Juutalaiset eläinrääkkääjiä

tyrmistynyt

19

1970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minni-Matleena

Minua on täällä netissä kehotettu niin monta kertaa katsomaan kaikenmaailman linkkejä, että ajattelin nyt kerrankin katsoa. Oli kyllä viimeinen kerta, oli niin vastenmielistä. Ei tuollaista oikeasti enää tehdä, vai tehdäänkö?

• tertullianus

Katsoin linkin, sillä halusin tietää, mihin sanoit herranjestas. Olin juuri syömässä suklaakeksiä, kun linkki avautui... Ei keksi muistunut enää, eikä ollut mieltäylentävää, ei! - Hirvee raina, mutta en kyllä ymmärrä, miten se tähän palstaan liittyi...

• Minni-Matleena
        tertullianus kirjoitti:

Katsoin linkin, sillä halusin tietää, mihin sanoit herranjestas. Olin juuri syömässä suklaakeksiä, kun linkki avautui... Ei keksi muistunut enää, eikä ollut mieltäylentävää, ei! - Hirvee raina, mutta en kyllä ymmärrä, miten se tähän palstaan liittyi...

joku tuollaista oikeasti?

• tertullianus
        Minni-Matleena kirjoitti:

joku tuollaista oikeasti?

...ei antanut ainakaan paljon infoa siitä onko kyse jostain amerikkalaisen massatuotannon varoittavasta esimerkistä vai mistä, puhumattakaan siitä tapahtuuko tuota nykyään. Olen tutustunut hiukan suomalaiseen lihantuotantoon ja se on mielestäni varsin korrektia. En nähnyt eläintin sätkivän teurastuksen yhteydessä,vaikka olen pari kertaa seuraamassa ko. toimintaa. - Varmaan iso raha teettää edelleen kaikkea moraalitonta. Israelista tiedän, että se on maailman johtavia maita maidontuotannon saralla ja lehmät saavat jopa suihkun useamman kerran päivässä kuumissa oloissa. Yleensä tyyvyväinen lehmä tuottaa paremmin ja pysyy terveenä. Olisi kiva tietää, millaisia ovat oikeasti ammattitaitoiset kosher-teurastukset... Tuo kauhujuttu tuskin oli sellaista!

• Minni-Matleena
        tertullianus kirjoitti:

...ei antanut ainakaan paljon infoa siitä onko kyse jostain amerikkalaisen massatuotannon varoittavasta esimerkistä vai mistä, puhumattakaan siitä tapahtuuko tuota nykyään. Olen tutustunut hiukan suomalaiseen lihantuotantoon ja se on mielestäni varsin korrektia. En nähnyt eläintin sätkivän teurastuksen yhteydessä,vaikka olen pari kertaa seuraamassa ko. toimintaa. - Varmaan iso raha teettää edelleen kaikkea moraalitonta. Israelista tiedän, että se on maailman johtavia maita maidontuotannon saralla ja lehmät saavat jopa suihkun useamman kerran päivässä kuumissa oloissa. Yleensä tyyvyväinen lehmä tuottaa paremmin ja pysyy terveenä. Olisi kiva tietää, millaisia ovat oikeasti ammattitaitoiset kosher-teurastukset... Tuo kauhujuttu tuskin oli sellaista!

Luulisi että ainakin Suomen laissa olisi kielletty tuollainen meininki. Sellaiset vanhat tavat on muutenkin aikansa eläneitä eivätkä sovi nyky-yhteiskuntaan.

• tertullianus

Luulisi että ainakin Suomen laissa olisi kielletty tuollainen meininki. Sellaiset vanhat tavat on muutenkin aikansa eläneitä eivätkä sovi nyky-yhteiskuntaan.

... seuratessa näin kerran sellaisen teurastuksen, jossa halvaantunut nauta tainnutettiin ennen veren ulos laskemista. Jostain syystä sydämen tuli toimia, ennen veren ulos laskua, johtuiko se sitten siitä, että takakoipia ei saatu kovin nopealla tempolla ylöspäin ja liha olisi mennyt huonoksi, vai mistä???
        - Joka tapauksessa periaatteessa elävästä eläimestä laskettiin veri ulos... Eläin ei kyllä enää reagoinut mihinkään, vaikka sydän vielä toimi. Kuolema oli kaiketi tuskaton. - Tämä tapahtui Suomessa ja tästä on tosin jo aikaa, mutta jäin siihen käsitykseen, että periaatteessa ns. rituaaliteurastuskin on mahdollinen ilman eläimen kärsimyksiä. - Minun esimerkkini on kyllä ihan maallikon mutua ja ei liity mietnkään kosheriin, mutta muistui vain mieleen näistä jutuista. - Aikamoisia iltajuttuja meillä tässä kyllä nyt on...

• Minni-Matleena
        tertullianus kirjoitti:

... seuratessa näin kerran sellaisen teurastuksen, jossa halvaantunut nauta tainnutettiin ennen veren ulos laskemista. Jostain syystä sydämen tuli toimia, ennen veren ulos laskua, johtuiko se sitten siitä, että takakoipia ei saatu kovin nopealla tempolla ylöspäin ja liha olisi mennyt huonoksi, vai mistä???
        - Joka tapauksessa periaatteessa elävästä eläimestä laskettiin veri ulos... Eläin ei kyllä enää reagoinut mihinkään, vaikka sydän vielä toimi. Kuolema oli kaiketi tuskaton. - Tämä tapahtui Suomessa ja tästä on tosin jo aikaa, mutta jäin siihen käsitykseen, että periaatteessa ns. rituaaliteurastuskin on mahdollinen ilman eläimen kärsimyksiä. - Minun esimerkkini on kyllä ihan maallikon mutua ja ei liity mietnkään kosheriin, mutta muistui vain mieleen näistä jutuista. - Aikamoisia iltajuttuja meillä tässä kyllä nyt on...

aika ällöttävällä tasolla...

Hyvää yötä :)

• tertullianus

aika ällöttävällä tasolla...

Hyvää yötä :)

sinulle

• juutas
        tertullianus kirjoitti:

Juutalainen kosherteurastus se siinä vaan esitettiin.

Sillä tavalla se tähän palstaan liittyy.

• Viaton

Mistähän tuo video oli peräisin, jäi hiukan epäselväksi.
      Rituaaliteurastuksessa oikein tehtynä ei eläin joudu kärsimään. Kurkun leikkaaminen terävällä viiltoveitsellä aiheuttaa eläimelle shokin, eikä tunne kipua. Sydän pumppaa yhä verta pois, mutta shokkivaikutus ei aiheuta kipua eläimelle. Tarkoitus on saada eläimestä kaikki veri pois, ettei jää lihaan seisomaan. Verta sisältävä liha pilaantuu lämpimissä olosuhteissa hyvin helposti ja on siten jo ruokamyrkytykselle altista ravintoa. Olisi hyvä tietää oliko nuo filmin teurastajat ammattilaisia ja missä kuvattu, jäi vähän mietityttämään.
      Suomalainen "punainen liha" kaupan hyllyllä kertoo siitä, että veri on saatu huonosti eläimestä pois. Koettakaapa tarkkailla lihapaistianne, kun seuraavan kerran paistatte lihaa.
      Tässä vähän infoa herkkämielisille tuhertajille.
      Kalakin sätkii veneepojalla, vaikka on saanut kalikkaa päähän. Ne refleksit kun ovat lihaksistossa laukeavia jälkireaktioita.

• juutas

Agriprocessors Inc.
        Kosherteurastamo
        Postville, Iowa
        Kesä 2004

- Näin sanotaan alkuteksteissä. Pitänee ilmeisesti paikkansa, sillä linkkejä paikkaan ja asiaan löytyy paljon lisää, esim. tuossa:

http://www.goveg.com/feat/agriprocessors/

• Karmeaa

Eikö se meidän yksi kansanedustaja ole juutalainen suorittaakohan hän itse rituaali teurastuksen?

• eeikka,

Ennen kuin puhutte muiden eläinrääkkäyksestä, voisitte tutustua vaikkapa porojen kastrointiin.
      Kipua siinä on - eikä kukaan näytä videoita.

• shomer_mitzvot

Lähetin kyseisen videopätkän israelilaiselle ystävälleni, joka opiskelee eläinlääkäriksi. Hän kirjoitti takaisin, ja sanoi, että kyseessä ei ole oikeaoppinen juutalainen teurastustapa (shechitah). Oikeassa shechitah'ssa eläin teurastetaan yhdellä terävällä veitsen viillolla, ja eläin menettää tajuntansa muutaman sekunnin kuluttua.

• tobias

noin helppoja asioita?

• Maagikko

Olen ollut Helsingin kaupungin teurastamolla 1969- 73 töissä. Ja voin vaikka mikä raamatulla vannoa seuraavan kertomukseni todeksi:
      Kun juutalainen pappi on valinnut teuras eläimen oli se lehmä,sonni tai lammas. Teroittaa hän veitsensä rukouksin? Kaatopäällikkö seisoo vieressä, lattialla on patja. 3-4 teurastajaa ympärillä.
      Samalla kun pappi silpaiseen kaulavaltimon poikki, ampuu kaatopäällikö nallin aivoihin. Teurastajat ottavat ruhon vastaan asettaen patjalle, jossa veri juoksutetan pois. Vasta sen jälkeen nostetaan# ristikissaan# josta normaali teurastus vuodan irroittamisella alkaa.
      Samoin toimii tataarit ja islamin uskoiset heillä kaikilla on pappi toimitusta seuraamassa. Olen kymmenet kerrat nähnyt näitä toimituksia.
      Nuo kuvat oli niin huonoja ja epäselviä etten alusta ainakaan tiennyt missä mennään.
      Luterilaisten tapa tappaa on paljon vaarallisempi ja julmempi.

Hyvin harvoin sika pääsi karkuun kalttaus koneelta, ne kun tainnutettiin sähköllä.

• tertullianus

Siinä ed. kuvaamassani & näkemässäni hätäteurastuksessakin ammuttiin se "nalli" päähän...

• Manasseh

Tuo ei ole mistään juutalaisten Kosher teurastamosta se on 100% varmaa vaan aivan tavalliselta eurooppalaiselta suurteurastamolta.
      Ei tarvitse mennä muuanne kuin vaikka Italian tai Ranskan teurastamolle niin siellä tehdään noin.
      Tämä ei sitten ole mitään mutua eikä arvailua sillä tiedän ja olen ollut tutustumiskäynnillä sellaisessa suurteurastamossa ja nähnyt.
      Kuvata ei saanut.
      Siellä nostetaan eläviä tainnuttamattomia eläimiä leukoihin laitetuilla koukuilla. Samoin niitä koukkuja voidaan laittaa jalkoihin ja eikun nosto.
      Kyllä ne teurastamot on aivan tavallisia eikä niissä ole mitään juutalaisuuden kanssa tekemistä.

• SHERVOOD-MEDIAT-EJSVP

Mutta Nick Berkin kaulan nirhaaminen äänineen oli vieläkin kamalempaa...

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe