Kaunein raamatunkohta

sister r'n'b

Tällä palstalla kysellään aina silloin tällöin ihmisten lempikohtia Raamatusta.

Nostetaan taas kysymys esille - eli mikä on Sinun mielestäsi kaunein/paras/vaikuttavin kohta Raamatussa?=)

Kirjoitan tähän oman vastaukseni kokonaisuudessaan(Luuk.7:36-50 ,vuoden -38 suomennoksesta)...


>Niin eräs fariseuksista pyysi häntä ruualle kanssaan;ja hän meni fariseuksen taloon ja asettui aterialle.

>Ja katso,siinä kaupungissa oli nainen,joka eli syntisesti;ja kun hän sai tietää,että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa,toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta
>ja asettui hänen taakseen hänen jalkojensa kohdalle,itki ja rupesi kastelemaan hänen jalkojansa kyynelillään ja kuivasi ne päänsä hiuksilla ja suuteli hänen jalkojaan ja voiteli ne hajuvoiteellaan.

>Mutta kun fariseus,joka oli hänet kutsunut,sen näki,ajatteli hän mielessään näin:"Jos tämä olisi profeetta,tietäisi hän,mikä ja millainen tuo nainen on,joka häneen koskee;että hän on syntinen."

>Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:"Simon,minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi:"Opettaja,sano".--

>"Lainanantajalla oli kaksi velallista;toinen oli velkaa viisisataa denaria,toinen viisikymmentä.
>Kun heillä ei ollut millä maksaa,antoi hän molemmille velan anteeksi.Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"

>Simon vastasi ja sanoi:"Minun mielestäni se,jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle:"Oikein sinä ratkaisit".

>Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille:"Näetkö tämän naisen?Minä tulin sinun taloosi;et sinä antanut vettä minun jaloilleni,mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
>Et sinä antanut minulle suudelmaa,mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti,kuin tulin sisään.
>Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni,mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.

>Sentähden minä sanon sinulle:tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut:hänhän näet rakasti paljon;mutta jolle vähän anteeksi annetaan,se rakastaa vähän."

>Sitten hän sanoi naiselle:"Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".

>Niin ateriakumppanit rupesivat ajattelemaan mielessänsä:"Kuka tämä on,joka synnitkin anteeksi antaa?"

>Mutta hän sanoi naiselle:
"Sinun uskosi on sinut pelastanut;mene rauhaan".

49

17253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maarit

      Olet lumonnut minut, siskoni, morsiammeni,
      lumonnut minut yhdellä ainoalla silmäykselläsi,
      yhdellä ainoalla kaulakoristeesi käädyllä.
      Kuinka ihana onkaan sinun rakkautesi, siskoni morsiammeni!
      Kuinka paljon suloisempi viiniä on sinun rakkautesi, suloisempi kaikkia balsameja sinun voiteittesi tuoksu.
      Itseasiassa tähän voisin kai kirjoittaa koko korkeaveisun. Ihmeellistä tekstiä = )

      • Piru

        Ei tulis mieleenkään siskon kanssa alkaa touhuamaan. Raamatun paras kohta on se "Aamen" siellä lopussa.


      • sister r'n'b
        Piru kirjoitti:

        Ei tulis mieleenkään siskon kanssa alkaa touhuamaan. Raamatun paras kohta on se "Aamen" siellä lopussa.

        ..."sä olet minun makuuni" jne.,lauloi muistaakseni Aki Sirkesalokin...=]


      • Anonyymi
        Piru kirjoitti:

        Ei tulis mieleenkään siskon kanssa alkaa touhuamaan. Raamatun paras kohta on se "Aamen" siellä lopussa.

        "Ei tulis mieleenkään siskon kanssa alkaa touhuamaan."

        Ei ole kyse sisaresta, vaan morsiamesta.


    • n81

      Tykkään Saarnaajasta, Laulujen laulusta ja joistain psalmeista ehkä eniten VT:ssa. Ut:ssa ehkä Johanneksen evankeliumi on kaunein, muut toki asiallisempia. Rakkaus-kohdat on muutenkin henk.koht. tärkeitä.

      • sister r'n'b

        kaikki on turhuutta!" - jeps,Saarnaaja on hieno:)

        Vanhan testamentin puolella on paljon mielenkiintoista ja kaunistakin,mutta valit.myös aika paljon vähemmän kaunista luettavaa...


