Raamatun Jumalan nimi on JHWJ eli se voidaan lausua joko Jahve tai Jehova (mistäs sinä edes tiedät Jeesuksen nimen oikeaa muotoa ja lausumistapaa?).
Tässä raamatun kohta tuosta nimestä:
suomeksi
2.Moos.
3:15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.
6:3 Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.
englanniksi
3:15 And God said moreover unto Moses, Thus shalt thou say unto the children of Israel, The LORD God of your fathers, the God of Abraham, the God of Isaac, and the God of Jacob, hath sent me unto you: this [is] my name for ever, and this [is] my memorial unto all generations.
6:3 And I appeared unto Abraham, unto Isaac, and unto Jacob, by [the name of] God Almighty, but by my name JEHOVAH was I not known to them.
hebreaksi
3:15 elohiym amar owd Mosheh amar ben Yisra'el Y@hovah elohiym ab elohiym Abraham elohiym Yitschaq elohiym Ya`aqob shalach shem owlam zeker dowr dowr
6:3 ra'ah Abraham Yitschaq Ya`aqob el Shadday
shem Y@hovah yada
Tuossa on sinulle yksiselitteistä tekstiä asiasta. Koita nyt lukea ja ymmärtää tuota RAAMATUN tekstiä edes sen verran, ettet enää suolla aivan älyvapaata tekstiä palstalle!
Savonarolalle Jehovasta
7
401
Vastaukset
- theos
...että kirjoituksiani kopioidaan epärehellisessä käyttötarkoituksessa.
- viimeisen kerran..
Mitä epärehellistä siinä on että kirjoituksesi kopsataan? Se oli admatan ehdotus, koska aiempi kirjoitus piti poistaa nimittelyjen vuoksi. Eikö ole ainoastaan hyvä asia että juttusi on edelleen esillä?
- theos
viimeisen kerran.. kirjoitti:
Mitä epärehellistä siinä on että kirjoituksesi kopsataan? Se oli admatan ehdotus, koska aiempi kirjoitus piti poistaa nimittelyjen vuoksi. Eikö ole ainoastaan hyvä asia että juttusi on edelleen esillä?
1. Jos nimittelen jotain henkilöä, mikä sinänsä on osoitus huonosta käytöksestä eikä kuulu nettikettiin, niin sille on syynsä. Tässä tapauksessa toisen osapuolen ilmeinen kyvyttömyys reagoida normaaliin kielenkäyttöön.
2. Jos kirjoittamaani tekstiä käytetään, niin toivon siihen sisältyvän selkeän viittauksen, että kyseessä on lainaamiseni eikä nimissäni tehty uusi avaus. Tässähän ei nimimerkkiäni käytetä, mutta avaus voi antaa sen kuvan että olen itse sen takana ilman nikkiäni. Siitä en pidä ja se viittaa mainitsemaani epärehalliseen toimintaan. Tai ainakin voi sitä joskus olla. - mutta................
theos kirjoitti:
1. Jos nimittelen jotain henkilöä, mikä sinänsä on osoitus huonosta käytöksestä eikä kuulu nettikettiin, niin sille on syynsä. Tässä tapauksessa toisen osapuolen ilmeinen kyvyttömyys reagoida normaaliin kielenkäyttöön.
2. Jos kirjoittamaani tekstiä käytetään, niin toivon siihen sisältyvän selkeän viittauksen, että kyseessä on lainaamiseni eikä nimissäni tehty uusi avaus. Tässähän ei nimimerkkiäni käytetä, mutta avaus voi antaa sen kuvan että olen itse sen takana ilman nikkiäni. Siitä en pidä ja se viittaa mainitsemaani epärehalliseen toimintaan. Tai ainakin voi sitä joskus olla.Lainauksesta tulisi aina käydä selville, kenen tekstiä on alkuperäinen. Varsinkin tällaisessa keskustelussa.
- viimeisen kerran..
theos kirjoitti:
2. Jos kirjoittamaani tekstiä käytetään, niin toivon siihen sisältyvän selkeän viittauksen, että kyseessä on lainaamiseni eikä nimissäni tehty uusi avaus. Tässähän ei nimimerkkiäni käytetä, mutta avaus voi antaa sen kuvan että olen itse sen takana ilman nikkiäni. Siitä en pidä ja se viittaa mainitsemaani epärehalliseen toimintaan. Tai ainakin voi sitä joskus olla.1. Ymmärrän että jotkut keskustelijat ärsyttävät, nimittely ei haittaa. Pieni nuhtelusi oli oikeutettua savonarolalle. Sheriffi kuitenkin aikoi poistaa kirjoituksesi illan aikana, joten pelastin sen puolestasi jottei hyvä asia menisi hukkaan :)
2. Olen pahoillani että jätin nimesi mainitsematta. Lupaan laittaa jos vastaisuudessa lainaan joltain.
- putkinäkö
Heprea-osuudesta voisi päätellä että ko jumalalla on myös sähköpostiosoite.
Ainakin Online Bible translitteroi masoreettiteksteissä olevan Jumalan nimen tuolla tavalla. Juutalaiset oppineet halusivat varmistaa, että kukaan ei vahingossakaan lausuisi Jumalan nimeä. He lisäsivät Jumalan nimeen JHVH vokaalimerkit sanasta ”Adonai”. Saatu nimi JaHoVaH ei ole heprean äänneopin mukainen, joten se lausutaan ”Jehovah”. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, tuota @-merkkiä käytetään vain Jumalan nimessä ja sillä kuvataan virheellistä a:ta, joka on lausuttavaa e:ksi.
http://deitti.kotisatama.net/2005/info.html#yhwh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708