lyhentää samalle tasolle kuin armeijan kesto sitten olis samalla viivalla armeijan käynyt
siviilipalvelus aikaa
11
786
Vastaukset
- Vänrikki
Jos etiikka pakottaa sivariksi, niin ei se mitään: palvelusaika on tunteina suunnilleen sama kuin 6 kk miehistö-miehillä. Mutta jos on pystyvä mies ja on palveluksessa 362 niin sitten sivari on paljon lyhyempi, mutta ei se mitään, koska eettisistä syistä sivariksi menneet ovat joka tapauksessa aliarvostetumpia esim. työmarkkinoilla kuin miehistökin ja miehistö paljon alemmin arevostettua kuin aliupseerit puhumattakaan upseereista. RUK yhdistää...
"eettisistä syistä sivariksi menneet ovat joka tapauksessa aliarvostetumpia esim. työmarkkinoilla kuin miehistökin ja miehistö paljon alemmin arevostettua kuin aliupseerit puhumattakaan upseereista. RUK yhdistää... "
Niin armeija ratkaisee kaiken! Hyvä Vänrikki olet todella fiksu mies. Armeijan palveluksessa olevat ajattelevat vain tuolla tavoin. Sama jos itse olisin dna-liittymämyyjä. Niin väittäisin ettei mikään liittymää ole niin hyvä kuin tämä dna.
Itse muuten aliarvostettuna ja halveksittuna sivarina olen palkattu kansainvälisesti arvostettuun, tunnettuun ja mainekkaaseen firmaan suunnitteluosastolle. Elämässäni on paljon vielä tavoitteita ja mahdollisuuksia kehittyä viisaammaksi ja fiksummaksi sekä entistä kovemmaksi armeijan arvojen vastustajaksi.
Ja olen tavattoman onnellinen etten suorittanut armeijaa loppuun vaan valitsin oman ja oikean tieni, mihin ei kuulu sodan ja aseiden ihannointi, eikä toimiminen alistettuna rangaistuksen pelossa. Kyllä olen ylpeä itsestäni ja onneksi en ole riippuvainen toisten mielipiteistä.- ei ole estenä
RauhanPuolesta kirjoitti:
"eettisistä syistä sivariksi menneet ovat joka tapauksessa aliarvostetumpia esim. työmarkkinoilla kuin miehistökin ja miehistö paljon alemmin arevostettua kuin aliupseerit puhumattakaan upseereista. RUK yhdistää... "
Niin armeija ratkaisee kaiken! Hyvä Vänrikki olet todella fiksu mies. Armeijan palveluksessa olevat ajattelevat vain tuolla tavoin. Sama jos itse olisin dna-liittymämyyjä. Niin väittäisin ettei mikään liittymää ole niin hyvä kuin tämä dna.
Itse muuten aliarvostettuna ja halveksittuna sivarina olen palkattu kansainvälisesti arvostettuun, tunnettuun ja mainekkaaseen firmaan suunnitteluosastolle. Elämässäni on paljon vielä tavoitteita ja mahdollisuuksia kehittyä viisaammaksi ja fiksummaksi sekä entistä kovemmaksi armeijan arvojen vastustajaksi.
Ja olen tavattoman onnellinen etten suorittanut armeijaa loppuun vaan valitsin oman ja oikean tieni, mihin ei kuulu sodan ja aseiden ihannointi, eikä toimiminen alistettuna rangaistuksen pelossa. Kyllä olen ylpeä itsestäni ja onneksi en ole riippuvainen toisten mielipiteistä.työhön pääsyssä, olen ollut monissa työpaikoissa
ja kuinkas ollakkaan häiriökäyttäytyjä on armeijan käynyt henkilö ,eikö armeija tosiaankaan velvoita käyttäytymään myös armeijan jäkeen. minun milestä jos armeijan käynyt henkilö ei osaa käyttäytyä kunnolla
niin silloin mennyt armeija koulutus hukkaan.nykyään työnantajat eivät enää kysele että onko armeija suoritettu nythän on vuosi 2006 haloooo - Vänrikki
ei ole estenä kirjoitti:
työhön pääsyssä, olen ollut monissa työpaikoissa
ja kuinkas ollakkaan häiriökäyttäytyjä on armeijan käynyt henkilö ,eikö armeija tosiaankaan velvoita käyttäytymään myös armeijan jäkeen. minun milestä jos armeijan käynyt henkilö ei osaa käyttäytyä kunnolla
niin silloin mennyt armeija koulutus hukkaan.nykyään työnantajat eivät enää kysele että onko armeija suoritettu nythän on vuosi 2006 halooooJoo-o, eipä ei... siis ensinnäkin, sotilasarvon maininta kannattaa tehdä ilman kysymistä hakemuksissa ja kyllä vaan aika monessa lomakkeessa on ollut paikka mihin laittaa se ja haastatteluissa kysytään armeijasta, lyhyesti, ettei tule vääriä mielikuvia, mutta johto ja ne jotka valintoihin vaikuttavat ovat itse useimmiten (yli 70%) RUK:n käyneitä ja RUK yhdistää ja kyllä se vaikuttaa ja paljon, mutta asiaa ei haluta korostaa nykyään liikaa monistakin syistä, vaan asia katsotaan hiljaisuudessa
Vänrikki kirjoitti:
Joo-o, eipä ei... siis ensinnäkin, sotilasarvon maininta kannattaa tehdä ilman kysymistä hakemuksissa ja kyllä vaan aika monessa lomakkeessa on ollut paikka mihin laittaa se ja haastatteluissa kysytään armeijasta, lyhyesti, ettei tule vääriä mielikuvia, mutta johto ja ne jotka valintoihin vaikuttavat ovat itse useimmiten (yli 70%) RUK:n käyneitä ja RUK yhdistää ja kyllä se vaikuttaa ja paljon, mutta asiaa ei haluta korostaa nykyään liikaa monistakin syistä, vaan asia katsotaan hiljaisuudessa
Ainoastaan siinä tapauksessa on hyvä laittaa sotilasarvonsa hakemukseen jos on käynyt RUK:n ja hakee johtajan paikkaa. Tämän ymmärtää sillä että henkilöllä on kokemusta johtamisesta.
Muuten sotilasarvon maininta työhaastatteluissa on täysin turhaa jos henkilö hakeutuu esim. suunnittelutehtäviin niin mitä helvetin merkitystä sillä on onko hän joskus juossut rynnäkkökiväärin kanssa metsässä. Täysin turha ja henkilöä sortava kysymys, mikä ei liity oleellisesti millään tavalla työtehtävistä suoriutumisen kannalta.
Työhaastattelun kysymykset pitää osoittaa niin että ne vastaavat tulevaa työpaikkaa. Armeijan ja aseen käsittelytaidot ovat täysin turhia kysymyksiä monessa tapauksessa ellei hae armeijaan töihin tai suureksi johtajaksi.
Täytyisi olla realisti niiden kysymysten esittämisen kanssa. Suomalaiset ovat niin vitun aivottomia lahopäitä että kysyvät armeijan suorituksista vaikka mies olisi hakemassa trukkikuskiksi ja sehän vituttaa tässä sortajavaltiossa suunnattomasti.- Dosentti.
"eettisistä syistä sivariksi menneet ovat joka tapauksessa aliarvostetumpia esim. työmarkkinoilla kuin miehistökin ja miehistö paljon alemmin arevostettua kuin aliupseerit puhumattakaan upseereista. RUK yhdistää..."
Näinhän se on, vähäosaiset ja kärsineet pitävät yhtä. Vaikka onkin laitonta. Saattaa kohta loppua.
Tosin en ole huomannut mitään haittaa sivariudesta. Olen ollut sekä valtiolla ja yksityisellä putkeen kohta 26 vuotta. Ketään ei näytä kiinnostavan muu kuin tuloksentekokyky sekä työkokemus.
Tilanne saattaa olla toinen jos haet bensamyyjan paikkaa tai muuta tavishommaa. - siivooja ja neekeri
Vänrikki kirjoitti:
Joo-o, eipä ei... siis ensinnäkin, sotilasarvon maininta kannattaa tehdä ilman kysymistä hakemuksissa ja kyllä vaan aika monessa lomakkeessa on ollut paikka mihin laittaa se ja haastatteluissa kysytään armeijasta, lyhyesti, ettei tule vääriä mielikuvia, mutta johto ja ne jotka valintoihin vaikuttavat ovat itse useimmiten (yli 70%) RUK:n käyneitä ja RUK yhdistää ja kyllä se vaikuttaa ja paljon, mutta asiaa ei haluta korostaa nykyään liikaa monistakin syistä, vaan asia katsotaan hiljaisuudessa
"sotilasarvon maininta kannattaa tehdä ilman kysymistä hakemuksissa ja kyllä vaan aika monessa lomakkeessa on ollut paikka mihin laittaa se"
Kylla jaksat paskaa puhua.
Kylla vaan joo - ei ole lomakkeissa sita kohtaa kuin ARMEIJASSA. Tulet tanne jauhamaan paskaa vaikka et tieda asiasta mitaan.
Kun Jorma Ollila haki toita, kysy minkalainen lomake oli. :DD
Tassa esimerkki taalta Oxfordista. Laita siihen armeijakokemus ja et saa edes vastausta hakemukseen:
http://www.ndm.ox.ac.uk/ndmjr/about/jobvacancies - RUKkarit
RauhanPuolesta kirjoitti:
Ainoastaan siinä tapauksessa on hyvä laittaa sotilasarvonsa hakemukseen jos on käynyt RUK:n ja hakee johtajan paikkaa. Tämän ymmärtää sillä että henkilöllä on kokemusta johtamisesta.
