Fundahullut mä vihaan teitä
Mä vihaan
6
533
Vastaukset
- voi sentään
Kuule,jos siis OIKEASTI olet kovastikkin vihaisella päällä,niin se vaan kuluttaa sun omia voimavarojasi.Vaikka oisit ateisti tai mikä (en suosittele kuitenkaan) niin ei kande kantaa vihaisia ajatuksia mielessään.Pyri sopimaan asiat,jos on jonkun kanssa hankausta,tai mikä hyvänsä aiheuttaakin sulle tuollaisen.Tiedäthän itsekin miten voi olla ihanan vapaa olo,kun ei mikään turha selvittämätön paina mielenpäällä! Siitä voi tulla mitä hyvänsä terveydellisiäkin ongelmia jollei pääse tai haluakkaan vapaaksi.
Miksi sanot vihaavasi erityisesti "fundahulluja"? Ehkä olet törmännyt yhteen persoonallisuuteen,jonka kanssa ei mennyt aivan jakoon,mutta älä yleistä!Meissä uskiksissa on joka lähtöön,aivan niinku ihmisissä nyt on,ei Jumala luonut jotain tietyntyyppistä ihmislajia jotka vaan ansaitsis pelastua synneistään,ja loput sitten on semmoisia ettei ne edes pystyis tulemaan parannuksen paikalle.Vaan "KAIKILLE",sanoo minun raamattuni.Sun tarvis kyllä päästä vihastasi,ei se mitään hyvää sulle AINAKAAN tuo!Itse vihasin murrosiästä lähtien äitiäni,vuosien ajan,se oli tosi rankkaa se.
Vasta ensimmäisen lapsemme syntymän jälkeen pystyin pikkuhiljaa kohtaamaan häntä,puheltiin jotain siitä lapsesta aluksi,muistan miten olimme molemmat jännittyneitä,ja äiti huomasi että halusin kuitenkin jo antaa vanhojen asioiden olla,emme siinä mitään dramaattisia anteeksipyyntöjä,se oli vaan siitä vauvasta ja vaipanvaihdosta juttua,ei taittu edes silmiin rohjeta katsoa toisiamme.Vasta paljon myöhemmin pääsimme sille tasolle,että saatoimme halata,ja nyt mellä on jo vuosia ollut lämpimät välit,entiset on mennyttä.
Olen huomannut sen,että kun annan anteeksi toisille niin itselläni on vapaa olo,ei ole mitään siinä minun ja toisen välissä,kun siinä olisi heti kuin seinämä,jos en haluaisi esim antaa anteeksi,olisin ja kantaisin loukkausta mielessäni.
En tiedä miten muissa uskonnoissa on,mutta ainakin kristinuskossa on juuri anteeksianto se oleellinen pointti,se mikä vapauttaa,ihmisen ja Jumalan välillä ja myös täällä vaakatasossa.En olekaan koskaan kuullut,että "piru" armahtaisi ketään,tai olisi armollinen,ei kuulu sen luonteeseen kyllä!Aika kovaa on elämä monella,jotka sen ohjattavana ovat,kun sivusta katsoo,ja itse moni sanookin,että kun on koko elämä yhtä "h...tiä!"
Sitä on sokea siihen asti,että "älyää pyytää silmävoidetta",niinku sanotaan!Rohkene lähestyä kuitenkin uskovaisia,saat apua mikä sitten onkin ongelmasi,ja huokaista voit yksinkin Jumalan puoleen,et tarvitse mitään hienoja korulauseita;Hän tuntee sinut jo,mutta haluaa kuulla sinun oman pyyntösi.
Itse pyysin Jeesusta elämääni,kun olin tiskaamasssa maitopönttöjä.Sitten menin etsimään seurakuntaa,kun ei sitä yksinään kuule pahassa maailmassa ole hyvä olla!Saa kasvaa toisten vajavaisten keskellä,ja jokaiselle päivälle on voima luvattu antaa.Ja se on ihan tosi se,että iankaikkisuus alkaa jo täällä eläessämme,kuoltuamme emme enää valitse mitään.Harmi sinänsä,koska useimmat varmasti kuitenkin sitten kuoleman tultua jo,valitsisivat KUITENKIN TAIVAAN,jos vielä voisivat.Mitä arvelet? Tämä kuulostaa ehkä LIIAN fundamentaaliselle? Mitenhän sen voisi kertoa jotenkin paremmin,mutta kuitenkin niin,ettei sanoma kärsisi?höö...en tiedä,sanokoon joku jos osaa. :)- Suomikp
Fundamentalisti muslimien toimintaan olen saanut tutustua mm TV:ssa suorassa lähetyksessä, kun nämä islamnin haukat lensivät kaapatuilla lentokoneilla päin tiettyjä torneja USA:ssa murhaten ja hengiltä polttaen tuhansia viattomia siviilejä! Jos sotia haluaa, on korrektia käydä sotilaiden kimppuun. Emme mekään heittel polttopulloja muslimien poäiväkoteihin!
- lare
Mullekin kyllä tuli mieleen että mistä sun viha
alunperin nousee.. ja johonkinhan se pitää kohdistaa. Et kai väitä ihan oikeasti olevasi niin suvaitsematon ettet kestä omistasi poikkea-
via mielipiteitä? Mua varmaan voisi nimittää
fundaksi, mutta eipä tulis mieleen vihata tois-
uskolaista tai uskomatonta. Uskon täysin siihen
mitä raamattu sanoo, mutta annan muille vapauden
pitää omat mielipiteensä. Toivon minäkin että
pääset tosta vihasta (joka voi olla alunperin
oikeutettua, vääryyttä itseäsi kohtaan tm) koska
loppujenlopuksi se syö sua itseäsi. Terveiset
fundalta jos huolit!- kiihkoton hörhö
Minä olen lukenut Raamattua, enkä ymmärrä kuinka jotkut voivat väittää uskovansa kirjaimellisest Raamatun sanaan muuten kuin siten, että eivät ole sitä lukeneet itse vaan uskovat sen olevan vain oikeaa tietoa.
Kreationistien kritiikki evoluutioteoriaakohtaan sen epätodennäköisyyden perusteella on naurettavaa jos ajatellaan Raamatun epätodennäköisyyksiä. Esimerkiki kuinka todennäköistä on, että käärme osaa puhua, neitsyt tulee raskaaksi, vedenpinnalla voi kävellä jne...
Jos sitten perustellaan näitä luonnonlakien vastaisuuksia Jumalan kaikkivoipaisuudella, niin pitää kuitenkin muistaa, että ne voivat myös olla puppua.
Itse muuten olen olevinani kristitty tosielämässä. Olen siis vanhoillislestadiolainen kaksinaismoralisti, mutta koska olen niin kiltti en halua kieltää uskoani. Uskoni on täysin ulkokultaista vailla mitään henkeä. Uskon, että saattaa olla olemassa vastaavia muslimejakin.
- repo
Mullekin kyllä tuli mieleen että mistä sun viha
alunperin nousee.. ja johonkinhan se pitää kohdistaa. Et kai väitä ihan oikeasti olevasi niin suvaitsematon ettet kestä omistasi poikkea-
via mielipiteitä? Mua varmaan voisi nimittää
fundaksi, mutta eipä tulis mieleen vihata tois-
uskolaista tai uskomatonta. Uskon täysin siihen
mitä raamattu sanoo, mutta annan muille vapauden
pitää omat mielipiteensä. Toivon minäkin että
pääset tosta vihasta (joka voi olla alunperin
oikeutettua, vääryyttä itseäsi kohtaan tm) koska
loppujenlopuksi se syö sua itseäsi. Terveiset
fundalta jos huolit! - larerepo
Niinkuin näkyy niin en kovin paljon näillä palstoilla liiku ja sekoilen... kun ruutuun ilmestyy "nimimerkki toisen käytössä" ja
sitten yritän hyväksyttää jonkun muun - ja sitten
summasummarum samat tekstit ilmestyykin peräjäl-
keen... pahoittelen tolloiluani nimimerkkien suhteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi534220Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal773900- 703398
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963310Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1022329- 352198
- 242079
- 362069
- 382039
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231944