Uskonnottomuuteen

Trubaduuri

... tarve syntyy poikkeuksetta maallisesta maailmasta, jossa kaikkinainen omanvoiton pyynti on on lähes aina faktisesti ottaen reaaliteetti ja omien tarpeiden laittaminen etusijalle on melkein absoluuttinen sääntö, eikä suinkaan jokin kovin harvinainen poikkeus, niin kuin jotkut ihmiset ehkä ovat taipuvaisia vieläkin siten ajattelemaan.

Jaakobin kirje 4 LUKU 1-11

4:1 Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?
4:2 Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.
4:3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.
4:4 Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.
4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon."
4:7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
4:9 Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
4:10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.

12

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mörkö taas täällä

Eikö kyseessä ole sairaus jos uskoo satuihin ja höpötyksiin?

Terve ihminen ei tarvitse satu hemmoja tuekseen.

• Trubaduuri

Niin, jos sinusta tuntuu siltä, jotta olet sairas, niin kai se sitten niin on. En osaa nyt tämän paremmin ja syvällisemmin sinua neuvoa ja onhan se vähän kiellettyäkin, jakaa neuvoja ja opastusta näkemättä itse ongelmaa. Eli, en nyt ottaisi asioita ja ilmiöitä ihan nuinkaan tosikkomaisesti kuin otat.

Jotakin tukea kaikki ihnmiset jossakin vaiheessa elämäänsä tarvitsee, kysymys onkin siis loppujen lopuksi vain siitä, löytyykö nöyryyttä pyytää apua itselleen itsensä tueksi.

• Juurakon Lempi .

Ei ole. Lapsetkin tarvitsevat virikkeitä. Olet hrhainen, täysin terveitä ihmisiä ei ole, eikä tule olemaankaan tällä planeetalla.

• Missukka

Oliko tuo äskeinen viestisi mielestäsi kritiikkiä vai pilkkaa?

• Mörkö taas ...
        Missukka kirjoitti:

Oliko tuo äskeinen viestisi mielestäsi kritiikkiä vai pilkkaa?

Kyllä minä ihan tosissaan olin. Minulle tulee mieleen skitsofrenia. Samat oireet teillä on, näin ulkopuolisen mielestä. Asiantuntijoitten mukaan ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi, mutta skitsofreniaa meillä on todistettavasti. Tai sitten kyseessä voi olla että te tulkitsette väärin asioita. Ihmisen mielikuvitus on tunnetusti uskomaton.

• seven
        Mörkö taas ... kirjoitti:

Kyllä minä ihan tosissaan olin. Minulle tulee mieleen skitsofrenia. Samat oireet teillä on, näin ulkopuolisen mielestä. Asiantuntijoitten mukaan ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi, mutta skitsofreniaa meillä on todistettavasti. Tai sitten kyseessä voi olla että te tulkitsette väärin asioita. Ihmisen mielikuvitus on tunnetusti uskomaton.

>>Asiantuntijoitten mukaan ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi

• Missukka

En minä epäile, ettetkö ole tosissasi. Kysymykseeni vastaat siis kritiikkiä. Kun minä olen sitä mieltä, että se on pilkkaa, niin kumpikohan meistä on enemmän oikeassa?

"Asiantuntijoitten mukaan ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi, mutta skitsofreniaa meillä on todistettavasti."

Jos asiantuntija tykkää, että on liikettä ilman liikuttajaa, niin asiantuntija saa uskoa niin. Ei tietää vaan uskoa.
        Uskovaisuuden leimaaminen skitsofreniaksi on melkoista sopankeittoa. Meillä on todistettavasti myös syöpää ja masennusta. "Oikealla" tavalla kun lääkärikirjaa lukee, niin eiköhän sieltä löydy samantapaisia oireita.

• tuota noin
        Missukka kirjoitti:

En minä epäile, ettetkö ole tosissasi. Kysymykseeni vastaat siis kritiikkiä. Kun minä olen sitä mieltä, että se on pilkkaa, niin kumpikohan meistä on enemmän oikeassa?

"Asiantuntijoitten mukaan ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi, mutta skitsofreniaa meillä on todistettavasti."

Jos asiantuntija tykkää, että on liikettä ilman liikuttajaa, niin asiantuntija saa uskoa niin. Ei tietää vaan uskoa.
        Uskovaisuuden leimaaminen skitsofreniaksi on melkoista sopankeittoa. Meillä on todistettavasti myös syöpää ja masennusta. "Oikealla" tavalla kun lääkärikirjaa lukee, niin eiköhän sieltä löydy samantapaisia oireita.

"Jos asiantuntija tykkää, että on liikettä ilman liikuttajaa, niin asiantuntija saa uskoa niin."

Onko tuo se perimmäinen syy uskoosi? Olet miettinyt liikettä ja päätellyt (miten), ettei se ole mahdollista ilman liikuttajaa?

Entä sitten kun olet tullut tulokseen, että pitää olla liikuttaja? Kuinka olet saanut selville mikä se liikuttaja on?

• ja seipäät seinälle

Kummallisinta tässä on kuitenkin se että sinun mielipiteistäsi saa sellaisen kuvan kuin väität meistä muista saavan. Asiantuntijoiden mukaan tässä asiassa ei voi olla asiantuntijoita koska se hipoo ihmisen tunneelämän äärimmäisintä osaa. Ja siksi sitä kutsutaan sanalla usko ja uskonelämä kuten myös uskominen. Jota siis ihminen tarvitsee voidakseen sisäistää yleensäkin asioita.

• Nasse

eikö juuri uskistuminen ole mitä suurinta omanvoitonpyyntiä?

Taivas vs. kuolema tai peräti helvetti?

Eli juuri uskistuminen on tilanne

"jossa kaikkinainen omanvoiton pyynti on on lähes aina faktisesti ottaen reaaliteetti ja omien tarpeiden laittaminen etusijalle on melkein absoluuttinen sääntö"

• ihmiset eivät vaan muutu

Tämänhän, jota kirjoitit voi havaita myös täällä
      , näiden monien tekijäin toimista.

• Trubaduuri

Koko maailma on nytkin pahan vallassa. Ja he jotka rakastavat pahuutta, vihaavat hyvyyttä joka ilmenee taivaallisssa Isässä ja hänen tavassaan rakastaa luotujaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe