päätät puolestani liikenteessä?

Liikenneurheilija

Millä perusteella päätät minun asioistani puolestani? Monet nimittäin liikenteessä näyttävät olevan sitä mieltä, että juuri heidän käyttämänsä nopeus on ainoa sopiva kyseiseen tilanteeseen - vaikka et aja suurinta sallittua (jota ei toki ole pakko ajaa) et tarkkaile peilejäsi, et anna tilaa ohituksille vaikka olisi mahdollisuus - ja vedät murot nenään, jos joku Sinut ja Sinun vauhtisi kyseenalaistaa (ohittaa Sinut) - ja usein ilmaiset suuren närkästyksesi sinällään hupaisalla valo-, käsi-, ja äänimerkkishowlla jne.. Oletko kenties tullut ajatelleeksi että meillä muillakin on ihan toimivat ajatteluelimet. Ajoneuvosta tai taidosta/kokemuksesta aiheutuen, takaasi tulevat saattaisivat olla kykeneviä reilustikin sujuvampaan menoon..

Kysymys lieneekin: miten Sinua sujuvammin (turvallisesti) ajavat onnistuvat noin paljon Sinua ärsyttämään?

29

1736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perse

eli ajetaan alle ohjearvojen ja ollaan olevinaan hyviä kuskeja...asennevammaa ? KYLLÄ

• maalaispolliisi

Mitä tarkoittaa puhe poliisien propagandasta ja poliisin asennevammasta? Voisitko selittää niin, että täällä maallakin se ymmärretään? Jos et, niin jätä tuollaiset väitteet.
        Ps. miel. jokin konkreettinen esimerkki (joka on kohdallesi sattunut). Muutenhan sun väitteet (lue:herjat) on vailla mitään todellisuuspohjaa.

• Perse
        maalaispolliisi kirjoitti:

Mitä tarkoittaa puhe poliisien propagandasta ja poliisin asennevammasta? Voisitko selittää niin, että täällä maallakin se ymmärretään? Jos et, niin jätä tuollaiset väitteet.
        Ps. miel. jokin konkreettinen esimerkki (joka on kohdallesi sattunut). Muutenhan sun väitteet (lue:herjat) on vailla mitään todellisuuspohjaa.

eikä poliisin kommentit esim lehdissä ole propagandaa jos niissä ei totuuden häiventäkään...
        tässä pari esimerkkiä..moottorikelkalla ei voi ajaa sulasta ylitte ilman ylinopeutta..jos asennevammainen poliisi ei ole kokeillut ajaa vaden ylitte 80:ä ja päässyt ylitte niin silloin se on propagandaa ..
        entä kun asennevammainen poliisi toteaa auton ojaan suistumisen syyksi aina heti ns ylinopeuden vaikka sitä ei ole edes tutkittu..tässä on sitä asennevammaa pahasti...
        onko poliisilla asennevamma jos tutkinnan vaiheessa yrittää toisen poliisin tutkimatta jättämiä asioita kirjata jälkeen päin..itse kysin että onko oikein kirjata asioita jälkikäteen jos ne on jääneet tutkimatta ja vaikuttaneet asiaan huomattavasti...
        onko poliisilla asennevammaa jos ajaa motarilla (se on moottoritie tiedoksi maalais tollolle joka ei sitä työ aikana koskaan nää )takana hiostaen että asiakas lähtisi kirimään vauhtia...siis tämä teko oli siiviliautolla tehty yritys saada ajamaan ylinopeutta..no niin tässä päästiin siihen yllyttämiseen jota sinäkin asennevammainen "kaverin "puolustaja puolustaa ihan kirkkain silmin...
        kuuluuko poliisin valehdella "hyvän "asian puolesta ja leikkiä tuomaria...jos näin niin olla lähempänä venäjä tyyppistä poliisia..milloinkahan alkaa selviämään suomsessa rahalla joka taas on parempi vaihtoehto kuin tämä nykyinen perseestä oleva poliisin toiminta..
        ps. vihaankon poliisia niin paljon jotta olisin valmis tekemään peruuttamattomia tekoa poliisia kohtaa ? yritäppä arvata..

• sieltä lopultakin
        Perse kirjoitti:

eikä poliisin kommentit esim lehdissä ole propagandaa jos niissä ei totuuden häiventäkään...
        tässä pari esimerkkiä..moottorikelkalla ei voi ajaa sulasta ylitte ilman ylinopeutta..jos asennevammainen poliisi ei ole kokeillut ajaa vaden ylitte 80:ä ja päässyt ylitte niin silloin se on propagandaa ..
        entä kun asennevammainen poliisi toteaa auton ojaan suistumisen syyksi aina heti ns ylinopeuden vaikka sitä ei ole edes tutkittu..tässä on sitä asennevammaa pahasti...
        onko poliisilla asennevamma jos tutkinnan vaiheessa yrittää toisen poliisin tutkimatta jättämiä asioita kirjata jälkeen päin..itse kysin että onko oikein kirjata asioita jälkikäteen jos ne on jääneet tutkimatta ja vaikuttaneet asiaan huomattavasti...
        onko poliisilla asennevammaa jos ajaa motarilla (se on moottoritie tiedoksi maalais tollolle joka ei sitä työ aikana koskaan nää )takana hiostaen että asiakas lähtisi kirimään vauhtia...siis tämä teko oli siiviliautolla tehty yritys saada ajamaan ylinopeutta..no niin tässä päästiin siihen yllyttämiseen jota sinäkin asennevammainen "kaverin "puolustaja puolustaa ihan kirkkain silmin...
        kuuluuko poliisin valehdella "hyvän "asian puolesta ja leikkiä tuomaria...jos näin niin olla lähempänä venäjä tyyppistä poliisia..milloinkahan alkaa selviämään suomsessa rahalla joka taas on parempi vaihtoehto kuin tämä nykyinen perseestä oleva poliisin toiminta..
        ps. vihaankon poliisia niin paljon jotta olisin valmis tekemään peruuttamattomia tekoa poliisia kohtaa ? yritäppä arvata..

Näkyy olevan luuserin rasittavaa valitusta vailla mitään järkeviä perusteita. Jätkä hokee asennevammaisuutta loppuikänsä, kun on kuullut termin poliisilta.
        Ei näytä olleen mukana okeinkrijoitus tunneilla. Tokko muillakaan.

• maalaispolliisi
        Perse kirjoitti:

oikein olan takaa, niinkuin oli odotettavissakin, siis jos esim. motarilla (tiedän sanan, olinhan stadissa poliisina 8 vuotta) annat jonkun "hiostajan " nostattaa vauhtias yli sallitun rajan, sä teet virheen (kyllähän motarilla luulis hiostajan ohi pääsevän). Ja muut "esimerkit" poliisin asennevammasta: ei aihetta toimenpiteisiin.
        Poliisi ei todellakaan ole tuomari: jos on aihetta valittaa viranomaisten toiminnasta, kansalainen luonnollisesti tekee ao. toiminnasta valituksen (oletko tehnyt?). Muuten kirjoituksesi perusteella saa kyllä vaikutelman, että sulla on ollut "kohtaamisia" virkavallan kanssa liikaa:miksihän?

• iskä ja äiti
        Perse kirjoitti:

heti pois koneen äärestä! Eilenkin kirjoittelit tietokoneella yli puolenyön! Eipä ole ihme, ettet aamulla jaksanut lähteä päiväkotiin. Sitten vain väsyneenä näillä palstoilla kiukuttelet aikuisille, HÄPEÄ JA NYT AJOISSA NUKKUMAAN!

• PerSE
        sieltä lopultakin kirjoitti:

Näkyy olevan luuserin rasittavaa valitusta vailla mitään järkeviä perusteita. Jätkä hokee asennevammaisuutta loppuikänsä, kun on kuullut termin poliisilta.
        Ei näytä olleen mukana okeinkrijoitus tunneilla. Tokko muillakaan.

en ole ollut tosiaan tunneilla ja enpä pahasti muillakaan tunneilla..
        mutta asennevammanen poliisi on asennevammanen vaikka paskassa paistas..

• PerSE

oikein olan takaa, niinkuin oli odotettavissakin, siis jos esim. motarilla (tiedän sanan, olinhan stadissa poliisina 8 vuotta) annat jonkun "hiostajan " nostattaa vauhtias yli sallitun rajan, sä teet virheen (kyllähän motarilla luulis hiostajan ohi pääsevän). Ja muut "esimerkit" poliisin asennevammasta: ei aihetta toimenpiteisiin.
        Poliisi ei todellakaan ole tuomari: jos on aihetta valittaa viranomaisten toiminnasta, kansalainen luonnollisesti tekee ao. toiminnasta valituksen (oletko tehnyt?). Muuten kirjoituksesi perusteella saa kyllä vaikutelman, että sulla on ollut "kohtaamisia" virkavallan kanssa liikaa:miksihän?

heti ollaan villasta tarjomassa ja kaveria puolustamassa..
        olenko tehnyt valitusta ..kyllä olen ja tosiaan ensin yksikin hävitettiin mutta kun asennevammanen poliisi rupesi inttämään että olenko edes jättänyt mitään valitusta niin ässä hihasta koska näin arvelin helposti käyvänkin eli kopio jossa on laitoksen leima ja avot rupespa poliisia kiinostamaan missä se paperi on...itse asissa olinkin jo kirjottanut uuden valituksen kadonneesta asiakirjasta joka ei saa kadota niin "luotettavassa " talossa kuin poliisilaitos..
        miksi poliisi sitten leikkii tuomaria ? onko kyseessä asennevamma ?
        sitten tuohon hiostus taktiikkaan eli poliisi ajaan hiostaessa liikennettä vaarantaen eli ajaa liian pienellä turvavälillä mutta kuiten itse on samasta sakottamassa...asennevammaa taas eikö totta..no eihän moista asennevammainen poliisi edes itse tajua vai mitä ?

• maalaispolliisi
        PerSE kirjoitti:

heti ollaan villasta tarjomassa ja kaveria puolustamassa..
        olenko tehnyt valitusta ..kyllä olen ja tosiaan ensin yksikin hävitettiin mutta kun asennevammanen poliisi rupesi inttämään että olenko edes jättänyt mitään valitusta niin ässä hihasta koska näin arvelin helposti käyvänkin eli kopio jossa on laitoksen leima ja avot rupespa poliisia kiinostamaan missä se paperi on...itse asissa olinkin jo kirjottanut uuden valituksen kadonneesta asiakirjasta joka ei saa kadota niin "luotettavassa " talossa kuin poliisilaitos..
        miksi poliisi sitten leikkii tuomaria ? onko kyseessä asennevamma ?
        sitten tuohon hiostus taktiikkaan eli poliisi ajaan hiostaessa liikennettä vaarantaen eli ajaa liian pienellä turvavälillä mutta kuiten itse on samasta sakottamassa...asennevammaa taas eikö totta..no eihän moista asennevammainen poliisi edes itse tajua vai mitä ?

rupee tuntuun, että tässä seurustellaan jonkun kanssa, joka ei edes tiedä, mistä puhuu. Sorry, täytyy vaihtaa seuraa.

• syy

asennevammaasi auktoriteettejä kohtaa johtuu siitä, että joku elämässäsi päättävassa asemassa oleva on porannut sua hanuriin.
        Ehkä opettaja tai korttelipoliisi?

• tämä...
        syy kirjoitti:

asennevammaasi auktoriteettejä kohtaa johtuu siitä, että joku elämässäsi päättävassa asemassa oleva on porannut sua hanuriin.
        Ehkä opettaja tai korttelipoliisi?

oli tolle perseelle,nimimerkkikin kertoo mistä on kysymys.

• PerSE

rupee tuntuun, että tässä seurustellaan jonkun kanssa, joka ei edes tiedä, mistä puhuu. Sorry, täytyy vaihtaa seuraa.

mutta nyhän se selvisi miten tolloja poliisit (myös maalaispoliisit ) on ...
        pitääpä kysyä vielä mutta mitä tämä tarkoittaa eli "joka ei edes tiedä, mistä puhuu "...
        sitten kannattaa vaihtaa samalla hiippakuntaa...

• Juuso Pohjanmaalta
        PerSE kirjoitti:

mutta nyhän se selvisi miten tolloja poliisit (myös maalaispoliisit ) on ...
        pitääpä kysyä vielä mutta mitä tämä tarkoittaa eli "joka ei edes tiedä, mistä puhuu "...
        sitten kannattaa vaihtaa samalla hiippakuntaa...

Seurasin tätä maalaispolliisin ja Perseen ketjua ihan mielenkiinnosta. Eikä voi kyllä muuta sanoa, kuin että tää Perse on perseestä: sen piti ehottomasti saada sanoa viimeinen sana, jos se on tosissaan, niin se on HULLU, eikä sen "mielipiteissä" oo vitunkaan järkee (ei se osannut mitään väitteitään oikeesti perustella).
        Ja vielä: kirjoittakoon oikealla nimellään (jokainenhan nyt paskaa pystyy suoltaan nimimerkin takaa).

• Kallonkutistaja

Jos sinulle käy usein noin, niin voisko omassa ajotavassasi olla jotain ärsyttävää/vikaa? Olen ohitellut myös paljon hitaampia ja niitä nopeampiakin, muttei minulle mitään valokäsiäänimerkki-showta ole esitetty koskaan.

• mieleeni

minullekin. Alkuperäinen kysyjä lienee niitä miehiä, jotka ohittelevat puskuria viistäen ja tykkäävät nuolla persettä pitkään ennen ohitusta. Kenties sillä on myös tapana hiljentää tuntuvasti vauhtia ollessaan siinä etupuskurin kohdalla.

• samaa
        mieleeni kirjoitti:

minullekin. Alkuperäinen kysyjä lienee niitä miehiä, jotka ohittelevat puskuria viistäen ja tykkäävät nuolla persettä pitkään ennen ohitusta. Kenties sillä on myös tapana hiljentää tuntuvasti vauhtia ollessaan siinä etupuskurin kohdalla.

Epäilen ko. ohittelijan todellakin viistävän ohittamansa auton etupuskuria. Itseä ainakin närästää todella tälläinen, vaikka valo- ja äänishowta olekaan vielä pitänyt.
        Itse sinä aloittaja häiritset liikennettä kummallisella ajotyylilläsi!

MOT

• Ikävä tyyppi

Avausviestin kirjoittaja antaa itsestään kuvan, jonka mukaan kuuluu siihen kaikkein onnettomimpaan ryhmään: ajotaito heikohko, liikenteen tajuaminen viistää nollaa ja havainnointi puutteellista, mutta itseluottamus suunnaton ja usko oman tekemisen oikeellisuuteen loppumaton. Jos joku vilauttaa valoja liikennesankarin suoritettua ohituksensa mutkassa, mäessä, tuplakeltaisen kohdalla huonossa näkyvyydessä metrin päähän ohitettavasta kaistalle palaten, niin tuo vilautus tulkitaan merkiksi kateudesta. Tämä siksi, ettei ajattelukyky kanna tuota metriä kauemmas.

Itse en varmasti ole puhtain pulmunen liikenteessä, mutta ohituksen jälkeisiä protesteja näen äärimmäisen harvoin. Enpä muuten osaa sanoa, onko minulle koskaan tehty niin. Miten minä onnistun ohittamaan vain rauhallisesti käyttäytyviä, ja avauksen kirjoittanut maamme paras autoilija hermoheikkoja raivopäitä? On tämä maailma ihmeellinen.

• Ei minullekaan juuri tapaa noin käydä. Itse olen joskus ajatellut laittaa pitkät valot päälle, jos ohittaja moottoritiellä tulee liian läheltä eteen roiskimaan kuraa, hiekkaa, nastoja ja irtoilevia osia, vaikka hyvin olisi voinut ajaa vaikka 200 metriä kauemmas sitä vasenta kaistaa pitkin. Ilmeisesti keskustelun aloittajalla on vielä tätäkin ikävämpiä tapoja, koska onnistuu muuttamaan aatokset teoiksi.

• Kallonkutistaja
        Jönsson kirjoitti:

Ei minullekaan juuri tapaa noin käydä. Itse olen joskus ajatellut laittaa pitkät valot päälle, jos ohittaja moottoritiellä tulee liian läheltä eteen roiskimaan kuraa, hiekkaa, nastoja ja irtoilevia osia, vaikka hyvin olisi voinut ajaa vaikka 200 metriä kauemmas sitä vasenta kaistaa pitkin. Ilmeisesti keskustelun aloittajalla on vielä tätäkin ikävämpiä tapoja, koska onnistuu muuttamaan aatokset teoiksi.

Joo. Pari kertaa olen minäkin vilkutellut ohittajalle valoja, molemmat ovat sattuneet moottoritiellä. Toisessa tapauksessa ohittajalla oli tapana palata oikealle kaistalle puskurit viistäen. Siltä varalta, että tuo oli opimmattomuutta/kokemattomuutta/tietämättömyyttä, halusin ohittajankin huomaavan, että olisi sen paremminkin voinut tehdä. Sama valojen vilkuttelu näkyi jatkuvan myös muiden ohitettujen kohdalla.

Toinen kerta oli sellainen, että ohittaja ajoi kyllä ihan oikein ohi. Mutta yhtäkkiä kuljettaja huomasi moottoritien sillalla poliisiauton, ja varmuuden vuoksi pudotti nopeutta heti n. 10km/h alle rajoituksen. Vilautin valoja merkiksi, että kyllä mahdollisesta tutkasta huolimatta saa ajaa rajoituksen mukaista nopeutta. Liekö sitten hänen autostaan mittari rikki niin, ettei tiennyt oikeaa nopeuttaan? :)

• mieltä

kyllä nämä nysvärit pitäisi laittaa uudelleen autokouluun, on tuo ajaminen sen verran onnetonta!

• Lada"110"Laukkanen

Älkää enää viitsikö jatkaa tätä ainaista valitusta.
      Suomen lama ei ole ihme, kun kansalaisilla ei edes vapaa-aikanakaan ole muuta tekemistä, kun parkua jostain mitättömistä valojen vilkutuksesta.

Pitäkää huoli omasta "ajotavastanne", ja jättäkää muille sama mahdollisuus.
      Jos teille ei valtatienopeudet riitä, niin menkää sinne pikkutielle, joka menee valtatien vieressä, ja ajakaa siellä vaikka tuhatta ja sataakymmentä, jos se on niin kivaa. Ei se muita kiinnosta.
      Teidän ajatteluelimienne toiminnasta ei ole muuta taetta, kuin oma sananne. Jos ne kerran toimii niin miksi ette käytä niitä?
      Pitääkö ne aina panna takapaksiin, kun autoon nousee?

Jos Suomen liikenne vituttaa teitä noin paljon,niin voittehan aina muuttaa vaikka itänaapuriin Venäjälle.
      Siellä voitte toteuttaa perversioitanne autoilun suhteen mielin määrin kunhan jaatte miliisille tarpeeksi ruplia.

Onneksi Suomen poliisi pitää teistä täällä paremman huolen, ja voitte maksaa sakkonnekin arvovaluutalla meidän normaalien ihmisten iloksi.

• äöafölk

Hidastelemaan

• Lada"110"Laukkanen
        äöafölk kirjoitti:

Hidastelemaan

Kuules minä ajan aina autoni tyyppinumeron mukaisin mukavuusprosenttiominaisuuksin varusteltua autoani ja tyyppinumeron mukaista nopeutta ja vain parhailla teillä.
        Se, että sierra ja skortti ei pysy talvella perässäni ei ole minun ongelmani.
        En halua tulla teitä häiritsemään sinne sivuteille.

• Gummitäti

Olet ilmeisesti kakarana saanut kaiken haluamasi. Äiti ja isäpappa ovat valitettavasti voimattomia maantieliikenteen suhteen. Kaikkia autoilijoita ei siis koskaan saada ajamaan haluamallasi tavalla ja nopeudella. Ymmärrä tämä niin elämäsi on huomattavasti helpompaa.

• isäsi ja äitisi

Isäsi ja äitisikin päättivät aikanaan puolestasi.

He päättivät antaa sinun syntyä.

Maailma olisi varmaan parempi paikka ilman sinunlaisiasi, jotka kimmoittavat kassa-autoilijoiden vihat.

Itselleni niin ei käy, vaikka en ole ns. nysväri.

• liikenneurheilija

- toisin kuin monet näköjään luulivat, minun ajamisista ei oikeasti ole kenellekään mitään haittaa - siis sen lisäksi, että he tarpeen tullen tulevat ohitetuksi ja täten 'menettävät' jotain? heidän logiikkaansa tässä peräänkuullutinkin..

Viimeisin esimerkki oli moottoritiellä jossa ajoin vakionopeudensäädintä käyttäen mittarinopeutta noin 105km/h. Saavutin ajoneuvorypästä jossa lopulta viimeisenä ajeli ukkeli mersullaan. Siirryin ohituskaistalle muiden ohittajien joukkoon. Kun olin noin 50m. kyseisen mersu-ukkelin takana (ohituskaistalla siis) hän alkoi vilkutella jarruvaloillaan jotain? - ja kun olin rinnalla autosta mulkoiltiin syyttävästi... Kyseinen tapaus tapahtui lumisateisella kelillä, joten oletan kyseisen herran olleen nimenomaan sitä mieltä, että hänen päättämänsä nopeus oli se ainoa oikea kyseiseen hetkeen tms... josta syystä oli tarpeen opettaa kanssa-autoilijoita - niin ja olin liikkeellä pakettiautolla jolla ilmeisesti ei varsinkaan olisi saanut kyseistä ohitusta suorittaa..

Ja en todellakaan saa osakseni näitä 'valoilmiöitä' jatkuvasti. Sensijaan törmään kylllä usein muuten kyseiseen 'muiden puolesta päättäjäjoukkoon' - valoilmiöt ovat vain yksi näiden huvittava lisäpiirre jolla he nimenomaan paljastavat tuon 'minun nopeuteni on ainoa oikea' - ajattelun

• Ei koskaan vilkutellut?

Miksi noista vilkutteluista pitää ottaa aina kierroksia? Kun se ei ole sinulta millään tavalla pois, niin anna vilkutella. Meitä on joka lähtöön, ja joku tykkää tuollaisesta. Ajattele sen sijaan sen vilkuttelijan kannalta asiaa: Siellä kajuutassa on paljon isommat murheet kuin sinulla, jolla on kaikki ihan hyvin.

• liikenneurheilija
        Ei koskaan vilkutellut? kirjoitti:

Miksi noista vilkutteluista pitää ottaa aina kierroksia? Kun se ei ole sinulta millään tavalla pois, niin anna vilkutella. Meitä on joka lähtöön, ja joku tykkää tuollaisesta. Ajattele sen sijaan sen vilkuttelijan kannalta asiaa: Siellä kajuutassa on paljon isommat murheet kuin sinulla, jolla on kaikki ihan hyvin.

juu ei semmoiset valoshowt yms. aiheuta muuta kuin huvittuneisuutta siellä meikäläisen kajuutassa. Mutta kierroksia saattaa syntyä silloin, kun sama tyyppi on tieosuudella tai muussa tilanteessa, jossa muilla liikkujilla ei ole muuta mahdollisuutta, kuin alistua 'minä päätän kaikkien puolesta'-tyypin logikkaan..

• K.Ä.

En minä ole koskaan ohittaessani tuollaiseen törmännyt. En kyllä toisaalta ole erityisemmin katsellutkaan ohiteltavan ilmeitä. Ehkä ajotavassasi on jotain outoa, jos kaikki toiset protestoivat.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2147
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      42
      2105
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1023
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe