Olen pohtinut, mistä tuntee vääränlaisen kiintymyksen ja mitä asialle pitäisi tehdä. Aloin kiintyä erääseen samaa sukupuolta olevaan ihmiseen ja huomasin ajattelevani häntä alinomaa, enemmän kuin puolisoani. En kuitenkaan seksuaalisesti, vaan kaipasin keskustelua ja ystävyyttä. Väärältä minusta tuntuu se, että hän on mielessäni liikaa.
Mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi käytännössä tehdä, kun on yhteinen työpaikka ja näkee säännöllisesti? Onko tällainen ei-seksuaalinenkin kiintyminen väärin tunneperäisen kiintymisen takia? Normaalisti ystävistäni ja kavereistani ei tule tällä tavalla tärkeitä, vaikka he tärkeitä ovatkin (siinä on joku mystinen ero).
Kiintymyksen rajat
12
308
Vastaukset
- kristitty.ihminen
Merkillinen asia jos olet uskossa ja elät pyhityselämää.
Mutta varma parantumiskeino löytyy.
Menet polvillesi Jeesuksen Nimessä. Sanoudut selvällä äänellä irti saatanan hengen vaikutuksesta itseesi. Sanoudut samalla irti kaikista muistakin synneistäsi, jotka Pyhä Henki tuo mieleesi (kun olet vilpittömällä sydämellä Jumalan edessä).
Näin vapaudut "kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta" (2 Kor. 7:1).
PS. Muista, että on erittäin tärkeää tunnustaa synnit Jumalan edessä ääneen ja oikealla nimellä sanoen.
Kokeile!
Jeesus odottaa voidakseen olla sinulle armollinen.
- Niin...
vaan (sukupuolesta riippumatta) tuntee syvää henkistä yhteyttä. Enemmän se on rikkaus kuin huono asia. Ja kun et meinaa puolisoakaan pettää, niin eikait tuota kannata noin pahana asiana ottaa ja murehtia.
- hiutale
Minusta siinä ei ole mitään väärää jos tuntee kiintymystä,se on normaalia.
Tietysti jos se olisi seksuaallisella tasolla,niin sitten se olisi syntiä.
Kyllä ystävästä saa tykätä,onhan olemassa sielun sisar,ei siinä ole mitään väärää.
Se tässä maailmassa on ihmeellistä käsityksessä että jos tykkää jostain samaa sukupuolta olevasta ilman että on seksuaallisuutta mukana niin kuvitellaan että on ns.jotenkin seksuaallisesti poikkeava.Ihmisillä on todella likainen mielikuvitus ja eikä voida käsittää että voi olla ystävä ja myös tykätä myös toisesta ei-seksuaallisessa mielessä.
Ystävyys on oikein ja ihanaa ja se on suurin lahja ja siinä ei ole mitään hävettävää.
Rauhaa ja hei
Ystävyyssuhteita on aina ollut.
Hyviäö kavereita tarvitraabn aina.
Lähimmäisrakkaus OK, ja pitää olla näin.
Kuitenkin neuvoisin että rauhotat parisuhdeasiat vain kumppanisi kanssa hoidettaviksi.
Ne eivät kuulu kummankaan ystäväpiirin hoidettaviksi.
Muut aiheuttavat aina pelkkää harmia yleensä, vaikka yrittäisivät olla viisaita ja auttaa.
Kahden on naitukin.
Jos tarvii apua, yhdessä pari hakee apua.
Hyvät ystävyyssuhteet auttavat parisuhdettakin.
On vastapainoa, ja purkautumistie niinkin.
Siunausta paljon
jari laurila- Katsos vaan
Vertaa omaa ystävystymistäsi Daavidin ja Jonatanin ystävyyteen! Ehkempä koet samankaltaista. Ei sellainen ole väärin saati syntiä! Itselläni on monia tällaisia samaa ja myös toista sukupuolta olevaa ystävää. Ei siinä ole mitään tekemistä seksin kanssa, vaan puhtaasti rakkaudellisesta ystävyydestä!
- Nimetön
Työmies2 kirjoitti:
tapauksessa toki oli kysymys muusta kuin pelkästä ystävyydestä.
Kerrohan sitten meille, mikä se muu on. Mistä kohtaa Raamatusta saat väitteellesi tukea?
Onko niin, että sinulla on epätoivoinen tarve lukea rivien välistä, saaden näin tukea omalle elämäntavallesi? Mielikuvitus on hyvä, mutta jos se saa valheen muodon, niin parempi on järkevöityä.
Syvää, jopa rakkaudellista ystävyyttä voi todellakin olla saman sukupuolen edustajaa kohtaan, ilman seksuaalista vääristymää. Nimetön kirjoitti:
Kerrohan sitten meille, mikä se muu on. Mistä kohtaa Raamatusta saat väitteellesi tukea?
Onko niin, että sinulla on epätoivoinen tarve lukea rivien välistä, saaden näin tukea omalle elämäntavallesi? Mielikuvitus on hyvä, mutta jos se saa valheen muodon, niin parempi on järkevöityä.
Syvää, jopa rakkaudellista ystävyyttä voi todellakin olla saman sukupuolen edustajaa kohtaan, ilman seksuaalista vääristymää.nimen omaan, ettei rakkaussuhteesta ollut kysymys?
