Tuli vastatuksi viime vuoden puolella erään aikakauslehden kilpailuun Internetissä. Lehden nimestä sanoisin vain sen verran, että siinä on kolme kirjainta ja huutomerkki.
Kilpailusivulla oli myös ruutu johon saattoi merkitä, jos halusi tilata lehden. On melko varma mielikuva siitä, etten tehnyt kyseistä merkintää.
Tammikuun laussa tuli yllättäen ko. lehti. Mukana oli lasku vuoden tilauksesta ja onnittelut lehden tilaamisesta.
Samalla lainattiin kuluttajansuojalakia, jossa mainittiin, että tilauksen voi rajoittaa kahteen numeroon, kun toimii parissa viikossa, muuten on maksettava koko summa vaikka ulosoton kautta.
Lähetin sähköpostia kyseiselle lehdelle todeten, etten ollut sitä tilannut. Tuli vastaus, jossa todettiin, että tilaus voidaan katsoa mitättömäksi ja mitään ei tarvitse maksaa, ja että tilaus oli muka tehty Internetin välityksellä.
Kuinkahan moni muu on joutunut saman toimenpiteen kohteeksi ja kuinkahan moni on katsonut olevansa pakotettu tilaamaan lehden?
Lehti sinänsä on mielenkiinnoton eikä kovin kehittävä, ainut mikä siitä kiinnosti, oli sudoku-ruudukko, joka sekin oli helpohko. Edes sensaatiolehdeksi sitä ei voinut sanoa.
Tuli vain mieleen, miten päteviä tuollaiset Internet-"tilaukset" ovat, kun niissä ei ole todistetta siitä, että juuri asianomainen itse olisi suorittanut kyseisen "tilauksen".
Lehti olisi kai ruvennut peräämään hintaa, jos olisin antanut sen tulla rauhassa. Olisiko se pannut hinnan perimäkuluineen ulosottoon, jos en olisi maksanut - ja entä sitten?
lehti"tilaus" väkisin
3
987
Vastaukset
- Okaro
Juuro tätä varten tulee tilausvahvistus. Siihen pitää reagoida. Jos ei reagoi, niin silloin sitoutuu.
- viljami.p.
Ajatellaanpa että joku vastaa Internetissä kilpailuun nimelläni ja tilaa tai on tilaamatta lehden. Lehti joka tapuksessa alkaa tulla osoitteeseeni
Lehti alkaa tulla ja sen mukana lasku. Onko minun siitä huolimatta reagoitava lehden tuloon?
Tuolla tavallahan voisi menetellä mikä tahansa lehti, lähettää numeron ja laskun sen mukana, väittäen että se on tilattu. Tuolla tavoin esimerkiksi vanhuksia voidaan pettää.
Eikö lehden juuri pitdä osoittaa, että olen tilannut sen? Ei kai minun pidä osoittaa sitä, etten ole tilannut sitä!
Kuka maksaa yhteydenotosta koituneen, esim. puhelumaksun?
Suoraan sanottuna outo selitys edellä. - Kaljami
viljami.p. kirjoitti:
Ajatellaanpa että joku vastaa Internetissä kilpailuun nimelläni ja tilaa tai on tilaamatta lehden. Lehti joka tapuksessa alkaa tulla osoitteeseeni
Lehti alkaa tulla ja sen mukana lasku. Onko minun siitä huolimatta reagoitava lehden tuloon?
Tuolla tavallahan voisi menetellä mikä tahansa lehti, lähettää numeron ja laskun sen mukana, väittäen että se on tilattu. Tuolla tavoin esimerkiksi vanhuksia voidaan pettää.
Eikö lehden juuri pitdä osoittaa, että olen tilannut sen? Ei kai minun pidä osoittaa sitä, etten ole tilannut sitä!
Kuka maksaa yhteydenotosta koituneen, esim. puhelumaksun?
Suoraan sanottuna outo selitys edellä.Entäs jos joku tilaa sinulle lehden postin kautta? Eli täyttää vain tilauslapun sinun nimellä ja pudottaa postilaatikkoon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?2012498Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1011254Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1825159Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373793Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963604Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss543277Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092954Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132708Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie822267Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy192025