... tarve syntyy poikkeuksetta maallisesta maailmasta, jossa kaikkinainen omanvoiton pyynti on on lähes aina faktisesti ottaen reaaliteetti ja omien tarpeiden laittaminen etusijalle on melkein absoluuttinen sääntö, eikä suinkaan jokin kovin harvinainen poikkeus, niin kuin jotkut ihmiset ehkä ovat taipuvaisia vieläkin siten ajattelemaan.
Jaakobin kirje 4 LUKU 1-11
4:1 Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?
4:2 Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.
4:3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.
4:4 Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.
4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon."
4:7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
4:9 Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
4:10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
Uskonnottomuuteen
12
436
Vastaukset
- Mörkö taas täällä
Eikö kyseessä ole sairaus jos uskoo satuihin ja höpötyksiin?
Terve ihminen ei tarvitse satu hemmoja tuekseen.- Trubaduuri
Niin, jos sinusta tuntuu siltä, jotta olet sairas, niin kai se sitten niin on. En osaa nyt tämän paremmin ja syvällisemmin sinua neuvoa ja onhan se vähän kiellettyäkin, jakaa neuvoja ja opastusta näkemättä itse ongelmaa. Eli, en nyt ottaisi asioita ja ilmiöitä ihan nuinkaan tosikkomaisesti kuin otat.
Jotakin tukea kaikki ihnmiset jossakin vaiheessa elämäänsä tarvitsee, kysymys onkin siis loppujen lopuksi vain siitä, löytyykö nöyryyttä pyytää apua itselleen itsensä tueksi. - Juurakon Lempi .
Ei ole. Lapsetkin tarvitsevat virikkeitä. Olet hrhainen, täysin terveitä ihmisiä ei ole, eikä tule olemaankaan tällä planeetalla.
- Missukka
Oliko tuo äskeinen viestisi mielestäsi kritiikkiä vai pilkkaa?
- Mörkö taas ...
Missukka kirjoitti:
Oliko tuo äskeinen viestisi mielestäsi kritiikkiä vai pilkkaa?
Kyllä minä ihan tosissaan olin. Minulle tulee mieleen skitsofrenia. Samat oireet teillä on, näin ulkopuolisen mielestä. Asiantuntijoitten mukaan ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi, mutta skitsofreniaa meillä on todistettavasti. Tai sitten kyseessä voi olla että te tulkitsette väärin asioita. Ihmisen mielikuvitus on tunnetusti uskomaton.
- seven
Mörkö taas ... kirjoitti:
Kyllä minä ihan tosissaan olin. Minulle tulee mieleen skitsofrenia. Samat oireet teillä on, näin ulkopuolisen mielestä. Asiantuntijoitten mukaan ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi, mutta skitsofreniaa meillä on todistettavasti. Tai sitten kyseessä voi olla että te tulkitsette väärin asioita. Ihmisen mielikuvitus on tunnetusti uskomaton.
>>Asiantuntijoitten mukaan ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi
- Missukka
En minä epäile, ettetkö ole tosissasi. Kysymykseeni vastaat siis kritiikkiä. Kun minä olen sitä mieltä, että se on pilkkaa, niin kumpikohan meistä on enemmän oikeassa?
"Asiantuntijoitten mukaan ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi, mutta skitsofreniaa meillä on todistettavasti."
Jos asiantuntija tykkää, että on liikettä ilman liikuttajaa, niin asiantuntija saa uskoa niin. Ei tietää vaan uskoa.
Uskovaisuuden leimaaminen skitsofreniaksi on melkoista sopankeittoa. Meillä on todistettavasti myös syöpää ja masennusta. "Oikealla" tavalla kun lääkärikirjaa lukee, niin eiköhän sieltä löydy samantapaisia oireita. - tuota noin
Missukka kirjoitti:
En minä epäile, ettetkö ole tosissasi. Kysymykseeni vastaat siis kritiikkiä. Kun minä olen sitä mieltä, että se on pilkkaa, niin kumpikohan meistä on enemmän oikeassa?
"Asiantuntijoitten mukaan ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi, mutta skitsofreniaa meillä on todistettavasti."
Jos asiantuntija tykkää, että on liikettä ilman liikuttajaa, niin asiantuntija saa uskoa niin. Ei tietää vaan uskoa.
Uskovaisuuden leimaaminen skitsofreniaksi on melkoista sopankeittoa. Meillä on todistettavasti myös syöpää ja masennusta. "Oikealla" tavalla kun lääkärikirjaa lukee, niin eiköhän sieltä löydy samantapaisia oireita."Jos asiantuntija tykkää, että on liikettä ilman liikuttajaa, niin asiantuntija saa uskoa niin."
Onko tuo se perimmäinen syy uskoosi? Olet miettinyt liikettä ja päätellyt (miten), ettei se ole mahdollista ilman liikuttajaa?
Entä sitten kun olet tullut tulokseen, että pitää olla liikuttaja? Kuinka olet saanut selville mikä se liikuttaja on? - ja seipäät seinälle
Kummallisinta tässä on kuitenkin se että sinun mielipiteistäsi saa sellaisen kuvan kuin väität meistä muista saavan. Asiantuntijoiden mukaan tässä asiassa ei voi olla asiantuntijoita koska se hipoo ihmisen tunneelämän äärimmäisintä osaa. Ja siksi sitä kutsutaan sanalla usko ja uskonelämä kuten myös uskominen. Jota siis ihminen tarvitsee voidakseen sisäistää yleensäkin asioita.
- Nasse
eikö juuri uskistuminen ole mitä suurinta omanvoitonpyyntiä?
Taivas vs. kuolema tai peräti helvetti?
Eli juuri uskistuminen on tilanne
"jossa kaikkinainen omanvoiton pyynti on on lähes aina faktisesti ottaen reaaliteetti ja omien tarpeiden laittaminen etusijalle on melkein absoluuttinen sääntö" - ihmiset eivät vaan muutu
Tämänhän, jota kirjoitit voi havaita myös täällä
, näiden monien tekijäin toimista.- Trubaduuri
Koko maailma on nytkin pahan vallassa. Ja he jotka rakastavat pahuutta, vihaavat hyvyyttä joka ilmenee taivaallisssa Isässä ja hänen tavassaan rakastaa luotujaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474