Helsingin piirin puheenjohtajan Arto Välikankaan kirjoituksesta lainattua:
"Vaalit on pidetty ja pulinat pois, kuuluu sanonta. Nyt on aika valmistautua seuraaviin vaaleihin. Helsingin perussuomalaiset asettuivat suoraselkäisesti porvarillisen vaihtoehdon puolelle ja osoittivat kykyä tehdä päätöksiä ja kantaa vastuuta. Helsinkiläiset äänestäjät tietävät, että ääni Perussuomalaisille on ääni porvarilliselle Suomelle. Helsingin Perussuomalaiset tarjoavat eduskuntavaaleissa itsenäisen porvarillisen vaihtoehdon. Me emme allekirjoita kaikkia Sauli Niinistön kantoja emmekä ole kokoomuksen apupuolue. Me emme usko, että valtaa pitää keskittää mahdollisimman paljon ylikansalliselle EU-byrokratialle, vaan päätökset on tehtävä mahdollisimman lähellä kansalaista – mieluiten keittiön pöydän ääressä."
Lähde: www.perussuomalaiset.net
Asiallista tekstiä, mutta sillä lisäyksellä, että helsinkiläinen äänestäjä tietää äänestävänsä oikeistolaista. Muissa persupiireissä ketkuilu jatkuu ja on kierompaa kuin Kepussa konsanaan. Puolue ei ole linjautunut oikeistolaiseen suuntaa, vaan pikemminkin vasemmistolaiseen EU kommenteillaan NATO puheillaan ja kaikella muullakin.
Vastakkain asettelun aika on käsillä!
Oikeistolainen Persu?
19
721
Vastaukset
- syntynyt
Saiko kopla hyvänkin diilin syntymään pääkaupungin porvareiden kanssa. Kyllä sitä on taas Suomalaisella Klubilla istuttu ja sikarin savulta haisevat pikkutakit. Onneksi on tämä tupakkalaki tulossa. Voitaisiinko se saada koskemaan myös koplan lymyluolia.
- yhteistyöllä
Asioita hoidetaanyhteistyöllä. Ei ole mitään mieltä räksyttää itsensä paitsioon ja välttää vastuuta. Ulkopuoleta huutelu on edesvastuutonta. Siksi politiikassa ollaan niin kuin muutenkin, yhteistoiminnassa muiden kanssa.
- informoitu
yhteistyöllä kirjoitti:
Asioita hoidetaanyhteistyöllä. Ei ole mitään mieltä räksyttää itsensä paitsioon ja välttää vastuuta. Ulkopuoleta huutelu on edesvastuutonta. Siksi politiikassa ollaan niin kuin muutenkin, yhteistoiminnassa muiden kanssa.
Koskahan puolueen puheenjohtaja ja puoluehallitus tämän oivaltavat?
Tokkopa koskaan! - 103 492
informoitu kirjoitti:
Koskahan puolueen puheenjohtaja ja puoluehallitus tämän oivaltavat?
Tokkopa koskaan!Nää on mun eikä kenenkään muun!
- joukoissa ...
Perussuomalaiset ei puolueena liputtanut kummankaan ehdokkaan puolesta mikä oli tietysti aivan oikein tässä tilanteessa.
- takanaan
Perussuomalainen puolue tahtoo jatkaa valitsemallaan paskanpuhumisen ja ketkuilun linjalla. Salata todellista tilaansa ja reagoida edelleen päivän lööppeihin ja hakea sensaatiota itselleen. Aatteellisuudesta ei voi puhua. Kun valitaan kansakunnalle presidenttiä, valitaan niistä jäljellä olevista ehdokkaista keitä on pelissä mukana. Tätä ei tehty.
Oma ehdokas oli tietenkin oikea veto ja sillä tarkkuutettiin EI-EU-linjan kannatatus. Se on 103 492. Se ei riitä puolueelle linjavalinnaksi.
Timo Soinin olisi pitänyt tulla esiin norsunluutornistaan ja sanoa vitut EU:sta ja paskat Natosta, nyt valitaan kansakunnalle mielipidejohtaja kuudeksi vuodeksi. Minun valintani on...(Halonen/Niinistö) ja perustelen sitä tällä ja tällä... Tämä olisi ollut vastuuntuntoisen puoluejohtajan teko. Nyt pää pensaaseen ja mun 103 492 on mun! Toivottavasti pääsisin ensi vuonna eduskuntaan kun ei muitakaan työtarjouksia ole ollut ja niin kauan olen yrittänyt. - Raid-i
takanaan kirjoitti:
Perussuomalainen puolue tahtoo jatkaa valitsemallaan paskanpuhumisen ja ketkuilun linjalla. Salata todellista tilaansa ja reagoida edelleen päivän lööppeihin ja hakea sensaatiota itselleen. Aatteellisuudesta ei voi puhua. Kun valitaan kansakunnalle presidenttiä, valitaan niistä jäljellä olevista ehdokkaista keitä on pelissä mukana. Tätä ei tehty.
Oma ehdokas oli tietenkin oikea veto ja sillä tarkkuutettiin EI-EU-linjan kannatatus. Se on 103 492. Se ei riitä puolueelle linjavalinnaksi.
Timo Soinin olisi pitänyt tulla esiin norsunluutornistaan ja sanoa vitut EU:sta ja paskat Natosta, nyt valitaan kansakunnalle mielipidejohtaja kuudeksi vuodeksi. Minun valintani on...(Halonen/Niinistö) ja perustelen sitä tällä ja tällä... Tämä olisi ollut vastuuntuntoisen puoluejohtajan teko. Nyt pää pensaaseen ja mun 103 492 on mun! Toivottavasti pääsisin ensi vuonna eduskuntaan kun ei muitakaan työtarjouksia ole ollut ja niin kauan olen yrittänyt.Onneksi on Hesan Kopla!
Kopla tappaa talossa ja puutarhassa. - helsingissä
Raid-i kirjoitti:
Onneksi on Hesan Kopla!
Kopla tappaa talossa ja puutarhassa.Oliko klubilla jo puhetta tästä?
- älykäs teko
takanaan kirjoitti:
Timo Soinin olisi pitänyt tulla esiin norsunluutornistaan ja sanoa vitut EU:sta ja paskat Natosta, nyt valitaan kansakunnalle mielipidejohtaja kuudeksi vuodeksi. Minun valintani on...(Halonen/Niinistö) ja perustelen sitä tällä ja tällä... Tämä olisi ollut vastuuntuntoisen puoluejohtajan teko. Nyt pää pensaaseen ja mun 103 492 on mun! Toivottavasti pääsisin ensi vuonna eduskuntaan kun ei muitakaan työtarjouksia ole ollut ja niin kauan olen yrittänyt.Soini osoitti jälleen, ettei ole mikään älykääpiö, vaan oivaltaa, millä tavalla politiikassa pitää toimia.
Vähänkin oivaltava ymmärtää, että juuri Perussuomalaisen johtajan ei sopinut huudella neuvojaan äänestäjille.Olisi sanottu kummin päin tahansa,niin aina olisi ropissut kannattajia. - JKa
takanaan kirjoitti:
Timo Soinin olisi pitänyt tulla esiin norsunluutornistaan ja sanoa vitut EU:sta ja paskat Natosta, nyt valitaan kansakunnalle mielipidejohtaja kuudeksi vuodeksi. Minun valintani on...(Halonen/Niinistö) ja perustelen sitä tällä ja tällä... Tämä olisi ollut vastuuntuntoisen puoluejohtajan teko. Nyt pää pensaaseen ja mun 103 492 on mun! Toivottavasti pääsisin ensi vuonna eduskuntaan kun ei muitakaan työtarjouksia ole ollut ja niin kauan olen yrittänyt.Montako ääntä Helsingin piirillä oli vaalissa?
Montako ääntä PerusSuomalaiset r.p.:llä?
Ainakin vaalilain mukaan kaikki äänet olivat yksityisillä kansalaisilla, jotka saivat vapaasti päättää, ketä äänestivät. Noinhan sen vapaissa vaaleissa pitäisi ollakin. Ylhäältä ohjattu käsketys kuuluu diktatuureihin.
PerusSuomalaisilla oli yksi oma ehdokas: Timo Soini, ja hän kampanjoi puolueen ohjemien mukaisilla teemoilla. Ne poikkesivat keskeisiltä siltaan oleellisesti kaikkien muitten teemoista. Siirtyminen toisen ehdokkaan tukijaksi tarkoitti myös noista omista teemoista luopumista. Nyt kiukutellaan PerusSuomalaisille siitä, että puolue ei kääntänyt takkiaan nurin yhdessä yössä. Tosin sellaisiakin näyttää olleen. - KÄDE
JKa kirjoitti:
Montako ääntä Helsingin piirillä oli vaalissa?
Montako ääntä PerusSuomalaiset r.p.:llä?
Ainakin vaalilain mukaan kaikki äänet olivat yksityisillä kansalaisilla, jotka saivat vapaasti päättää, ketä äänestivät. Noinhan sen vapaissa vaaleissa pitäisi ollakin. Ylhäältä ohjattu käsketys kuuluu diktatuureihin.
PerusSuomalaisilla oli yksi oma ehdokas: Timo Soini, ja hän kampanjoi puolueen ohjemien mukaisilla teemoilla. Ne poikkesivat keskeisiltä siltaan oleellisesti kaikkien muitten teemoista. Siirtyminen toisen ehdokkaan tukijaksi tarkoitti myös noista omista teemoista luopumista. Nyt kiukutellaan PerusSuomalaisille siitä, että puolue ei kääntänyt takkiaan nurin yhdessä yössä. Tosin sellaisiakin näyttää olleen.Perussuomalaisilla oli ensimmäisellä kieroksella oma ehdokas, ei toisella. Toisella kierroksella valittiin tasavallan päämiestä niistä kahdesta parhaasta eli eniten ääniä saaneesta ehdokkaasta.
Puolueen ohjelman mukaiset teemat pysähtyi ekaan kierrokseen ja toisella kierroksella olisi piutänyt vaikuttaa siihen , että valitaan lähimmäsi omia arvoja käypästä ehdokasta. Tässä tapauksessa se olisi ollut Niinistö. Lopeta jorma tuo tyhjän jauhaminen. Soini ja puolue johto tyri, kun eivät tulleet julkisuuteen sanomaan kantaansa.
Tuo vaiteliaisuus merkitsee sitä, että tuo entinen malli hyväksytään ja sitä kannatetaan.
Nyt on enää turha turista kurjallistosta tai eläkeläisten kiusaamisesta ja työttömyyden hoidosta tai mistään optio sopimuksista. Te olette tuon kaiken hyväksyneet tuolla menettelyllänne. - JKa
KÄDE kirjoitti:
Perussuomalaisilla oli ensimmäisellä kieroksella oma ehdokas, ei toisella. Toisella kierroksella valittiin tasavallan päämiestä niistä kahdesta parhaasta eli eniten ääniä saaneesta ehdokkaasta.
Puolueen ohjelman mukaiset teemat pysähtyi ekaan kierrokseen ja toisella kierroksella olisi piutänyt vaikuttaa siihen , että valitaan lähimmäsi omia arvoja käypästä ehdokasta. Tässä tapauksessa se olisi ollut Niinistö. Lopeta jorma tuo tyhjän jauhaminen. Soini ja puolue johto tyri, kun eivät tulleet julkisuuteen sanomaan kantaansa.
Tuo vaiteliaisuus merkitsee sitä, että tuo entinen malli hyväksytään ja sitä kannatetaan.
Nyt on enää turha turista kurjallistosta tai eläkeläisten kiusaamisesta ja työttömyyden hoidosta tai mistään optio sopimuksista. Te olette tuon kaiken hyväksyneet tuolla menettelyllänne.Niin valittiin, mutta millä perusteilla? Jollakin epämääräisellä menneisyyden vastakkainasettelusta kumpuavalla porvari-sosialisti -kriteerilläkö?
Varallisuusveron poisto, Fortumin optiot ja työttömyyspäivärahan tapaus viittaa jopa siihen, että kokoomus on sdp:täki enemmän vasemmalla. Onko kokoomus siis sosialistinen, jos sdp:kin on?
Jos olet vaivautunut lukemaan aiempia viestejä - mitä tosin epäilen vahvasti - niin se ainakin on tullut selväksi, että minä ainakaan en ole ollut hyväksymässä sdp:n ja Halosen harjoittamaa politiikkaa. Mutta se ei missään tapauksessa tarkoita sitä, että olisin jossakin vaiheessa hyväksynyt kokoomuksen toimet hyvätuloisten etujen ajamiseksi pienituloisten kustannuksella.
Sinä olet liputtanut Niinistön arvostuksia, mutta tiedätkö edes mitä ne olivat?
Ainakaan et ole osannut täsmentää itse esittämiäsikään "Niinistön mantroja":
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000019&posting=22000000013756071
Kopioin koko kysymyksen tähän, niin säästyy klikkailunkin vaiva.
----
"- Miksi ei ole uutta yrittäjyyttä?"
Ja mikähän oli Niinistön resepti siihen?
Onko mieli muuttunut vai miksi sitä reseptiä ei voinut soveltaa silloin kun Niinistö itse oli ministerinä. Silloinhan yrittäjyyden kehityssuunta oli jyrkästi aleneva ja luotiin ilmapiiri, jossa vielä olevilta yrityksiltä hävitettiin jatkajat.
"- mikä on uusi energiatalouden suunta?"
Ja mikähän oli Niinistön resepti siihen?
Tuulivoimaa ja risupaketteja? Ydinvoimahan se ei voi olla, koska päätökset 5. ydinvoimalasta tehtiin vasta Niinistön ministerikauden jälkeen.
"- mikä estää tekemästä kansallisia yrityksiä globaalissa maailmassa ja globaalilla rahalla?"
Ei näköjään mikään, koska suomalaiset yritykset ovat pääsääntöisesti suuntautuneet noille globaaleille markkinoille. Kokonaiset tuotantolaitokset työpaikkoneen ovat olleet Suomen vientihitti.
Ehkä Niinistö olisi pysäyttänyt tuon kehityksen, mutta ei osannut kertoa, miten.
"- Miksi yksityisyrittäjyyttä ei olisi?"
Viittaan edellä olevaan.
- tulee PS.llä
Ja yrittäjyys oikealta,talous,ja sosiaalipolitiikka keskusta vasemmistosta,ei se sen vaikeampaa ole.
- realisoidu
Näin se homma vain ei käytännössä toimi. Ei voi pyllistää oikealle ja vasemmalle samalla aikaa ja hehkuttaa olevansa suoraselkäinen suomalainen.
Tämän vuoksi äänestäjien sitoutuminen puolueeseen on heikkoa ja uskottavuus olematon. Koko puolue henkilöityy liikaa Soinin persoonaan. - kunnallinen hegemoni
realisoidu kirjoitti:
Näin se homma vain ei käytännössä toimi. Ei voi pyllistää oikealle ja vasemmalle samalla aikaa ja hehkuttaa olevansa suoraselkäinen suomalainen.
Tämän vuoksi äänestäjien sitoutuminen puolueeseen on heikkoa ja uskottavuus olematon. Koko puolue henkilöityy liikaa Soinin persoonaan.Olen pitkäaikainen vaikuttaja ja toiminut politiikassa vuosikymmeniä oman kuntani nokkamiehenä. Olen samaa mieltä Soinin kanssa monista asioista ja pidän häntä järkevänä kaverina. En kuitenkaan äänestä häntä!
Syy on yksinkertainen:
Hän ja hänen edustamansa puolue ei ole uskottava eikä kukaan muu puolue kaipaa sitä yhteistyökumppaniksi.
Valitan! - mutta
realisoidu kirjoitti:
Tämän vuoksi äänestäjien sitoutuminen puolueeseen on heikkoa ja uskottavuus olematon. Koko puolue henkilöityy liikaa Soinin persoonaan.Pitäisikö siis olla selkeästi oikealla,tai vasemmalla,esim.vihreät,on kolmas vasemmisto puolue.Toisaalta nuorsuom.eivät menestyneet,eikä 70 luvulla perustuslailliset molemmat oikeistoa.ongelma,on se että pitäisi mennä reilusti kokoomuksen ohi oikealta,itse sitä kannattaisin,mutta tähän mennessä sillä ei ole ollut kannatusta.
- tapauksesta ...
kunnallinen hegemoni kirjoitti:
Olen pitkäaikainen vaikuttaja ja toiminut politiikassa vuosikymmeniä oman kuntani nokkamiehenä. Olen samaa mieltä Soinin kanssa monista asioista ja pidän häntä järkevänä kaverina. En kuitenkaan äänestä häntä!
Syy on yksinkertainen:
Hän ja hänen edustamansa puolue ei ole uskottava eikä kukaan muu puolue kaipaa sitä yhteistyökumppaniksi.
Valitan!omassa kunnassa yhteistyö muiden puolueiden kanssa on toiminut kitkattomasti jotakin kepuänkyröitä nyt aina lukuunottamatta
- JKa
realisoidu kirjoitti:
Tämän vuoksi äänestäjien sitoutuminen puolueeseen on heikkoa ja uskottavuus olematon. Koko puolue henkilöityy liikaa Soinin persoonaan.Varallisuusveron poistaminen oli kaiketi varsin porvarillinen teko. Kokoomus yritti sitä ainakin 30 vuotta, mutta sdp toteutti.
Eivätkä Fortumin optiotkaan kovin sosiaalisislta vaikuta. Nekin on sdp:n käsialaa ja voimakkaasti puolustamia.
Aikoinaan Niinistö ehdotti työttömyyspäivärahan korottamista. SDP ja SAK torjuivat sen. Muuan SAK-tiedottaja Eero Heinäluoma piti ehdotusta "suorastaan vastenmielisenä".
Onko sdp siis porvarillisempi kuin kokoomus? - Erja Kouvo
JKa kirjoitti:
Varallisuusveron poistaminen oli kaiketi varsin porvarillinen teko. Kokoomus yritti sitä ainakin 30 vuotta, mutta sdp toteutti.
Eivätkä Fortumin optiotkaan kovin sosiaalisislta vaikuta. Nekin on sdp:n käsialaa ja voimakkaasti puolustamia.
Aikoinaan Niinistö ehdotti työttömyyspäivärahan korottamista. SDP ja SAK torjuivat sen. Muuan SAK-tiedottaja Eero Heinäluoma piti ehdotusta "suorastaan vastenmielisenä".
Onko sdp siis porvarillisempi kuin kokoomus?Kyllä sinäkin Jorma olisit äänestänyt Saulia, jos vain olisit saanut vihjeen Timolta.
Tai ehkä äänestitkin.
Kaikkihan tietää kuinka paljon vihaat demareita.
Siellä meidän yhteisessä kotipitäjässämme Lemillä ainankin osattiin valita oikea suunta.
1.vaalissahan Lemillä oli Keskustan kannatus 40%,
Demareitten 31.8% ja Kokoomuksen 18.8%.
Nyt 2.vaalissa sai Kokoomus 61.8% ja Demarit 38.2%.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi704868Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1134580- 794050
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963937Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1222984- 352728
- 282667
- 372652
- 392623
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232474