http://www.iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet.asp?id=1124697
kannattaako dalin takia kuolla?
dalia
23
837
Vastaukset
- luotsi
tämä ei liity oikeastaan mihinkään mitenkään niin mitä ilmeisemmin kannattaa?
- aatos
siis.
- luotsi
aatos kirjoitti:
siis.
minä sitä tiedän.
- aatos
luotsi kirjoitti:
minä sitä tiedän.
raha ratkasee.
- Kurre_Orava
aatos kirjoitti:
raha ratkasee.
Monasti liikemaailmassa asia on niin, että raha ratkaisee.
Kannattaako rahan takia kuolla on taas ihan eri asia. Jotkut ottavat rahan eteen koviakin riskejä. - aatos
Kurre_Orava kirjoitti:
Monasti liikemaailmassa asia on niin, että raha ratkaisee.
Kannattaako rahan takia kuolla on taas ihan eri asia. Jotkut ottavat rahan eteen koviakin riskejä.juoksehan sen perässä sitten.
- luotsi
aatos kirjoitti:
juoksehan sen perässä sitten.
Käsittääkseni näissä väärentäjä piireissä saattaa motivaatiota antaa myös maine. Tavallisen tossavaisen mielessä tuo maine on varsin kyseenalaista - väärentä eli rikollinen. Ilmeisesti tietyissä maalaripiireissä tarkkoja kopioita / väärennöksiä osataan arvostaa peräti kovasti.
Maineenkin tavoittelu on monet saattanut mullan alle. - aatos
luotsi kirjoitti:
Käsittääkseni näissä väärentäjä piireissä saattaa motivaatiota antaa myös maine. Tavallisen tossavaisen mielessä tuo maine on varsin kyseenalaista - väärentä eli rikollinen. Ilmeisesti tietyissä maalaripiireissä tarkkoja kopioita / väärennöksiä osataan arvostaa peräti kovasti.
Maineenkin tavoittelu on monet saattanut mullan alle.että mitäpä sinä väärentäjistä tiedät.
- Kurre_Orava
aatos kirjoitti:
juoksehan sen perässä sitten.
Suattoopi Uatokselle olla yllätys mutta jotkut meistä ovat niin kieroutuneita, että kokevat työnteon ja yrittämisen peräti palkitsevaksi, ellei peräti miellyttäväksi toiminnaksi.
Ja mukavahan se on omien operaatioidensa tuloksian kattella silloin kun jokin homma onnistuu. Ei tää niin mörköö hommaa ole.
Ainaskin mukavampaa kuin omassa surkeudessaan ja itsesäälissä rypeminen. - aatos
Kurre_Orava kirjoitti:
Suattoopi Uatokselle olla yllätys mutta jotkut meistä ovat niin kieroutuneita, että kokevat työnteon ja yrittämisen peräti palkitsevaksi, ellei peräti miellyttäväksi toiminnaksi.
Ja mukavahan se on omien operaatioidensa tuloksian kattella silloin kun jokin homma onnistuu. Ei tää niin mörköö hommaa ole.
Ainaskin mukavampaa kuin omassa surkeudessaan ja itsesäälissä rypeminen.on kuin koneen osana olemista.
- luotsi
aatos kirjoitti:
että mitäpä sinä väärentäjistä tiedät.
jotakin... Mutta perustele sinä välillä jotain omia kirjoituksia. Olet kuin jöriksen kaksoisveli. Heittelet aatoksia ilmaan niitä sen kummemmin perustelematta.
- luotsi
aatos kirjoitti:
on kuin koneen osana olemista.
että mitä sinä työn tekemisestä tiedät...
- Kurre_Orava
aatos kirjoitti:
on kuin koneen osana olemista.
Ettet vain olisi kommaripalstan ex-sefu, legendaarinen ajattelija T.I. Ruskeepää.
Vai että koneen osana....
Ei tässä ihan liukuhihnalla kuitenkaan olla. Töitäkin katsos kun on erilaisia. Kaikille löytyy kykyjensä mukaan, assanvessankassasta toimitusjohtajiin. - aatos
Kurre_Orava kirjoitti:
Ettet vain olisi kommaripalstan ex-sefu, legendaarinen ajattelija T.I. Ruskeepää.
Vai että koneen osana....
