Torontolaisuus

kysyvä ei tieltä eksy

Tässäkin keskustelussa on monesti mainittu ilmiö nimeltä torontolaisuus.

Minulla ei ole oikein selvää käsitystä siitä, mitä tuo ilmiö pitää sisällään.
Minkälaisia tunnusmerkkejä sillä on?

Voisiko joku ystävällisesti valistaa.

12

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähti liikkeelle

Los Angelesin Azusinkadulta 100 vuotta sitten helluntailiikkeen nimellä. Toronsossa henki sai toisen nimityksen ja sitä alettiin kutsua torontolaisuuden hengeksi. Kannattaa varoa sellaisia henkiä.

• ...

Ehkä on turvallisempaa, että et tiedä. Torontolaisuuden kannattajat ovat eksytettyjä, eivätkä he halua tietää totuutta; ei eksyvä tietä kysy.

• Alpo Ahola

Eikös kaikki uskovien kastteella kastetut olekkaan totuudessa?

• ...
        Alpo Ahola kirjoitti:

Eikös kaikki uskovien kastteella kastetut olekkaan totuudessa?

Mitä?

• Alpo Ahola
        ... kirjoitti:

Mitä?

Minä nyt kysyn kuin mettäpöhölö, kun en tiedä, että onko sellaisiakin uskovien kasteella kastettuja, jotka eivät ole pysyneet totuudessa. Siis olen täysin tietämätön torontolaisista. Siis eikö kaikki helluntalaiset olekkaain aitoja ja oikeita helluntalaisia. Jos tämän kolme peräkkäistä pistettä käsittää riidan haastamiseksi, niin käsitä vaan. Kysynkin sitten ajatuksesi muksisesti, että miten vastaat riidan haastooni.

• ...
        Alpo Ahola kirjoitti:

Minä nyt kysyn kuin mettäpöhölö, kun en tiedä, että onko sellaisiakin uskovien kasteella kastettuja, jotka eivät ole pysyneet totuudessa. Siis olen täysin tietämätön torontolaisista. Siis eikö kaikki helluntalaiset olekkaain aitoja ja oikeita helluntalaisia. Jos tämän kolme peräkkäistä pistettä käsittää riidan haastamiseksi, niin käsitä vaan. Kysynkin sitten ajatuksesi muksisesti, että miten vastaat riidan haastooni.

Onhan joka seurakunnassa kastettuja mutta luopuneita, kuten torontolaiset. Eivät ne enää pelastettuja ole. Huutavat, nauravat, kaatuilevat ja karjuvat kuin pakanat pimeimmässä Afrikassa henkien valtaamina.

• Alpo Ahola
        ... kirjoitti:

Onhan joka seurakunnassa kastettuja mutta luopuneita, kuten torontolaiset. Eivät ne enää pelastettuja ole. Huutavat, nauravat, kaatuilevat ja karjuvat kuin pakanat pimeimmässä Afrikassa henkien valtaamina.

Olen nyt asiassa informoitu. Seurailen asiaa omassa pilttuussani, enkä rähjää kyseisellä asialla.

• Lisäksi
    • http://www.tacf.org/
    • http://www.tacfcatchthewave...
    • hellareiden kyljessä

Siellä papit puhuvat ja kuulijat nauravat.
      Mitä enemmäm nauretaan sitä parempi puhuja on.
      Siellä voi nauraa vaikka kuollakseen.
      Jos kuolee niin nauretaan kuollut eläväksi.
      Semmoinen nauruseura se on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe