Esa Suojalan käsien alla

ReaAalto

Vuoden 2002 tammikuussa olin Göteborgin suomalaisen helluntaiseurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa, jossa oli pääpuhujana Esa Suojala.Hänet oli kutsuttu puhumaan armolahjoista.
Olin mukana kaikissa tilaisuuksissa, yhtä lukuunottamatta.Hän piti monta opetustuntia ja viimeisellä tunnilla hän "palveli" esirukoilijana.
Tämä dynaaminen puhuja vaikutti aivan raittiilta sananopettajalta ja koko kuulijakunta oli haltioissaan hänen puheistaan.
Hänellä oli erikoinen tyyli puhua.Hän käveli edestakaisin puhujankoroketta pitkin ja puhui taukoamatta koko tunnin.Eräs sisar sanoikin jälkeenpäin, että siinäpäs oikein "maratoonipuhuja".No, eihän se puhetyyli mitään Jumalan Hengen läsnäolosta todista, vaan sisältö, onko se Raamatun kokonaisvaltaisen totuuden mukainen.

Minäkin "ihastuin" tämän miehen puheista sillä hän valisti Toronto herätyksestäkin ja sanoi ettei se ole raitista ja ajattelin että jos hän tuon ymmärtää, niin varmaan myös muut harhaopit, joita olimme jo kauan tutkineet ja paljastaneet rakkaan ystäväni ja uskonsisareni Hellevi Raitosalon kanssa.Suojalan rukousjonossa ei seisty , eikä myös kaaduttukaan, ja se oli mielestäni hyvä merkki.Olinhan kokenut niitä epämiellyttäviä lattiaan liimautumisia, agressiivisia henkiä Markku Koiviston ja Pirkko Jalovaaran käsien alla kahtena edellisenä vuonna.

Menin siis rukoiltavaksi.Hän laittoi kätensä selkäni taakse ja heilutteli sitä edestakaisin, ystäväni kertoman mukaan.Samalla hetkellä päälleni virtasi valtavaa voimaa, kuin sähköä, en osaa sitä muutenkaan kuvata, sillä se oli niin voimakasta.Samalla hetkellä alkoi oikea käteni vispata ilmaa, kuin kone.Huusin koko ääneni voimalla, niin että koko kirkkosali kaikui ja samalla eteeni ilmestyi valtava hahmo, ja luulin häntä Jeesukseksi.En voinut kontrolloida ääntäni enkä liikkeitäni ja käteni vispasi voimakkaana.
Luulin todellakin tätä Jumalan voimaksi, kunnes mieltäni alkoi vaivata hänen eräät opetuksensa kohdat.Olin ostanut hänen kirjoittamansa kirjan "Palvele pyhillä armolahjoilla" ja aloin tutkia sitä yhdessä Raamatun kirjoitusten kanssa.

Tässä hänen epäraamatullisia opetuksiaan:

Varmin merkki armolahjan omistamisesta on se, että sairaita paranee.
2 ) Varmin merkki armolahjan omistamisesta on se, että sairEri Eri Eri ihmisillä on eri sairauksiin vaikuttava parantamisen lahja. Kokeile lahjaasi ensin oman seurakunnan keskellä. Mainonnan hoitaa Jumala käyttäessään sinua, sillä voitelu näkyy ja kuuluu.

3 ) Epävarmuuskin voi olla merkki (ei epäusko )

Ihmisen sisin sanoo niin kuin profeetta kutsun saatuaan: "En

minä kykene, sillä minä olen nuori."

Alistu Jumalan ohjaukseen. Hän tekee sinusta aseen pimeyden

valtoja vastaan.

Lahja toiminnassa

Tietoisuus lahjan käytössä vapauttaa uskon liikkeelle. Siksi on hyvä myös katsella, millaisia ulkoisia merkkejä voi olla henkilöillä,jotka saavat palvella terveeksitekemisen lahjalla.

1 ) Käsi kuumenee

Kun käsi lasketaan sairaan kohdan ylle, se kuumenee, ja lärnpö vaikuttaa selvästi myös potilaaseen. Näin tapahtuu melkeinjokaisessa kokouksessa, jossa Jumala haluaa parantaa kauttani.

2 ) Kädessä on hiljaista värinää

Tämä tuntuu, kun Jumalan voima siirtyy käden kautta sairaaseen. Tällaista olen kokenut enimmäkseen silloin, kun kyseessä on omasta mielestäni epävarma tilanne. Jumalallahan ei mahdottomia tilanteita olekaan.

3 ) Tunne käsissä on tietoisuuden tasolla

Erään kerran käteni meni aivan tunnottomaksi, ja seuraavana päivänä kokouksessa paranivat kaikki, jotka pyysivät rukoilernaan sairauksiensa puolesta.

4 ) Jumala antaa selvän merkin ja sanat, esim. ilmestyksessä Olen kokenut tällaisina merkkeinä ,mm. sen, kun luokseni saapui ratsastaja vlkoisen hevosen selässä.Hän ratsasti suoraan käsiini ja sulautui niihin.Sen jälkeen tulivat käskysanat tai neuvottiin, mitä tehdään.

7

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ReaAalto

Jeesukselle Kristukselle, että Hän armossaan on minulle antanut ymmärryksen ja olen saanut tehdä parannuksen epäjumalan, eksyttäjähengen palvomisesta, mitä ymmärtämättömänä olin tehnyt.
      Sain tuon tapauksen jälkeen tehdä parannuksen ja tunnustaa syntini Kristukselle.
      Hän on ollut hyvä minua syntistä naista kohtaan.
      Voin vain todeta;

Missä olisin tänä päivänä ellei Kristus minua valaisisi ja antaisi sisällön elämääni ja iänkaikkisen elämän toivon!

Kiitetty olkoon Hänen nimensä nyt ja iänkaikkisesti.

• ihmettelijä

Se varmaan on tässä Esa Suojalankin tapauksessa niinkuin monen muunkin kohdalla,joita Jumala käyttää:vihollinen noteeraa korkealle tällaiset henkilöt! harvoin esim.tavallisista luterilaisista papeista mitään mullistavaa sanotaan..tai niin,no "olihan se mukava ja leppeä saarna,tuuti-lullaa sentään,tässä sitä vaan `kasteen armossa makoillaan` koko seurakunta..hohhoijaa sentään!"

eli saa makoilla sakkansa päällä,mutta sittenpäs kun alat parannusta tehdä,niin havahtuupa vihollinenkin!

ja jos jollakin on joku erityinen Jumalan antama lahja,ja on nöyrä Jumalan edessä ja rohkea käyttämään sitä,JOPAS valjastaa sielujemme ( !!! ) vihollinen apurinsa ja kätyrinsä täältä IHMISTEN JOUKOSTA toteuttamaan mustamaalaustaan,että voisi jotenkin estää tai pidättää Jumalan työtä!

olen itsekkin ollut useammassa Suojalan pitämässä opetusseminaarissa,enkä ole kokenut mitään Raamatun vastaista.

Jumala on Yliluonnollinen Jumala;et voi Rea selittää kaikkea Pyhän Hengen vaikuttamaa ihmisjärjelläsi.Pyhä Henki voi käyttää esim monenlaisia kielikuvia asioille,asianomainen itse ehkä vain ymmärtää ne.Mitä sanoisit esim.Hesekielin näyistä?Mahtuisivatko SINUN järjenpäätelmiisi? Pitäisikö mahtua,että olisivat luotettavat?

Mitä ajattelet,saattaisiko olla,että Pyhä Henki ja sinä olisittekin eri mieltä jostain,ihan...perusajatuksesta asti?

Pyhä Henki kirkastaa Kristusta.Me saamme palvoa Jeesusta,hän on meidän Vapahtajamme!Aamen?

• Göteborg

ei vaan tunnu hellittävän otettaan sinusta.

• Göteborg

En muistanut, että rienaajalle ei pitänyt vastata. Yritän muistaa jatkossa.

• Rep.

Oletko varma että kokemuksesi aiheutti nämä
      mainitsemasi saarnaajat,jospa sinua eksytettiin,
      saatana on ovela mestari siinä.
      Tiedän mistä puhun, sillä koen samantyyppisiä
      "vihollis"ilmiöitä kotona yksin ollessakin.

Esa Suojala ja Pirkko Jalovaara kävivät täällä
      pohj.Suom. onhan siitä aikaa,en ainakaan silloin
      huomannut mitään poikkeavaa heissä.

Mainitsin että minullakin on näitä imiöitä,niitä
      joskus on 80 luvulla tukittukin,ne eivät ole
      välttämättä myöskään lääketieteen mielestä
      sairautta,lääketiede pitää imiöt yleensä sairau-
      tena.

Ole ylpeä omaat aika paljon, tiedän sen kokemuk-
      sestani.
      Minäkin olen kuulunut joskus Helareihin,siitä
      on aikaa jo pian 30 vuotta.
      Itselläni on Jumalan kanssa välit kunnossa, ja
      hyväksyn oikean raamatullisen opin,ja tunnustan
      Helluntailikkeen raamatullisimmaksi opiksi.

Tulevaisuus tuokoon tullessaan tulenko liitymään
      mihinkään seurakuntaan,sillä kuulunhan jo
      Jeesuksen seurakuntaan,katson sen riitävän.
      Koitetaan tulla toimeen riitelemättä,etsitään
      ennemmin Jumalan rakkautta.

(mutta pilkkaajille tulen aina olemaa vihainen)

• mitä tapahtuu?

Ei mitään, ehkä luuttu saa kyytiä katkeruuden vallatessa, kuka tietää?

• Unohdit laittaa ne Raamatun kohdat, missä nuo kohdat osoitetaan sanan vastaisiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      154
      4116
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      401
      3164
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2088
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1755
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1158
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      995
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      911
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      886
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe