PayPal ongelmat eBay:ssä

oskarmiina

Hei!
Olen viimeisten kolmen päivän aikana törmännyt ongelmiin PayPal maksamisen kanssa eBay:ssä. Aloitin huutokauppaharrastuksen noin viikko sitten ja perustin heti PayPal-tilin Visa-korttini kanssa. Sain 3 tuotetta maksettua ongelmitta, mutta nyt tuli ongelmia. Olen yrittänyt maksaa tuotetta kolmena päivänä ja saan aina vaan ilmoituksen "This transaction failed because we were unable to verify this credit card through our card validation process. In order to proceed with your transaction, please select different funding method or add a different credit card". Yritin vielä miehenkin kortilla ja sain saman tekstin. Kyseessä siis OKO Visa kortit. Onko joku muu törmännyt samoihin ongelmiin. Paypal "helpdeskistä" ei oo kuulunut mitään vaikka mailasin 3 päivää sitten ongelmasta.

14

14502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iguana2

yhtään ostosta paypal tililtäsi, koska et ole vienyt korttisi rekisteröintiä loppuun.
      ----------------------------------
      "Yritin vielä miehenkin kortilla ja sain saman tekstin."
      ----------------------------------
      Lue nyt ihmeessä tuon paypalin rek.ohjeet uudelleen ja hieman tarkemmin. verify-tililtäsi ei todellakaan voi maksaa kuin ainoastaan sillä kortilla minkä olet sinne rekisteröinyt.

Tuossa vielä linkki joka kannattaa lukea ja omaksua ennen kuin alkaa tekemään kauppoja: http://www.netsonic.fi/~kaski2/eBay/general.html

• oskarmiina

Minun Paypal-tililtä on veloitettu 3 maksua ja olen saanut niistä kuitit sähköpostiini. Lisäksi olen saanut nämä 3 tuotetta jo kotiinkin U.K.:sta. Ja rekisteröin miehenikin kortin Paypal-tilille eli ei mielestäni pitäisi olla mitään ongelmaa...

• iguana2
        oskarmiina kirjoitti:

Minun Paypal-tililtä on veloitettu 3 maksua ja olen saanut niistä kuitit sähköpostiini. Lisäksi olen saanut nämä 3 tuotetta jo kotiinkin U.K.:sta. Ja rekisteröin miehenikin kortin Paypal-tilille eli ei mielestäni pitäisi olla mitään ongelmaa...

Eihän visa-korttisi vanhene alle kuukauden päästä, jolloin tarvitsee päivittää kortin uudet tiedot?

• oskarmiina
        iguana2 kirjoitti:

Eihän visa-korttisi vanhene alle kuukauden päästä, jolloin tarvitsee päivittää kortin uudet tiedot?

Elikkäs Visa-korttini on voimassa 8/06 asti.

• iguana2
        oskarmiina kirjoitti:

Elikkäs Visa-korttini on voimassa 8/06 asti.

Enpä ymmärrä en. Tuo ilmoitus minkä kirjoitit tuossa avausviestissä, viitaa siihen ettet ole korttiasi oikein rekisteröinyt.
        Oletko siis liittänyt omasi ja miehesi kortit samaan paypal-tiliin. Vai mitä tarkoitit tuolla "Yritin vielä miehenkin kortilla" tekstillä?

• oskarmiina
        iguana2 kirjoitti:

Enpä ymmärrä en. Tuo ilmoitus minkä kirjoitit tuossa avausviestissä, viitaa siihen ettet ole korttiasi oikein rekisteröinyt.
        Oletko siis liittänyt omasi ja miehesi kortit samaan paypal-tiliin. Vai mitä tarkoitit tuolla "Yritin vielä miehenkin kortilla" tekstillä?

Yritin siis vielä rekisteröidä miehenkin kortin samaan tiliin kun oma kortti ei toiminut, mutta ei toiminut miehenikään kortti. Sain vastauksen helpdeskistä (vihdoin, kesti 3 päivää) ja he ehdottivat sitä laajennettua käyttöoikeutta mikä maksaa muistaakseni 1,50 euroa. Elikkäs odottelenpa tässä seuraavaa visa-laskua niin saan sen 4 numeroisen koodin. Eivät hekään siis suoranaisesti osanneet sanoa miksei kortti toimi.

• iguana2
        oskarmiina kirjoitti:

Yritin siis vielä rekisteröidä miehenkin kortin samaan tiliin kun oma kortti ei toiminut, mutta ei toiminut miehenikään kortti. Sain vastauksen helpdeskistä (vihdoin, kesti 3 päivää) ja he ehdottivat sitä laajennettua käyttöoikeutta mikä maksaa muistaakseni 1,50 euroa. Elikkäs odottelenpa tässä seuraavaa visa-laskua niin saan sen 4 numeroisen koodin. Eivät hekään siis suoranaisesti osanneet sanoa miksei kortti toimi.

vaan kun viet rekist. loppuun niin paypall veloittaa korttiasi tuon 1,5 euroa, ja lähettää 4-numeroisen koodin visa-tilillesi joka näet suoraan verkkopankissasi. sitten vaan vahvistuskoodi paypal:iin, niin tuo 1,5 euroa palautuu paypall tilillesi jonkin ajan päästä.

Tämä 1,5 euron siirtely on ainoastaan varmistus että ilmoitettu kortti on omasi sekä käyttökelpoinen. Tuon operaation jälkeen ei visa-korttisi tietoja tarvi esittää minkäänlaisten ostosten yhteydessä.

• oskarmiina
        iguana2 kirjoitti:

vaan kun viet rekist. loppuun niin paypall veloittaa korttiasi tuon 1,5 euroa, ja lähettää 4-numeroisen koodin visa-tilillesi joka näet suoraan verkkopankissasi. sitten vaan vahvistuskoodi paypal:iin, niin tuo 1,5 euroa palautuu paypall tilillesi jonkin ajan päästä.

Tämä 1,5 euron siirtely on ainoastaan varmistus että ilmoitettu kortti on omasi sekä käyttökelpoinen. Tuon operaation jälkeen ei visa-korttisi tietoja tarvi esittää minkäänlaisten ostosten yhteydessä.

Joo näin määkin ymmärsin että sen 1,50 euroo saa takasin. Käynpä verkkopankissa tiirailemassa koska se 4 numeroinen koodi ilmaantuu tililleni :) Sitten saan jatkaa tätä pientä pahettani eli nettishoppailua... Ei ois pitäny koskaan mennä katteleen eBay:n tavaroita...konkurssihan tästä vielä tulee kun kortti taas lähtee pelittämään. Jälkikommenttina vielä...eBay.de on todellinen köyhän miehen versio eBay.comista.

• agency

Kyllä mäkin paremman tekemisen puutteessa jonkun huutokeikan silloin tällöin heitän, ja olen myös
      täysissä stand by asemissa eBay De:ssä.

Tää koko PayBall pelleily vaikuttaa äkkiä vilkaistuna niin tavanomaiselta jenkkipaskalta, etten missään tapauksessa pistä tätä tekelettä ainakaan omaksi säästöpossukseni.

DE eBayssä on mahdollista pelata aivan normaaleilla pankkitransaktioilla, kunhan pistää tilit pystyyn - ja silloin kauppa tuntuu paljon luontevammalta...aivan kotikutoisen Huudon malliin. Rahat tilille ja kamat ulos = pelin henki.
      Se on kertakeikka - jos skoijaat, olet pihalla, ja pysyt.

Ruotsin Traderalla on periaatteessa sama meininki,
      joskin valinta eBaytä suppeampi.

Jos sulla taas on tosibisnes alla, ja pitää maksaa keikka pois, siinä ei auta muu kuin Iban, Swifti, L/C tai luotto, mutta sekin maksetaan em tyylin mukaan veks - ja sen takia on perustettu osapuilleen lailliset ryöväyslaitokset, joita pankeiksi nimitetään.

Summa summarum, vedätystä koko juttu - tavalla tai toisella.

• iguana2

maksaa ostokset muualle kuin eu:n alueelle. Kansainvälisenä maksumääräyksenäkö?

• agency
        iguana2 kirjoitti:

maksaa ostokset muualle kuin eu:n alueelle. Kansainvälisenä maksumääräyksenäkö?

Mutta samalla astuvat kuvioihin tullitariffit, kamasta riipuen niiden labra, täydet ALV:t ja esim. räteissä on aina dumpingsanktiopöpö - ja silleen.

Toiset ottavat asioista selvän ja hoitavat paperinsa itse...koska ei se niin vaikeeta ole, varsinkin kun tällä ryhmällä on yleensä pohjat jostain huolinnasta tms.

Toiset on taasen täysin pätevää self-made mannia.
        Mutta se on kova polku.

Ja sitten, jos kaukomaille mennään, pitäis olla joku logistinen pohjatietous sun muut plaanit, koska muuten hyväkin keikka voi mennä metsään että rytisee.

Ja ainahan on huolintaliike. Eri asia sitten, kuka niiden sekoiluista viitsii maksaa. Konttibulkki on aina kinkkinen juttu, ja nää firmat kyllä snaijaa sen - ja hinnat on sen mukaisia.

Jos mennään laivakukeikkaan ja kyseessä on tuonti ja vastapeluri suostuu vain F.O.B handeliin, silloin jonkun huolinnan käyttö on vähän niinku pakko.

Mutta ostajan kantsii aina vaatia kulj. termiä C.I.F, C.I.P, D.D.P ja silleen, koska tullin tariffit lähtee aina C.I.F:stä - ja toisaalta, sinähän olet asiakas - ja myyjä tekee mitä sanotaan.
        Tässäkin tapauksessa joku firma kähmäisee eurom sun toisen, koska kama kulkee aina terminaalin läpi, ja joku sen terminaalin omistaa.

Tää kaikki tuli sanotuksi vanhasta rutiinista, mutta jos kyse on vaan jostain pikkuhilusta - yleensä ne purjehtii tullin läpi ilman kummempia seremonioita, jollei kyseessä ole ilmiselvä kaupallinen käyttö. Lahjoja voi antaa aina.

• kiesuss

siis voiko eBayssä maksaa ihan huuto meiningillä (siis rahat tilille-> tavara postiin)? Olen rekisteröitynyt eBaylle, mutta huomasinkin etten voi ostaa mitään kun ei ole PayPallia/visaa (elektron ei käy). muutenkin epäilyttää vähän toi eBay ja varsinkin PayPal! Onko ne ihan OK?

• ttt

Minulla on paypal tililläni kaksi korttia liitetynä, molemmat eri pankeista. Verifiointi tehtiin nordean tililtä, mutta pystyn silti maksamaan myös tuolta toiselta tililtä..

• oskarmiina

Eipä juu auttanut visa-kortin verifiointi. Nyt vasta kun olen soittanut 2 kertaa luottokunnalle ja vakuutellut PayPal-henkilöstölle että kortissani ei ole mitään vikaa niin minut otetaan todesta. Yrittävät nyt siis tosissaan siellä PayPalissä setviä mikä mättää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      151
      4929
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      19
      3555
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      159
      3364
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2851
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      97
      2608
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1863
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1595
    8. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1472
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      144
      1470
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1277
    Aihe