Ei tässä ihan liukuhihnalla kuitenkaan olla. Töitäkin katsos kun on erilaisia. Kaikille löytyy kykyjensä mukaan, assanvessankassasta toimitusjohtajiin.mut siis ne toimitusjohtajatkin on vaan osia koneessa.
- K. Orava
aatos kirjoitti:
mut siis ne toimitusjohtajatkin on vaan osia koneessa.
Oletkos tietoinen siitä, että se joka ei työtä tee, ei syömänkään pidä.
Mikäli vieroksut työtä ja elät vieläpä yhteiskunnan tuilla, niin olet yhtä arvokas olento lapamato, tai vastaava parasiitti. - aatos
K. Orava kirjoitti:
Mikäli vieroksut työtä ja elät vieläpä yhteiskunnan tuilla, niin olet yhtä arvokas olento lapamato, tai vastaava parasiitti.oravan arvot löytyivät. mitataan ihmisen sielu rahalla, jonka hän pystyy tuottamaan. öljyä koneiston rattaisiin.
ovatko vaikkapa kehitysvammaiset tai muutoin estyneet mielestäsi parasiittejä?
en elä yhteiskunnan tuilla. elän isäni pääoman tuotoilla. money for ~nothing, kapitalismi toimii. rikkaat rikastuvat, köyhät köyhtyvät. ero on siinä, että köyhät joutuvat rimpuilemaan. me rikkaat emme. - aatos
K. Orava kirjoitti:
Mikäli vieroksut työtä ja elät vieläpä yhteiskunnan tuilla, niin olet yhtä arvokas olento lapamato, tai vastaava parasiitti.500 000 * 1.20 = 600 000, siis 100 000e / vuosi taskurahaa.
10 000 * 1.20 = 12 000, eli 2000€, siis uusi ilme olohuoneeseen.
tajuatko? - Kurre_Orava
aatos kirjoitti:
500 000 * 1.20 = 600 000, siis 100 000e / vuosi taskurahaa.
10 000 * 1.20 = 12 000, eli 2000€, siis uusi ilme olohuoneeseen.
tajuatko?Totta kai mitä enemmän on pääomaa sitä enemmän se tuottaa tietyllä korolla. Olikos tuo olevinaan uutinen.
Ja asia kunnossa. Onnittelen mukavan asemasi johdosta. Mutta tuskinpa se isäsi niitä pääomia on lahjaksi saanut. Ja taitaapa niistä tuloista hiukan veroakin mennä.
Jokaisella tulee olle oikeus tavoitella rikkautta. - Kurre_Orava
aatos kirjoitti:
oravan arvot löytyivät. mitataan ihmisen sielu rahalla, jonka hän pystyy tuottamaan. öljyä koneiston rattaisiin.
ovatko vaikkapa kehitysvammaiset tai muutoin estyneet mielestäsi parasiittejä?
en elä yhteiskunnan tuilla. elän isäni pääoman tuotoilla. money for ~nothing, kapitalismi toimii. rikkaat rikastuvat, köyhät köyhtyvät. ero on siinä, että köyhät joutuvat rimpuilemaan. me rikkaat emme.Käsittääkseni tässä ei puhuttu vammaisista?
Ja mitä ovat muuten estyneet? Sosiaalisesti työrajoitteisia? - aatos
Kurre_Orava kirjoitti:
Totta kai mitä enemmän on pääomaa sitä enemmän se tuottaa tietyllä korolla. Olikos tuo olevinaan uutinen.
Ja asia kunnossa. Onnittelen mukavan asemasi johdosta. Mutta tuskinpa se isäsi niitä pääomia on lahjaksi saanut. Ja taitaapa niistä tuloista hiukan veroakin mennä.
Jokaisella tulee olle oikeus tavoitella rikkautta.pelasi pörssissä isänsä rahoilla. ei se mitenkään otsa hiessä erityisesti painanut. jatkan samaa hyväksi koettua linjaa. pienemmällä riskillä, tosin. tienatkoot toimitusjohtajat ja duunarit tasa-arvoisesti minulle elantoni. ja töitähän ne myyrät jaksavat painaa ;)
tavoitella, juu. kaikilla vain siihen varsinaiseen rikkauteen ei ole ikinä mahdollisuutta, vaikka he eivät sitä itse tajuaisikaan. kapitalisti rohmuaa aina vain lisää ja lisää. työntekijöiden palkitsemisesta ollaan siirrytty nimettömien sijoittajien palkitsemiseen. kuinkahan paljon minäkin tein viimevuonna töitä esimerkiksi Koneen, Koneen johdon tai työntekijöiden eteen? enpä tainnut tehdä yhtään mitään. minulle on ihan sama, tehdäänkö niitä roippeita (mitä ne nyt sitten tekevätkin) kalliilla suomessa vai halvalla brasiliassa. kunhan niitä tehdään suuremmalla voitolla kuin edellisvuonna, ja minä saan siis lisää rahaa. - Kurre_Orava
aatos kirjoitti:
pelasi pörssissä isänsä rahoilla. ei se mitenkään otsa hiessä erityisesti painanut. jatkan samaa hyväksi koettua linjaa. pienemmällä riskillä, tosin. tienatkoot toimitusjohtajat ja duunarit tasa-arvoisesti minulle elantoni. ja töitähän ne myyrät jaksavat painaa ;)
tavoitella, juu. kaikilla vain siihen varsinaiseen rikkauteen ei ole ikinä mahdollisuutta, vaikka he eivät sitä itse tajuaisikaan. kapitalisti rohmuaa aina vain lisää ja lisää. työntekijöiden palkitsemisesta ollaan siirrytty nimettömien sijoittajien palkitsemiseen. kuinkahan paljon minäkin tein viimevuonna töitä esimerkiksi Koneen, Koneen johdon tai työntekijöiden eteen? enpä tainnut tehdä yhtään mitään. minulle on ihan sama, tehdäänkö niitä roippeita (mitä ne nyt sitten tekevätkin) kalliilla suomessa vai halvalla brasiliassa. kunhan niitä tehdään suuremmalla voitolla kuin edellisvuonna, ja minä saan siis lisää rahaa.Elikkkäs, olet juurikin tyypillinen pääomasijoittaja. Ei siinä sinänsä mitään. Onhan sinulla täysi oikeus nauttia rahoistasi ja halujesi mukaan sijoitella niitä ihan mihin tykkäät.
Näinhän kapitalismi pelaa. Sijoittajat saavat touhuta rahojensa kanssa ihan omien ideaaliensa mukaan. Ja pörssipelureillahan se ainoa ideaali on saada mahdollisimman paljon voittoa mahdollisimman lyhyessä ajassa. Oma liiketoimintamallini on hiukan erilainen mutta en minä silti sinunkaan toimintaa alkaisi arvostelemaan.
Semminkin kun itselläkin on osakkeissa jonniin verran rahaa... :) - aatos
Kurre_Orava kirjoitti:
Elikkkäs, olet juurikin tyypillinen pääomasijoittaja. Ei siinä sinänsä mitään. Onhan sinulla täysi oikeus nauttia rahoistasi ja halujesi mukaan sijoitella niitä ihan mihin tykkäät.
Näinhän kapitalismi pelaa. Sijoittajat saavat touhuta rahojensa kanssa ihan omien ideaaliensa mukaan. Ja pörssipelureillahan se ainoa ideaali on saada mahdollisimman paljon voittoa mahdollisimman lyhyessä ajassa. Oma liiketoimintamallini on hiukan erilainen mutta en minä silti sinunkaan toimintaa alkaisi arvostelemaan.
Semminkin kun itselläkin on osakkeissa jonniin verran rahaa... :)meidän eromme tosiaankin on se, että minä arvostelen tekemisiäni. mutta en voi elämänkatsomuksellisista syistä tehdä töitä, joten tässäpähän nyt olen. toistaiseksi.
- Kurre_Orava
aatos kirjoitti:
meidän eromme tosiaankin on se, että minä arvostelen tekemisiäni. mutta en voi elämänkatsomuksellisista syistä tehdä töitä, joten tässäpähän nyt olen. toistaiseksi.
*heh* Vai että elämänkatsomuksellisista... :)
Ettei kuiten olisi niin, että olet yksinkertaisesti laiska, ekkä viitti tehä mittään kun e kerta ole pakko. :)
Minäpä taas tykkään hommistani. En kai muuten olisi vastoin kaikkea järkeä yritystä perustanut. Omassa firmassa tärkeintä on vapaus, ainakin minusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593