Miksi ovelta ovelle kulkevaan piruntorjuntapartioon kuuluu kaksi henkilöä? Jos nimi ei olekkaan oikein, niin korjatkaa,olkaa hyvä. Miksei yksi tai vaikka kolme ?
Kuulin varmalta taholta, että se johtuisi siitä, että toinen osaa lukea, ja toinen muistaa mistä on lähdetty. Epäilen kyllä hieman tuota. Korjatkaa taas, jos olen väärässä. Kiitos.
Miksi
20
890
Vastaukset
- Jehovan todistajia,
niin ei ne mistään mitään tajua. Mutta nimi niitten kannattais ehkä vaihtaa, herättää ihmisissä vähän turhan paljon negatiivisia viboja. Eikö ne nyt vaan ihan simppelisti todista Jumalasta. Ei oo vaikeeta. Mut profetiat siittä maailmanlopusta on tainnu mennä aika monta kertaa pieleen... :D
- Raamattu sanoo
Markus 6:7
"Jeesus kutsui kaksitoista opetuslastaan luokseen lähettääkseen heidät matkaan. Heidän tuli lähteä kaksittain"
Luukas 10:1
"[Jeesus] valitsi vielä seitsemänkymmentäkaksi opetuslasta ja lähetti heidät kaksittain"
Mistä Jehovan todistajat sitten mahtavat puhua?
--> http://www.jehovantodistajat.fi/languages/finnish/library/jt/index.htm?article=article_04.htm- kookoo
Lainaus: ""Jeesus kutsui kaksitoista opetuslastaan luokseen lähettääkseen heidät matkaan. Heidän tuli lähteä kaksittain"
Mihinkäs ystävämme Juudas Iskariot unohtui? Siis oliko apostoleita alunperin 13? Jos Juudas meni,ja teki mitä teki, niin eikö apostoleja ollut sitten lopulta 11? Vai oliko apostoleilla ns. vilttiketju, josta napattiin tarpeen mukaan vaihtoapostoleja?
Ainakaan minä en saa luvusta 11 muodostettua täysiä pareja kuin 5. Yksi jäi auttamattomasti ilman paria? Miten tämä on huomioitu Jeho-yksikössä? Jos ollaan kirjaimellisia, niin eikö joka kuudes ovipartio pitäisi olla yksijäseninen? - fger.
kookoo kirjoitti:
Lainaus: ""Jeesus kutsui kaksitoista opetuslastaan luokseen lähettääkseen heidät matkaan. Heidän tuli lähteä kaksittain"
Mihinkäs ystävämme Juudas Iskariot unohtui? Siis oliko apostoleita alunperin 13? Jos Juudas meni,ja teki mitä teki, niin eikö apostoleja ollut sitten lopulta 11? Vai oliko apostoleilla ns. vilttiketju, josta napattiin tarpeen mukaan vaihtoapostoleja?
Ainakaan minä en saa luvusta 11 muodostettua täysiä pareja kuin 5. Yksi jäi auttamattomasti ilman paria? Miten tämä on huomioitu Jeho-yksikössä? Jos ollaan kirjaimellisia, niin eikö joka kuudes ovipartio pitäisi olla yksijäseninen?Sinulla ei nyt taida olla tämä homma hallussa? Mutta ainahan sitä kysyä voi.
- sööpäri.
kookoo kirjoitti:
Ainakaan minä en saa luvusta 11 muodostettua täysiä pareja kuin 5. Yksi jäi auttamattomasti ilman paria? Miten tämä on huomioitu Jeho-yksikössä? Jos ollaan kirjaimellisia, niin eikö joka kuudes ovipartio pitäisi olla yksijäseninen?Onhan se hyvä kun herättää keskustelua, mutta kannattaisi kuitenkin tutustua aiheeseen ennenkuin alkaa heitellä kysymyksiä...
Oletettavasti muistat että Juudas kavalsi Ison J:n Aika paljon myöhemmin kuin tuo saarnaamisjärjestely tehtiin. Eli kyllä se Juudaskin oli saarnaushommissa parinsa kanssa.
Kiva kun uusia tyyppejä tulee palstalle, mutta kannattaisi tutustua asiaan ennenkuin väittää mitään. Kysyä voi tietysti aina. - niin Hän on siinä
kookoo kirjoitti:
Ainakaan minä en saa luvusta 11 muodostettua täysiä pareja kuin 5. Yksi jäi auttamattomasti ilman paria? Miten tämä on huomioitu Jeho-yksikössä? Jos ollaan kirjaimellisia, niin eikö joka kuudes ovipartio pitäisi olla yksijäseninen?Tosiasiassa apostolit lähettiin vain israelin alueelle kokoamaan laumaa ja ne muut, varsinaiset opetuslapset lähetettiin maailmalle julistamaan ilo-sanomaa. Heidän tarkkaa määräänsä ei tiedä enää kukaan, meistä elävistä ihmisistä.
- kookoo
niin Hän on siinä kirjoitti:
Tosiasiassa apostolit lähettiin vain israelin alueelle kokoamaan laumaa ja ne muut, varsinaiset opetuslapset lähetettiin maailmalle julistamaan ilo-sanomaa. Heidän tarkkaa määräänsä ei tiedä enää kukaan, meistä elävistä ihmisistä.
Ei minun Raamatussani (vm. -38)käsketä lähettää paritellen apostoleja.
Mark.6:7 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista ja alkoi lähettää heitä kaksittain (Mikseiköhän paritellen? Heh) ja antoi heille vallan saastaisia henkiä vastaan.
J. vain lähetti heitä kaksittain.Ei käskenyt. Missä on käsky, että partiossa pitää olla kaksi?
Lisäksi seuraavassa jakeessa J. nimenomaan KIELTÄÄ ottamasta mukaan LAUKKUA,leipää,RAHAA VYÖHÖNSÄ. Ainoa minkä J. salli oli sauva. Ainakin minä olen nähnyt jeesuspartioita , joilla on mukana laukku ja rahaa. Missä on kirjaimellinen Piplian tulkinta? - kookoo
fger. kirjoitti:
Sinulla ei nyt taida olla tämä homma hallussa? Mutta ainahan sitä kysyä voi.
Lainaus: "Sinulla ei nyt taida olla tämä homma hallussa? Mutta ainahan sitä kysyä voi."
Onnneksi teidän hihhulis-puuhailut ei olekkaan "hallussa". Näköjään voi kysyä, mutta ongelma onkin enemmän vastauspuolella.
Kaikkihan tietävät todellisen syyn, miksi partiossa on kaksi. Eli valvovat toisiaan. Latvisliigassa kun pyritään minimoimaan (aivopesun vuoksi) yksin oleminen. Joku kyttää ja raportoi aina kympeille. - fger.
kookoo kirjoitti:
Mark.6:7 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista ja alkoi lähettää heitä kaksittain (Mikseiköhän paritellen? Heh) ja antoi heille vallan saastaisia henkiä vastaan.
J. vain lähetti heitä kaksittain.Ei käskenyt. Missä on käsky, että partiossa pitää olla kaksi?
Lisäksi seuraavassa jakeessa J. nimenomaan KIELTÄÄ ottamasta mukaan LAUKKUA,leipää,RAHAA VYÖHÖNSÄ. Ainoa minkä J. salli oli sauva. Ainakin minä olen nähnyt jeesuspartioita , joilla on mukana laukku ja rahaa. Missä on kirjaimellinen Piplian tulkinta?Kuule, ei missään. Sen vuoksi Jt:t käyvät myös yksinkin kentällä. Oliko muuta kysyttävää asian tiimoilta?
- fger.
kookoo kirjoitti:
Lisäksi seuraavassa jakeessa J. nimenomaan KIELTÄÄ ottamasta mukaan LAUKKUA,leipää,RAHAA VYÖHÖNSÄ. Ainoa minkä J. salli oli sauva. Ainakin minä olen nähnyt jeesuspartioita , joilla on mukana laukku ja rahaa. Missä on kirjaimellinen Piplian tulkinta?Ja mitä muuhun kijottamaasi tulee, jatka vain lukemista.
- fger.
kookoo kirjoitti:
Lainaus: "Sinulla ei nyt taida olla tämä homma hallussa? Mutta ainahan sitä kysyä voi."
Onnneksi teidän hihhulis-puuhailut ei olekkaan "hallussa". Näköjään voi kysyä, mutta ongelma onkin enemmän vastauspuolella.
Kaikkihan tietävät todellisen syyn, miksi partiossa on kaksi. Eli valvovat toisiaan. Latvisliigassa kun pyritään minimoimaan (aivopesun vuoksi) yksin oleminen. Joku kyttää ja raportoi aina kympeille.Entä sitten kun hän on lähtenyt yksin kentälle?
Ihmettelen vain missä vaiheessa se mainostettu toden puhuminen sinulla mahtaa alkaa. - kookoo
Oikea luku on 70 eikä 72. Kuinka voi luottaa ihmiseen, jonka kummassakin raamatun lainauksessa on virhe? Kirjaimellisesti. Ai, niin vielä kajautetaan: Haleluja!
- -a-
Nuo lainauksesi tapaukset tapahtuivat ennen Jeesuksen kuolemaa, silloin siis Hän lähetti opetuslapsiaan levittämään sanomaansa pareittain.
Ylösnousemuksensä jälkeen hän kehottaa opetuslapsiaan (11 kpl) menemään ja tekemään kaikki kansat opetuslapsikseen, tässä vaiheessa hän EI lähetä enää opetuslapsiaan pareittain.
Ja jos epäselvyyttä oli opetuslapsien lukumäärästä jollakulla, Juudaksen tilalle valittiin myöhemmin Mattias (... hänet valittiin muuten arpomalla..:) - kookoo
sööpäri. kirjoitti:
Onhan se hyvä kun herättää keskustelua, mutta kannattaisi kuitenkin tutustua aiheeseen ennenkuin alkaa heitellä kysymyksiä...
Oletettavasti muistat että Juudas kavalsi Ison J:n Aika paljon myöhemmin kuin tuo saarnaamisjärjestely tehtiin. Eli kyllä se Juudaskin oli saarnaushommissa parinsa kanssa.
Kiva kun uusia tyyppejä tulee palstalle, mutta kannattaisi tutustua asiaan ennenkuin väittää mitään. Kysyä voi tietysti aina.Lainaus: "Kiva kun uusia tyyppejä tulee palstalle, mutta kannattaisi tutustua asiaan ennenkuin väittää mitään"
HYVÄ SÖÖPERI (tai joku...mikä lie)
Voi Belsebuupin petoelikko sentään. Missä te olette käyneet koulunne? Kyllä tulisi Äidinkielen opelta tukkapöllyä, jos näkisi miten avuttoman huonosti te ymmärrätte lukemanne. Laitappa nyt kieli ihan,ihan keskelle suuta, koeta keskittyä oikein kovasti, ja lue seuraava.Kiitos.
Onko tämä merkki ? A) väitösmerkki vai B) kysymysmerkki (onhan kysymysmerkki,eikö olekkin)
Eli, jos katsot virkkeitä mitä olen alussa kirjoittanut, niin niistä löytyy jänniä ? -merkkejä. Eikö niin? Hyvä, oikein,oikein hyvä(tap tap). Nyt tulee jotain oikein,oikein tärkeätä! Jokainen virke, jonka lopussa on tuo vaikeasti ymmärrettävä merkki: ?
on KYSYMYS ei VÄITE. - kookoo
fger. kirjoitti:
Kuule, ei missään. Sen vuoksi Jt:t käyvät myös yksinkin kentällä. Oliko muuta kysyttävää asian tiimoilta?
Lainaus: "Kuule, ei missään. Sen vuoksi Jt:t käyvät myös yksinkin kentällä. Oliko muuta kysyttävää asian tiimoilta?
On muuta. Saa nähdä onko vastausta. Minun on nyt kysyttävä-ihan vilpittömästi- oletko oikeasti hieman yksinkertainen vai näyttelekö sellaista? Vai onko äidinkielesi joku muu kuin suomi?
Jos(?)kerran tiesit tuon asian, niin mikset sanonut sitä aikaisemmin ? - sööpäri.
kookoo kirjoitti:
Lainaus: "Kiva kun uusia tyyppejä tulee palstalle, mutta kannattaisi tutustua asiaan ennenkuin väittää mitään"
HYVÄ SÖÖPERI (tai joku...mikä lie)
Voi Belsebuupin petoelikko sentään. Missä te olette käyneet koulunne? Kyllä tulisi Äidinkielen opelta tukkapöllyä, jos näkisi miten avuttoman huonosti te ymmärrätte lukemanne. Laitappa nyt kieli ihan,ihan keskelle suuta, koeta keskittyä oikein kovasti, ja lue seuraava.Kiitos.
Onko tämä merkki ? A) väitösmerkki vai B) kysymysmerkki (onhan kysymysmerkki,eikö olekkin)
Eli, jos katsot virkkeitä mitä olen alussa kirjoittanut, niin niistä löytyy jänniä ? -merkkejä. Eikö niin? Hyvä, oikein,oikein hyvä(tap tap). Nyt tulee jotain oikein,oikein tärkeätä! Jokainen virke, jonka lopussa on tuo vaikeasti ymmärrettävä merkki: ?
on KYSYMYS ei VÄITE.No on tässä tullut kouluja käytyä ja 30v JT-toimintaan perehdyttyä, joten luulen tietäväni jotain. Palstaa seuranneena kuitenkin Huomaan että olet uusi tyyppi. Hyvä kun uusia keskustelijoita tulee.
Nuo kysymyksesi oli laadittu väitteen muotoon, vaikka kysymyksiähän ne olivat. Mutta koska perusteet mättää niin voin hyvin kuvitella miten helppo jt-sakin on noihin epäkohtiin tarttua.
Minä olen ihan aito luopio, joten saa minuakin haukkua oppimattomaksi. Ei minua vaivaa ollenkaan haukkusi. Samankaltaisiin juttuihin on tullut totuttua jo jonkin aikaa. Tämän palstan tasoa ei kuitenkaan paranna ollenkaan muiden kirjoittajien parjaaminen. Kyllä normaali ihminen voi eriävän mielipiteensä perustella ilman loukkauksiakin, vai mitä? - salaisuus?
fger. kirjoitti:
Sinulla ei nyt taida olla tämä homma hallussa? Mutta ainahan sitä kysyä voi.
kun olen unohtanut.
- salaisuus?
kookoo kirjoitti:
Ainakaan minä en saa luvusta 11 muodostettua täysiä pareja kuin 5. Yksi jäi auttamattomasti ilman paria? Miten tämä on huomioitu Jeho-yksikössä? Jos ollaan kirjaimellisia, niin eikö joka kuudes ovipartio pitäisi olla yksijäseninen?mitä pohdit
- salaisuus?
fger. kirjoitti:
Ja mitä muuhun kijottamaasi tulee, jatka vain lukemista.
jos sinulta suoraan kysytään?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
- salaisuus?
kaksin aina kaunihimpi. Eiköhän se ole kuin muussakin elämässä, parempi paritellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411311- 629202
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373609- 403348
- 632723
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722440Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal162268