Herpes + yhdyntä vakisuhteessa

Asiallisia vastauksia kiitos

Eli haluaisin asiallisia vastauksia teiltä, joilla on herpes. Harrastatteko seksiä vakisuhteessa ilman kondomia (ehkäisynä esim. e-pillerit) vai oletteko päättäneet lopun ikäänne käyttää kumia?

Entä kuinka sujui kun kerroitte kumppanillenne että kannatte virusta?

Itse sain tartunnan kun silloinen poikaystäväni petti minua ja toi tuliasen. Oltiin molemmat käyty testeissä ennen kuin luovuttiin kondomista. Mutta ei sitä silti näköjään pitäis luottaa...

Anyway, olen nyt löytänyt potentiaalisen Mr. Oikean, ja jo valmiiksi on sydän särkyneenä ajatuksesta, että joudun hänelle taudista kertomaan ja koko homma kaatuu siihen.

9

1597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kondomi aina!

      Kondomia pitäisi käyttää aina, ellei halua tauteja! Herpeshän ei missään testeissä näy, sille ei ole testiä. Sama juttu huuliherpeksen kanssa. Ennen seksin aloittamista pitäisikin opetella sukupuolitautien tarttuminen huolella.

      • =P Herpes näkyy vasta-ainetestillä, mutta siitä ei erota mikä herpukka on kyseessä.

        Eiköhän se kondomin käyttö ala maistua ensimmäisten kutinaöitten jälkeen. Nuorilla aika hällä väliä meininki ja luulevat, että taudeissa on kyse pikkujutusta...


      • ...
        Saganna kirjoitti:

        =P Herpes näkyy vasta-ainetestillä, mutta siitä ei erota mikä herpukka on kyseessä.

        Eiköhän se kondomin käyttö ala maistua ensimmäisten kutinaöitten jälkeen. Nuorilla aika hällä väliä meininki ja luulevat, että taudeissa on kyse pikkujutusta...

        Herpeksen vasta-ainetesti ei kerro, onko herpestä. Se kertoo vain, onko ollut kontaktissa herpekseen jossain elämänsä vaiheessa. Monilla on herpeksen vasta-aineita veressä, mutta oireita ei tule, eivätkä he myöskään tartuta herpestä.

        Se on kyllä uskomatonta, että koulussa ei opeteta asioita sukupuolitaudeista ja terveyskeskuslääkärit eivät tiedä näistä mitään.

        Herpes on ikuinen vaiva. Ei parane, vaan sen kanssa on elettävä ikuisesti.


    • Asiallisia vastauksia kiitos

      Kysymyshän on nimenomaan siitä, että pitäisikö joka ikisen käyttää koko elämänsä ajan kondomia jopa kun on naimisissa, koska tautihan ei näy testeissä...

    • on minullakin

      eli siis mulla on kans herpes ja elän vakisuhteessa ja kumppanillani ei ollut herpestä kun aloimme seurustelemaan. en kertonut hänelle heti vaan pelkäsin aivan samaa kuin sinäkin että miten reagoi asiaa ja vitkutin ja vatkutin sitä kunnes kerran otin asian puheeksi, menihän mieheni aika hiljaiseksi ja siinä oli paljon selitettävää ja hänellä paljon kysyttävää, meni muutama viikko ennenkuin hän pystyi hyväksymään asian mutta missään vaiheessa ei kuulema käynyt mielssä hylätä minua,eniten sitä harmitti kuitenkin kun en heti alussa kertonut asiasta. eli asia kannattaa ottaa puheeksi vaikka kuinka pelottaisi. nykyäänkin olemme onnellsia yhdessä ja harrastamme seksiä ilman kumia koska päätimme että haluamme vielä yhteisä lapsia ja se ei onnistu kumin kanssa:) mieheni mitä todennäköisemmin sai tartunnan minulta ja sairasti sen livänä mutta hyväksyi asian koska tiesi saavansa sen enemmin tai myöhemmin. rakkaus siis voitti :)

      • vastuutonta

        Olisitte voinut estää herpestartunnan, jos olisitte olleet kondomin kanssa aina kun sinulla on oireita niin pitkään, kun rakkulat ovat parantuneet. Olisit myös itse voinut syödä estolääkitystä, niin että miehesi ei olisi saanut herpestä. Järkyttävää, miten vastuuton olet ollut. Tartutit ihmiseen herpeksen, vaikka olisit voinut sen estää. Tuohan on rikos.


    • asia

      Älä vaan tee niin kuin tuo edellinen, joka tartutti mieheensä herpeksen. Jotain vastuuta ihmisellä on oltava. Kerro ennen ensimmäistä seksikertaa, että sinulla on herpes. Muista, että rakkuloiden aikaan et anna miehen nuolla alapäätäsi. Tarkkaile joka päivä, milloin rakkuloita on, jos et tunne niitä muuten. Tai käytä estolääkitystä.

      • !!!!

        Ei kai ne sitä estolääkitystä anna kun vaan niissä tapauksissa, että herpes uusii vähän väliä. Että tuskinpa lääkärit vaan "huvikseen" niitä lääkekuureja määrää.
        Ja ite oon ihan samaa mieltä, että siitä pitää kertoo heti. Toisella on oikeus saada tietää... Vaikka toiset kusipäät sitten jättääkin asiasta sanomatta ja tartuttaa toisia. Ja jo senkin takia, että tartuttaja osaa saada iän ikuisen vihan osakseen sellasen tartuttamisesta... Suhde varmaan sitten loppuukin -jos sen ei edes ole tarkotus ollu kestääkään. Ja kun asiasta kertoo heti, niin sitten toisen ei tarvii alkaa miettimään, että ootko sen taudin saanu mahdollisesti sillon kun oot sen kanssa jo ollu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe