Saunatonttuun. Hän on pelastajani, turvani, auttajani maailman pahuutta vastaan. Hän näkee kaiken, kuulee kaiken, tietää kaiken. Armonsa on määrätön, vihansa rajaton.
Varokaa! Älkää pilkatko Häntä, ettei Hän vihastuisi! Älkääkä pilkatko minua, joka olen Hänen omansa! Sillä jos te minua pilkkaatte, te pilkkaatte Häntä ja jos te Häntä pilkkaatte, olette joutuvat löylyyn! Silloin on oleva ähke ja korvien kuumotus.
Minä uskon
5
345
Vastaukset
- Kadun-nainen
On helvetin helppoa olla paha. Pahasta saa aina paremman otteen. Mutta on todella vaikeaa olla hyvä. Sinäkin työmies olet sydämeltäsi hyvä.
Saunatontuille on tehty käsittämättömiä rakennelmia ja uskomuksia. Hyväksytään se tosiasia että meillä maapallon asukkailla on hyvä olla kirkkoinemme ja Jumalinimme.- siipirikko*
Minä olen ainakin kokenut aina niin että Työmies2 on hyvä sydän.
En tiedä mistä johtuu mutta ymmärrän häntä hyvin.
Koen että hän on hyvin järkevä ja huumorintajuinen mutta silti pohtiva ja vakavakin.Tällä palstalla vieraillessani olen huomannut että hän on kivien heittelyn kohteena ja aina melkein väärin ymmärretty.
Onko näin-työmies? onko siipirikko oikeassa? siipirikko* kirjoitti:
Minä olen ainakin kokenut aina niin että Työmies2 on hyvä sydän.
En tiedä mistä johtuu mutta ymmärrän häntä hyvin.
Koen että hän on hyvin järkevä ja huumorintajuinen mutta silti pohtiva ja vakavakin.Tällä palstalla vieraillessani olen huomannut että hän on kivien heittelyn kohteena ja aina melkein väärin ymmärretty.
Onko näin-työmies? onko siipirikko oikeassa?En lähde itseäni kehumaan. Koen asian näin, että mieleni tekee vastailla ihmisille sillä mielellä, kuin hekin ovat kirjoitelleet. Olen onnellinen siitä, jos joku kokee kirjoitukseni myönteisessä mielessä.
Täällä tulee paljon törkyä silmille, olen huomannut...Ainoa oikea suhtautumistapa joidenkin änkyröiden tuomitseviin kirjoituksiin on mielestäni huumori. Olen homo ja sen perusteella minun kerrotaan oleva Paholaisen tai riivaajain vallassa, toisinaan ollaan lähettämässä tuliseen järveen tai uhataan epämääräisen pahoilla tapahtumilla. Koska en näitä uhkailuja pelkää, olen oppinut pitämään niitä laativia ihmisiä hassuina.
Kiitos sinulle kauniista sanoistasi! Jätän kuitenkin kirjoitusteni arvioinnin pelkästään lukijoiden osaksi. Hyvä tietenkin, jos joku niistä tykkääkin...
- kasi
että uskot saunatonttuun.
- MunNimi
Ensiksi, onnittelen Työmiestä selkeästä valinnasta. Hänellä oli mahdollisuutena uskoa Jeesukseen, Saunatonttuun, Metsän Tapioon tai mihin lie. Työmies valitsi toisin kuin tämän palstan enemmistö. Saunatonttu on yhtä todellinen kuin Jeesus, joten valinta ei varmaankaan ollut helppo.
Kerran eräs valintansa Jeesukseen uskomisen suuntaan tehnyt ihminen kertoi minulle tarinan Israelin käymästä Kuuden päivän sodasta 60-luvulla. Oli kuulemma suurella ja mahtavalla Egyptin joukkiot lähestyneet Siinain erämaassa kohti israelilaisia, mutta tekivät yllättäin täyskäännöksen ja aloittivat vimmatun paon siinä minkä kintut ja vempeleet myöten antoivat.
Israelilaiset olivat tästä olleet hiukan ihmeissään, mutta lähettivät kuitenkin hävittäjänsä pommittamaan pakenevia faaraon sotajoukkoja. Saivat suuren voiton ja paljon saalista. Myöhemmin israelilaiset olivat tarinan mukaan sitten tiedustelleet egyptiläisiltä, mikä sai heidät niin yllättäen kääntymään, kun israelilaisilla oli kuitenkin ollut heidän itsensä mukaan vain vähäinen miehitys vuorilla vastassa verrattuna egyptiläisten joukkoihin. Egyptiläiset olivat vieläkin kauhuissaan kertoneet nähneensä vuorilla niin valtaisan sotajoukkion, että olivat ajatelleet olevan parempi perääntyä.
No mistä moinen ristiriita israelilaisten joukkojen vahvuudesta? Jeesukseen uskova totesi Jumalan lähettäneen omat taivaalliset sotajoukkonsa vuorille pelottelemaan egyptiläisiä. Israelin pojat eivät tästä strategisesta tuesta olleet tienneet yhtään mitään. Paitsi ainakin eräs..
Tämän erään henkilöllisyys alkoi paljastua, kun kysyin tarinan kertojalta, mistä hän näin ihmeellisen tarinan on kuullut. Sanoi itse lukeneensa kirjallisuudesta. Pyysin häntä ystävällisesti tuomaan tämän kirjan minunkin luettavakseni.
Sain kirjan käsiini, ja ensimmäiseksi luin lyhyen esittelyn kirjoittajasta. Hän oli toiminut ko. sodan aikana Israelin armeijan luutnanttina. Ahaa. Hyvä homma. Faktatietoa sodasta siis tuleman piti. Kirjan teksti oli lievästi uskonnollissävytteinen, mutta varmaan hyvinkin totta kaikki tyynni. Jätin lukematta, koska mitäs sitä turhaan enää lukemaan, kun olin olennaisimman jo kuullut..
Hassuja ja mielenkiintoisia tarinoitahan sitä on läpi maailman ajat ihmisten keskuudessa kulkenut. Eräät varsin kiihkomieliset saavat sata neitsyttä ittelleen käyttöönsä suoritettuaan ensin tietynlaisen haastavan tehtävän, Aasiassa jossain hyvät ihmiset palaavat kuoltuaan takaisin maan kamaralle lehminä, 2000 vuotta sitten joku mies taasen oli muuttanut alta aikayksikön vettä viiniks, pystynyt kävelemään veden päällä jne. Esimerkkejä riittää. Ne värittävät kivasti ihmisten puheita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi534360Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal824049- 703518
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963450Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1072465- 352318
- 242199
- 362189
- 382179
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232064