Koiruoho

Exmoro

Tuossa viimeksi absinttia juodessa aloin miettiä, että on kyseessä sattuma, kun Johanneksen ilmstyksessä puhutaan "Koiruoho"-nimisen tähden putoamisesta maahan. Tarinan mukaan tuo koiruoho myrkytti pohjavedet ja valtavasti ihmisiä kuoli. Tietänette, että koiruoho on venäjän kielellä tsernobil.

Onko kyseessä sattuma vai todiste siitä, että noissa kummallisissa kirjoituksissa sittenkin olisi jotain totuuden perää....?

33

18629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Xilomeida*

Eiköhän tuo ole tuttu juttu aika monelle?

Sitä on ihmetelty ja tirskuttukin.

• Exmoro

Mutta miten kommentoisit onko se sattumaa että Koiruoho ja Tsernobyl tarkoittavat samaa ja ilmestyskirjan pohjaveden myrkyttyminen palava tähti Tsernobylin ydinvoimalaonnettomuus muistuttavat toisiaan?

• *Xilomeida*
        Exmoro kirjoitti:

Mutta miten kommentoisit onko se sattumaa että Koiruoho ja Tsernobyl tarkoittavat samaa ja ilmestyskirjan pohjaveden myrkyttyminen palava tähti Tsernobylin ydinvoimalaonnettomuus muistuttavat toisiaan?

Onhan se merkittävä asia, kieltämättä.

Olisiko raamatun asiat menneet niin ettei niitä tarvitse "tulkita" vaan se tapahtuu juuri niinkuin siellä sanotaan?

Mutta ateistit vain hymähtävät ja tokaisevat että hassu yhteensattuma. Itse olen oikeasti sitä mieltä että tässä eletään lopun aikoja, emmekä saisi "nukkua" ja lampussa pitää olla öljyä. -Ihan oikeesti!

• Turust

lääkityn koiruohosta valmistetulla teellä, joka ilmeisesti oli tehokas lääke, koska jäin henkiin.

Millään en pysty muistamaan mikä tauti oli kysymyksessä, vakava se kylläkin oli, eikä tuohon aikaan ollut tavallista, että lapsia olisi, ainakaan köyhemmistä perheistä viety lääkärille. Hautausmaalle kyllä vietiin.

Maku on kammottvana jäänyt mieleeni, minulla tekee pahaa kun mainitset tuon juoman nimenkin.

Mielluimmin minä ottaisin vaikka sinistä tenua.

Turust

• Lääke

Ehkä jäit henkiin koiruoholääkkeestä huolimatta! Olet tavallista vakaampaa tekoa.

• Exmoro

Ei se absintti muuten mitään pahaa ole. Sen uskon, että sinulle juotettu tee on ollut karmeaa, mutta absintissa on muitakin mausteita, kuten anista. Kun lorauttaa vettä joukkoon, niin sitä voi juoda sellaisenaan.

...miuluummin maistaisin silti sitä oikeaa ja alkuperäistä amerikkalaista Coca Colaa...

• hermomyrkky*

Absintin mausteena käytetty koiruoho (mali) aiheutti aikoinaan hermostollisia häiriöitä, väitetään että taidemaalari Vincent van Goghin sairaus olisi osaksi johtunut juuri absintin käytöstä. Koiruoho sisältää tujonia, joka on hermomyrkky. Tietääkseni nykyisin absintti maustetaan sellaisella koiruoholla, joka ei sisällä tujonia.

Tujonia sisältää myös maustekasvi salvia, kiusallinen allergiakasvi pujo (maruna) ja pietaryrtti. Itse olen kasvattanut koiruohoa ja se onkin hyvin kaunis puutarhakasvi, mutta kelvoton maustekäyttöön. Olen kokeillut sitä ohjeen mukaan pannukakkutaikinaan, liharuokiin jne. mutta kaiken se pilaa... Silmäniloksi siis vain.

Tuholaismyrkyksi koiruoho on hyvä, se karkottaa koita, kuten nimikin kertoo. Lisäksi koiruohokeitettä voi jäähdytettynä suihkuttaa tuholaisten vaivaamiin kasveihin. Saman asian ajaa myös pietaryrtti, jos ei omassa puutarhassa ole koiruohoa. Pujo taas on erinomainen kasvi käytettäväksi jalkakylvyissä, se pehmittää kovettumia ja tuoksuu miellyttävän raikkaalta.

Absinttiä en ole koskaan maistanut enkä taida maistaakaan ainakaan tänään.

• Exmoro

kyllä siinä juomassa sitä myrkkyä on edelleenkin, mutta kaikki muut epäpuhtaudet on poistettu. On arveltu, että entisaikojen sekoilut ja hallusinaatiot johtuivat etupäässä siitä, että juoman vahvuus oli luokkaa 80% ja tislaus epäpuhdasta. Suomessa on taas saanut myydä absinttia vuodesta 2000 eteenpäin.

• hermomyrkky*
        Exmoro kirjoitti:

kyllä siinä juomassa sitä myrkkyä on edelleenkin, mutta kaikki muut epäpuhtaudet on poistettu. On arveltu, että entisaikojen sekoilut ja hallusinaatiot johtuivat etupäässä siitä, että juoman vahvuus oli luokkaa 80% ja tislaus epäpuhdasta. Suomessa on taas saanut myydä absinttia vuodesta 2000 eteenpäin.

Tuolla Alkoholipalstalla täällä Suomi24:ssä joku kaipaili absinttia ja hänet neuvottiin Alkoon. Olen kyllä jostain lukenut, että tujonipitoisuus ei olisi enää mitenkään merkittävä - juuri tujonin takia se aikanaan oli myyntikiellossa. Eri asia tietysti on tuo prosenttimäärä ja huono tislaus, toki niillä on vaikutuksensa. Tieto siitä että Tsernobyl tarkoittaa koiruohoa on varsin mielenkiintoinen. Itse olen aina ajatellut, että Kointähti tulee aamunkoista, siis aamunkoitosta - koiruohon taas arvelen johtuvan koiperhosista, koska koiruoho karkottaa niitä. Kiinnostavaa, mutta tietoni eivät riitä parempaan analyysiin. Odotellaan, josko joku tietäisi.

• Alroy
        hermomyrkky* kirjoitti:

Tuolla Alkoholipalstalla täällä Suomi24:ssä joku kaipaili absinttia ja hänet neuvottiin Alkoon. Olen kyllä jostain lukenut, että tujonipitoisuus ei olisi enää mitenkään merkittävä - juuri tujonin takia se aikanaan oli myyntikiellossa. Eri asia tietysti on tuo prosenttimäärä ja huono tislaus, toki niillä on vaikutuksensa. Tieto siitä että Tsernobyl tarkoittaa koiruohoa on varsin mielenkiintoinen. Itse olen aina ajatellut, että Kointähti tulee aamunkoista, siis aamunkoitosta - koiruohon taas arvelen johtuvan koiperhosista, koska koiruoho karkottaa niitä. Kiinnostavaa, mutta tietoni eivät riitä parempaan analyysiin. Odotellaan, josko joku tietäisi.

Kointähti sana raamatussa tarkoittaa edelleenkin aamunkoin ja illankoin kirkasta kiertotähteä, eli venus planeettaa, eikä sillä ole yhtymäkohtaa koiruohoon, joka puolestaan on saanut nimensä kyseisen kasvin käytöstä koiperhosten karkotukseen. Kointähti nimeä käytetään uudessa testamentissa Kristuksen vertauskuvana. Katso esim. 2.Pietarinkirje 1.luku jae 19, tai Johanneksen ilmestys luku 22 jae 16.

• vanhoja haihatteluja
        hermomyrkky* kirjoitti:

sinä, jonka joku hakukone tänne harhautti.

• siis palstan aihe
        vanhoja haihatteluja kirjoitti:

sinä, jonka joku hakukone tänne harhautti.

mormonismi ei ole minusta haihattelua, tätä en tarkoittanut ja pahoittelen jos siltä vaikutti. Otti vain päähän nämä vanhat harhakäsitykset joistakin kasveista. Juoma-asioista tai kasvista kiinnostuneet vilkaisevat varmaan seuraavia mieluummin:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000005&conference=4500000000000360&posting=22000000028904129#22000000028904129

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=598&posting=22000000028953930#22000000028953930

• Úki

Nostradamuskin aikoinaan ennusti, että toisen vuosituhannen lopulla koiruoho saastuttaa euroopan, siis koiruoho on sama kuin tsernobyl venäjäksi. Hän sanoi myös, että toisen vuosituhannen lopulla euroopassa solmitaan valtioliittoja, napapiirin maista ruotsi ja norja ei mene mukaan.
      No ruotsi ei ole rahaliitossa ja norja ei mukana lainkaan. Muistan lukeneeni tämän eräästä vanhasta Nostradamuksen ennustuksia käsittelevästä kirjasta joskus 70 luvulla. Nämä ovat ennustuksia joita ei tarvitse selitellä eikä tulkata

• Herbman420

Yrtit, kuten koiruoho ja kannabis on ihmisiä varten. :)

• Viba

Nii tuosta vaan että Koiruoho EI ole venäjäksi Tsernobyl.
        Mistähän lie sellainen harhaluulo on ihmisille tullut että Tsernobyl olisi yhtä kuin koiruoho?

Koiruoho - полынь

Pujo - Черно́быль

Tsernobyl - Черно́быль

Tsernobyl tarkoittaa oikeasti pujoa.
        Että se siitä sitten.

• borzs
        Viba kirjoitti:

Mistähän lie sellainen harhaluulo on ihmisille tullut että Tsernobyl olisi yhtä kuin koiruoho?

Koiruoho - полынь

Pujo - Черно́быль

Tsernobyl - Черно́быль

Että se siitä sitten.

Viba älä käytä jotain paskaa netti-translatoria. Koiruoho tarkoittaa tsernobilia ja sillä sipuli.

• ---------------
        Viba kirjoitti:

Koiruoho - полынь

Pujo - Черно́быль

Tsernobyl - Черно́быль

Että se siitä sitten.

Koiruoho = Artemisia absinthium
        Pujo = Artemisia vulgaris

• nikunammi
        borzs kirjoitti:

Viba älä käytä jotain paskaa netti-translatoria. Koiruoho tarkoittaa tsernobilia ja sillä sipuli.

Tuskin on mitään tekemistä keskenään jollain atomimiilulla, kasvilla ja kieliyhteydellä...
        Kaikki nautittavat aineet on haitaksi / vaaraksi, jos niitä liikaa itseensä imuroi!

• sipuliperse
        Viba kirjoitti:

Koiruoho - полынь

Pujo - Черно́быль

Tsernobyl - Черно́быль

Että se siitä sitten.

venäjäksi vai ukrainaksi? thjäääh??

• Raise
      • google is your friend

Pikaisella googlettamisella yhteyden kyllä löytää:

"Tsernobyl on suomeksi "pujo" eli "maruna" (Artemisia Vulgaris). Toinen nimi samalle kasville venäjän kielessä on "polynj obyknovennaja", tavallinen koiruoho."

Lähde: http://kotisivu.dnainternet.fi/poeysti/katsaus.htm

Voi olla saivartelua, mutta monelle kieltä puhuvalle yhteys tuntuu olevan on ilmiselvä. Eli pujosta (tsernobyl) käytetään myös nimitystä "tavallinen koiruoho". Täten yhteys tsernobyl-koiruoho on siis tuossa. Kyse ei siis ole mistään legendasta, niinkuin jotkut tietenkin haluaisivat olevan. Totuus joskus sattuu.

• Absinttidemoni

absintti saa maailmani liekkeihin...

Mutta asiaan... (juon siis nyt samalla absinttishotteja, viisi oon ehtinyt juoda)

Alkosta saatava absintti ei kuulemma ole aitoa, lieneekohän tällä tarkoitettu, että koiruohossa ei ole sitä tujonia? Viittaukset raamatun kointähteen ja tsernobilyyn olivat meikäläiselle uutta. Ajattelin vain että huh huh ... ja otan uuden shotin

• lienee teikäläiselle uutta
        Absinttidemoni kirjoitti:

Mutta asiaan... (juon siis nyt samalla absinttishotteja, viisi oon ehtinyt juoda)

Alkosta saatava absintti ei kuulemma ole aitoa, lieneekohän tällä tarkoitettu, että koiruohossa ei ole sitä tujonia? Viittaukset raamatun kointähteen ja tsernobilyyn olivat meikäläiselle uutta. Ajattelin vain että huh huh ... ja otan uuden shotin

hohhoijjaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000005&conference=4500000000001495&posting=22000000026892910

• Banana
        Absinttidemoni kirjoitti:

Meidän paikkakunnalla kasvaa paljon ihan oikeaa Artemisia Absinthium kasvia. Laivojen mukana on aikoinaan tullut.
        Olen kerännyt sitä, kuivannut ja nyt pistän lasipurkkiin johon kaadan kirkasta votkaa päälle. Noin 3,4 tai 6 kuukauden jälkeen suodatan metalliverkolla (EI paperilla!) ja minulla on vahvaa Absinth-ainetta jota voin laittaa mukaan alkohooliin.
        Sebor Absinth kertoo omilla verkkosivuillaan että heidän Absinth olisi se ainut oikea, koska se sisältää 9 mg absinthi:iä per litra eikä vain maku tai väriainetta.
        Mitenkähän paljon MINUN aine sisältää?

• olet maustaja
        Banana kirjoitti:

Meidän paikkakunnalla kasvaa paljon ihan oikeaa Artemisia Absinthium kasvia. Laivojen mukana on aikoinaan tullut.
        Olen kerännyt sitä, kuivannut ja nyt pistän lasipurkkiin johon kaadan kirkasta votkaa päälle. Noin 3,4 tai 6 kuukauden jälkeen suodatan metalliverkolla (EI paperilla!) ja minulla on vahvaa Absinth-ainetta jota voin laittaa mukaan alkohooliin.
        Sebor Absinth kertoo omilla verkkosivuillaan että heidän Absinth olisi se ainut oikea, koska se sisältää 9 mg absinthi:iä per litra eikä vain maku tai väriainetta.

joskaan tuotoksesi ei ole absinttia vaan lähempänä ruotsalaista malörtsbrännviinaa. Bäska Droppar (Reimersholm, myy Systembolaget) olisi varmaan parempaa ja tasalaatuista nautittavaa.

• pihvi on asiaa
        Banana kirjoitti:

Öö, anteeksi että tulee väärään keskusteluun (mormonismi) mutta vain muistutukseksi että jos kerää luonnosta kasveja viinan tms. mausteeksi niin kannattaa varmistaa, että on tunnistanut ne oikein.

• asia niin
        google is your friend kirjoitti:

Pikaisella googlettamisella yhteyden kyllä löytää:

"Tsernobyl on suomeksi "pujo" eli "maruna" (Artemisia Vulgaris). Toinen nimi samalle kasville venäjän kielessä on "polynj obyknovennaja", tavallinen koiruoho."

Lähde: http://kotisivu.dnainternet.fi/poeysti/katsaus.htm

Voi olla saivartelua, mutta monelle kieltä puhuvalle yhteys tuntuu olevan on ilmiselvä. Eli pujosta (tsernobyl) käytetään myös nimitystä "tavallinen koiruoho". Täten yhteys tsernobyl-koiruoho on siis tuossa. Kyse ei siis ole mistään legendasta, niinkuin jotkut tietenkin haluaisivat olevan. Totuus joskus sattuu.

Onko ensimmäinen Googlen löytämä linkki siis totuus, tai ylipäätään mikään niistä?

• banana
        pihvi on asiaa kirjoitti:

Öö, anteeksi että tulee väärään keskusteluun (mormonismi) mutta vain muistutukseksi että jos kerää luonnosta kasveja viinan tms. mausteeksi niin kannattaa varmistaa, että on tunnistanut ne oikein.

kyllä oikean Artemisia Absintium:in ulkonäkö on hyvin tiedossa. Kukat ovat vaaleammat ja varsi ei ole tumma. Täältä löytyy monta kuvaa että tiedätte minkälainen kasvi on kyseessä. http://images.google.com/images?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=RNWE,RNWE:2006-43,RNWE:en&q=Artemisia absinthium&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi

• oikeastaan ajattelin
        banana kirjoitti:

kyllä oikean Artemisia Absintium:in ulkonäkö on hyvin tiedossa. Kukat ovat vaaleammat ja varsi ei ole tumma. Täältä löytyy monta kuvaa että tiedätte minkälainen kasvi on kyseessä. http://images.google.com/images?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=RNWE,RNWE:2006-43,RNWE:en&q=Artemisia absinthium&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi

yleisellä tasolla ja, kun absintista puhutaan, siihen kuuluvia sarjakukkaisiin (Apiaceae) lukeutuvia anista ja fenkolia. Vaikka ne eivät kasvaa rehota villinä ainakaan meilläpäin. Niin, ja väinönputki myös. Sarjakukkaisilla kun on tappavia suvussa toisin kuin artemisialla, joten varma tunnistus on elinehto.

sorry myös mormonit aiheesta eksymisestä

• Pepé - -

Kyllä, se siis (Ilm. 8:10, 11)oli mahdollisesti profetia ydinvoimalaonnettomuudesta, kyllä sitä radioaktiivista säteilyä tuli Etelä-Ruotsiin asti.

Ilmestyskirjassa on kaksi profetiaa (mielestäni) myös geenimuuntelusta;
      1. Ilm. 9:1-11
      2. Ilm. 9:13-21

• ALROY

Hei! Tässä versioni asiasta Koiruoho:
        Etsiessäni la 22.9. netistä Tsernobylin ydinlaskeuman karttaa, kävin mm. Wikipedian sivulla Tsernobylin ydinvoimalaonnettomuus. Sivulla silmiini osui sanan Tsernobyl suomennus "Koiruoho", johan alkoi mielikuvitus juosta, muistin sanan "Koiruoho" Johanneksen ilmestyskirjasta, sillä olin takavuosina lukenut kirjan ainakin viisi kertaa. Hain raamatun ja luin uudelleen ilmestyskirjan läpi ja löysin mielenkiintoisen yhtymäkohdan Johanneksen näystä ja nykyajasta. Johanneksen ilmestyskirjan luvussa 8 jakeissa 10 ja 11 sanotaan: "Kolmas enkeli puhalsi torveensa. Silloin putosi taivaalta suuri, soihtuna palava tähti, ja maahan pudotessaan se täytti kolmanneksen virroista ja vesien lähteistä. Tähden nimi oli Koiruoho. Kolmannes vesistä muuttui karvaaksi kuin koiruoho, ja monet ihmiset kuolivat vedestä, koska se oli tullut myrkylliseksi".
        Mielenkiintoista tässä on se, että venäjänkielinen sana Tsernobyl on suomeksi pujo ja/tai koiruoho(katso esim. Wikipediasta Tsernobyl). 26.4.1986 Tsernobylin ydinvoimala räjähti, ydin suli ja säteilyn hidastimina käytetyt grafiittihiili sauvat paloivat usean vrk:n ajan levittäen säteileviä pienhiukkasia savun mukana taivaan tuulten kuljetettaviksi. Radioaktiivinen laskeuma putosi ja saastutti (enemmän ja vähemmän) ainakin kolmanneksen maapallon pinta-alasta,"virroista ja vesien lähteistä", käsittäen käytännöllisesti katsoen mm. koko Euroopan. Pahasti onnettomuus saastutti vedet, virrat ja maat suurilta alueilta Ukrainaa ja Valkovenäjää (katso Google- haulla Tsernoyl kartta). Vähintäänkin 4000 on kuollut onnettomuuden seurauksena, vaikka viralliset venäläiset arviot puhuvatkin vähätellen muutamista kymmenistä kuolleista, sillä onhan ydinvoima Venäjällä niin arvostettu asia, että todellisista uhreista vaietaan edelleen.
        En osaa arvioida tarkoittaako tuo Johanneksen ilmestyskirjan näky Tsernobylin onnettomuutta, sillä eihän mitään tähteäkään pudonnut, jos nyt ei mukaan lasketa venäläisen ydinvoiman maineen tähden putoamista. Nimellä ja onnettomuudella on kuitenkin mielenkiintoinen yhteys Johanneksen näkyyn. Muuten saman luvun 12 jaekin näyttäisi jo toteutuneen, sillä tiedemiehet ovat mitanneet mm. auringon valon huomattavan vähenemisen, johtuen ilmakehän saastumisesta yhä enenemässä määrin. Yhdysvalloissa 11.9.2001 tapahtuneen terrori-iskun jälkeen, kaikkien lentokoneiden maahan jäänti kolmeksi vrk:si kirkasti ilmaa niin paljon, että lämpötila nousi laajoilla alueilla Usa:ta parin asteen verran. Kiinan suurkaupungeissa auringon valosta maanpinnalle pääsee tuskin 20 prosenttia enempää(arvioni). Mainittakoon tässä yhteydessä vielä, että aurinko valaisee maata puolimiljoonaa kertaa täysikuuta kirkkaammin.
        Jumalan säteilevän auringon kirkkaita päiviä teille kaikille!!
        AR

• NL!
        ALROY kirjoitti:

