Mitä uskontojen moninaisuus kertoo teille Jumalasta?
kysymys uskiksille
23
825
Vastaukset
- uskoo
Uskonto vain ihmisen yritys, edes jotenkin yrittää selittää Jumalaa, Hän kun on vaikeasti kuvattava henki – Totuus.
- kuvattava..
>>Hän kun on vaikeasti kuvattava henki – Totuus.
- jeesusteleva kiihko hihhuli...
"Mitä uskontojen moninaisuus kertoo teille Jumalasta?"
Minulle se kertoo sen, että Jumala ei ole ollut tarpeeksi mielyttävä joidenkin ihmisten mielestä ja he ovat mielummin alkaneet palvomaan itse kehittämiään jumalia, jotka ovat heille kelpaavia. - luojanlapsi
SE että uskontoja on niin paljon, kertoo minulle, joka olen elävässä Kristinuskossa= elän yhteydessä Jumalaan rukoillen, lukien Raamattua, käyden ehtoollisella (jossa Jumala palvelee ja vahvistaa ihmistä ja hänen uskkoaan ja luottamustaan), sen mitä JUmala itse sanoo Raamatussa, että niin kaukana kuin itä on lännestä on Hänen ajatuksensa meidän ajatuksistamme. Turha kenenkään ihmisen on ydrittää omalla järjellään kaikkea ymmärtää. Raamatussa Jumala on antanut sen mitä meidän tarvitsee ymmärtää. Näin sei vain on.
- tuota noin
"Turha kenenkään ihmisen on ydrittää omalla järjellään kaikkea ymmärtää. Raamatussa Jumala on antanut sen mitä meidän tarvitsee ymmärtää. Näin sei vain on."
Kuinka sitten voit kirjoitella mikrolla foorumille? Eihän siihen tarvittavaa teknologiaa mitenkään olisi voinut saada aikaan Raamatun tiedoilla?
Selitysvaihtoehtoja on ilmeisesti kaksi:
1. Uskovan ei tarvitse (eikä uskova oikein saakaan) ymmärtää muuta kuin Raamatun asioita, mutta hän voi kyllä ilman tunnontuskia kyllä käyttää hyväkseen muunkin ymmärryksen tuotteita kunhan ei niihin muuten osallistu. Tämän suuntainen ajattelutapa vallitsikin esim. keskiajalla.
2. Raamatussa ei kumminkaan ole kaikkea mitä tarvitsee ymmärtää, ainoastaan uskon kannalta tärkeitä suuntaviivoja. Ihminen voi ymmärtää kaikenlaisia asioita kunhan ei yritä ymmärtää mitään, joka voisi olla ristiriidassa uskon kanssa.
Kummalla kannalla olet?
- mie vain
Että onpas niitä epäjumalia paljon olemassa.
- miten lie
Toista uskontoa tunnustava on aivan yhtä varmasti sitä mieltä, että sinun jumalasi on epäjumala ja aivan yhtä hyvin hän sen voi perustella. Miten selität sen?
- mie vain
miten lie kirjoitti:
Toista uskontoa tunnustava on aivan yhtä varmasti sitä mieltä, että sinun jumalasi on epäjumala ja aivan yhtä hyvin hän sen voi perustella. Miten selität sen?
Koska olen asiasta eri mieltä näkisin asian tällä tavalla että on turha ryhtyä kiistelemään. Paholainen on ihmistä vahvempi ja viisaampi ja jos sellaisen kanssa lähtisi väittelemään menisivät sanat solmuun ja sen viisaus voittaisi. Sanoisin vain miksi minä uskon, ja se riitää.
- Gigul216
Jumalasta se ei kerro paljoakaan,,sen sijaan ihmisistä sitäkin enemmän--->eli alku-ihmisissä oli voimakas tarve luonnon yhteyteen,,tuntea yhteys luontoon ja tehdä luonnossa olevista palvonnan kohteita[naamiot/toteemit jne],,kun aikaa kului ja ihmisen taitojen ja tietoisuuden kehittyessä hän pääsi "irti" satunnaisesti luonnon asettamista rajoista,,alkoi ihminen luomaan omista kättensä tuotteïsta itselleen jumalia ja kun ihminen tästä huomasi oman voimansa vaikuttavan tekemissään jumalan-kuvissa,,niin hän palvoi itseään muunnetussa muodossaan,,eli kättensä töitä.
Lopulta kun ihminen huomaa, oppii itsestään enemmän, ihminen oivaltaa olevansa Itse tärkein olento maailmankaikkeudessa ja ymmärtää lähestyä näitä asioita "Tunne Itsesi" lähtökohdan kautta,,tässä tämä näin tiivistettynä.
Samaan aikaan kulkee tässä rinnalla Jumalan "sukupuolikehitys",,eli Äidillisen Matriarkkaalisen kautta Patriarkkaaliseen Isä Jumalaan ja siitä lopulta periaatteiden,rakkauden,oikeudenmukaisuuden,totuuden symboliksi,,nimi häviää ja Jumalasta tulee pelkkä "Minä Olen"[Moosekselle sanottuna] ja lopulta ehkäpä oivalletaan että olemme kaikki samasta lähteestä ja "Siruja" Korkeimmasta ja alamme toimia tämän ajatuksen pohjalta ilman vastakkainasetteluja.
Nyt ihmiset hakevat Jumaliaan menttaliteettinsä mukaan ja hyvin paljon egonsa ja maallisten tarpeidensa kautta,,tähän on vaarana sekoittua ja sekoittaa politiikkaa ja maalliset tarpeet että valtapyrkimykset,,joten tuo "Tunne Itsesi" lähtökohta olisi hyvä sisäistää kaikkien etsijöiden keskuudessa ja ymmärtää meidän kaikkien sisältävän ne mahdollisuudet joiden kautta oleellinen löytyy,,se pitää vain oivaltaa ja tässä on viite todellisesta Korkeimmasta,, Hän antaa täyden vapauden toimia ja ajatuksen "Kaikki on minulle sallittua,mutta kaikki ei ole minulle hyödyksi" kautta voi kukin lähestyä toki asiaa omalla tavallaan,, kunhan muistaa ne perusteet jotka ovat ainoat kestävät totuudet kaikkeudessa,,eli Kaikkeudellisen Rakkauden&Oikeudenmukaisuuden ja Nöyryyden periaatteet,,näillä pääsee jo lähelle. - Trubaduuri
Kenestä, siis mistä jumalasta on nyt kyse?
Ilman yksityiskohtaisia tietoja ei voida käydä minkään tasoista keskustelua mistään jumalasta tai uskonnoista. Voitko siis hieman täsmentää tuota kysymystäsi.
Kristinuskon yksi tehtävä on kuitenkin ollut
ja on vieläkin, vapauttaa ihmisiä taikauskoisten uskontojen vaikutuksista ja tehdä meistä kaikista ihmisyyttä ja elämää sekä luomakuntaa kunnioittavia ihmisiä. Ja kasvattaa myös ihmisistä tämän luomakunnnan ja ihmiskunnan Luojaa kunnioittavia yksilöitä kaikkinensa.- tuota noin
Onko sellainen uskonto mielestäsi taikauskoa, jossa uskotaan henkiin, demoneihin, riivaajiin, ...?
- Trubaduuri
tuota noin kirjoitti:
Onko sellainen uskonto mielestäsi taikauskoa, jossa uskotaan henkiin, demoneihin, riivaajiin, ...?
Jos haluat asiaan perehtyä, niin kannattaa mennä sellaisille sivustoille jossa asiaa käsitellään sekä myös kirjastoon, josta löytyy kyllä teoksia joissa asiaa käydään läpi yksityiskohtaisesti ja
sangen seikkaperäisesti selvittäen myös niiden hyvin pitkää historiaa. Eli ei ole sellaista automatiaa olemassakaan, jonka avulla voitaisiin jokin asia tai ilmiö tulkita heti jonkinlaiseksi
itselliseksi ilmiöksi tai asiaksi, ilman lähenpää tarkastelua.
Itse näkisin asian olevan kutakuinkin näin,
suppeasti ilmaistuna; Taikauskoisiin uskontoihin kyllä yleensä kuuluu ihmisten tunteilla leikkiminen ja ihmisten tunne-elämän puoskarointi lähes aina jollakin asteella sekä mm. talismaanit ynnä
muut välineet ja käsitteet joilla ei ole mitään tekoa arkisen ja inhimillisen ihmiselämän kanssa.
Kaikenlaiset papit, papittaret ja "poppamiehet" sekä "noidat" että mystiikka kuuluvat asiaan, ynnä myöskin magian harrastaminen joissakin uskonnoissa
jotka luokitellaan taikauskoon tukeutuviksi uskonnoiksi. Sekä tietenkin myös spiritismi on vahvasti mukana näissä "uskonnoissa" että myös astrologia on löytänyt tiensä näihin "uskontoihin" hyvin usein. Ennnekaikkea kaikenmoinen ennustamien, kuten eläinten luista, kivistä, lasipallosta, korteista, kristallipallosta, kädestä, silmistä, kasvojen piirteistä, niin sanotusta suku taustasta, sekä tähdistä ja myös mm. numerologia ovat kaikkia jossakin mielessä yhdistävä tekijä. Eli, tuossa muutamia asiaan liittyviä ja yhdistäviä tekijöitä. - tuota noin
Trubaduuri kirjoitti:
Jos haluat asiaan perehtyä, niin kannattaa mennä sellaisille sivustoille jossa asiaa käsitellään sekä myös kirjastoon, josta löytyy kyllä teoksia joissa asiaa käydään läpi yksityiskohtaisesti ja
sangen seikkaperäisesti selvittäen myös niiden hyvin pitkää historiaa. Eli ei ole sellaista automatiaa olemassakaan, jonka avulla voitaisiin jokin asia tai ilmiö tulkita heti jonkinlaiseksi
suppeasti ilmaistuna; Taikauskoisiin uskontoihin kyllä yleensä kuuluu ihmisten tunteilla leikkiminen ja ihmisten tunne-elämän puoskarointi lähes aina jollakin asteella sekä mm. talismaanit ynnä
muut välineet ja käsitteet joilla ei ole mitään tekoa arkisen ja inhimillisen ihmiselämän kanssa.
Kaikenlaiset papit, papittaret ja "poppamiehet" sekä "noidat" että mystiikka kuuluvat asiaan, ynnä myöskin magian harrastaminen joissakin uskonnoissa
jotka luokitellaan taikauskoon tukeutuviksi uskonnoiksi. Sekä tietenkin myös spiritismi on vahvasti mukana näissä "uskonnoissa" että myös astrologia on löytänyt tiensä näihin "uskontoihin" hyvin usein. Ennnekaikkea kaikenmoinen ennustamien, kuten eläinten luista, kivistä, lasipallosta, korteista, kristallipallosta, kädestä, silmistä, kasvojen piirteistä, niin sanotusta suku taustasta, sekä tähdistä ja myös mm. numerologia ovat kaikkia jossakin mielessä yhdistävä tekijä. Eli, tuossa muutamia asiaan liittyviä ja yhdistäviä tekijöitä.Mielipidettäsi itse asiassa vain kysyin. Tekstistäsi sitä on on aika vaikeaa poimia.
Demonit, henget, riivaajat toisaalta melko varmasti liittyvät ihmisten tunteisiin ja tunne-elämään. Pappeja ja papittariakin niiden parissa saattaa hyvinkin puuhata. Toisaalta et jostakin syystä maininnut niitä sinänsä melko kattavassa listassasi.
Ikäänkuin haluaisit pidättäytyä esittämästä mielipidettäsi, onko niin? - Trubaduuri
tuota noin kirjoitti:
Mielipidettäsi itse asiassa vain kysyin. Tekstistäsi sitä on on aika vaikeaa poimia.
Demonit, henget, riivaajat toisaalta melko varmasti liittyvät ihmisten tunteisiin ja tunne-elämään. Pappeja ja papittariakin niiden parissa saattaa hyvinkin puuhata. Toisaalta et jostakin syystä maininnut niitä sinänsä melko kattavassa listassasi.
Ikäänkuin haluaisit pidättäytyä esittämästä mielipidettäsi, onko niin?Ihmisellä on henki ja toki kuka hyvänsä voi riivata toista ihmistä jollakin tavalla ja käyttäytyä kuin demoni. En sanonutkaan mielipdettäni, enkä sano nytkään. Koska tämä ei ole minulle mielipide asia.
Siis lähestyn tätä henkistä osaa ihmiskunnan osalta vain faktisesti ottaen. - Nasse
Trubaduuri kirjoitti:
Ihmisellä on henki ja toki kuka hyvänsä voi riivata toista ihmistä jollakin tavalla ja käyttäytyä kuin demoni. En sanonutkaan mielipdettäni, enkä sano nytkään. Koska tämä ei ole minulle mielipide asia.
Siis lähestyn tätä henkistä osaa ihmiskunnan osalta vain faktisesti ottaen.se on yhdyssana se. Kysy vaikka Vernalta.
- ei ole
Nasse kirjoitti:
se on yhdyssana se. Kysy vaikka Vernalta.
yhdyssana. Tässä sen kuulit. Muista kiittää tiedosta.
- - J
Trubaduuri kirjoitti:
jotka luokitellaan taikauskoon tukeutuviksi uskonnoiksi. Sekä tietenkin myös spiritismi on vahvasti mukana näissä "uskonnoissa" että myös astrologia on löytänyt tiensä näihin "uskontoihin" hyvin usein. Ennnekaikkea kaikenmoinen ennustamien, kuten eläinten luista, kivistä, lasipallosta, korteista, kristallipallosta, kädestä, silmistä, kasvojen piirteistä, niin sanotusta suku taustasta, sekä tähdistä ja myös mm. numerologia ovat kaikkia jossakin mielessä yhdistävä tekijä. Eli, tuossa muutamia asiaan liittyviä ja yhdistäviä tekijöitä.Pystytkö katsomaan omaa uskoasi yhtään objektiivisesti. Otan parit esimerkit kristinuskosta.
Kristinuskossa pyritään muokkaamaan ihmismieli luottamaan Jumalaansa, ajattelemaan kuten kristillisen perinteen mukaan pitää. Pelotellaan, että ilman uskomista ei voi pelastua. Tämä on tunteilla leikkimistä ja tunne-elämän puoskaroimista. Kuten taikauskossa pitääkin.
Talismaanit: krusifiksilla ei ole mitään funktiota arkielämässä. Risti ylipäätään lienee juuri sellainen talismaani, kuten taikauskossa pitääkin.
Käsitteet: pelastusoppi tai vaikka Pyhähenki ovat sellaisia käsitteitä, joilla ei ole mitään tekoa arkisen ja inhimillisen ihmiselämän kanssa. Kuten taikauskossa pitääkin.
Kristinuskossa on voimakkaasti mukana papit, joilla on esim. symbolistisia vaatteita ja värejä, eli mystiikkaa löytyy pappien toiminnasta, kuten taikauskossa pitääkin.
Ehtoollinen, jossa nautitaan papin (tai poppamiehen) johdolla Jeesuksen veri ja ruumis on täsmälleen sellaista magiaa kuten taikauskossa pitääkin.
Spiritismi: rukous on pyrkimys ottaa yhteys henkeen, joka ei ole (ainakaan enää) maan päällä. Kuten taikauskossa pitääkin.
Astrologia: Itäisen maan viisaat miehet löysivät perille tähden avulla, jolla siis ennustettiin "jotain suurta syntyväksi". Kuten taikauskossa pitääkin.
Ennustamista Raamatussa löytyy esim. "viimeisenä päivänä kuolleet herätetään". Näitä lopunajan ennusmerkkejä on sitten tulkittu jos joistakin ilmiöistä, kuten taikauskossa pitääkin.
Numerologiaa löytyy (tässä esimerkissä lievänä) esim. Johanneksen ilmestyksestä: pedon luku, 666, on juuri sellainen luvun mystifiointi kuten taikauskossa pitääkin. - Trubaduuri
- J kirjoitti:
Pystytkö katsomaan omaa uskoasi yhtään objektiivisesti. Otan parit esimerkit kristinuskosta.
Kristinuskossa pyritään muokkaamaan ihmismieli luottamaan Jumalaansa, ajattelemaan kuten kristillisen perinteen mukaan pitää. Pelotellaan, että ilman uskomista ei voi pelastua. Tämä on tunteilla leikkimistä ja tunne-elämän puoskaroimista. Kuten taikauskossa pitääkin.
Talismaanit: krusifiksilla ei ole mitään funktiota arkielämässä. Risti ylipäätään lienee juuri sellainen talismaani, kuten taikauskossa pitääkin.
Käsitteet: pelastusoppi tai vaikka Pyhähenki ovat sellaisia käsitteitä, joilla ei ole mitään tekoa arkisen ja inhimillisen ihmiselämän kanssa. Kuten taikauskossa pitääkin.
Kristinuskossa on voimakkaasti mukana papit, joilla on esim. symbolistisia vaatteita ja värejä, eli mystiikkaa löytyy pappien toiminnasta, kuten taikauskossa pitääkin.
Ehtoollinen, jossa nautitaan papin (tai poppamiehen) johdolla Jeesuksen veri ja ruumis on täsmälleen sellaista magiaa kuten taikauskossa pitääkin.
Spiritismi: rukous on pyrkimys ottaa yhteys henkeen, joka ei ole (ainakaan enää) maan päällä. Kuten taikauskossa pitääkin.
Astrologia: Itäisen maan viisaat miehet löysivät perille tähden avulla, jolla siis ennustettiin "jotain suurta syntyväksi". Kuten taikauskossa pitääkin.
Ennustamista Raamatussa löytyy esim. "viimeisenä päivänä kuolleet herätetään". Näitä lopunajan ennusmerkkejä on sitten tulkittu jos joistakin ilmiöistä, kuten taikauskossa pitääkin.
Numerologiaa löytyy (tässä esimerkissä lievänä) esim. Johanneksen ilmestyksestä: pedon luku, 666, on juuri sellainen luvun mystifiointi kuten taikauskossa pitääkin.Tottakai kykenen. Kristinuskoa voi vaan olla yksilöllä ja se itsessään ei tee yhtään mitään.
Ihmisen oma usko ei voi pelotella ihmistä itseään,
eikä se voi myöskään leikkiä omaajansa tunteilla
, koska se nimenomaa on uskoa ja näin ollen se ei voi olla myöskään puoskaroivaa.
Minulla, Kristityllä ei ole krusifiksiä, enkä pidä muutenkaan esineitä onnea tuottavina objekteina.
Ristillä ei ole mitään suurta merkitystä minun arkielämässä, sillä sehän oli teilausväline jota muin. roomalaiset käyttivät, jotka puolestaan olivat taikauskoisen käsitemaailman vankeja ja myöskin elivät sen vallassa.
Kristinuskossa ei ole erikseen pelastusoppia.
Pyhä Henki on Kaikkivaltiaan toimiva ja onkin varsin voimallinen Henki, joka tietenkin jokaisella elävällä olennolla pitääkin olla, jotta voisi ylipäätänsä olla jokin elävä henki niin kuin ihminenkin on.
Kristinuskossa, eli vain Kristuksen opetuksen
mukaisesa uskonnollisessa uskossa on vain yksi "paimen" , joka on itse ihmisen Poika, Kristus, Immanuel Nazaretilainen.
Eikä pukeutumiselle ole annettu kuin yksi vaatimus ihmisille ja se on; olkoon vaatteennne puhtaat.
Ehtoollinen on muistojuhla, jonka Kristus itse asetti ja jota hän nimnenomaa toivoi vietettävän hänen muistokseen joka pääsiäinen hamaan maailmaan loppuun asti.
Kaikkeuden ja paljouden kaikkein Korkein, luomakunnan Luoja, taivaallinen Isä on persoona
ja rukoukset, eli yhteydenpito kuulukin olla siten
, niin kuin Kristus opetti, eli ihmisen pitää itse rukoilla "Isä meidän" rukous, yksin omissa oloissaan, kammiossaan aina osoitettuna Isälle.
Itämaiset "viisaat" olivat maallisen maailman ruhtinaita, kuninkaita ja tietäjiä, jotka tulivat todistaaman ihmisen Pojan, Kristuksen syntymää eikä heillä ollut mitään tekemistä itse ko. uskon kanssa.
Ennalta tietäminen ja etukäteen ilmoittaminen ei ole suinkaan ennustamista, vaan osa tietämistä, toisin sanoen olla perillä asioista ja tulevista ajankohdista etukäteen esimerkiksi.
Jonkun luvun ilmoittamien ei ole numerologiaa
tässä tapauksessa vaan osa ennakkoon tietämistä ja sen ilmoittamista julkisesti, jotta muutkin sen sitten tietäisivät. Ja tuolla luvulla viitataan tähän nykyaikaan, joka poikkeaa kaikista edellä olevista aikakausista sangen merkittävällä ja erittäin näkyvällä tavalla, muunmuassa hyvin julkeasti. Eikä tuota lukua mystifoida mitenkään, sillä kristitty tietää sen merkityksen. - Missukka
- J kirjoitti:
Pystytkö katsomaan omaa uskoasi yhtään objektiivisesti. Otan parit esimerkit kristinuskosta.
Numerologiaa löytyy (tässä esimerkissä lievänä) esim. Johanneksen ilmestyksestä: pedon luku, 666, on juuri sellainen luvun mystifiointi kuten taikauskossa pitääkin.Lue Isä Meidän rukous ja sanaselitys taikauskosta. Vertaa ja mieti oikeasti.
- - J
Trubaduuri kirjoitti:
Tottakai kykenen. Kristinuskoa voi vaan olla yksilöllä ja se itsessään ei tee yhtään mitään.
Ihmisen oma usko ei voi pelotella ihmistä itseään,
eikä se voi myöskään leikkiä omaajansa tunteilla
, koska se nimenomaa on uskoa ja näin ollen se ei voi olla myöskään puoskaroivaa.
Minulla, Kristityllä ei ole krusifiksiä, enkä pidä muutenkaan esineitä onnea tuottavina objekteina.
Ristillä ei ole mitään suurta merkitystä minun arkielämässä, sillä sehän oli teilausväline jota muin. roomalaiset käyttivät, jotka puolestaan olivat taikauskoisen käsitemaailman vankeja ja myöskin elivät sen vallassa.
Kristinuskossa ei ole erikseen pelastusoppia.
Pyhä Henki on Kaikkivaltiaan toimiva ja onkin varsin voimallinen Henki, joka tietenkin jokaisella elävällä olennolla pitääkin olla, jotta voisi ylipäätänsä olla jokin elävä henki niin kuin ihminenkin on.
Kristinuskossa, eli vain Kristuksen opetuksen
mukaisesa uskonnollisessa uskossa on vain yksi "paimen" , joka on itse ihmisen Poika, Kristus, Immanuel Nazaretilainen.
Eikä pukeutumiselle ole annettu kuin yksi vaatimus ihmisille ja se on; olkoon vaatteennne puhtaat.
Ehtoollinen on muistojuhla, jonka Kristus itse asetti ja jota hän nimnenomaa toivoi vietettävän hänen muistokseen joka pääsiäinen hamaan maailmaan loppuun asti.
Kaikkeuden ja paljouden kaikkein Korkein, luomakunnan Luoja, taivaallinen Isä on persoona
ja rukoukset, eli yhteydenpito kuulukin olla siten
, niin kuin Kristus opetti, eli ihmisen pitää itse rukoilla "Isä meidän" rukous, yksin omissa oloissaan, kammiossaan aina osoitettuna Isälle.
Itämaiset "viisaat" olivat maallisen maailman ruhtinaita, kuninkaita ja tietäjiä, jotka tulivat todistaaman ihmisen Pojan, Kristuksen syntymää eikä heillä ollut mitään tekemistä itse ko. uskon kanssa.
Ennalta tietäminen ja etukäteen ilmoittaminen ei ole suinkaan ennustamista, vaan osa tietämistä, toisin sanoen olla perillä asioista ja tulevista ajankohdista etukäteen esimerkiksi.
Jonkun luvun ilmoittamien ei ole numerologiaa
tässä tapauksessa vaan osa ennakkoon tietämistä ja sen ilmoittamista julkisesti, jotta muutkin sen sitten tietäisivät. Ja tuolla luvulla viitataan tähän nykyaikaan, joka poikkeaa kaikista edellä olevista aikakausista sangen merkittävällä ja erittäin näkyvällä tavalla, muunmuassa hyvin julkeasti. Eikä tuota lukua mystifoida mitenkään, sillä kristitty tietää sen merkityksen.Silti esim. minua on pikkulapsena peloteltu Herran vihalla.
Silti kristityillä on krusifikseja kuten talismaanina taikauskossa.
Silti Pyhähenkeä ei ole missään arkipäivässä tavattu.
Silti kristinuskossa on pappeja, joilla on pukeutumissäännöt.
Silti ehtoollinen on symbolinen magiaa muistuttava tapahtuma.
Silti rukouksessa otetaan yhteyttä hahmoon, jota kukaan ei ole todistanut olevan olemassa.
Silti kristinuskossa (t. Raamatussa eli Jumalan Sanassa) kerrotaan tähden ohjanneen jotkin veikot perille.
Silti kaikki ennustaminen on ennustamista. Jokainen ennustaja on varma, että hänen ennustuksensa toteutuu.
Silti jollakin luvulla on jokin hämärä merkitys.
Jouduit puolustuskannalle perustelemaan, ettei nuo kristilliset tavat ja uskomukset ole taikauskoa. Eiköhän jokaisella nimeämälläsi "taikauskolla" ole samanlaiset selitykset heidän tapojensa ja uskomustensa perusteista.
Väitän, että jonkin uskomuksen tms. nimeäminen taikauskoksi on vain tapa halventaa sitä uskoa, joka poikkeaa omasta. Kaikki uskot kuitenkin täyttävät luettelemasi taikauskon määritelmät.
Lainaus: "Kristinuskoa voi vaan olla yksilöllä ja se itsessään ei tee yhtään mitään". Eikö olekin mielenkiintoista, että kristinusko tai Jumala ei tee mitään itsessään ? Kristinusko on vain Sinun mielessäsi, mielikuvituksessasi. Jumala on olemassa vain mielikuvituksessasi. [sori provoilu, ei tarvitse kommentoida] - Trubaduuri
- J kirjoitti:
Silti esim. minua on pikkulapsena peloteltu Herran vihalla.
Silti kristityillä on krusifikseja kuten talismaanina taikauskossa.
Silti Pyhähenkeä ei ole missään arkipäivässä tavattu.
Silti kristinuskossa on pappeja, joilla on pukeutumissäännöt.
Silti ehtoollinen on symbolinen magiaa muistuttava tapahtuma.
Silti rukouksessa otetaan yhteyttä hahmoon, jota kukaan ei ole todistanut olevan olemassa.
Silti kristinuskossa (t. Raamatussa eli Jumalan Sanassa) kerrotaan tähden ohjanneen jotkin veikot perille.
Silti kaikki ennustaminen on ennustamista. Jokainen ennustaja on varma, että hänen ennustuksensa toteutuu.
Silti jollakin luvulla on jokin hämärä merkitys.
Jouduit puolustuskannalle perustelemaan, ettei nuo kristilliset tavat ja uskomukset ole taikauskoa. Eiköhän jokaisella nimeämälläsi "taikauskolla" ole samanlaiset selitykset heidän tapojensa ja uskomustensa perusteista.
Väitän, että jonkin uskomuksen tms. nimeäminen taikauskoksi on vain tapa halventaa sitä uskoa, joka poikkeaa omasta. Kaikki uskot kuitenkin täyttävät luettelemasi taikauskon määritelmät.
Lainaus: "Kristinuskoa voi vaan olla yksilöllä ja se itsessään ei tee yhtään mitään". Eikö olekin mielenkiintoista, että kristinusko tai Jumala ei tee mitään itsessään ? Kristinusko on vain Sinun mielessäsi, mielikuvituksessasi. Jumala on olemassa vain mielikuvituksessasi. [sori provoilu, ei tarvitse kommentoida]Jos joku toimii väärin jonkun uskonnon tai aatteen varjolla, niin eihän silloinkaan voida syytellä itse tuota uskontoa tai sitä aatetta, vaan ainoastaan heitä jotka väärin tekevät tai heitä jotka toimivat itsekkäästi muita kanssa-eläjiään loukaten. Osoita syytöksesi oikeaan osoitteeseen.
Jos joku ihminen, ihan kuka hyvänsä, tässä maailmassa pitää talismaania ja kutsuu itseään kristityksi, niin eihän sille kukaan mitään mahda, voihan suomessakin ihmiset valehdella ihan mitä vaan, eikä heitä siitä rangaista mitenkään.
Eipä sotketa Pyhää Henkeä tähänkään keskusteluun.
Ehtoollinen on muistojuhla, jota voi itsekukin viettää tai jättää viettämättä, sillä ei ole olemassa yhtäkään sääntöä tai käskyä tai lakia jolla tuota asiaa säännösteltäisiin.
Luoja on persoona, taivaallinen Isä, joka on yhtä elävä kuin kuka hyvänsä, sillä Hän on "elämä" ja "kaikkeus", paljouden ja kaikkeuden Isä jonka kanssa voi vaan olla tekemisissä rukouksen avulla
johtuen hänen "olemuksestaan" ja "kirkkaudestaan" sekä johtuen Hänen totaalisesta täydellisyydestä ja ylivertaisuudestaan.
He olivat lukeneet sitä profetiaalista sanaa, jonka perusteella osasivat sitten tulla oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan.
Ennalta tietäminen tahi etukäteen tietäminen tahi etukäteen aavistaminen ei ole ennustamista.
Se on vertauskuvallinen luku jolla viitataan esim. demokratiassa olevaan ehdokasasetteluun, jossa siis annetaan ehdokkaalle numero ja nykyään myös ehdokkaita markkinoidaan numeron ja kuvien avulla.
Eli se viitaaa suoraan tähän median ja meedioiden aikakauteen, jossa numerot ovat kaikki kaikessa. Ja myös esimerkiksi tilastotiede, se on nojautunut suoraan numeroihin.
Tottakai puolustelen omia näkemyksiä ja kaikkien syyttömien kunniaa. Tietenkin heillä on omat selityksensä omista asioistaan ja uskomuksistaan, onhan sinullakin.
Saat väittää ihan mitä vaan, tämä on vapaa maa.
Mutta syyttömien nimittely, senkin varjolla on kiellettyä. Jokatapauksessa tämä maailma on edelleenkin täpötäynnä erilaista taikauskoisuutta.
Kuten voi jo lehdistäkin huomata, sillä niissä ennustajat markkinoivat itseään ihmisille.
Jumalia on maailmassa tuhansia olemassa vieläkin ja ehdottamisti suurin osa ei tee yhtään mitään, se ei tietenkään ole minun vikani, enkä sille mitään mahda nyt, en ole jumala, sillä olen vain ihminen.
Kristinusko on minulle osa minuutta ja sinä vaan kuvittelet, jotta se on minulle tuota paljosti markkinoimaasi mielikuvitusta, jota puolestasi sinä näytät kyllä olevan pullollaan. - - J
Trubaduuri kirjoitti:
Jos joku toimii väärin jonkun uskonnon tai aatteen varjolla, niin eihän silloinkaan voida syytellä itse tuota uskontoa tai sitä aatetta, vaan ainoastaan heitä jotka väärin tekevät tai heitä jotka toimivat itsekkäästi muita kanssa-eläjiään loukaten. Osoita syytöksesi oikeaan osoitteeseen.
Jos joku ihminen, ihan kuka hyvänsä, tässä maailmassa pitää talismaania ja kutsuu itseään kristityksi, niin eihän sille kukaan mitään mahda, voihan suomessakin ihmiset valehdella ihan mitä vaan, eikä heitä siitä rangaista mitenkään.
Eipä sotketa Pyhää Henkeä tähänkään keskusteluun.
Ehtoollinen on muistojuhla, jota voi itsekukin viettää tai jättää viettämättä, sillä ei ole olemassa yhtäkään sääntöä tai käskyä tai lakia jolla tuota asiaa säännösteltäisiin.
Luoja on persoona, taivaallinen Isä, joka on yhtä elävä kuin kuka hyvänsä, sillä Hän on "elämä" ja "kaikkeus", paljouden ja kaikkeuden Isä jonka kanssa voi vaan olla tekemisissä rukouksen avulla
johtuen hänen "olemuksestaan" ja "kirkkaudestaan" sekä johtuen Hänen totaalisesta täydellisyydestä ja ylivertaisuudestaan.
He olivat lukeneet sitä profetiaalista sanaa, jonka perusteella osasivat sitten tulla oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan.
Ennalta tietäminen tahi etukäteen tietäminen tahi etukäteen aavistaminen ei ole ennustamista.
Se on vertauskuvallinen luku jolla viitataan esim. demokratiassa olevaan ehdokasasetteluun, jossa siis annetaan ehdokkaalle numero ja nykyään myös ehdokkaita markkinoidaan numeron ja kuvien avulla.
Eli se viitaaa suoraan tähän median ja meedioiden aikakauteen, jossa numerot ovat kaikki kaikessa. Ja myös esimerkiksi tilastotiede, se on nojautunut suoraan numeroihin.
Tottakai puolustelen omia näkemyksiä ja kaikkien syyttömien kunniaa. Tietenkin heillä on omat selityksensä omista asioistaan ja uskomuksistaan, onhan sinullakin.
Saat väittää ihan mitä vaan, tämä on vapaa maa.
Mutta syyttömien nimittely, senkin varjolla on kiellettyä. Jokatapauksessa tämä maailma on edelleenkin täpötäynnä erilaista taikauskoisuutta.
Kuten voi jo lehdistäkin huomata, sillä niissä ennustajat markkinoivat itseään ihmisille.
Jumalia on maailmassa tuhansia olemassa vieläkin ja ehdottamisti suurin osa ei tee yhtään mitään, se ei tietenkään ole minun vikani, enkä sille mitään mahda nyt, en ole jumala, sillä olen vain ihminen.
Kristinusko on minulle osa minuutta ja sinä vaan kuvittelet, jotta se on minulle tuota paljosti markkinoimaasi mielikuvitusta, jota puolestasi sinä näytät kyllä olevan pullollaan.Vedän taas natsit analogiaksi (heistä lienemme yhtä mieltä). Heidän ideologia antaa mahdollisuuden toteuttaa kansanmurhan. Eikö tämä aate jo sinällään ole vaarallinen (vaikka se on vaan ajatustapa) ? Kuin ladattu ase (sekään ei ketään tapa) vaatien vain liipasimestavetäjän. Ideologia on osasyy ihmisen toimintaan.
Vedänkö nyt oikean johtopäätöksen, että mielestäsi joillakin kristityillä on joitakin taikauskoisia tapoja ? Paljonko niitä on Sinulla ? Onko itse asiassa mitään kristillistä tapaa, jota voisi sanoa taikauskosta vapaaksi ?
Viimeinen kappaleesi on hämmentävä. Olen aina kuvitellut, että kristillisyys lähtee siitä, että on vain yksi Jumala, muut Jumalat tai jumalat (tai heidän olemassa olo) pitää kieltää. Mitäs muita Jumalia Sinun todellisuudessasi on ? Jahve, Shiva ?
Ainahan vain mielessä olemassa olevilla seikoilla on mahdollisuus, että ne ovat täsmälleen vain mielen tuotetta. Oletko miettinyt uskoasi tältä kannalta ? Minä ainakin joudun monesti miettimään, mitkä ovat sellaisia ajatustapoja, jotka ovat juurtuneet mieliimme. Juuri nämä itsestään selvyyksinä pitämämme ajatusmallit pitäisi haastaa ja todella pohtia, pitävätkö ne yhtään paikkaansa vai ovatko ne vain oman mielen vajavaisuudesta johtuvia selitys- tai oikaisukeinoja.
- Elohiiri
Aikoinani aivan sattumalta eräs ystäväni tyrkkäsi kirjan käteeni, joka käsitteli Veeda-filosofiaa.
Ja tuosta kirjasta syntyi kiinnostus eri uskontoihin.
Paneuduin myös Raamattuun.
Ja siinä kävi niin, että aloin uskoa Jumalan olemassaoloon. Ja päivääkään en vaihtaisi pois.
Sanoisin, että onneksi elän maassa, jossa on mahdollisuus lukea muidenkin kulttuurien pyhiä kirjoja ja verrata niiden sanomaa Raamatun sanomaan.
Jotenkin oman kirkkomme välittämä tieto Jumalasta ei vain kiinnostanut. En siis uskoisi Jumalaan ilman muiden uskontojen olemassaoloa.
Kun kysyit, että mitä uskontojen moninaisuus kertoo Jumalasta vastaisin, että eikö ihminen ole ihminen huolimatta siitä minkäkaltaisiin vaatteisiin hän pukeutuu, joka vaatetuskin on ollut perinteisiin sidottua.
Uskontojen monimuotoisuus on kuin Jumalan vaatteet.
Ikivanhojen uskontojen välittämä tieto Jumalan tahdosta on kuitenkin yksi ja sama: Älä tee lähimmäisellesi sitä, mitä et toivo lähimmäisesi sinulle tekevän.
Rakkaus ei koskaan haavoita eikä hajota.
On kysymys ihmisten välisestä rauhanomaisesta, rakentavasta kanssakäymisestä.
Ja mitä Jeesuksen opetuksiin Jumalasta tulee; oikein opetti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403711Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333304- 692918
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912760- 351778
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811739- 241589
- 281537
- 291519
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231514