      • Anonyymi
        sister r'n'b kirjoitti:

        kaikki on turhuutta!" - jeps,Saarnaaja on hieno:)

        Vanhan testamentin puolella on paljon mielenkiintoista ja kaunistakin,mutta valit.myös aika paljon vähemmän kaunista luettavaa...

        "Vanhan testamentin puolella on paljon mielenkiintoista ja kaunistakin,mutta valit.myös aika paljon vähemmän kaunista luettavaa..."

        Niin.
        Raamattu kertoo ihmisistä harvinaisen avoimesti ja suoraan.
        Kerronta olisi tavattoman yksipuolista ja vajaata, jos Raamatussa kerrottaisiin vain kauniit asiat.
        Raamatussa tuodaan esiin ihmisten hyvät puolet ja samoin huonot puolet kaikkine varsin ikävine synteineen.
        Juuri tämä rehellisyys lisää Raamatun luotettavuutta suuresti.

        Esim olen juuri hiljattain lukenut Jaakobin vaiheista. Patriarkka ja Jlan suurmies petti isäänsä, joutui lähtemään maanpakoon.
        Häntä petettiin. Sen kautta hän oppi mitä pettäminen tarkoittaa.
        Hän kuitenkin nöyrtyi ja tunnisti syntinsä ja armon tarpeensa. Hän anoi Jlalta armoa ja anteeksiantoa painien koko yön Jaakobin painia enkelin kanssa - ja voitti.
        Muuttuneena miehenä hän sai uuden nimen Israel.

        Sitten hän kohtasi veljensä Eesaun, jota oli pettänyt. Nöyrtyi ja pyysi anteeksi, sekä pyrki hyvittämään petollista käytöstään. Hän sai anteeksi veljeltään - Jlan armosta.

        Sitten paikallinen nuorimies kaappaa hänen tyttärensä ja raiskaa hänet ja haluaa hänet vaimokseen.
        Veljet suuttuvat kovin. Neuvottelevat petollisesti raiskaajan kanssa. Sitten surmaavat hänet ja koko paikallisen kaupungin miehet.
        Israelin perheessä tehdään uskonpuhdistus.
        Myöhemmin Israelin vanhin poika kuitenkin makaa isänsä sivuvaimon kanssa.
        jne

        Varsin avointa ja rehellistä kerrontaa ihmisten syntisyydestä.
        Ja Jlan armosta ja luotettavuudesta.
        Jla ei kuitenkaan hylännyt tätä sukua, koska oli luvannut antaa Aabrahamin perheelle luvan maan. Ja edelleen "vaimon siemenen, joka rikkoo käärmeen pään" eli Jeesuksen.


      • Anonyymi

        "Ut:ssa ehkä Johanneksen evankeliumi on kaunein, muut toki asiallisempia. "

        Minusta Johanneksen evankeliumikin on erittäin asiallinen.
        Mutta se on kirjoitettu eri tyylillä kuin muut evankeliumit.
        Jos sen alku on todella mahtava.

        Joh1:1. Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan luona.
        3. Kaikki on syntynyt hänen kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo.
        5. Valo loistaa pimeydessä, eikä pimeys ole saanut sitä valtaansa.


    • Pakana(M)

      1. Kor. 14:34-35 "Olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua,
      vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan
      omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa."

      2. Moos. 21:7 "Jos joku myy tyttärensä orjaksi, älköön tämä pääskö vapaaksi, niinkuin miesorjat pääsevät."

      Sananl. 31:6 "Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille."

      Jer. 25:27-28 "Sano heille: Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Juokaa ja juopukaa, oksentakaa ja kaatukaa, älkääkä enää nousko .. Mutta jos he eivät tahdo ottaa maljaa sinun kädestäsi ja juoda, niin sano heille: Näin sanoo Herra Sebaot: Teidän täytyy juoda."

      • sister r'n'b

        että Sinäkin olet löytänyt Raamatusta mieleisiäsi kohtia;)


    • örkki

      Perinteinen, mutta ihan huippu.

      • sister r'n'b

        .


      • ainakin tämä
        sister r'n'b kirjoitti:

        .

        On monen monta hyvää raamatunkohtaa. Tässä niistä eräs:'Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan', Luukas 11:10.
        (Ps. Tässä tuli mieleeni, että voisko joku muistaa erään raamatunkohdan. Kysyn sitä kotisivuillani: www.angelfire.com/rpg/uskotoivorakkaus. Neuvosta kiitollinen)


      • sister r'n'b
        ainakin tämä kirjoitti:

        On monen monta hyvää raamatunkohtaa. Tässä niistä eräs:'Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan', Luukas 11:10.
        (Ps. Tässä tuli mieleeni, että voisko joku muistaa erään raamatunkohdan. Kysyn sitä kotisivuillani: www.angelfire.com/rpg/uskotoivorakkaus. Neuvosta kiitollinen)

        Kävin katsomassa kotisivuillasi,ehkä joku kerta kirjoitan vielä vieraskirjaasikin..:)

        En tiedä vastausta kysymykseesi,mutta pienen veikkauksen uskaltaisin heittää,että voisi löytyä Sananlaskuista.(Täytyy ilmeisesti tässä lähiaikoina tutkia asiaa..)


    • Nitro

      Kirkosta eronneena, raamattukriikkona ja uskonpuhdistajana myönnän kyllä että raamatussa on paljon kaunista ja viisasta.

      "Jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran voisitte siirtää vuoria"
      on ehkä paras kohta. Jokainen sielu on mestari, näin jeesus opetti.

      • sivusta seuraaja.

        Myös "suuret valtameret eivät voi rakkautta......
        sekä"Täällä me näemme kuin kuvastimesta mutta......
        Jokainen noista kohdista on omakohtaisesti koettu.


      • Takakansi on paras paikka selkeästi, kaikki törkyvalheet on luettu ja satukirjan voi sulkea.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Takakansi on paras paikka selkeästi, kaikki törkyvalheet on luettu ja satukirjan voi sulkea.

        "Takakansi on paras paikka selkeästi, "

        Joo Raamatun lopussa sanotaan näin:
        " Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa."

        Ilm22:18. Minä todistan jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan profetian sanat: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen päälleen ne vitsaukset, jotka on kirjoitettu tähän kirjaan.
        19. Jos joku ottaa jotakin pois tämän profetian kirjan sanoista, ottaa Jumala häneltä pois sen osan, joka hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
        20. Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Aamen, tule, Herra Jeesus!
        21. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.


    • kuunvalo

      Pane minut sinetiksi sydämeesi.

    • Maaria

      "Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään - -

      ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?" Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.

      Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle, sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

      Ilm. 7:9-

      • Anonyymi

        Aamen kiitos Jeesus!


    • Jacob

      "Kaikki Herran työt ovat ylen ihanat ja kaikki mitä Hän on säätänyt tapahtuu aikanansa !"

      Siirak 39:16

      PS. Katso ympärillesi ja katso peiliin ja kiitä ADONAI'ta Jeshua Messiaan nimessä !

      • Ihastunut

        tuohon siirakin kirjaan. Oliko täällä netissä joku paikka mistä näitä kirjoja voisi selata?
        Kiitos Jacob monista kauniista teksteistäsi. Pidän kirjoituksistasi. Go on.


      • Jacob
        Ihastunut kirjoitti:

        tuohon siirakin kirjaan. Oliko täällä netissä joku paikka mistä näitä kirjoja voisi selata?
        Kiitos Jacob monista kauniista teksteistäsi. Pidän kirjoituksistasi. Go on.

        ...ko. kirjan saa edullisesti Kristillisistä kirjakaupoista kovakantisena teoksena, johon on kerätty KAIKKI vanhassa kirkkoraamatussa olevat apogryfikirjat. Kirjan teksti on sujuvaa lukea ja se kannattaa hommata luettavaksi ja muutoinkin kirja hyllyyn kaunistukseksi. Kirja on nimittäin kaunis ulkoasultaan: Siniset kannet ja kullankeltainen kansiteksti.

        Kirjan nimi on "Vanhan testamentin apogryfikirjat" ja se on v.1938 XII kirkolliskokouksen käyttöön ottama käännös, jonka on painanut Kirjaneliö, Helsinki. Hinta n.20 euroa.

        Kiitos kannustuksesta ja runsasta siunausta Jeshuassa :)

        Herra auttakoon Sinua hädän päivänä ja lähettäköön Sinulle avun Temppelistään...


      • noora
        Jacob kirjoitti:

        ...ko. kirjan saa edullisesti Kristillisistä kirjakaupoista kovakantisena teoksena, johon on kerätty KAIKKI vanhassa kirkkoraamatussa olevat apogryfikirjat. Kirjan teksti on sujuvaa lukea ja se kannattaa hommata luettavaksi ja muutoinkin kirja hyllyyn kaunistukseksi. Kirja on nimittäin kaunis ulkoasultaan: Siniset kannet ja kullankeltainen kansiteksti.

        Kirjan nimi on "Vanhan testamentin apogryfikirjat" ja se on v.1938 XII kirkolliskokouksen käyttöön ottama käännös, jonka on painanut Kirjaneliö, Helsinki. Hinta n.20 euroa.

        Kiitos kannustuksesta ja runsasta siunausta Jeshuassa :)

        Herra auttakoon Sinua hädän päivänä ja lähettäköön Sinulle avun Temppelistään...

        Kiitos tiedoista. Eräs ystäväni antoi tällaisen osoitteen, josta voisi löytää myös nettiversioita: www.james.pp.fi/index1.htm1
        En ole vielä itse testannut.

        Olen todellakin vienyt vanhan temppelin muuriin rukouskääröni vedoten VT:n rukoukseen...kuka ikinä tähän temppeliin päin kumartuneena anoo...
        Purskahdin itkuun, kun muistin sen kohdan ja rukoukseni Länsimuurilla. Kiitos.


      • Jacob
        noora kirjoitti:

        Kiitos tiedoista. Eräs ystäväni antoi tällaisen osoitteen, josta voisi löytää myös nettiversioita: www.james.pp.fi/index1.htm1
        En ole vielä itse testannut.

        Olen todellakin vienyt vanhan temppelin muuriin rukouskääröni vedoten VT:n rukoukseen...kuka ikinä tähän temppeliin päin kumartuneena anoo...
        Purskahdin itkuun, kun muistin sen kohdan ja rukoukseni Länsimuurilla. Kiitos.

        ...edelleen myös KAIKKI ne rukoukset, jotka rukoillaan Hänen Siionin vuorella olevaa temppeliänsä päin kääntyneinä ja myös vastaa kaikkiin rukouksiin, jotka tuodaan Hänen kasvojensa eteen MISSÄ IKINÄ SITTEN OLEMMEKIN, vilpittömästi rukoillen. Hän on niin uskollinen ja hyvä...

        Kokeilin mainitsemaasi netti osoitetta, muttei se toimi. Olisikohan siinä jokin kirjoitusvirhe vai onko osoite vanhentunut (?)

        Mitä tulee rukousten kuulemiseen, niin kerronpa erään merkillisen rukousvastauksen keskustelufoorumilla nimeltä "Yliluonnolliset ilmiöt", että myös uskosta osattomat voisivat saada uskon kipinän Jeshuaan. Voit lukea sen seuraavan nimisen otsikon alta:
        Tapahtui Lohjan järvellä...


    • noora

      Psalmi 72 kertoo hyvästä hallitsijasta, vanhurskaasta kuninkaasta, Salomon virsi.

      "...Sillä hän pelastaa köyhän, joka apua huutaa, kurjan ja sen, jolla ei auttajaa ole. Hän armahtaa vaivaista ja köyhää ja pelstaa köyhäin sielun. Hän lunastaa heidän sielunsa sorrosta ja väkivallasta, ja heidän verensä on hänen silmissään kallis..." Varsinkin tämä pätkä sopii minusta tähän aikaan, jolloin uusliberalistiset aatteet suosivat kovaa markkinavoimien sanelemaa politiikkaa, joka unohtaa kansamme pienet, kurjat ja heikot. On vielä joku, joka ei hylkää heikointakaan. On vanhurskas kuningas, Israelin jumala, ainoa joka ihmeitä tekee. Kiitetty olkoon hänen kunniansa nimi iankaikkisesti, ja kaikki maa olkoon täynä hänen kunniaansa. Amen, amen.

    • Rafael

      Psalmi 23 - yksi tunnetuimmista, yksi vaikuttavimmista.

      • Ketä.kiinnostaa

        Kuoleva palsta, kun pitää yrittää herätellä henkiin 16 vuoden takaisilla loruilla.


      • Anonyymi
        Ketä.kiinnostaa kirjoitti:

        Kuoleva palsta, kun pitää yrittää herätellä henkiin 16 vuoden takaisilla loruilla.

        Miksi yrität siis?


    • AamenkiitosJeesus

      "Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä";
      Heb 13:5

    • Raamattu on täynnä kauniita jakeita, mutta tällä kertaa olen lumoutunut Ilmestyskirjan luvun 22 jakesita 3-5, joissa kerrotaan Jeshua Messiaasta, kun Hän tulee Herrain Herrana ja Kuningasten Kuninkaana.

      Ilm 22:3-5
      Kaupungissa on Jumalan ja Karitsan valtaistuin, ja kaikki palvelevat Jumalaa. 4 He saavat nähdä hänen kasvonsa, ja heidän otsassaan on hänen nimensä. 5 Yötä ei enää ole, eivätkä he tarvitse lampun tai auringon valoa, sillä Herra Jumala on heidän valonsa. He hallitsevat kuninkaina aina ja ikuisesti.

      Huomaatko, että on vain YKSI valtaistuin, jolla istuu Jumala ja Karitsa. Siis YKSI Jumala!!!!!! On siis vain YHDET kasvot! Ei kaksia kasvoja. Vain Messias Jeshuan kasvot. Vain Messias Jeshuan valtaistuin. On vain YKSI Jumala!!! Ei ole mitään kilpailevaa Poika-Jumalaa.

      • mekkala

        Jumala on yksi, mutta kolmiyhteinen. Ei kyse ole kilpailuasenteesta, vaan täydellisestä yhtenäisyydestä. Jeesus sanoi, että hän on Isän kanssa yhtä ja että Poikaa tulee kunniottaa aivan samalla tavalla kuin Isääkin. Joka ei kunnioita Poikaa, ei kunniota Isääkään ( Joh. 5:23). Jeesus istuu kirkkaudessa Isän oikealla puolella.


      • mekkala kirjoitti:

        Jumala on yksi, mutta kolmiyhteinen. Ei kyse ole kilpailuasenteesta, vaan täydellisestä yhtenäisyydestä. Jeesus sanoi, että hän on Isän kanssa yhtä ja että Poikaa tulee kunniottaa aivan samalla tavalla kuin Isääkin. Joka ei kunnioita Poikaa, ei kunniota Isääkään ( Joh. 5:23). Jeesus istuu kirkkaudessa Isän oikealla puolella.

        Kuitenkin opetuslapset kyselivät, että kuka saa istua Jeesuksen oikealla ja kuka vasemmalla puolella. Ilmestyskirjassa näytetään Uusi Jerusalem, jossa on yksi valtaisuin (Jumalan ja Karitsan=Jeesuksen). Jeesuksesta käytetään nimeä: Iankaikkinen Isä jne..

        Jumala on yksi, monitahoinen Jumala. Me emme ymmärrä Jumalaa emmekä voi laittaa Jumalaa oman ymmärryksemme raameihin.

        Mark. 10:35-40
        35 Jaakob ja Johannes, Sebedeuksen pojat, tulivat Jeesuksen luo ja sanoivat: "Opettaja, meillä olisi sinulle pyyntö. Suostuthan siihen." 36 "Mitä te haluatte minun tekevän?" kysyi Jeesus. 37 He vastasivat: "Kun kirkkautesi tulee, anna meidän istua vierelläsi, toisen oikealla ja toisen vasemmalla puolella." 38 Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä mitä pyydätte. Onko teistä juomaan sitä maljaa, jonka minä juon? Voitteko te ottaa sen kasteen, jolla minut kastetaan?" 39 "Voimme", he vastasivat. Silloin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te vielä juottekin, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan myös teidät. 40 Mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille ne on tarkoitettu."

        Kenellehän ne paikat Jeesuksen oikealla ja vasemmalla puolella on tarkoitettu?

        Mark. 16:19
        19 Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle.

        Luuk. 22:69
        69 Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Kaikkivaltiaan oikealla puolella

        Room. 8:34
        34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme!

        Kol. 3:1
        1 Jos siis teidät on yhdessä Kristuksen kanssa herätetty kuolleista, niin tavoitelkaa sitä mikä on ylhäällä, missä Kristus istuu Jumalan oikealla puolella.

        Hebr. 1:3, (joka Pojasta Shekina-kirkkautena)
        3 Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle.

        Michael Brown kirjoittaa shekina-käsitteestä näin:
        "On olemassa myös käsite shekina, taivaallinen läsnäolo maan päällä. Se vastaa Jumalan feminiiniä, äidillistä puolta. Rabbit opettivat, että shekina meni pakkosiirtolaisuuteen juutalaisen kansan kanssa ja kärsi lastensa kanssa vieraissa maissa. Tämän ajatuksen mukaan Jumala ei voi olla kokonainen ennen kuin Hänen kansansa palaa fyysisiltä ja hengellisiltä harhailuilta ja temppeli on rakennettu uudelleen.
        Ei ole olemassa yksinkertaista vastausta kysymykseen, oliko shekina Jumala. Benjamin Sommer, juutalaisen teologisen seminaarin professori, mainitsee, että Jumala on sama kuin shekina, mutta shekina ei ole Jumala kokonaisuudessaan, joten voidaan viitata pelkästään JUMALAAN JA MYÖS Jumalaan ja shekinaan…" (lainaus Michael Brownin kirjasta Aito kosher-Jeesus).

        Hebr. 10:11, jossa puhutaan myös Jeesuksen ainutkertaisesta uhrista
        8 Hän sanoo siis ensin: "Uhreja ja lahjoja, polttouhreja ja syntiuhreja sinä et halunnut, ne eivät sinua miellyttäneet", vaikka näistä uhreista on laissa määräykset. 9 Mutta sitten hän sanoo: "Tässä olen. Olen tullut täyttämään sinun tahtosi." Hän siis kumoaa nuo määräykset asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon. 10 Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa.
        11 Jokainen pappi seisoo joka päivä toimittamassa jumalanpalvelusta ja uhraa kerran toisensa jälkeen samat uhrit, jotka eivät milloinkaan voi poistaa syntejä. 12 Kristus sitä vastoin on uhrannut yhden ainoan syntiuhrin ja asettunut pysyvästi istuimelleen Jumalan oikealle puolelle.

        1. Piet. 3:22
        koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, 22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat.

        Joku viisas on sanonut, että tuo Isän oikealla puolella istuminen tarkoittaisi kumppanuutta. Kuka jaksaa koko aikaa istua Isän oikealla puolella?


    • TämäOnHyvä

      Malakia sai tehtäväksi viimeisen kerran varottaa jumalattomia Vanhan liiton pappeja:
      "Te papit, teitä koskee tämä sana: ellette kuuntele minua ettekä vilpittömin sydämin kunnioita minun nimeäni, minä annan kirouksen kohdata teitä, minä muutan saamanne siunauksen kiroukseksi", sanoo Herra Sebaot. "Minä lähetän siunauksen tilalle kirouksen, koska ette vilpittömin sydämin kunnioita minua."
      -- Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään. Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heitetään tuohon samaan tunkioon."

    • Anonyymi

      Jes 54:10
      Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat huojuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhaliittoni horju.

      Tämän Rippikoulun lopuksi isoseni kirjoitti raamattuuni :)

      • Anonyymi

        Tekikö jotain muutakin 🙄


      • Anonyymi

        on muuten upea raamatunpaikka :)


    • Anonyymi

      Mooseksen laulu, 5 moos 32

      32 1– Kuuntele, taivas, mitä minä puhun,
      kuulkoon maa minun sanani.
      2 Sateena virratkoon minun opetukseni,
      kastepisaroina vierikööt sanani,
      niin kuin vihma nuorelle nurmelle,
      niin kuin kuurosade ruohikolle.
      3 Minä julistan Herran nimeä.
      Ylistäkää Jumalamme kunniaa!
      4 Hän on turvamme, kalliomme, teoissaan täydellinen.
      Kaikki hänen tiensä ovat oikeat.
      Hän on uskollinen Jumala, ei hän vääryyttä tee.
      Hän on vanhurskas, tuomioissaan oikea.
      5 Kelvottomasti rikkoi häntä vastaan
      tämä kiero ja katala sukupolvi,
      ne, jotka eivät enää ole hänen lapsiaan
      vaan kansansa häpeätahra.
      6 Näinkö sinä palkitset Herran,
      sinä tyhmä ja ymmärtämätön kansa?
      Eikö hän ole sinun isäsi ja luojasi?
      Hän sinut teki ja rakensi.
      7 Muistelkaa muinaisia aikoja,
      ajatelkaa menneiden sukupolvien päiviä.
      Kysykää isiltänne, niin he kertovat teille,
      kysykää vanhuksiltanne, niin saatte kuulla.
      8 Kun Korkein jakoi kansoille maat,
      kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
      hän määräsi kansojen asuinsijat
      ja kullekin oman jumalan.
      9 Herran osuus on hänen kansansa Israel,
      ja Jaakob hänen perintömaansa.
      10 Hän löysi sen autiosta maasta,
      karulta seudulta, joka huusi tyhjyyttään.
      Hän otti sen hoiviinsa ja huolehti siitä,
      hän varjeli sitä kuin silmäteräänsä.
      11 Niin kuin kotka suojelee pesäänsä
      ja liitelee poikastensa yllä,
      niin kuin se kantaa niitä siivillään,
      niin Herrakin kuljetti kansaansa.
      12 Herra yksin johdatti omiaan,
      ei hänellä ollut muuta jumalaa rinnallaan.
      13 Hän nosti heidät vuorten valtiaiksi,
      ja he saivat syödä pellon antimia,
      kerätä hunajaa kallionkoloista
      ja oliivisatoa kivikkoisilta mailta.
      14 He saivat maitoa ja voita karjastaan,
      söivät pukkien rasvaa, oinaita, Basanin pässejä
      ja puhdasta ydinvehnää,
      he joivat rypälemehua, kuohuvaa viiniä.

    • Anonyymi

      Joosuan kirjassa oleva auringon ja kuun seisauttaminen päiväksi on Herra Sebaotin voimallisin ja kaunein teko.

    • Anonyymi

      Raamattua on käännetty kuulemma yli sadalle kielelle. Niin kertovat uskovat.
      Mutta vessapaperia työntävät pehmopaerikoneet ja sille on takuulla suurempi tarve, kun jollekin raamatun sutkautukselle.
      Eiköhän äänestetä wc paperi jatkoon, raamatun lehdillä peräpeili ei kirkastu.

      • Anonyymi

        Ei vessapaperin avulla kyllä pelastuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vessapaperin avulla kyllä pelastuta

        Kyllä se se siinä tilanteessa on pelastus, jos ei muuta paperia ole.


      • Anonyymi

        "Eiköhän äänestetä wc paperi jatkoon,"

        Ilman vessapaperia on pärjätty vuosituhansia.

        PuuCeessäkin käytettiin sanomalehtiä. Sitä ennen sammalia jne.
        Vessapaperi tuli käyttöön vasta vesiklosettiin siirtymisen myötä.
        Maailmassa on tänäänkin paljon ihmisiä, jotka pärjäävät ilman vessapaperia.


    • Anonyymi

      Tämä on kauneimpia tähän mennessä Raamatussa vastaan tulleita, tätä pyrinkin vähintään kerran viikossa noudattamaan: "Sano heille: Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Juokaa ja juopukaa, oksentakaa ja kaatukaa, älkääkä enää nousko, — miekan edessä, jonka minä lähetän teidän keskellenne. Mutta jos he eivät tahdo ottaa maljaa sinun kädestäsi ja juoda, niin sano heille: Näin sanoo Herra Sebaot: Teidän täytyy juoda”

    • Tipale

      "Toinen ristillä riippuvista pahantekijöistä herjasi hänkin Jeesusta. Hän sanoi: »Etkö sinä ole Messias? Pelasta nyt itsesi ja meidät!» Mutta toinen moitti häntä: »Etkö edes sinä pelkää Jumalaa, vaikka kärsit samaa rangaistusta? Mehän olemme ansainneet tuomiomme, meitä rangaistaan tekojemme mukaan, mutta tämä mies ei ole tehnyt mitään pahaa.» Ja hän sanoi: »Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi.» Jeesus vastasi: »Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa.»"

      (Luukas 23:39-43)

    • Anonyymi

      Kaunein ja merkityksellisin on Joh 3:16.

    • Anonyymi

      Viisauden kirja: Hän opetti tähtien asennot...
      Ja toinen:
      Jer. 6:16 Näin on Herra sanonut: Astukaa teille ja katsokaa, ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sieluillenne.

    • Anonyymi

      "omani" kaunein:

      "Sillä NIIN on Jumala maailmaa rakastanut, että HÄN antoi Ainokaisen Poikansa, ettei
      yksikään, joka HÄNEEN uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"
      Joh: 3: 16

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      197
      3134
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      92
      1665
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      90
      1373
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      193
      1246
    5. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      993
    6. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      91
      958
    7. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      940
    8. Okei, mä ymmärrän...

      Et halua mitään. Mutta mikä juttu tää oli? Sun taholta? 49 vuotiaalle.
      Ikävä
      11
      932
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      44
      928
    10. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      19
      926
    Aihe