Miksei taksikuskin ajotaitoja tarkasteta missään.
Parivuotta sitten olin kursseilla stadissa ja meidän kursseilla oli yksi kuljettaja, joka sanoi ajaneensa autoa viimeksi satunnaisesti monta kuukautta sitten.(Itsellä oma auto)
Monella nuorukaisella ei ollut omaa autoa saatika ajokokemusta.
Eihän toi autoola ajaminen paljon vaadi, mutta on siinä kuitenkin aikamoinen vastuu niin kyydissä olijoita, kun muuta liikennettä kohtaankin.
Tässä isossa firmassa oli tila- autoina volkkareita ja mersuja.
Kun menin ekaa kertaa vuoroon, niin kaikkiin vuorotaulukoihin kyllä opastettiin ja työaikaseuranta oli tosi tärkeää(mitään työaikalakeja ei oikeasti noudatettu).
KUKAAN EI MISSÄÄN VAIHEESSA ESITELLYT AUTOA JA SEN AJO-OMINAISUUKSIA JA LISÄLAITTEITA MITENKÄÄN.
TUNTUI VAAN ITSESTÄÄNSELVÄLTÄ, ETTÄ TIEDÄN KAIKEN AUTOISTA KUN OLIN SUORITTANUT TAKSILUVAN.
Tolppavuorossakin piti kuunnella ulaa ja se häiritsi asiakkaita ja minunkin ajoa.
Tuntui hassulta ruuhkassa kesken kyytiä ,alkamaan kertomaan yleisillä radioaalloilla mihin olen menossa ja milloin vapaudun.Asiakkaita vaivasi selkeästi.. VARSINKIN KUN SIELTÄ KUULUI IHMISTEN OIKEITA NIMIÄ.
Asiakkaat luulevat että kyyti on turvallista.
Joskus siellä kuskin penkillä vaan sattuu istumaan tosi noviisi ajamisen suhteen.
Itse en ollut, mutta kyllä meni tovi, että sain mielestäni ajamisen rauhalliseksi ja jouhevan turvalliseksi.
Terveiset vaan Rennylle,Markukselle,Jasperille, Jennylle muutamalle mallille, kansanedustajalle ja ex- ministerille.
Teitä kyyditin nimeltä/aseman muistaen ainakin kahden ensimmäisen viikon aikana. Kieli keskellä suuta.Valitusta ei tullut, joten kai se kyyti kaikesta huolimatta kelpasi.
Taksikuskin ajotaito
15
2516
Vastaukset
- Kovasella
Miksi kukaan idiootti yleensä menee kovaselle töihin? Luuletko tosiaan, että jos näiden kloppien ajotaitoja vielä alettaisiin tarkastamaan, kukaan menisi ko. lafkaan töihin?
- bjhoiejhtgeitjhg
Kyseinen lafka on saanut paljon opiskelijoita/työttömiä duuniin sillä, että mainoksissa lupaavat kouluttaa sinut ilmaiseksi.
Maksavat kyllä taksikurssin, mutta silloin on vuoden verran 500 ekua sisällä liksassa.
Jos lopetat tai vaihdat tallia, niin 500 ekua menee pois liksasta.
Vinkkinä vaan isännille..
On siellä paljon hyviäkin kuskeja. Laittakaa siirtosummatarjous kuskeille.(kolme kuukautta kovasella, on sama kuin vuosi tavallisessa taksissa..mainitsi joku tolpalla)
400 euroa hyvitetään, jos vaihdat tallia.(100 euroa otetaan jokatapauksessa liksasta pois). - dogded
Mistä tiedät, että kovanen??
Jos vaikka keltaiset taksit kyseessä??
Ei se kovanen aina syyllinen ole. - 50 vvvvvvv
On siellä yli 50 vuotiaita.
Ikähaarukka varmaan 20- 60 vuotta.
- niin tehtäisiin
Joku kokemnut ammattilainen tekisi tarkastuksia vale asikkaana :)
- pirssi
En ole aiheuttanut vaaratilannetta kuukausiin, mutta tänään tuli otettua pari mustalaista kyytiin. Välittömästi autossa oli täysi "show" päällä ja heti kolmannessa risteyksessä meinasin ajaa kolmion takaa yhden kaaharin eteen (valkoihoinen).
- vaarana
Joskus ajamisesta puolet menee asiakkaiden tarkkailuun...
Kaikenlaisia säätäjiä sitä mahtuu matkaan.
Mieleenpainuvin reissu taisi olla kaksi tummahipiäistä, jotka hakivat rahaa kotoaan ja sitten huoriin..... Saatana. Tunnin säätäminen, että sai osoitteet selville.. Maksutapahtuma oli kummaa tingintää..
- faro45
Asiakkaiden käytös vaikuttaa paljon ajon turvallisuuteen.
Jos takaosassa (tila-auto) riehuu viiden porukka tai yksi väkivaltainen tyypi, tulee katsottua enemmän taustapeiliä kuin tietä.
Aja siinä sitten kun ei tiedä mitä tulee tapahtumaan???? - Ex. suhari Mansesta
Tampereen taksista vain hyviä kokemuksia. Ensimmäisenä päivänä ennen ajoon lähtöä tutustutiin vartti autoon ja ajettiin pieni lenkki (ensimmäinen kerta minulla automaattivaihteistolla). Sitten kerran kuussa pidettiin vapaitten kuskien kanssa nopean ajon kurssit jossa vedettiin rintarinnan ja puskurissa kiinni pitkin Tesoman ja Epilän väyliä. Mukavaa aikaa oli se :)
- työvoimapula
Stadissa niin kova työvoimapula, ettei ehditä panostaa ammattiin/ autoon. Taitaa mennä rahat rekrytointiin??
- eiei
työvoimapula kirjoitti:
Stadissa niin kova työvoimapula, ettei ehditä panostaa ammattiin/ autoon. Taitaa mennä rahat rekrytointiin??
ÄLKÄÄ KOSKAAN EDES HAAVEILKO MENEVÄNNE KOVASELLE NS.TÖIHIN !!TIEDÄN ASIAN KOKEMUKSESTA!!
- harjoittelu
eiei kirjoitti:
ÄLKÄÄ KOSKAAN EDES HAAVEILKO MENEVÄNNE KOVASELLE NS.TÖIHIN !!TIEDÄN ASIAN KOKEMUKSESTA!!
Ketjun aloittajalle: Mulla oli sama juttu. Ei mitään opastusta auton käyttöön. Itseasiassa ei edes opatettu ulan käyttöä. Kiireesti vain tolpille tienaamaan yritykselle rahaa.
- mut....
harjoittelu kirjoitti:
Ketjun aloittajalle: Mulla oli sama juttu. Ei mitään opastusta auton käyttöön. Itseasiassa ei edes opatettu ulan käyttöä. Kiireesti vain tolpille tienaamaan yritykselle rahaa.
Kyllähän noista laitteista normaalijärjellä ja -kokemuksella varustettu ihminen selviää. Jos ei niin pyytämällä olis ihan varmasti saanu opastusta.
Itellä meni oma eka vuoro ko. puljussa ja taksissa ylipäänsä ihan hyvin perhoset vaan vatsassa kun varovasti lähti liikkeelle turhia hössäämättä. Ja monta vuotta on jo takana. Mä en ymmärrä tätä koko ketjua oikeestaan... - kolopallo12
mut.... kirjoitti:
Kyllähän noista laitteista normaalijärjellä ja -kokemuksella varustettu ihminen selviää. Jos ei niin pyytämällä olis ihan varmasti saanu opastusta.
Itellä meni oma eka vuoro ko. puljussa ja taksissa ylipäänsä ihan hyvin perhoset vaan vatsassa kun varovasti lähti liikkeelle turhia hössäämättä. Ja monta vuotta on jo takana. Mä en ymmärrä tätä koko ketjua oikeestaan...Varmaan selviää, mutta miksiköhän kyseisiessä puljussa jokainen auto on kolaroitu.
Kuljettajapalaverissa vaahdottiin vaan miten kalliiksi turhat jolarit tulee firmalle.
Kukaan ei koskaan ajatellut asiakkaiden eikä kuskien turvallisuutta.
12 tuntia ajoa on liikaa yhtämittaan.
Väsyneet kuskit niitä virheitä teki. - gerdio
mut.... kirjoitti:
Itellä meni oma eka vuoro ko. puljussa ja taksissa ylipäänsä ihan hyvin perhoset vaan vatsassa kun varovasti lähti liikkeelle turhia hössäämättä. Ja monta vuotta on jo takana. Mä en ymmärrä tätä koko ketjua oikeestaan...Ainakin ulan käyttö ja kilpahuudanta kuka saa keikan olisi ajossa kielletty.
Taukopaikat sitten erikseen.
Niin ja miten se laillisuuskin on??
Tolppavuorossa pitää olla ula päällä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa63431Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272669Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41178