YleisRadiolle:...."sisäinen tuuletus" !!

Analyytikko

Ei kai kukaan tosissaan usko YleisRadion esille tuomia puolueiden tuoreita Gallup-tuloksia!!!.
Muistelkaa nyt viime Pejantaita, kun Yle julkaisi Halosen ja NIINISTÖN kannatusluvut . YLE ANTOI HALSELLE 55% KANNATUKSEN. EIHÄN SE EDES OLLUT VIRHEMARGINAALIN SISÄPUOLELLA. Halosen kannatushan oli vain 51.8 % !!

Tänä päivänä kahviloissa ja kuppiloissa Ylen Gallupit on ollut yleisenä naurunaiheena. Ei kai kukaan usko sitä, että kun Yle:n toimitusohtajana (Mikael Junger) on Lipposen entinen poliittinen sihteeri..niin Yle olisi muka "puolueeton" "tutkimuslaitos" !!!
Muistuu ihan mieleen, että vuosina 1930-1940 Sakassa oli eräs "äijä", joka vyörytti valheellista propagandaa "tyhmälle Kansalle" radiokanavien kautta !!!

Itse asiassa YleisRadion toiminnassa pitäisi tehdä totaalinen muutos. YleisRadiohan toimii Julkisilla varoilla..ja ei voi olla oikein että YLe tukee kaikella tavoin vain yhden puolueen (SDP) tavotteita !!!??

Nyt..kun Yle "tutkii" jotain ja julkaisee tuloksen, niin se vastaa samaa kuin että Yle säveltäisi itse euroviisusävelmän ja sitten olisi itse tuomarian EU:n laulukilpailuissa, jossa se vielä itse arvio Suomen sävellyksen voittajaksi !!

Nyt Yle:n Gallupin mukaan niin kuin Näyttäisi siltä, että Keskustalle ei ole muka aiheutunut mitään kannatusnotkahdusta..vaikka Matti Vanhanen hävisi Vaalit..ja kokoomukselle ei puolestaan tullut yhtään nostetta Niinistön loistavasta menestyksestä!! Siis..ei mitään logiikkaa ja tilastollista johdonmukaisuutta !!

Ainoastaan ne ihmiset - kutimet kädessä - jotka eivät osaa ajatella omilla aivoilaan uskoo ko. "Kusetus-Gallupeihin" !!

Kyllä meidän pitää odottaa HS julkaisemia oikeita Gallup-lukuja!!

1

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YLE ei tee itse mitään gallup-tutkimuksia. Se ainoastaan julkaisee tilaamiensa tutkimusten tuloksia. Näin se tekee aina, kun tilattu tutkimus valmistuu. YLEn julkaiseman tutkimuksen on Taloustutkimus, joka toiminut markkinatutkimuslaitoksena jo pitkään. Sen pääasiakkaina ovat liikeyritykset.

Nyt julkaistun tutkimuksen haastattelut on tehty koko tammikuun aikana, siis todennäköisesti puolet haastatteluista on tehty jo ennen pressan vaalin ensimmäistä kierrosta. Tutkimuksen otos on suureho, minkä vuoksi virhemarginaalikin on 2 % arvatakseni 90-95 %:n todennäköisyydellä suuntaan tai toiseen.

Gallupin mukaan noussassa ovat SDP, Kokoomus, Vihreät ja perussuomalaiset, kun tulosta verrataan viime eduskuntavaalin tulokseen. Vastaavasti laskussa ovat Keskusta ja hienokseltaan Vasemmistoliitto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3928
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      357
      3048
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1978
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1685
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1129
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      42
      889
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      818
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe