin on jo nainen pressana.
Suomesshan tosi asia on se, että pressalla on valtaa sen verran, että saa nenänsä niistää jos saa hallitukselta luvan.
Todellista naista vallankahvassa edustaisi vasta naispääministeri. Annelilla oli aikoinaan näytön paikka, mutta pahus kon se meni ja ryssi sen. Ei mikään meriittí Suomalaisella naispoliitikolle.
Toivottavasti oikeiston riveistä nousee kuitenkin vielä kyvykäs henkilö mies tai nainen josta saadaan leivottua seuraava pääministeri.
Oishan se tieten se Uosukainen...."Todellista naista vallankahvassa edustaisi vasta naispääministeri. Annelilla oli aikoinaan näytön paikka, mutta pahus kon se meni ja ryssi sen. Ei mikään meriittí Suomalaisella naispoliitikolle."
No näinhän se on, presidentin valta on melko minimaalista nykypäivänä, mutta itse koen sen lähinnä vain positiivisena suuntauksena. Mitä sen sijaan tulee annelin ryssimiseen, niin juuri tuon yleisen asenteen kannalta on vain plussaa, mitä useammissa ja mitä näkyvämmissä poliittisissa viroissa naisia nähdään. Nykyiselläänhän tuo on vielä tuollaista, että heti jos nainen tekee poliittisessa virassa mokan, korostetaan asiassa heti hänen naiseuttaan ja moka nähdään "häpeätahrana" koko naisukupuolelle. Miespoliitikko saa rauhassa ryssiä minkä kerkeää ilman, että kukaan tekee siitä johtopäätöstä "kylläpä tämä nyt on huonoa julkisuutta meille miehille". - Kurre_Orava
ex--lotta kirjoitti:
"Todellista naista vallankahvassa edustaisi vasta naispääministeri. Annelilla oli aikoinaan näytön paikka, mutta pahus kon se meni ja ryssi sen. Ei mikään meriittí Suomalaisella naispoliitikolle."
No näinhän se on, presidentin valta on melko minimaalista nykypäivänä, mutta itse koen sen lähinnä vain positiivisena suuntauksena. Mitä sen sijaan tulee annelin ryssimiseen, niin juuri tuon yleisen asenteen kannalta on vain plussaa, mitä useammissa ja mitä näkyvämmissä poliittisissa viroissa naisia nähdään. Nykyiselläänhän tuo on vielä tuollaista, että heti jos nainen tekee poliittisessa virassa mokan, korostetaan asiassa heti hänen naiseuttaan ja moka nähdään "häpeätahrana" koko naisukupuolelle. Miespoliitikko saa rauhassa ryssiä minkä kerkeää ilman, että kukaan tekee siitä johtopäätöstä "kylläpä tämä nyt on huonoa julkisuutta meille miehille"."
Nykyiselläänhän tuo on vielä tuollaista, että heti jos nainen tekee poliittisessa virassa mokan, korostetaan asiassa heti hänen naiseuttaan ja moka nähdään "häpeätahrana" koko naisukupuolelle
"
No niinhän tuo on. Mutta johtuu ihan siitä, ettei naisia vielä ole totuttu näkemään valtakunnnan vallankahvassa.
Tilanne muuttuu sitten kun nainen vallassa ei enää ole mikään uutinen.
Jenkeissähän on naisia suorastaa ohjustenlaukaisuavaimet taskuissaan. Rice ja tietysti Allbright joka sai oman nimikko sodankin. Case Kosovo eli Madeleine's War. Kattelin rouvan haastattelua taannoin ja olihan tuo särmä täti.
- Sanelma
Tuo jeesushörhö on ollut jo puoli tuntia näkyvillä! Miksei ylläpito tee hommiaan!
- Kurre_Orava
Niin puuttuu niin ja ylläpidollla lienee muutakin kirettä.
Elikkä jeesushörhö on tasan siinä ja vastaavia tulee taatusti lisää kun trollipeikot keksivät sefuttoman palstan. - jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Niin puuttuu niin ja ylläpidollla lienee muutakin kirettä.
Elikkä jeesushörhö on tasan siinä ja vastaavia tulee taatusti lisää kun trollipeikot keksivät sefuttoman palstan.Ja nyt alkaa virsi nimeltä "Kyllä tänne tarvitaan sheriffi..."
- alkaa
Ja nyt alkaa virsi nimeltä "Kyllä tänne tarvitaan sheriffi..."
nykyisestä kuviosta näkee selvästi senkin, mitä fanny täällä teki. Paras todiste hänen puolestaan.
- Sanelma
Ja nyt alkaa virsi nimeltä "Kyllä tänne tarvitaan sheriffi..."
Kyllä nykyisellä tekniikalla pitäisi saada joku sulku tuolle jeesukselle - palloilen muillakin palstoilla, hänen rähmätassunsa räpeltävät kaikkialla. Todella ärsyttävää. Minusta eniro voisi jo nostaa kanteen, eikö tuo ole systemaattista häirintää? Mur!
- jorojukka-kukka
alkaa kirjoitti:
nykyisestä kuviosta näkee selvästi senkin, mitä fanny täällä teki. Paras todiste hänen puolestaan.
Mutta sitähän tuossa jo Kurrekin vähän viserteli, että sheriffiä... ;)
Luulenpa, että feministit eivät välitä sheriffistä niinkään. - Kurre_Orava
Mutta sitähän tuossa jo Kurrekin vähän viserteli, että sheriffiä... ;)
Luulenpa, että feministit eivät välitä sheriffistä niinkään.Ihmeen siistinähän tämä on pysynyt ilman sefuakin ja ihan hyvä niin.
- jorojukka-kukka
Sanelma kirjoitti:
Kyllä nykyisellä tekniikalla pitäisi saada joku sulku tuolle jeesukselle - palloilen muillakin palstoilla, hänen rähmätassunsa räpeltävät kaikkialla. Todella ärsyttävää. Minusta eniro voisi jo nostaa kanteen, eikö tuo ole systemaattista häirintää? Mur!
Tämä palstan "jeesus" on vähin paha, mitä täällä on. Ainakin minun mielestäni. Minä en ainakaan edes lue noita tekstejä. Olen niin monta vuotta väitellyt uskontopalstoilla, että ei enää kiinnosta.
- Kurre_Orava
Sanelma kirjoitti:
Esko ny on Esko. Kait sitä s24:n kokoiselle foorumille yksi jeesuspellekin mahtuu.
Eipä tuo tee kuin hallaa ajamalleen asialle. - Kurre_Orava
Tämä palstan "jeesus" on vähin paha, mitä täällä on. Ainakin minun mielestäni. Minä en ainakaan edes lue noita tekstejä. Olen niin monta vuotta väitellyt uskontopalstoilla, että ei enää kiinnosta.
Juuh, se on kyllä järjen valon vieminen jeesustelijoille kuin koittaisi kantaa kaivoob vettä.
Uskovien kanssa kinastelussa on se ongelma, että kun he joutuvat tiukalle, niin kaikki he voivat kumota kaikki argumentit kumota vetoamalla uskoon ja siihen, että heillä on korkeamman voiman antama tieto. Väittele siiä sitten.
*Minä uskon, että jumala on ja jumala on koska minä uskon* Kehä mikä kehä.
- jorojukka-kukka
Tarkoitat siis, että Sanelma ja Titteli ovat lähinnä samanmielisiä kanssasi. Ihmeen kovasti muuten sinuakin tämä sheriffiasia kiinnostaa, vaikka asia ei mitenkään kosketa sinua henkilökohtaisesti. :D
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi433856Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393446- 693058
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912900- 351898
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851894- 241729
- 291671
- 321663
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231624