Hei! Tässä versioni asiasta Koiruoho:
        Etsiessäni la 22.9. netistä Tsernobylin ydinlaskeuman karttaa, kävin mm. Wikipedian sivulla Tsernobylin ydinvoimalaonnettomuus. Sivulla silmiini osui sanan Tsernobyl suomennus "Koiruoho", johan alkoi mielikuvitus juosta, muistin sanan "Koiruoho" Johanneksen ilmestyskirjasta, sillä olin takavuosina lukenut kirjan ainakin viisi kertaa. Hain raamatun ja luin uudelleen ilmestyskirjan läpi ja löysin mielenkiintoisen yhtymäkohdan Johanneksen näystä ja nykyajasta. Johanneksen ilmestyskirjan luvussa 8 jakeissa 10 ja 11 sanotaan: "Kolmas enkeli puhalsi torveensa. Silloin putosi taivaalta suuri, soihtuna palava tähti, ja maahan pudotessaan se täytti kolmanneksen virroista ja vesien lähteistä. Tähden nimi oli Koiruoho. Kolmannes vesistä muuttui karvaaksi kuin koiruoho, ja monet ihmiset kuolivat vedestä, koska se oli tullut myrkylliseksi".
        Mielenkiintoista tässä on se, että venäjänkielinen sana Tsernobyl on suomeksi pujo ja/tai koiruoho(katso esim. Wikipediasta Tsernobyl). 26.4.1986 Tsernobylin ydinvoimala räjähti, ydin suli ja säteilyn hidastimina käytetyt grafiittihiili sauvat paloivat usean vrk:n ajan levittäen säteileviä pienhiukkasia savun mukana taivaan tuulten kuljetettaviksi. Radioaktiivinen laskeuma putosi ja saastutti (enemmän ja vähemmän) ainakin kolmanneksen maapallon pinta-alasta,"virroista ja vesien lähteistä", käsittäen käytännöllisesti katsoen mm. koko Euroopan. Pahasti onnettomuus saastutti vedet, virrat ja maat suurilta alueilta Ukrainaa ja Valkovenäjää (katso Google- haulla Tsernoyl kartta). Vähintäänkin 4000 on kuollut onnettomuuden seurauksena, vaikka viralliset venäläiset arviot puhuvatkin vähätellen muutamista kymmenistä kuolleista, sillä onhan ydinvoima Venäjällä niin arvostettu asia, että todellisista uhreista vaietaan edelleen.
        En osaa arvioida tarkoittaako tuo Johanneksen ilmestyskirjan näky Tsernobylin onnettomuutta, sillä eihän mitään tähteäkään pudonnut, jos nyt ei mukaan lasketa venäläisen ydinvoiman maineen tähden putoamista. Nimellä ja onnettomuudella on kuitenkin mielenkiintoinen yhteys Johanneksen näkyyn. Muuten saman luvun 12 jaekin näyttäisi jo toteutuneen, sillä tiedemiehet ovat mitanneet mm. auringon valon huomattavan vähenemisen, johtuen ilmakehän saastumisesta yhä enenemässä määrin. Yhdysvalloissa 11.9.2001 tapahtuneen terrori-iskun jälkeen, kaikkien lentokoneiden maahan jäänti kolmeksi vrk:si kirkasti ilmaa niin paljon, että lämpötila nousi laajoilla alueilla Usa:ta parin asteen verran. Kiinan suurkaupungeissa auringon valosta maanpinnalle pääsee tuskin 20 prosenttia enempää(arvioni). Mainittakoon tässä yhteydessä vielä, että aurinko valaisee maata puolimiljoonaa kertaa täysikuuta kirkkaammin.
        Jumalan säteilevän auringon kirkkaita päiviä teille kaikille!!
        AR

"En osaa arvioida tarkoittaako tuo Johanneksen ilmestyskirjan näky Tsernobylin onnettomuutta, sillä eihän mitään tähteäkään pudonnut, jos nyt ei mukaan lasketa venäläisen ydinvoiman maineen tähden putoamista. Nimellä ja onnettomuudella on kuitenkin mielenkiintoinen yhteys Johanneksen näkyyn."
        Tuo tähti asia voidaan myös ajatella niin että Neuvostoliitto tarkoittaa tähteä, johon sitä olen kuullut joskus rinnastettavan.

• DeManic

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe