http://www.jttuki.info/Mediasiilo/paivanpeili.mp4
Onko lupa juksata? Minut erottettiin vuosia sitten ja vanhempani, että veljeni sanoivat väit poikki. Äiti ja isä olivat puhumattomia kuolemaansa saakka. Sanoivat, että puhuvat vasta sitten, jos palaan jehovan todistajiin. Miksi Leinonen sanoo, että suhteet eivät katkea ?
Sanitaanko niin vain julkisuuden tähden ?
Leinonen
45
2625
Vastaukset
- fger.
>>>Miksi Leinonen sanoo
- tuon
vastauksen valtakunnansalilla? Vai ajattelitko ihan itse?
Minut kun erotettiin, vanhempani sanoivat, että olen tervetullut puheväleihin, jos palaan jehovan toditajiin.
Aikoinaan vanhempani perustelivat päätöstään uskontonne julkaisulla nimeltään Herätkää.
Käsivät luke sen, jolloin kuulemma ymmärrän heidän raskaan päätöksensä raamatullisen kannan.
Vuosi oli 1981
Että se siitä vanhempieni 'omasta päätöksestä'. - fger.
tuon kirjoitti:
Minut kun erotettiin, vanhempani sanoivat, että olen tervetullut puheväleihin, jos palaan jehovan toditajiin.
Aikoinaan vanhempani perustelivat päätöstään uskontonne julkaisulla nimeltään Herätkää.
Käsivät luke sen, jolloin kuulemma ymmärrän heidän raskaan päätöksensä raamatullisen kannan.
Vuosi oli 1981
Että se siitä vanhempieni 'omasta päätöksestä'.>>>ymmärrän heidän raskaan päätöksensä
- kookoo
fger. kirjoitti:
>>>ymmärrän heidän raskaan päätöksensä
Kuunnelkaa ihmeessä tuo linkki.
Miten tämä teksti...
Lainaus: "Aikoinaan vanhempani perustelivat päätöstään uskontonne julkaisulla nimeltään Herätkää.
Vuosi oli 1981
Että se siitä vanhempieni 'omasta päätöksestä'."
Voi muuttua tällaisksi:
>>>ymmärrän heidän raskaan päätöksensä - fger.
kookoo kirjoitti:
Kuunnelkaa ihmeessä tuo linkki.
Miten tämä teksti...
Lainaus: "Aikoinaan vanhempani perustelivat päätöstään uskontonne julkaisulla nimeltään Herätkää.
Vuosi oli 1981
Että se siitä vanhempieni 'omasta päätöksestä'."
Voi muuttua tällaisksi:
>>>ymmärrän heidän raskaan päätöksensäPoistan vielä muutaman sanan, ettei tuottaisi niin tavattomasti vaikeuksia ymmrtää.
"heidän...päätöksensä" - Tätä puolta.
tuon kirjoitti:
Vuosi oli 1981
Että se siitä vanhempieni 'omasta päätöksestä'.Minä, kun rupesin tutkimaan todistajien kanssa ja erosin kirkosta, niin vanhempani ja kaksi veljeäni lakkasivat puhumasta ja vaimoni uhkasi avioerolla. Kaikki he ovat luterilaisia.
Eli asia on juuri niinkuin fger sanoo, kunkin oma ratkaisu. Jos minusta joskus tulee JT (mitä toivon), aion olla hyvissä väleissä kaikkien sukulaisteni kanssa. - salaisuus?
fger. kirjoitti:
Poistan vielä muutaman sanan, ettei tuottaisi niin tavattomasti vaikeuksia ymmrtää.
"heidän...päätöksensä"mutta kehotus tai käsky seuralta ja seurakuntalaisilta. On muuten faktaa. Kun tunnut tietävän kaiken, niin kaivappa kaikki seuran kirjoitukset, missä suhtaudutaan myönteisesti erotettujen kanssa käymiseen. Jos edes löytyis jotain lieventaviä asioita kanssakäymiseen.
- fger.
salaisuus? kirjoitti:
mutta kehotus tai käsky seuralta ja seurakuntalaisilta. On muuten faktaa. Kun tunnut tietävän kaiken, niin kaivappa kaikki seuran kirjoitukset, missä suhtaudutaan myönteisesti erotettujen kanssa käymiseen. Jos edes löytyis jotain lieventaviä asioita kanssakäymiseen.
Nyt oli siis kyse siitä kenen viime kädessä oli päätös 100% radiohiljaisuudesta.
Enpä nyt jaksa lähteä kaivelemaan, mutta yhden olen tännekin parin viikon ajalla pariinkin otteeseen laittanut. Erotettujen kanssa yleensä ottaen ei kaveerata. Ne R paikathan on jo ennestään tuttuja. - Muuta
fger. kirjoitti:
sinulle voi sanoa, kuin, että sääliksi käy.
- tekisi mieli
fger. kirjoitti:
Poistan vielä muutaman sanan, ettei tuottaisi niin tavattomasti vaikeuksia ymmrtää.
"heidän...päätöksensä"sanoa IDIOOTTI tajua ! Juurihan siinä kerrottiin, että nämä ko jehovantoditsjat tekivät päätöksensö Herätkää lehden käskyn mukaan. Eivät siis omien halujenda mukaan. Ymmärrätkö nyt ?
- löytyi
Tätä puolta. kirjoitti:
Minä, kun rupesin tutkimaan todistajien kanssa ja erosin kirkosta, niin vanhempani ja kaksi veljeäni lakkasivat puhumasta ja vaimoni uhkasi avioerolla. Kaikki he ovat luterilaisia.
Eli asia on juuri niinkuin fger sanoo, kunkin oma ratkaisu. Jos minusta joskus tulee JT (mitä toivon), aion olla hyvissä väleissä kaikkien sukulaisteni kanssa.yksi aivpesty kiihkuskovainen. Avaa silmäsi ja ajettele ITSE.
- Se toinen puoli
löytyi kirjoitti:
yksi aivpesty kiihkuskovainen. Avaa silmäsi ja ajettele ITSE.
Kuka harjasi vinttini? Missäkö kiihkoilin?
Ihan itsekseni nimen omaan ajattelenkin. Nimittäin minusta olisi vallan sopivaa olla luterilaisten sukulaisteni kanssa hyvissä väleissä, jos olisin JT. Sinä nyt sivuutit tuon varsinaisen aiheen.
Olet hiukan ristiriitainen. JT:t on kuulemma aivopesty pitämään toisin uskovat sukulaisensa loitolla. Nyt kun saat toisenlaista ajatusta, eli johdonmukaisesti ajatellen sitä itse ajateltua, sanot sitäkin aivopesuksi ja kehotat omaan ajatteluun. Höh.
Lienee UUT:n tai näiden sivustojen moppi käväissyt omassa yliskamarissasi... - Kovaa tekstiä
tekisi mieli kirjoitti:
sanoa IDIOOTTI tajua ! Juurihan siinä kerrottiin, että nämä ko jehovantoditsjat tekivät päätöksensö Herätkää lehden käskyn mukaan. Eivät siis omien halujenda mukaan. Ymmärrätkö nyt ?
Et ilmeisesti ole lukenut tuota kirjoitusta, josta puhut. Nähdäkseni Herätkää tai VT eivät ole mitään lakitekstiä, tai sääntökokoelmia. Suosituksia ja viisaita neuvoja niistä saa kyllä.
Uskon JT:en tekevän ratkaisunsa Raamatulla valmennetun oman tunnon mukaan.
Älä viitsi tuollai pillastua. Menee tunnelma hyvästä keskustelusta. - Emeritus-Corrector
tekisi mieli kirjoitti:
sanoa IDIOOTTI tajua ! Juurihan siinä kerrottiin, että nämä ko jehovantoditsjat tekivät päätöksensö Herätkää lehden käskyn mukaan. Eivät siis omien halujenda mukaan. Ymmärrätkö nyt ?
jehnu fger on tyhmä kuin vasemman jalan saapas, mutta ei juuri tyhmempi kuin muutkaan jeppulat ;-)
Näitä on nähty!
-Corrector- - mummi
Se toinen puoli kirjoitti:
Ihan itsekseni nimen omaan ajattelenkin. Nimittäin minusta olisi vallan sopivaa olla luterilaisten sukulaisteni kanssa hyvissä väleissä, jos olisin JT. Sinä nyt sivuutit tuon varsinaisen aiheen.
Olet hiukan ristiriitainen. JT:t on kuulemma aivopesty pitämään toisin uskovat sukulaisensa loitolla. Nyt kun saat toisenlaista ajatusta, eli johdonmukaisesti ajatellen sitä itse ajateltua, sanot sitäkin aivopesuksi ja kehotat omaan ajatteluun. Höh.
Lienee UUT:n tai näiden sivustojen moppi käväissyt omassa yliskamarissasi...Pidä vain kaikkiin luterilaisiin hyvät välit, mikäli se sinusta riippuu. Itse pidän myös omaan sukuuni ,yhtä ihmistä lukuunottamatta, ja hänelle on luterilaiset yhtä vihaisia,koska hän käyttäytyy erittäin petollisesti toisia (luterilaisia)kohtaan. "Tehdään hyvää kaikille...
- Markku_Meilo
Kovaa tekstiä kirjoitti:
Et ilmeisesti ole lukenut tuota kirjoitusta, josta puhut. Nähdäkseni Herätkää tai VT eivät ole mitään lakitekstiä, tai sääntökokoelmia. Suosituksia ja viisaita neuvoja niistä saa kyllä.
Uskon JT:en tekevän ratkaisunsa Raamatulla valmennetun oman tunnon mukaan.
Älä viitsi tuollai pillastua. Menee tunnelma hyvästä keskustelusta.>>Uskon JT:en tekevän ratkaisunsa Raamatulla valmennetun oman tunnon mukaan.
Kyseessä on Vartiotorniseuran tiukka näkemys. Eronneen tai erotetun kanssa seurustelu on erotusperuste, siinä ei ole sijaa kenenkään jehovantodistajan omaatuntunnolle, eikä Raamattulle.
Kokonaan toinen asia on se, että kyseessä on Vartiotorniseuran yleisimmin rikottu erotusperustainen sääntö. - fger.
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Uskon JT:en tekevän ratkaisunsa Raamatulla valmennetun oman tunnon mukaan.
Kyseessä on Vartiotorniseuran tiukka näkemys. Eronneen tai erotetun kanssa seurustelu on erotusperuste, siinä ei ole sijaa kenenkään jehovantodistajan omaatuntunnolle, eikä Raamattulle.
Kokonaan toinen asia on se, että kyseessä on Vartiotorniseuran yleisimmin rikottu erotusperustainen sääntö.Ketju kylläkin aloitettiin vanhempien ja lapsen välisestä suhteesta. Tästä on turha inttää. Jokainen määrittelee sen rajan itse.
Correktori voikin tässä olla esimerkkinä ja kertoa kuinka hän kuskaa äitiään kokoukseen ja nauttii hyvistä suhteista häneen. Meilolla ei taas pyhkikään yhtä seesteisesti äitinsä kanssa. Onko äityli sitten sattunut vilkaisemaan kun poika pannastaa ja väheksyy netissä hänen uskoaan. - k,_ettu
Emeritus-Corrector kirjoitti:
jehnu fger on tyhmä kuin vasemman jalan saapas, mutta ei juuri tyhmempi kuin muutkaan jeppulat ;-)
Näitä on nähty!
-Corrector-Katsohan tuuliviiri tätä Maken toissijaista vastausta:
"Kokonaan toinen asia on se, että kyseessä on Vartiotorniseuran yleisimmin rikottu erotusperustainen sääntö."
Suhtautumesesta e r o t e t t u i h i n oli kyse.
Leinonen perusteli vartiotorniseuran oppia Raamatulla:
Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku,
jota k u t s u t a a n v e l j e k s i,
on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija
tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja,
te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. (1Kor.5:11)
- * -
Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä,
synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla;
niitä, jotka sanovat:
"Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme;
täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus,
että me sen tiedämme"!
Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi,
jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi,
jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!
Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään
ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!
Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa
ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa,
jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi
ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on! (Jes.5:18-23)- Elossa oleva
Tätä puolta. kirjoitti:
Minä, kun rupesin tutkimaan todistajien kanssa ja erosin kirkosta, niin vanhempani ja kaksi veljeäni lakkasivat puhumasta ja vaimoni uhkasi avioerolla. Kaikki he ovat luterilaisia.
Eli asia on juuri niinkuin fger sanoo, kunkin oma ratkaisu. Jos minusta joskus tulee JT (mitä toivon), aion olla hyvissä väleissä kaikkien sukulaisteni kanssa.sinulla ei ole lapsia. Jos nimittäin jostain syystä kävisi niin että, he joutuisivat erotetuksi JT:stä tai itse eroisivat. Joutuisit pulmallisen valintatilanteen eteen: Rakastaakko omia lapsia vai JT seuraa.
Omat vanhempani ja sisarukseni valitsivat JT seuran. Minulle vanhempani ovat vieläkin (15 vuoden jälkeen) rakkaita vaikka lapsensa hylkäsivätkin, veriopin takia. - salaisuus?
Leinonen ei vastaa?????????????????????????????????????????????
- salaisuus?
fger. kirjoitti:
friikki.Olen seurannut kommenttejasi ja en voi kuin ihmetellä. Uskoisin, että useat JT toverisi tietävät harrastuksestasi näillä sivuilla. He ovat myös vastuussa JT järjestölle tekemisestäsi. Odotan todella mielenkiinnolla?
- salaisuus?
fger. kirjoitti:
"heidän...päätöksensä"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- salaisuus?
fger. kirjoitti:
Nyt oli siis kyse siitä kenen viime kädessä oli päätös 100% radiohiljaisuudesta.
Enpä nyt jaksa lähteä kaivelemaan, mutta yhden olen tännekin parin viikon ajalla pariinkin otteeseen laittanut. Erotettujen kanssa yleensä ottaen ei kaveerata. Ne R paikathan on jo ennestään tuttuja.vai mikä toi "vastaus" oli?? Sinähän jo vapiset!
kohta kärähdät ja kerron kaikille. - salaisuus?
Se toinen puoli kirjoitti:
Lienee UUT:n tai näiden sivustojen moppi käväissyt omassa yliskamarissasi...sukupolvi! Kun olet niin varma nyt asiasta. Uskalla ja kysy miksi 1975 odotukset toteutuneet.
Siis vain yksi kysymys? USKALLATKO??????????
Vastauksen saatuasi, niin kerro se meille tällä palstalle.
Uskoisin, että olet jo siinä "auton" ostovaiheessa, et "tää on hyvä" ja siinä ei järki puheet auta. Oleppas kerrankin rohkea kysy ja kuuntele mitä palautetta tulee. Voin vakuuttaa, että yllätyt. Se ei ole kaikki ehkä kivaa, mutta elämäsi paremaksi tekevä. - Salaisuus?
Tätä puolta. kirjoitti:
Eli asia on juuri niinkuin fger sanoo, kunkin oma ratkaisu. Jos minusta joskus tulee JT (mitä toivon), aion olla hyvissä väleissä kaikkien sukulaisteni kanssa.eronneiden/ erotettujen asian???
- fger.
salaisuus? kirjoitti:
friikki.Olen seurannut kommenttejasi ja en voi kuin ihmetellä. Uskoisin, että useat JT toverisi tietävät harrastuksestasi näillä sivuilla. He ovat myös vastuussa JT järjestölle tekemisestäsi. Odotan todella mielenkiinnolla?
Mistä nyt niskaa punottaa? Sekö, kun moitin sinua kaverisi kanssa juoruamisesta. Sano suoraan vain.
- En usko
fger. kirjoitti:
Ketju kylläkin aloitettiin vanhempien ja lapsen välisestä suhteesta. Tästä on turha inttää. Jokainen määrittelee sen rajan itse.
Correktori voikin tässä olla esimerkkinä ja kertoa kuinka hän kuskaa äitiään kokoukseen ja nauttii hyvistä suhteista häneen. Meilolla ei taas pyhkikään yhtä seesteisesti äitinsä kanssa. Onko äityli sitten sattunut vilkaisemaan kun poika pannastaa ja väheksyy netissä hänen uskoaan."Correktori voikin tässä olla esimerkkinä ja kertoa kuinka hän kuskaa äitiään kokoukseen"
En usko tuota! - fger.
En usko kirjoitti:
"Correktori voikin tässä olla esimerkkinä ja kertoa kuinka hän kuskaa äitiään kokoukseen"
En usko tuota!En kai minä tähän sellaista kirjoittele minkä voi kumota saman tien.
Korrektori tapailee mammaansa viikoittain, tai sitten hän on sahannut lukijoita silmään. - salaisuus?
fger. kirjoitti:
Mistä nyt niskaa punottaa? Sekö, kun moitin sinua kaverisi kanssa juoruamisesta. Sano suoraan vain.
,että jotkut luuhaa kentällä jakamalla ihmisiä nimeltä vuohiin ja lampaisiin. Sekö seon Jeesuksen käsky.
Minun niska on viimeksi punoittanut, kun havaitsin olevani järjestössä, joka ei vastaa käsitystä oikeudenmukaisuudesta, rehellisyydestä, vilpittömyydestä, rakkaudesta.
Onko tarpeeksi suoraa tekstiä. - fger.
salaisuus? kirjoitti:
,että jotkut luuhaa kentällä jakamalla ihmisiä nimeltä vuohiin ja lampaisiin. Sekö seon Jeesuksen käsky.
Minun niska on viimeksi punoittanut, kun havaitsin olevani järjestössä, joka ei vastaa käsitystä oikeudenmukaisuudesta, rehellisyydestä, vilpittömyydestä, rakkaudesta.
Onko tarpeeksi suoraa tekstiä.Ja nyt olet sen lötänyt.
- se on voivoi
fger. kirjoitti:
En kai minä tähän sellaista kirjoittele minkä voi kumota saman tien.
Korrektori tapailee mammaansa viikoittain, tai sitten hän on sahannut lukijoita silmään."En kai minä tähän sellaista kirjoittele minkä voi kumota saman tien."
Näköjään kirjoitat, koska kyse oli kokuksiin kuskaamisesta ja tapaamisesta jotka ovat eri asioita. - hänen puolestaan
fger. kirjoitti:
Ja nyt olet sen lötänyt.
Jos ei vielä löytänyt, niin ainakin häipynyt pois sieltä missä sitä ei ole.
- 'Leinoset'
Rintti kirjoitti:
Suhtautumesesta e r o t e t t u i h i n oli kyse.
Leinonen perusteli vartiotorniseuran oppia Raamatulla:
Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku,
jota k u t s u t a a n v e l j e k s i,
on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija
tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja,
te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. (1Kor.5:11)
- * -
Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä,
synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla;
niitä, jotka sanovat:
"Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme;
täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus,
että me sen tiedämme"!
Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi,
jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi,
jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!
Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään
ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!
Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa
ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa,
jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi
ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on! (Jes.5:18-23)sitten tuomitsevat toisia ihmisiä, vaikka siitäkin löytyy kieltävä raamatun paikka ?
- fger.
se on voivoi kirjoitti:
"En kai minä tähän sellaista kirjoittele minkä voi kumota saman tien."
Näköjään kirjoitat, koska kyse oli kokuksiin kuskaamisesta ja tapaamisesta jotka ovat eri asioita.>>>kuskaamisesta ja tapaamisesta jotka ovat eri asioita.
- regf
fger. kirjoitti:
>>>kuskaamisesta ja tapaamisesta jotka ovat eri asioita.
"Aikoinaan vanhempani perustelivat päätöstään uskontonne julkaisulla nimeltään Herätkää. Käsivät luke sen, jolloin kuulemma ymmärrän heidän raskaan päätöksensä raamatullisen kannan."
Et vieläkään fger vastannut, kuinka tuo mainittu Herätkää-lehden kanta mielestäsi muuttui kirjoittajan sanomiseksi? - salaisuus?
fger. kirjoitti:
Ja nyt olet sen lötänyt.
Me synnymme, elämme ja sitten kuolemme.
Ensimmäiseen asiaan emme voi vaikuttaa, jälkimmäiseen oman käden ja elämäntavoilla. Keskimmäinen osio elämästämme on aika lailla omissa käsissä.
Kuinka moni minun laillani on hukannut osan elämästään tai jopa kokonaan aivan elämän epäoleelisiin asioihin. On kokousta, kenttää, konventtia, olenko tehnyt kaikkeni valtakunnan työssä?
En yhtään ihmettele henkisesti uupuneiden määrää JT järjestössä. Niin sanottuja kierrospalvelijoitakin, jotka ovat niin sanottuja huippuartisteja ovayt kärsineet burn outin työssään. Eikä mikään ihme, ennustus toisensa jälkeen ja mitään ei tapahdu. Sääliksi käy hienoja antaumuksellisia ihmisiä. Kuinka moni voi itsellen rehellisesti sanoa vuosien jopa vuosikymmenten jälkeen sanoa itselleen "hukkaan meni". Kuinka moni voi tehdä omasta elämästään totuudellista yhteenvetoa ja katsoa faktoja silmästä silmään. Yrittäkääpä!!
Mina tein sen- enkä ole katunut. EX JT - salaisuus?
hänen puolestaan kirjoitti:
Jos ei vielä löytänyt, niin ainakin häipynyt pois sieltä missä sitä ei ole.
Pitkäura järjestössä pitää kyllä huolen, ettei siitä helposti lähdetä, jos ei ole oma maailmankuva "kirkastunut".
Tein useamman vuoden duunin irtautumisessa, siinä kun on kyseessä muutakin kuin järjestö. Perhe, sukulaiset, kaverit, tutut ym kuviot. Päivääkään en ole katunut eroamistani JT kuvioista. Sanon kuitenkin teille, jotka pohditte samaaa ns vieroitusoireet voi olla vaikeitakin. Varmaan vaihtelee henkilöttäin ja minkälaiset järjestön ulkopuoliset sosiaaliverkot ovat. ONNEA MATKAAN - fger.
regf kirjoitti:
"Aikoinaan vanhempani perustelivat päätöstään uskontonne julkaisulla nimeltään Herätkää. Käsivät luke sen, jolloin kuulemma ymmärrän heidän raskaan päätöksensä raamatullisen kannan."
Et vieläkään fger vastannut, kuinka tuo mainittu Herätkää-lehden kanta mielestäsi muuttui kirjoittajan sanomiseksi?Kirjoittajan sanomiseksi se ei varmaan muuttunut koskaan. Hänen vanhempiensa mielipiteeksi se muutui silloin kun he sen verbaalisesti ilmaisivat.
- fger.
salaisuus? kirjoitti:
Me synnymme, elämme ja sitten kuolemme.
Ensimmäiseen asiaan emme voi vaikuttaa, jälkimmäiseen oman käden ja elämäntavoilla. Keskimmäinen osio elämästämme on aika lailla omissa käsissä.
Kuinka moni minun laillani on hukannut osan elämästään tai jopa kokonaan aivan elämän epäoleelisiin asioihin. On kokousta, kenttää, konventtia, olenko tehnyt kaikkeni valtakunnan työssä?
En yhtään ihmettele henkisesti uupuneiden määrää JT järjestössä. Niin sanottuja kierrospalvelijoitakin, jotka ovat niin sanottuja huippuartisteja ovayt kärsineet burn outin työssään. Eikä mikään ihme, ennustus toisensa jälkeen ja mitään ei tapahdu. Sääliksi käy hienoja antaumuksellisia ihmisiä. Kuinka moni voi itsellen rehellisesti sanoa vuosien jopa vuosikymmenten jälkeen sanoa itselleen "hukkaan meni". Kuinka moni voi tehdä omasta elämästään totuudellista yhteenvetoa ja katsoa faktoja silmästä silmään. Yrittäkääpä!!
Mina tein sen- enkä ole katunut. EX JTKirjoituksistasi päätellen tunnut tyytymättömältä. Miksi näin, olethan valaistunut.
- regf
fger. kirjoitti:
Kirjoittajan sanomiseksi se ei varmaan muuttunut koskaan. Hänen vanhempiensa mielipiteeksi se muutui silloin kun he sen verbaalisesti ilmaisivat.
mutta miksi sitten sanoit jotain ihan muuta?
- VoVoi
fger. kirjoitti:
Kirjoittajan sanomiseksi se ei varmaan muuttunut koskaan. Hänen vanhempiensa mielipiteeksi se muutui silloin kun he sen verbaalisesti ilmaisivat.
Sääliksi käy sinun avuttomuutese Fger.
Yrität vain olla niin totuudessa, niin totuudessa, mutta keinot loppuvat.
Voi sinua jehonvan todistaja raukkaaa. - salaisusus?
fger. kirjoitti:
Kirjoituksistasi päätellen tunnut tyytymättömältä. Miksi näin, olethan valaistunut.
kaikki ihmiset,jotka eivät kuulu JT järjestöön on pelastusta vailla, heidän elämästään puuttuu onnellisuus ja toivo paremmasta elämästä????
Sinä voit käsittää vain 6 miljoona onnellista ihmistä maailmassa. Se,että olen nykyisin erimieltä tuosta ajatus maailmasta ja jopa voin sitä kritisoidakin ei kai ole todiste, etten olisi tyytyväinen elämänkatsomukseeni.
Toivon, että tietämykseni vosikausien JT järjestö ajastani antaa hiukan vastapainoa sinun ja kaltaisiesi ajatuksille tällä foorumilla.
Voihan olla sinä tai joku ystäväsi vielä antaa kiitoksen, jos joku vastineeni loksahtaa kohdalleen. Tosin tiedän omasta kokemuksestani, että oman virheen myöntäminen on todella vaikeaa.Onnekseni uskalsin yhden suuren virheen myöntää ja voin sentään loppu eläämäni elää ilman isoisten manipulointia.
Mister X
- ASIA
Tätä ketjua seuratessa tulee eittämättä mieleen mainio Tahdon Asia -tvsarja. Siinä jehovan todistajia markkeeraava uskovainen tokaisi: ME ELÄMME OIKEIN! Tässä ketjussa yksi F -alkuinen henkilö on hauskasti saman tyyppinen, eikö vain teidänkin mielestänne, te väärin eläjät ja pakanat.
- KOSKAAN
valehdellut. Pelkästään käynyt teokraattista sodankäyntiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411281- 609058
- 1375445
- 1443744
- 743664
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403338
- 602698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722410- 331933