Olin töissä

Mona-Henrika

kuntoutuskodissa. Siellä kuntoutetaan erilaisista psykooseista kärsineitä henkilöitä takaisin "normaaliin" elämään.

Päivän rutiineihin kuuluvat yhteiset ruokahetket henkilökunnan ja asukkaiden kanssa. Olimme ruokapöydässä ja minusta jossain soi kännykkä (todennäköisesti kuului rappukäytävästä.) No katsottiin että kuntoutuskodin puhelimet ne eivät ainakaan olleet. Niinpä tyhmänä möläytin kovaan ääneen, mitään ajattelematta, että minä taidan kuulla sitten ihan harhoja. Pöydässä, joka oli täynnä ihmisiä jotka oikeasti ovat kuulleet ja osa vielä kuulikin harhoja.

Öhöm.. Osa porukasta kävi vaikeaksi ja itse varsinkin. Ja tilannetta ei ainakaan auttanut se, että työtoveriani rupesi hirveästi naurattamaan kömmähdykseni ja yritti peitellä sitä naurua.

Mutta onneksi asia unohtui melkein saman tien. Sillä hetkellä toivoin, että olisin ollut näkymätön. Mutta nyt se jo vähän naurattaa.

2

1544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heep

Mielestäni tuollaisiin tilanteisiin pitäisi kaikkien suhtautua huumorilla ja nauraa reilusti, jos naurattaa. Turha tehdä elämää liian vaikeaksi.

• maikka

vei Okelin sokeita aina retkille kulttuurimestoihin.
        Kerran se kysy, kun olivat lounaalla, leipää pyytävältä sokealta että:
        "tummaa vai vaaleeta".
        "Ihan sama se mulle on...", vastasi sanavalmis sokko.
        SItt kaikki nauros.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      90
      2987
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      210
      1181
    3. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      128
      1179
    4. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      84
      1173
    5. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      88
      1134
    6. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      1050
    7. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      65
      872
    8. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      25
      765
    9. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      71
      747
    10. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      59
      627
    Aihe