- veliRiepu
Työmies2 kirjoitti:
nimen omaan, ettei rakkaussuhteesta ollut kysymys?
Rakkaus on ajassamme saanut vain yhden merkityksen, seksuaalisen. Mutta on paaaaljon muutakin tuossa laajassa käsitteessä. Kehoittaisin sinua avartamaan käsitystä aiheesta rakkaus. Minäkin tunnen rakkautta monia asioita ja ihmisiä kohtaan, silti tuntematta seksuaalista vetoa heihin. Jeesuskin rakastaa minua ja sinua, ilman jotain vääristymää. Hän rakastaa puhtaasti ja varauksetta!
Hyvää illan jatkoa!
P.S Kaivapa raamattusi esiin ja tutki aihetta. veliRiepu kirjoitti:
Rakkaus on ajassamme saanut vain yhden merkityksen, seksuaalisen. Mutta on paaaaljon muutakin tuossa laajassa käsitteessä. Kehoittaisin sinua avartamaan käsitystä aiheesta rakkaus. Minäkin tunnen rakkautta monia asioita ja ihmisiä kohtaan, silti tuntematta seksuaalista vetoa heihin. Jeesuskin rakastaa minua ja sinua, ilman jotain vääristymää. Hän rakastaa puhtaasti ja varauksetta!
Hyvää illan jatkoa!
P.S Kaivapa raamattusi esiin ja tutki aihetta.tunneta käsitettä "seksuaalinen rakkaus", vai miksi suljet sen pois? Voin kyllä uskoakin, Raamattu ilmeisesti puhuukin vain toisen seksuaalisesta alistamisesta.
- veliRiepu
Työmies2 kirjoitti:
tunneta käsitettä "seksuaalinen rakkaus", vai miksi suljet sen pois? Voin kyllä uskoakin, Raamattu ilmeisesti puhuukin vain toisen seksuaalisesta alistamisesta.
En toki sulje pois, vaan tahdon korostaa, että elämässä voi ilmetä muutakin rakkautta kuin eroottista rakkautta (eros), joka sekin on Jumalan lahja. Tämä eros kuuluu myös minun ja vaimoni väliseen suhteeseen ja olen siitä hyvin onnellinen. Se on raamatullista rakkautta, mutta se on vain yksi rakkauden laji. Me olemme vaimoni kanssa tasaveroisia kumppaneita, enkä näe tarvetta alistaa vaimoani millään tavalla. Agape-rakkaus on jumalallista pyyteetöntä, epäitsekästä rakkautta ja sitäkin ilmenee keskuudessamme, tosin valitettavan vähän, itsekkyyden aikakautena. Jeesuksen rakkaus ristinpuulla on agape-rakkauden huipentuma. Filia-rakkaus on luonnollista kumppanuusrakkautta, joka perustuu tunnetason mieltymyksiin.
Kovin on sinulla kielteinen iskostuma Raamatun sisältämästä rakkaudesta ja yleensäkin hengellisiin asioihin. Minulle Raamattu edustaa myönteisiä asioita ja kaiken huippuna on Jumalan rakkaus ihmispoloista kohtaan. Ilman tätä Jumalan rakkautta ja apua minun olisi käynyt todennäköisesti jo huonosti, merkit viittasivat siihen nuoruudessani. Nyt olen onnellinen Jumalan rakkauden ympäröimänä.
Jumala rakastaa myös sinua! veliRiepu kirjoitti:
En toki sulje pois, vaan tahdon korostaa, että elämässä voi ilmetä muutakin rakkautta kuin eroottista rakkautta (eros), joka sekin on Jumalan lahja. Tämä eros kuuluu myös minun ja vaimoni väliseen suhteeseen ja olen siitä hyvin onnellinen. Se on raamatullista rakkautta, mutta se on vain yksi rakkauden laji. Me olemme vaimoni kanssa tasaveroisia kumppaneita, enkä näe tarvetta alistaa vaimoani millään tavalla. Agape-rakkaus on jumalallista pyyteetöntä, epäitsekästä rakkautta ja sitäkin ilmenee keskuudessamme, tosin valitettavan vähän, itsekkyyden aikakautena. Jeesuksen rakkaus ristinpuulla on agape-rakkauden huipentuma. Filia-rakkaus on luonnollista kumppanuusrakkautta, joka perustuu tunnetason mieltymyksiin.
Kovin on sinulla kielteinen iskostuma Raamatun sisältämästä rakkaudesta ja yleensäkin hengellisiin asioihin. Minulle Raamattu edustaa myönteisiä asioita ja kaiken huippuna on Jumalan rakkaus ihmispoloista kohtaan. Ilman tätä Jumalan rakkautta ja apua minun olisi käynyt todennäköisesti jo huonosti, merkit viittasivat siihen nuoruudessani. Nyt olen onnellinen Jumalan rakkauden ympäröimänä.
Jumala rakastaa myös sinua!"--tahdon korostaa, että elämässä voi ilmetä muutakin rakkautta kuin eroottista rakkautta (eros), joka sekin on Jumalan lahja."
Onko joku väittänyt, että ei voi?
Pystyn ymmärtämään rakkauden tarkoittavan muutakin kuin eroottista rakkautta. Ajatukseni ei ole kahlittu yhden totuuden ympärille: en ole hihhuli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413878Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3513011Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt111915Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23781- 67769