Miksi näin

Toni.vm83

Minkä takia kristinuskoon tulleita aletaan heti vainota ja pilkata kun emme mekään pilkkaa heitä jotka eivät ole uskossa.

30

1231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikalapsi

Kerrohan, kuka ja millä tavalla sinua on pilkannut. Mitä tarkoitat pilkkaamisella? Mihin perustat väitteesi, että "te" ette pilkkaa niitä, jotka eivät ole "uskossa"?

• -neuvon sana-

tuo mies on kaikkien kimpussa jotka haluaa elää jeesuksen kanssa. se on ihan sama mitä sille kirjoitat se on ja pysyy sua vastaan; paitsi jos... no kyllä sinä ymmärrät. tällaista tää elämä on. pidä lippu korkealla. älä palaa entisiin.

• hansutuulia

etkö voi jättää 'uhriasi' rauhaan ja olet kyllä käynyt kovin juuri tätä tapausta vastaan, kun Jukka kertoi tästä pojasta, tämä on se nuorukainen joka tuli uskoon.

Kirjoitit tuonne Jukan kirjoittamaan niin halveeravan kirjoituksen että häpeän puolestasi. :(

MIKSI ihmeessä heikoilla olevalla pannaan "tukihjenkilöksi" uskontoon käännyttävä hihhuli? On rtäysin sopimatonta antaa taikauskoon viettelijälle "namupala", suojaton, heikoilla oleva ihminen! Jukka: HÄPEÄ moraalitonta toimintaasi. Lopeta viatonten viettely!

• poikalapsi
        hansutuulia kirjoitti:

etkö voi jättää 'uhriasi' rauhaan ja olet kyllä käynyt kovin juuri tätä tapausta vastaan, kun Jukka kertoi tästä pojasta, tämä on se nuorukainen joka tuli uskoon.

Kirjoitit tuonne Jukan kirjoittamaan niin halveeravan kirjoituksen että häpeän puolestasi. :(

MIKSI ihmeessä heikoilla olevalla pannaan "tukihjenkilöksi" uskontoon käännyttävä hihhuli? On rtäysin sopimatonta antaa taikauskoon viettelijälle "namupala", suojaton, heikoilla oleva ihminen! Jukka: HÄPEÄ moraalitonta toimintaasi. Lopeta viatonten viettely!

Minä taas häpeän eniten sinunkaltaistesi toimintaa. Miten suusi panisit, jos joku viettelisi oman lapsesi johonkin suuria lupailevaan aatteeseen, joutuisi lapsiraasu vaikka scientologien kelkkaan. Samaa sontaa tekee jukka, ja sinä se kehtaat puolustaa!

• Toni.vm83

No jos olet lukenut noita kommentteja Tästä pitää kertoa otsikosta siellä on paljon sellaisia henkilöitä jotka puhuva siitä mitä huuhaata uskoon tuleminen on ja siinä jamassa missä minä kolme viikkoa sitten olin niin minulla oli paljon erilaisia vaihtoehtoja ja teitä mitä olisin voinut lähteä kulkemaan ja minä valitsin tämän tien ja haluan sitä myöskin kulkea ja olen saanut tämän päätöksen teosta todella paljon negatiivista palautetta ja jos jollakin on jotain sitä vastaan niin en minä ala sitä haukkumaan vaan jokainen itse päättää mitä tietä haluaa lähteä kulkemaan.

• Toni.83
        poikalapsi kirjoitti:

Minä taas häpeän eniten sinunkaltaistesi toimintaa. Miten suusi panisit, jos joku viettelisi oman lapsesi johonkin suuria lupailevaan aatteeseen, joutuisi lapsiraasu vaikka scientologien kelkkaan. Samaa sontaa tekee jukka, ja sinä se kehtaat puolustaa!

Poikalapsi oletko jostain kenties hieman katkera.

• hansutuulia
        poikalapsi kirjoitti:

sillä meillä on sellainen voima takanamme joita poikalapsen kaltaiset eivät kaada.

Matteuksen evankeliumi:
        4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"

• veliRiepu
        Toni.vm83 kirjoitti:

No jos olet lukenut noita kommentteja Tästä pitää kertoa otsikosta siellä on paljon sellaisia henkilöitä jotka puhuva siitä mitä huuhaata uskoon tuleminen on ja siinä jamassa missä minä kolme viikkoa sitten olin niin minulla oli paljon erilaisia vaihtoehtoja ja teitä mitä olisin voinut lähteä kulkemaan ja minä valitsin tämän tien ja haluan sitä myöskin kulkea ja olen saanut tämän päätöksen teosta todella paljon negatiivista palautetta ja jos jollakin on jotain sitä vastaan niin en minä ala sitä haukkumaan vaan jokainen itse päättää mitä tietä haluaa lähteä kulkemaan.

Minä haluan muistaa sinua rukouksissani! Älä anna joidenkin ihmisten mielipiteiden vaikuttaa uskoosi. He ovat vihaisia uskoontulostasi, niinkuin heidän johtajansakin, sielunvihollinen. Varas(=saatana) ei ole tullut muut kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Jeesus on tullut antamaan yltäkylläisen elämän. Pidä Jeesuksesta kiinni, niin hyvinä kuin huonoinakin päivinä. Hän on uskollinen! Siunaavat terveiset myös Jukalle.

• poikalapsi
        hansutuulia kirjoitti:

sillä meillä on sellainen voima takanamme joita poikalapsen kaltaiset eivät kaada.

Matteuksen evankeliumi:
        4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"

Ei, Jumalaa ei tarvitse hävetä. Mutta sinua ja kalyaiosiasi häpeää moni. Vastaapas nyt koreasti: KEHUTKO vietelyä ja viettelijää, jos oma lapsesi vietellään jukan tavalla mutta lahkona onkin scientologia tai vastaava?

• yönmatkamies
        poikalapsi kirjoitti:

Ei, Jumalaa ei tarvitse hävetä. Mutta sinua ja kalyaiosiasi häpeää moni. Vastaapas nyt koreasti: KEHUTKO vietelyä ja viettelijää, jos oma lapsesi vietellään jukan tavalla mutta lahkona onkin scientologia tai vastaava?

Ei skientologialla ole mitään tekemistä uskonnon kanssa joten et voi verrata niitä. Uskonto pelastaa, skientologia ei...

• poikalapsi
        yönmatkamies kirjoitti:

Ei skientologialla ole mitään tekemistä uskonnon kanssa joten et voi verrata niitä. Uskonto pelastaa, skientologia ei...

On paljonkin tekemistä: keinot viettelyssä ovat samat. Lopputulos on myös sama: vietellyn oiman järjen ja tahdon alistaminen.

• yönmatkamies
        poikalapsi kirjoitti:

On paljonkin tekemistä: keinot viettelyssä ovat samat. Lopputulos on myös sama: vietellyn oiman järjen ja tahdon alistaminen.

Mikä erottaa sinun uskon Jeesukseen hellarin uskosta Jeesukseen? Eihän helluntalaisilla ole mitään sen erikoisempaa. En ymmärrä miksi rähistä kun uskovaisia tässä ollaan kaikki.

• MunNimi
        yönmatkamies kirjoitti:

Näin siis yönmatkamiehen mukaan. Toiset uskovat taas sanovat, että ei uskonto vaan usko pelastaa. Uskovaisiakin on siis moneks.

Yönmatkamies, uskontoihin luetaan islminusko, kristinusko, buddhismi, hindulaisuus, juutalaisuus, edelliset alahaaroineen ja monet muut. Kaikki edelliset siis pelastavat sinun mukaasi. Että näin.

• RitariOlevainen
        poikalapsi kirjoitti:

kirjoituksesi on taas niin "hermostunutta",että tekisi hyvää sinulle pitää vähän paussia,oman terveytes kannaltakin.
        Ota lasi lämmintä maitoa ja juo se hartaalla ja katuvalla mielellä,jos on taas tullut loukattua uskovaisia,ja varsinkin tämän palstan "helmeä" meidän rujojen joukossa,eli "hasutuulia". mee maate nyt !
        Pane kädet sitiin ja siunaa itsesi oikein Jeesuksen nimessä ja veressä,eikä vain yliolkaisesti Jumalan nimeä lausuen!
        Kas kun ilman Jeesusta ei ole Isääkään!
        Hyvää yötä !

• veliRiepu kirjoitti:

Minä haluan muistaa sinua rukouksissani! Älä anna joidenkin ihmisten mielipiteiden vaikuttaa uskoosi. He ovat vihaisia uskoontulostasi, niinkuin heidän johtajansakin, sielunvihollinen. Varas(=saatana) ei ole tullut muut kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Jeesus on tullut antamaan yltäkylläisen elämän. Pidä Jeesuksesta kiinni, niin hyvinä kuin huonoinakin päivinä. Hän on uskollinen! Siunaavat terveiset myös Jukalle.

Huomasin vasta nyt tuon Tonin kirjoittaman vuodatuksen ja ymmärtäväisen vastauksesi. Rukoillaan ja luotetaan Herran apuun. Kiitos Sinulle tuestasi Tonille. Hän lukenee varmasti tekstisi aamupäivällä, kun tulee (todennäköisesti) käymään. Hänellä ei vielä ole ikäisiään uskovaisia ystäviä, mutta niitäkin saamme pyytää Jumalalta ja kyllä Toni heitä löytääkin; näin uskon.

Tässä on hyvä pyytää esirukouksia myös toisten nuorten puolesta, joille toimin tukihenkilönä. Heitä ovat Niko (jo perheellinen), Miikka, Markus ja Joni. Jumala kyllä heidät tuntee ja heidän asiansa tietää. Rukous voi paljon, kun se on kestävä ja harras.

Hyvää yötä Sinulle veli ja Jumalan runsasta rauhaa ja siunausta elämäsi matkalle.

• veliRiepu
        jukka.finland kirjoitti:

Huomasin vasta nyt tuon Tonin kirjoittaman vuodatuksen ja ymmärtäväisen vastauksesi. Rukoillaan ja luotetaan Herran apuun. Kiitos Sinulle tuestasi Tonille. Hän lukenee varmasti tekstisi aamupäivällä, kun tulee (todennäköisesti) käymään. Hänellä ei vielä ole ikäisiään uskovaisia ystäviä, mutta niitäkin saamme pyytää Jumalalta ja kyllä Toni heitä löytääkin; näin uskon.

Tässä on hyvä pyytää esirukouksia myös toisten nuorten puolesta, joille toimin tukihenkilönä. Heitä ovat Niko (jo perheellinen), Miikka, Markus ja Joni. Jumala kyllä heidät tuntee ja heidän asiansa tietää. Rukous voi paljon, kun se on kestävä ja harras.

Hyvää yötä Sinulle veli ja Jumalan runsasta rauhaa ja siunausta elämäsi matkalle.

Kiitos lämpimistä sanoistasi! Haluan toki muistaa jatkuvasti. Muistamisen tekee helpommaksi se, että vanhin poikani omaa samat päällimmäiset tunnusmerkit sinun ystäväsi kanssa, nimi ja ikä ovat samat.
        Siunausta runsaasti teille molemmille!

• Kirjoitamme Tonin kanssa saman kirjoituspöydän ääressä ja en siis tarvitse nettiä viestittämään hänelle. Mutta muille lukijoille totean, että nyt Toni joutuu huomaamaan sen tosiasian, että heti uskon tunnustettuaan nousevat vastustajat kiivaasti väittelemään ja moninaisia utelemaan.

Rukoillaan Tonin puolesta. Nettifoorumi voi olla toisille meistä ajanvietettä, mutta elämästä tässä on kysymys. "Varas ei tule muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan", sanoi Jeesus, "mutta minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys!" Vielä Hän sanoi:"Joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".

Toni on valinnut hyvän osan ja sitä ei oteta häneltä pois. "Minä tunnen omani ja minun omani tuntevat minut. Eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät Minulle antanut, on suurempi kaikkia eikä kukaan voi ryöstää heitä Minun Isäni kädestä", sanoi Jeesus.

• poikalapsi

Arvaapas onko Toni-tarinasi uskottava? Ensin sinä viettelt nuoren lahkoosi, siten tuot kotiisi, missä sinulla on 2 tietsikkaa vain sitä varten, että ko. "Toni" todistelee kanssasi juttujasi...

Menepäs nyt itseesi.

• Kalle
        poikalapsi kirjoitti:

Arvaapas onko Toni-tarinasi uskottava? Ensin sinä viettelt nuoren lahkoosi, siten tuot kotiisi, missä sinulla on 2 tietsikkaa vain sitä varten, että ko. "Toni" todistelee kanssasi juttujasi...

Menepäs nyt itseesi.

Kyllä se on uskottava keräät vain helvetintulta kasaan joka lankeaa päällesi viimeisenä päivänä. Siellä voit miettiä olisiko kannattanut eheytyä saatana homo pelle...

• Toni.vm83
        poikalapsi kirjoitti:

Menepäs nyt itseesi.

Esinäkin olen jo sanonut että minua ei ole kukaan vietellyt vaan olen itse valinnut kristinuskon ja en todellakaan kuulu mihinkään lahkoon ja sekin vielä että emme ole Jukan kotona vaan Jukan naisystävän kotona ja hänen koneellaan minä viestejä lähettelen.

• poikalapsi kirjoitti:

Menepäs nyt itseesi.

>>Arvaapas onko Toni-tarinasi uskottava?>Ensin sinä viettelt nuoren lahkoosi, siten tuot kotiisi, missä sinulla on 2 tietsikkaa vain sitä varten, että ko. "Toni" todistelee kanssasi juttujasi...

• Kerroin tuossa Tonille, että hänen nimimerkkinsä "muuttuu" tuon tuostakin, milloin on pilkkua ja milloin pistettä. Nyt hän rekisteröi nimimerkikseen Toni,vm83.

• Siis eihän nimimerkissä saa olla pilkkua: se on siis Toni.vm83

Taidan lähteä happihypylle. En kirjoitusvirheen vuoksi vaan ihan muuten vaan.

• MunNimi

Oon hyvilläni puolestasi, että oot huumeista irti päässyt.

Sinun on annettu ymmärtää, että on olemassa kaksi tietä: Jumalaan uskovat pääsevät taivaaseen ja loput joutuvat helvettiin. Näin siis ihminen, joka on tehnyt elämänsä aikana paljon hyvää auttamalla epäitsekkäästi toisia ihmisiä, ollut ystävällinen ja vaikkapa hyvä lastensa kasvattaja, mutta ei kuitenkaan usko mihinkään jumalaan joutuisi helvettiin. Toisaalta taas esimerkiks helluntailainen autokauppias, jolla on hiukan ollut tapana vedättää asiakkaitaan myymiensä autojen suhteen pääsisi taivaaseen ihan vain sen vuoksi, että uskoi Jumalaan. Onko mielestäsi epäreilua?

Asetelma kristinuskon antamassa pelastusopissa on seuraava: uskominen ratkaisee. Entäs ne ihmiset, jotka eivät halua tehdä ratkaisua uskomisen suhteen mihinkään suuntaan? Eivät siis usko Jumalaan, Saatanaan eikä muihinkaan jumaliin. Heidän johtajansa ei siis ole Saatana kuten eräässä viestissä veliriepu vihjailee. Joutuvatko he helvettiin?

Joillekin ihmisille kuten minulle on miltei mahdotonta uskoa asiaan, josta ei voi saada konkreettisia havaintoja. Otetaan esimerkiksi enkelit. Moni väittää enkeleitä nähneensä. Kuitenkin asiat ovat jääneet yksittäisten ihmisten kertomusten tasolle. Voit itse miettiä tahollas kuinka paljon näiden ihmisten 'näköhavaintoihin' enkeleistä on vaikuttanut se, että he jo aikaisemmin ovat voimakkaasti uskoneet niihin. Ihminen on psykologinen olio.. Kysy itseltäsi, voitko saada konkreettista todistusaineistoa Jumalasta, Pyhästä Hengestä, taivaasta ja helvetistä?

Asiat loppujen lopuksi ovat vain uskonasioita. Maailmassa kristittyjä on noin kolmannes ihmisistä, muslimeja hiukan vähemmän ja muitakin uskontoja pitkä liuta. Uskonnottomienkin osuus kasvaa kovaa vauhtia. Ihmiskunta on kautta aikojen ollut taipuvainen uskomaan erilaisiin asioihin, ja käsitykset eri uskontojen parissa muuttuvat ajan saatossa kulloinkin aikaansa sopivaks. Mistään absoluuttisesta uskonnon antamasta totuudesta on siis huono puhua sillä uskonnon omatkin käsitykset muuttuvat ajan saatossa koko ajan.

Hyvää jatkoa sulle. Älä anna ihmisten ohjailla sua.

• veliRiepu

Viestissäsi Tonille syyllistyit väärän todistuksen antamiseen minusta. En minä sinulle vihainen ole, mutta taisit lukea huonosti viestini. Kerrataan vähän, sanoin näin: " Minä haluan muistaa sinua rukouksissani! Älä anna JOIDENKIN (en sanonut kaikkien muiden paitsi uskovien, sanoinko?) ihmisten mielipiteiden vaikuttaa uskoosi. He ovat vihaisia uskoontulostasi, niinkuin heidän johtajansakin, sielunvihollinen."
        Tämän sanon kaikessa ystävyydessä, hyvää illan jatkoa!

• MunNimi
        veliRiepu kirjoitti:

Viestissäsi Tonille syyllistyit väärän todistuksen antamiseen minusta. En minä sinulle vihainen ole, mutta taisit lukea huonosti viestini. Kerrataan vähän, sanoin näin: " Minä haluan muistaa sinua rukouksissani! Älä anna JOIDENKIN (en sanonut kaikkien muiden paitsi uskovien, sanoinko?) ihmisten mielipiteiden vaikuttaa uskoosi. He ovat vihaisia uskoontulostasi, niinkuin heidän johtajansakin, sielunvihollinen."
        Tämän sanon kaikessa ystävyydessä, hyvää illan jatkoa!

Taisin tosiaan lukea viestis huolimattomasti ja ymmärsin väärin. Taustalla on sekin, että tiedän eräiden uskovaisten jaottelevan ihmiset Jeesuksen seuraajiin ja sielunvihollisen johdatuksessa oleviin. Näin minutkin on todettu sielunvihollisen johdatuksessa olevaksi. Tuo jaottelu ei siis ollut sinun. Hyvä kun oikaisit, esitän pahoitteluni.

Asiaan liittyen, miten itse näet tuon ongelman, että mihin joutuu ne jotka eivät ole tehneet uskonratkaisua mihinkään suuntaan? Haluan olla avoin kaikille asioille, ja jos jokin pystyy todistamaan minulle perustellusti kristinuskon teorian oikeaksi, olen siihen valmis uskomaan. Uskon ja luotan lähtökohtaisesti vain hyvin perusteltuihin näkemyksiin.

Hyvää illan jatkoa sinullekin!    

• veliRiepu
        MunNimi kirjoitti:

Taisin tosiaan lukea viestis huolimattomasti ja ymmärsin väärin. Taustalla on sekin, että tiedän eräiden uskovaisten jaottelevan ihmiset Jeesuksen seuraajiin ja sielunvihollisen johdatuksessa oleviin. Näin minutkin on todettu sielunvihollisen johdatuksessa olevaksi. Tuo jaottelu ei siis ollut sinun. Hyvä kun oikaisit, esitän pahoitteluni.

Asiaan liittyen, miten itse näet tuon ongelman, että mihin joutuu ne jotka eivät ole tehneet uskonratkaisua mihinkään suuntaan? Haluan olla avoin kaikille asioille, ja jos jokin pystyy todistamaan minulle perustellusti kristinuskon teorian oikeaksi, olen siihen valmis uskomaan. Uskon ja luotan lähtökohtaisesti vain hyvin perusteltuihin näkemyksiin.

Hyvää illan jatkoa sinullekin!    

Haluan ilmaista iloni, että esiinnyt herrasmiehen tavoin. Itse olen yrittänyt pitää periaatteenani, että en halua kenestäkään itselleni vihamiestä. Joskus näköjään se on vääjäämätöntä kertoessani Jeesuksesta. Kaikki eivät tykkää Jeesus-nimestä.
        Minua lämmitti viestisi ja tahdon itsekin pyytää anteeksi, jos olen pahoittanut mieltäsi. Väärinkäsityksiähän voi toki aina syntyä, se on inhimillistä.
        Uskon taivaan ja helvetin olemassaoloon raamatun ilmoituksen perusteella. Parannuksen tehneille (tarkoitan myös jatkuvaa parannuksen tekoa) Jeesukseen uskoville on kiistatta luvattu iankaikkinen elämä Jumalan yhteydessä. Jumala on rakkaus ja hän tahtoo JOKIKISEN ihmisen luokseen. Nyt tosiasia on kuitenkin, että kaikki ihmiset eivät vastaavasti halua ottaa tätä Jumalan ilmaista lahjaa vastaa. Mutta minä en sano kuitenkaan kenestäkään ihmisestä, että se ja se joutuu helvettiin. Minulla ei raamatun mukaan ole oikeutta tuomita ketään helvettiin. Ei siis ketään. Ei edes Hitleriä, ei Stalinia, vaikka monet ovat heitä sinne lähettämässä. Minä en ole Tuomari, vaan Jumala on sitä ainoastaan. Minulle on ainoastaan annettu tehtäväksi julistaa hyvää sanomaa Jeesuksesta. Sitä haluan tehdäkin.
        Alunperin helvetti oli tarkoitettu Perkeleelle ja hänen enkeleillensä (Matt.25:41). Uskon kaikkitietävän Jumalan oikeudenmukaisuuteen tuomitsemisasiassa. Hän tulee kerran hoitamaan sen aivan varmasti juuri niinkuin pitääkin, siihen voimme luottaa.
        Hyvää illan jatkoa!

• MunNimi
        veliRiepu kirjoitti:

Haluan ilmaista iloni, että esiinnyt herrasmiehen tavoin. Itse olen yrittänyt pitää periaatteenani, että en halua kenestäkään itselleni vihamiestä. Joskus näköjään se on vääjäämätöntä kertoessani Jeesuksesta. Kaikki eivät tykkää Jeesus-nimestä.
        Minua lämmitti viestisi ja tahdon itsekin pyytää anteeksi, jos olen pahoittanut mieltäsi. Väärinkäsityksiähän voi toki aina syntyä, se on inhimillistä.
        Uskon taivaan ja helvetin olemassaoloon raamatun ilmoituksen perusteella. Parannuksen tehneille (tarkoitan myös jatkuvaa parannuksen tekoa) Jeesukseen uskoville on kiistatta luvattu iankaikkinen elämä Jumalan yhteydessä. Jumala on rakkaus ja hän tahtoo JOKIKISEN ihmisen luokseen. Nyt tosiasia on kuitenkin, että kaikki ihmiset eivät vastaavasti halua ottaa tätä Jumalan ilmaista lahjaa vastaa. Mutta minä en sano kuitenkaan kenestäkään ihmisestä, että se ja se joutuu helvettiin. Minulla ei raamatun mukaan ole oikeutta tuomita ketään helvettiin. Ei siis ketään. Ei edes Hitleriä, ei Stalinia, vaikka monet ovat heitä sinne lähettämässä. Minä en ole Tuomari, vaan Jumala on sitä ainoastaan. Minulle on ainoastaan annettu tehtäväksi julistaa hyvää sanomaa Jeesuksesta. Sitä haluan tehdäkin.
        Alunperin helvetti oli tarkoitettu Perkeleelle ja hänen enkeleillensä (Matt.25:41). Uskon kaikkitietävän Jumalan oikeudenmukaisuuteen tuomitsemisasiassa. Hän tulee kerran hoitamaan sen aivan varmasti juuri niinkuin pitääkin, siihen voimme luottaa.
        Hyvää illan jatkoa!

En voi pahoittaa mieltäni, jos joku oikaisee kirjoituksesani väärän kohdan. En vaikka ihmispolosen niin usein tekiski mieli tällasissa tilanteisa:)

Just, en tietenkään jo periaatteessakaan halua ittelleni vihamiehiä niistä tehdä, jotka Jeesukseen uskovat. Tällöin oma perheeni ja suurin osa lähisuvustani kuuluisi 'vihan piiriin'. Kyse kuitenkin on uskon asiasta ja siihen liittyvästä valinnasta. En nyt kuitenkaan kiellä sitä, ettenkö joskus heittäis lievästi sanoen sarkastista juttua uskovaisuudesta, mutta ei kait me ny niin herkkähipiäisiä olla, ettei pientä läppää kestetä.

Itse en usko kristinuskon esittämään 'teoriaan' ja pidän sitä varsin epätodennäköisenä, joten minulle luonnollisestikaan kyse ei ole valinnasta taivaan ja helvetin välillä. Ajattelen uskontojen olevan vain ihmisilmoille jäänyt jäänne aiemmilta ajoilta ja ehkä osa ihmisen perusluonnetta johtuen ilmeisesti geeniperimästä. Kuitenkin kannatan sitä periaatetta, että kukin ratkaiskoon asian itse omalla kohdallaan, vaikka keskusteluahan voidaan aina käydä. Ajatus täysin itsenäisesti ja terveen kriittisesti ajattelevasta ihmisestä on taustalla.

Uskonnon ja uskonasioiden perusteella tehtäviin päätöksiin erilaisissa asioissa suhtaudun varsin kriittisesti. Bushin tokaisut 'Jumala on antanut meille tehtävän viedä tasa-arvoa ja demokratiaa maailmaan' (=vapaa markkinatalous, heidän oman vientinsä edistäminen, pääsy öljyyn käsiksi niin ja tietenki McDonalds joka maahan:)) kuuluvat sarjaan 'kestämättömät perusteet päätöksenteossa'. Jos hyväksymme uskonnolliset näkemykset perusteluiksi, on meillä periaatteesa edessä varsin sekava tilanne, kun ottaa huomioon eri uskontojen lukumäärän maailmassa. Konfliktitilanteistahan eri uskontojen välillä esimerkkejä riittää.

Lisäksi suorastaan raivostuttaa muun muassa seuraavanlaiset tilanteet. Vuonna -99 Columbinessa jenkeissä sattui koulusurma, josa n. 12 nuorta kuoli. Eräät uskonnolliset piirit nousivat tapaukseen liittyen barrikadeille, kun rockin shokkimies Marilyn Manson keikkaili lähistöllä. Esittivät suoranaisia syytöksiä Mansonin musiikin vaikutuksesta nuoriin.

Mielestäni on suoranaista vastuun pakoilua tai ainakin sen sysäämistä Mansonin harteille, jos vaikkapa artistin musiikkia (=ilmaisumuoto) syytetään tapahtuneista surmista. Näillä ihmisillä ei taida olla mitään käsitystä itsenäisesti ja kriittisesti ajattelevasta ihmisestä, jos noin kovin vaikutuksille altistumista pelkäävät. Taustalla taitaa kuitenkin olla kristillisten piirien käsitykset hyvän ja pahan voimien taistelusta. Uskonnollista sokeutta.

Mansonista sen verran, että haastatteluisa on anatanut varsin analyyttisiä ja fiksuja kommentteja erilaisista asioista.

Lähti vähän rönsyileen juttu, mutta mahtuuhan tänne tekstiä.

Hyvät viikonloput.

• engelmama

Hei Toni!

Kysymykseesi en nyt jaksa ottaa kantaa, mutta halusin vain toivottaa sinut tervetulleeksi Jumalan lasten joukkoon. Et usko, kuinka täällä koneen takana iloitsin, kun luin Jukan viestin.

Rukoilen puolestasi!

Anne

• Tahdon kiittää Sinua siunauksestasi ja rukouksistasi; niitä Toni todella tarvitsee, mutta saamme jättää hänet Taivaallisen Isämme hyvän huolen varaan. Toni varmasti itse huomenissa lukee viestisi.

Vein Tonin hoitolaitokseen, missä hän jatkaa toipumista. Juttelimme vielä pitkään autossa laitoksen pihalla. Tonin on hyvin vaikea ymmärtää sitä, että joku voi suhtautua kielteisesti siihen, kun ihminen tulee autetuksi todellisessa hädässä. Tällä hän tarkoitti aloitukseni alla olleita useita vähätteleviä tai pilkallisia kannanottoja. Tonille elämä ei ole sanoilla saivartelua eikä epäoleellisten asioiden pohdiskelua. Hän kävi kuoleman rajamailla tarkoituksenaan surmata itsensä, mutta nyt kuin ihmeen kokeneena hämmästelee ajatustapansa muuttumista aivan ylösalaisin ja haluaan elää Jeesukseen luottaen. Hänelle on syntynyt usko, että Jeesus on Jumalan Poika ja sovittanut hänen syntinsä kuolemallaan. Tällainen rakkauden osoitus hiljentää entisen pilkaajan ja juomarin.

Toni elää Jumalan ihmettä. Omasta puolestani en hoputa häntä mihinkään suuntaan vaan luottavaisesti odotan Jumalan johdattavan häntä. Kiitän Sinua ja kaikkia vilpittömiä rukoilijoita. Toni on tänään rekisteröitynyt nimimerkinnä Toni.vm83 ja tulee ehkä jatkossa käymään sivuilla. Ehkäpä tekee oman galleriasivunsakin kunhan aikaa hieman kuluu. Nyt on kuitenkin foorumeita tärkeämpää käydä uskovien yhteyteen ja löytää sieltä uusia ikäisiään ystäviä. Sunnuntaina ehdotan käymistä Korson helluntaiseurakunnassa, jossa on muuten uusi paimen. En ole häntä itsekään vielä tavannut, mutta hyvää olen kuullut. Tervetuloa vain kaikki sunnuntaina piipahtamaan Myyrätie 6 Korso Vantaa hiljentymään ja kuulemaan opetusta. Ja ne jotka eivät vielä usko Tonia todelliseksi fyysiseksi henkilöksi niin heille oikein erityinen kutsu saapua paikalle, etunenässä Poikalapsi. Maksan junamatkan (Poikalapselle)kumpaankin suuntaan ja etukäteen. Tilinumero vaan sähköpostiini [email protected] tai maksatukseni numeroon 041-7883421.

Saanen anteeksi jos "purkasin" itseäni hieman ärhäkkäästi, mutta onhan minulla paha mieli siitä, että Toni mainitsi nimeltä Poikalapsen ennen eroamistamme ja kysyi kuuluuko hän saatananpalvojiin. En osannut vastata, kun en todellakaan tiedä.

Mutta tämän tiedän, että Jumala rakastaa meitä ja haluaa, että kaikki kävisivät sovintoon Hänen kanssaan Hänen Poikansa Jeesuksen kautta. Hyvää yötä ja Jeesus myötä kaikille.

Lapseksi tee mua taivahan
        maista jo matkaa kulkeissain.
        Täällä jo taivas rintaan luo
        nukkua helmaas nyt mun suo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe