Mitä SAK on saanut aikaan duunarin hyväksi?
http://www.ytk.fi
Eroa SAK:sta viikot
9
427
Vastaukset
- eroilmoituksen
jo kehiin.
- säästäväine sekä vittuuntunut
säästän 400 euroa vuodessa kun liityin loimaan kassaan ja erosin liitosta (metalli).
- Nosturi2
SAK on hankkinut vuosien mittaan suurimman osan työntekijöiden eduista joista voimme nauttia. Työajasta alkaen. Työehtosopimusoikeudet työnantaja liittojen kanssa jne.
Ota selvää asioita ennenkuin alat vouhkaamaan joutavia.
Markkinoimasi yritys ei ole työläisten etuja ajava ammattiliitto.- sossu-demokratia riittää
Mulle riittää tämä sossujen apupuolue.
- Hyvään tottunut
sossu-demokratia riittää kirjoitti:
Mulle riittää tämä sossujen apupuolue.
Olen itse Niinistön kannattaja ja en pitänyt SAK:n toiminnasta vaalien alla. Kuitenkin pari mietettä asian ympäriltä, jolla oikaistaan pahimmat faktavirheet joita täälläkin näkyy.
- Suomessa on erittäin maltilliset palkat verrattuna muuhun Eurooppaan. AY-liike on kantanut tässä mielessä vastuunsa ja allekirjoittanutkin on joutunut tyytymään lähinnä nimellisiin korotuksiin. Yhtä harhainen on väite, että ay-liike "jäykistää" työmarkkinoita. "Jäykkyys" tarkoittaa meidän firman osalta sitä, että vakituista työntekijää EI voi potkaista mielivaltaisesti pois ja ottaa halvempaa vuokartyöntekijää. Ilman ammattiyhdistysliikkeen työtä JOKAINEN työntekijä olisi tosi heikoilla. Aina löytyy henkilö joka tekisi vähän halvemmalla (vrt. ongelmat Saksassa ja Itävallassa vs. Puolalaiset työntekijät).
- Ay-liike omalta osaltaan estää harmaata taloutta, joka on todellinen rasite kansantaloudelle.
- Itse olen nähnyt mitä työnantajan ahneus on pahimmillaan. Meillä on hyvin menestyvä firma, tuhansia työntekijöitä. Ei ole tehty tappiota miesmuistiin. Siitä huolimatta työnantaja pistää pihalle "tuottamattomia" henkilöitä ja samalla rekrytoi uusia tilalle. Irtisanotut ovat joko hankalia, yleensä syy on yksinkertisesti VANHUUS tai osaaminen on vanhentunutta. Lisäksi monet ovat kalliita, kun iän myötä palkkakin on päässyt nousemaan.
Mietin silloin tällöin, että itsekkin vanhenen, joten liiton turva ei liene paha asia siinä vaiheessa. Itse riitautan varmasti irtisanomisen, jos mut irtisanotaan "tuotannollisista ja taloudellisista" syistä ja tilalle hankitaan naapuriosastolle nuori kaveri, joka käytännössä tekee mun entiset työt. Tämä on kuule arkipäivää Suomessakin.
Täällä näkyy jossain määrin kirjoittajien kypsymättömyys ja elämänkokemuksen puute. Kun on kerran saanut potkut, osaa arvostaa myös semmoista asiaa kuin työntekijöiden oikeusturva ja oikeutta kuulua ammattiyhdistykseen.
Itse liityin pitkän harkinnan jälkeen Akavalaiseen liittoon.
Näitä perusteluja on vaikka kuinka paljon. - Työllistäjä
Sak on järjestellyt muiden kustannuksella asiat joten sinustakin on tullut nauttija.
- ja Urakointi Oy
Hyvään tottunut kirjoitti:
Olen itse Niinistön kannattaja ja en pitänyt SAK:n toiminnasta vaalien alla. Kuitenkin pari mietettä asian ympäriltä, jolla oikaistaan pahimmat faktavirheet joita täälläkin näkyy.
- Suomessa on erittäin maltilliset palkat verrattuna muuhun Eurooppaan. AY-liike on kantanut tässä mielessä vastuunsa ja allekirjoittanutkin on joutunut tyytymään lähinnä nimellisiin korotuksiin. Yhtä harhainen on väite, että ay-liike "jäykistää" työmarkkinoita. "Jäykkyys" tarkoittaa meidän firman osalta sitä, että vakituista työntekijää EI voi potkaista mielivaltaisesti pois ja ottaa halvempaa vuokartyöntekijää. Ilman ammattiyhdistysliikkeen työtä JOKAINEN työntekijä olisi tosi heikoilla. Aina löytyy henkilö joka tekisi vähän halvemmalla (vrt. ongelmat Saksassa ja Itävallassa vs. Puolalaiset työntekijät).
- Ay-liike omalta osaltaan estää harmaata taloutta, joka on todellinen rasite kansantaloudelle.
- Itse olen nähnyt mitä työnantajan ahneus on pahimmillaan. Meillä on hyvin menestyvä firma, tuhansia työntekijöitä. Ei ole tehty tappiota miesmuistiin. Siitä huolimatta työnantaja pistää pihalle "tuottamattomia" henkilöitä ja samalla rekrytoi uusia tilalle. Irtisanotut ovat joko hankalia, yleensä syy on yksinkertisesti VANHUUS tai osaaminen on vanhentunutta. Lisäksi monet ovat kalliita, kun iän myötä palkkakin on päässyt nousemaan.
Mietin silloin tällöin, että itsekkin vanhenen, joten liiton turva ei liene paha asia siinä vaiheessa. Itse riitautan varmasti irtisanomisen, jos mut irtisanotaan "tuotannollisista ja taloudellisista" syistä ja tilalle hankitaan naapuriosastolle nuori kaveri, joka käytännössä tekee mun entiset työt. Tämä on kuule arkipäivää Suomessakin.
Täällä näkyy jossain määrin kirjoittajien kypsymättömyys ja elämänkokemuksen puute. Kun on kerran saanut potkut, osaa arvostaa myös semmoista asiaa kuin työntekijöiden oikeusturva ja oikeutta kuulua ammattiyhdistykseen.
Itse liityin pitkän harkinnan jälkeen Akavalaiseen liittoon.
Näitä perusteluja on vaikka kuinka paljon."- Ay-liike omalta osaltaan estää harmaata taloutta, joka on todellinen rasite kansantaloudelle."
Olen itsekin harmaata taloutta vastaan mutta ei sekään aivan noin yksinkertainen asia ole.
Ensin pitäisi selvittää ne syyt mitkä ajaa käyttämään "harmaan talouden" palveluja?
Olisiko kenties se, että "harmaa talous" on kilpailukykyisempi ja joustavampi?
- työpaikalla...
...duunariin, joka ei kuulu liittoon, pelkästään työttömyyskassaan: Nuivasti. Eikö tämä jo kerro jotain liittoon kuulumisen asenteesta itket ja kuulut. Näin ainakin meillä, pienehkössä metalliverstaassa, kuitenkin muutosta ilmassa. aikaisemmin, ehkä pari vuotta sitten 99% kuului, nyt ehkä 75%. Syy ehkä siinä, että vanhat parrat jääneet eläkkeelle, nuoria ei kiinnosta ja niitä ei voi painostaa.
- silittämään
päätä, ja lohduttamaan vaikeassa tilanteessa?
On se kumma kun uhoa muuten löytyy, mutta sitten kun pitäisi ratkaisuja tehdä niin suomalaiselle se näkyy olevan tosi vaikeaa!!
p.s. minun rahoillani SAK ei ole enää pikään aikaa juopotellu ja rötöstelly!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254771Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53402Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283210Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272649Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu762385Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91404Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171265Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41148