Tulin hulluksi

ateisti

Aloin ajatella miten outoja asioita tapahtuu.

Nuoret lapset viedään viikon retriitille jossa heitä valmistetaan kannibalismimysteereihin vihkimiseen. Retriitti huipentuu palvontapaikassa suoritettavaan vihkimiseen jonka jälkeen pappi antaa vihityille ihmisen verta juotavaksi ja ihmisen lihaa syötäväksi.

Itse en tosin usko että papin maagiset kyvyt riittävät viinin vereksi ja leivän lihaksi muuttamiseen, mutta he itse ovat tässä uskossa. Uskomatonta miten 2000-luvun Suomessa voi tapahtua tällaista kannibalismiin vihkimistä! Sairasta!

16

1243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tri Luke

Sinulla on geenivirheen aiheuttama uskonnollisuuden puutostila.

• äimän käki

on monenlaista kummallista. Itse pidän kyllä polttavampana ongelmana eläimen lihan syömistä. Ajatelkaa nyt, olento joka elää ja tuntee joutuu luopumaan elämästään hampurilaisen takia. Hyi helvetti!

• Tiehöylä

olisimme kaikki heinien syöjiä, mistään ei riittäisi heiniä kaikille. Ei ainakaan Suomessa.

Vanhastaan tiedämme aivan tavallisen lampaan tarvitsevan talven aikana häkin heiniä (n. 300 kg kuivattuna) sekä sata kerppua lehdeksiä. Lampaan paino on noin kolmasosa ihmisen painosta. Näin meidän on ajateltava ensin karkeasti, että ihminen tarvitsisi heiniä syödessään niitä talvessa kolme häkkiä ja lisäksi 300 lehdes kerppua.

Huomioidessamme lampaan ruuansulatusjärjestelmän olevan, kaikkine pötseineen ja satakertoineen, huomattavasti ihmisen heinänsulatusjärjestelmää tehokkaampi, voimme arvioida ihmisen tarvitsevan suhteellisesti heinäravintoa ainakin kaksikertaisen määrän lampaaseen verrattuna. Toisin sanoen 6 häkkiä heiniä ja 600 kerppua lehdeksiä.

Elääksemme edes hivenen luonnonmukaisesti nykyisellä väkimäärällä, pohjolan olosuhteissa, meidän on syytä antaa vähäarvoinen heinäravinto eläimille, jotka ovat omiaan sen jalostukseen ja käyttää ne ravinnoksemme ainakin talvella jolloin heiniä ei ole riittävästi Suomen yli 5 miljoonalle ihmiselle.

Luulisi tällaisen asian nyt menevän yksinkertaisempaankin järkeen. Vai pitäisikö meidän syödä toisiamme?

• Elli
        Tiehöylä kirjoitti:

olisimme kaikki heinien syöjiä, mistään ei riittäisi heiniä kaikille. Ei ainakaan Suomessa.

Vanhastaan tiedämme aivan tavallisen lampaan tarvitsevan talven aikana häkin heiniä (n. 300 kg kuivattuna) sekä sata kerppua lehdeksiä. Lampaan paino on noin kolmasosa ihmisen painosta. Näin meidän on ajateltava ensin karkeasti, että ihminen tarvitsisi heiniä syödessään niitä talvessa kolme häkkiä ja lisäksi 300 lehdes kerppua.

Huomioidessamme lampaan ruuansulatusjärjestelmän olevan, kaikkine pötseineen ja satakertoineen, huomattavasti ihmisen heinänsulatusjärjestelmää tehokkaampi, voimme arvioida ihmisen tarvitsevan suhteellisesti heinäravintoa ainakin kaksikertaisen määrän lampaaseen verrattuna. Toisin sanoen 6 häkkiä heiniä ja 600 kerppua lehdeksiä.

Elääksemme edes hivenen luonnonmukaisesti nykyisellä väkimäärällä, pohjolan olosuhteissa, meidän on syytä antaa vähäarvoinen heinäravinto eläimille, jotka ovat omiaan sen jalostukseen ja käyttää ne ravinnoksemme ainakin talvella jolloin heiniä ei ole riittävästi Suomen yli 5 miljoonalle ihmiselle.

Luulisi tällaisen asian nyt menevän yksinkertaisempaankin järkeen. Vai pitäisikö meidän syödä toisiamme?

kristittyjä syömästä toisiaan, kunhan he muistavat 5. käskyn asettaman rajoituksen.

• nebula
        Elli kirjoitti:

kristittyjä syömästä toisiaan, kunhan he muistavat 5. käskyn asettaman rajoituksen.

kannibalismi ateisteiltakaan. Kuulemma se oli oikein suosittua teikäläisten kotimaassa N-liitossa. Että ei hätää, ruokaa riittää ainakin vahvimmille.

• Elli
        nebula kirjoitti:

kannibalismi ateisteiltakaan. Kuulemma se oli oikein suosittua teikäläisten kotimaassa N-liitossa. Että ei hätää, ruokaa riittää ainakin vahvimmille.

neukkutapoja. Mutta olen huomannut kristittyjen helvettikuvaukset hyväksi oppaaksi sairaaseen ajatteluun, eikä ruumis&veri-illallisesta enää ole pitkä matka kannibalismiin.

Ei tosiaan hätää, liikakansoitus- ja nälkäongelmat kyllä ratkeavat.

• nebula
        Elli kirjoitti:

neukkutapoja. Mutta olen huomannut kristittyjen helvettikuvaukset hyväksi oppaaksi sairaaseen ajatteluun, eikä ruumis&veri-illallisesta enää ole pitkä matka kannibalismiin.

Ei tosiaan hätää, liikakansoitus- ja nälkäongelmat kyllä ratkeavat.

>>olen huomannut kristittyjen helvettikuvaukset hyväksi oppaaksi sairaaseen ajatteluun>eikä ruumis&veri-illallisesta enää ole pitkä matka kannibalismiin.

• Tiehöylä
        nebula kirjoitti:

>>olen huomannut kristittyjen helvettikuvaukset hyväksi oppaaksi sairaaseen ajatteluun>eikä ruumis&veri-illallisesta enää ole pitkä matka kannibalismiin.

että aiheutamme suuren määrän kuolemia mikäli kaikki siirrymme Suomessa heinäravintoon. Heiniä ei kertakaikkiaan riitä kaikille. Ei varsinkaan talvella.

• Nasse
        Tiehöylä kirjoitti:

että aiheutamme suuren määrän kuolemia mikäli kaikki siirrymme Suomessa heinäravintoon. Heiniä ei kertakaikkiaan riitä kaikille. Ei varsinkaan talvella.

koska se on vielä tehottomampi tapa tuottaa ravintoa.

• Vieläkin ateisti
        Tiehöylä kirjoitti:

Heinät riittää kuule ihan hyvin kun tapetaan kaikki muut eläimet pois kuleksimasta!

• Sam.Andreevitsh

* * *

... vain muutama tuhat. Kirjoittamastasi päätellen olet käynyt katolilaisten ehtoollisella..?

Luterilainen kirkko, kuten ei myöskään helluntaiseurakunnat, vapaaseurakunnat ym. opeta, että viini ja leipä ehtoollisessa muuttuisivat oikeasti Jeesuksen lihaksi ja vereksi. Ne ovat muistutus siitä, miten Jeesus on kärsinyt synnille määrätyn rangaistuksen meidän puolestamme.

*

Aiheeseen liittyen voi todeta, että Jeesus ei aina pyrkinyt olemaan kovin sovinnollisesti käyttäytyvä. Johanneksen evankeliumissa (5. luku?) hän puhuu "lihansa syömisestä ja verensä juomisesta".

Jotkut tulkitsevat tämän tarkoittavan ehtoollista.

Toiset taas tulkitsevat, että Jeesus halusi mieliinjäävällä tavalla kertoa, että ihmisten olisi hyväksyttävä hänessä kaikki, mikäli aikovat päästä taivaaseen. Ei riittäisi, että pitäisi häntä vain esim. suurena Jumalan miehenä, jos ei tunnustaisi häntä Jumalan pojaksi. "Ellette usko että minä olen se, joka minä olen, te kuolette synteihinne."

Oli miten oli, monet Jeesuksen seuraajat loukkantuivat Jeesuksen puheisiin ja ottivat häneen sen jälkeen etäisyyttä. Jeesus kaikesta päätellen halusi varmistaa, että hänen seuraajiensa ydinjoukko olisi todella sitoutunutta häneen.

* * *

• Linnunradan liftari

"Luterilainen kirkko, kuten ei myöskään helluntaiseurakunnat, vapaaseurakunnat ym. opeta, että viini ja leipä ehtoollisessa muuttuisivat oikeasti Jeesuksen lihaksi ja vereksi. Ne ovat muistutus siitä, miten Jeesus on kärsinyt synnille määrätyn rangaistuksen meidän puolestamme."

Luterilainen ehtoollinen osuu tavallaan katolilaisen ja ortodoksisuuden ja toisaalta kalvinistisuuden välimaastoon. Luterilaisessa ehtoollisessa ei ole vain Kristuksen "ruumis ja veri" eikä toisaalta vain "leipä ja viini". Kyse ei ole pelkästään muistoateriasta, vaan luterilaisessa ehtoollisessa otetaan vastaan Jeesus Kristus ja saadaan kaikki synnit anteeksi.

Ehtoollisleivän myötä vastaanotetaan Jeesuksen ruumis ja ehtoollisviinin myötä Jeesuksen veri.
        Luterilaisessa ehtoollisessa on siis sekä leipä ja viini että ruumis ja veri.

Jos oikein luterilaista dogmatiikkaa olen ymmästänyt, niin Leipä ehtoollisen jakajan lausumat sanat "sinun puolestasi annettu" tekee Kristuksen ruumiin. Viini ehtoollisen jakajan lausumat sanat "sinun puolestasi vuodatettu" tekee Kristuksen veren.

Samoinhan kasteessa materia (vesi) siihen liitetty sana tekee sakramentin.

• Caelum

Tällaiset kirjoitukset olen kokenut todella mielenkiinoisiksi. Se saa ajattelemaan tapojemme absurdiutta. Parasta se on, kun jokin asia irroitetaan meidän kulttuurista ja käytetään symboliikan sijaan teon varsinaisia sanoja. Eli pyhäehtoollinen riisutaan symboliikasta ja tarjotaan taustalla oleva tapahtuma selväsanaisesti.

Kuvaukset eivät tarvitse koskea juuri uskontoja vaan joka päiväisiä tapojamme. Vaatii taitoa irrottautua vallitsevista näkemyksistä ja tavoista, jotka ovat niin itsestään selviä, että olemme sokeutuneet niiden alkuperäisestä merkityksestä.

Minun mielestäni tuo on todellista filosofiaa.

• hullu sanalla

raamatun sana kieltää ehdottomasti kutsumatta ketään hulluksi, edes itseään. MUUTENKIN SINUN AJATUSMAAILMASI ON PAHASTI HARHAUTUNUT. Mutta ei niin suurta syntiä mitä Jeesus ei anteeksi antaisi.
      Älä pilkaa itsellesi käsittämättömiä asioita ja varsinkaan tuota aihetta, jonka pilkaamiseen olet nyt langennut, se on liian pyhä tuollaiseen. Kehotan sinua nyt nopeasti anteeksi pyynnön esittämiseen Jualalle ja sen myötä tämän edellä mainitun pilkkakirjeen lukioille.

• Nassen

jumalien helvetissä.

• mörkö
        Nassen kirjoitti:

jumalien helvetissä.

hullun kaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4740
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3364
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3170
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      25
      2593
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      60
      2290
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1759
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1364
    8. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1225
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1038
    Aihe