Muuten sotilasarvon maininta työhaastatteluissa on täysin turhaa jos henkilö hakeutuu esim. suunnittelutehtäviin niin mitä helvetin merkitystä sillä on onko hän joskus juossut rynnäkkökiväärin kanssa metsässä. Täysin turha ja henkilöä sortava kysymys, mikä ei liity oleellisesti millään tavalla työtehtävistä suoriutumisen kannalta.
Työhaastattelun kysymykset pitää osoittaa niin että ne vastaavat tulevaa työpaikkaa. Armeijan ja aseen käsittelytaidot ovat täysin turhia kysymyksiä monessa tapauksessa ellei hae armeijaan töihin tai suureksi johtajaksi.
Täytyisi olla realisti niiden kysymysten esittämisen kanssa. Suomalaiset ovat niin vitun aivottomia lahopäitä että kysyvät armeijan suorituksista vaikka mies olisi hakemassa trukkikuskiksi ja sehän vituttaa tässä sortajavaltiossa suunnattomasti."Ainoastaan siinä tapauksessa on hyvä laittaa sotilasarvonsa hakemukseen jos on käynyt RUK:n ja hakee johtajan paikkaa. Tämän ymmärtää sillä että henkilöllä on kokemusta johtamisesta."
...ja koita sitten selittaa ulkomailla minkalaisia projekteja vedit. Samoin voit kertoa minkalainen tyopaikka RUK on - paljonko tekee revenueta tai monesko on yliopistojen ranking-listalla.
Heh. Haastattelija ajattelee - "never heard of"
"We will be in touch" :D - Somppi
RUKkarit kirjoitti:
"Ainoastaan siinä tapauksessa on hyvä laittaa sotilasarvonsa hakemukseen jos on käynyt RUK:n ja hakee johtajan paikkaa. Tämän ymmärtää sillä että henkilöllä on kokemusta johtamisesta."
...ja koita sitten selittaa ulkomailla minkalaisia projekteja vedit. Samoin voit kertoa minkalainen tyopaikka RUK on - paljonko tekee revenueta tai monesko on yliopistojen ranking-listalla.
Heh. Haastattelija ajattelee - "never heard of"
"We will be in touch" :DKyllä. Sen takia ihmiset menevät RUK:uun. Että pääsisivät ulkomaille pullistelemaan ihmisille, jotka eivät asiasta tiedä. Kyllä, kyllä. Sinulla ei ainakaan ole yliopistopohjaa. Yleensä sellaiset ihmiset ovat taipuvaisia ajattelemaan asioita...
- Oxfordista... :)
siivooja ja neekeri kirjoitti:
"sotilasarvon maininta kannattaa tehdä ilman kysymistä hakemuksissa ja kyllä vaan aika monessa lomakkeessa on ollut paikka mihin laittaa se"
Kylla jaksat paskaa puhua.
Kylla vaan joo - ei ole lomakkeissa sita kohtaa kuin ARMEIJASSA. Tulet tanne jauhamaan paskaa vaikka et tieda asiasta mitaan.
Kun Jorma Ollila haki toita, kysy minkalainen lomake oli. :DD
Tassa esimerkki taalta Oxfordista. Laita siihen armeijakokemus ja et saa edes vastausta hakemukseen:
http://www.ndm.ox.ac.uk/ndmjr/about/jobvacanciesKyllä kai sen nyt tyhmäkin tajuaa, ettei Suomen armeijan käymisellä ole mitään tekemistä ulkomaille yliopistoon hakemisen kanssa. Vittuako jostain Oxfordista vaahtoat? Pysy siellä, mikäli edes olet. Suomesta täällä on kyse.
- palstalla
Oxfordista... :) kirjoitti:
Kyllä kai sen nyt tyhmäkin tajuaa, ettei Suomen armeijan käymisellä ole mitään tekemistä ulkomaille yliopistoon hakemisen kanssa. Vittuako jostain Oxfordista vaahtoat? Pysy siellä, mikäli edes olet. Suomesta täällä on kyse.
"Pysy siellä, mikäli edes olet. Suomesta täällä on kyse."
Tama on sivaripalsta.
Mina olen sivari.
Sina olet kaynyt hintin.
Sivarit opiskelevat ja tyoskentelevat usein ulkomailla.
Sina laahustat kortiston ja Marketan valia muovikassin kanssa.
Got it ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi554379Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal824069- 703538
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963460Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1082479- 352338
- 242219
- 362209
- 382189
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232084