Miten julistan

Sopivalla tai sopimattomall...

Olen uskovainen kampaaja ja olen miettinyt kovasti miten voisin julistaa kaikille ihmisille uskostani. Kerron tässä ideoitani, olen varma että monet saavat näistä hyviä vinkkejä.

Työskentelen kotona ja olen laittanut uskonnollisia tauluja seinät täyteen. Kampaamotuolin eteen olen virittänyt valkokankaan ja kun permanenttiasiakas istuu tuolissaan, laitan videolta tulemaan Mel Gibsonin Jeesus-elokuvan.

Tarjolla on myös luettavaa: Ristin Voittoa, Hyvää Sanomaa, Raamattu ja Katekismus. Taustamusiikkina soitan hengellisiä lauluja.

Uskokaa tai älkää - olen pyörittänyt permanenttirullat tavallista kireämmälle ja asiakkaat on tulleet synnintuntoon. Laitan äänen mahdollisimman kovalle, että kaikki ruoskaniskut kuuluu moninkertaisena. Moni asiakas vaikeroi tuolissani, mutta se on vain heidän omaksi parhaakseen, tämän olen havainnut. Emme saa olla liian hellävaraisia vaan syntiin täytyy tarttua kuristusotteella.

Olen saanut jo kolme kertaa polvistua rukoilemaan asiakkaan kanssa. Kyyneleet on virranneet ja synnistä on puhuttu.

Koska asiakkailta saa helposti kysyttyä henkilötiedot, lähettelen heille kotiin traktaatteja, mieluiten sellaisia kohtikäyviä, joissa ei turhaan siloitella sanomisia. Työnnän traktaatteja myös asiakkaan taskuun kun se roikkuu naulakossa.

Jaamme rukouspiirissä näitä evankelioimiskokemuksia vinkeiksi toisillemme. Eräs uskonsisar on hieroja ja eräs veli on hammaslääkäri. Mutta tämä kertomus kävisi liian pitkäksi jos kertoisin heidän takuuvarmat konstinsa...

7

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hellu rei

Ei ei en valitettavasti usko tätä tarinaa,
      mukava juttu.

• ihan just joo

Kuulostaa aika uskottavalta. Sori, keksitty juttu, provo. Ei mene läpi. Aika kehno yritys vieläpä...
      Saahan sen ajan tietysti noinkin kulumaan.

• engelmama

Hei!

>>Jaamme rukouspiirissä näitä evankelioimiskokemuksia vinkeiksi toisillemme. Eräs uskonsisar on hieroja ja eräs veli on hammaslääkäri. Mutta tämä kertomus kävisi liian pitkäksi jos kertoisin heidän takuuvarmat konstinsa...

Täytyypä sanoa minun hammaslääkärille seuraavalla kerralla, että olen jo uskossa... ;D

Kiitti hyvistä nauruista!

Anne

• Sinua siunaan, vahva on uskosi, olet totinen Herran palvelija. Uskon, että hansutuuliakin yhtyy rukoukseen pyytämään sinulle voimia jatkaa jaloa työtäsi Herramme Sanan julistajana.

Jeeus on herra. Hallelujaa! Aamen!

• tää olikin

tosi hauska kevennys loppuiltaan. Mä pidin riparileirillä isosena pojille raamattutunnin helvetin tulesta saunassa (pojat lauteilla ja mä lattialla löylykauhan kanssa ja viskelin vettä kiukaalle). Tosi tarina ja tuli tuota juttuasi *miten julistan* lukiessa mieleen.

Kaikki riparilaiset joutui uskomaan ennenkuin saivat luvan mennä järveen vilvoittelemaan, mutta voi, kaikkien usko huuhtoutui aaltoihin (yksi tuli sitten myöhemmin ilman löylytystä uskovaiseksi). Hauska nuoruuden muisto tuokin.

Mutta vakavaksi vetää naaman kun tuli mieleen, että jossain lehdessä, Seura tai Apuko lienee, joku kertoi saaneensa nuorena selkäänsä kunnes teki parannuksen. Kun oli pahaa tehnyt niin piiskattiin pirua poikaparasta pois. Enpä lukenut juttua loppuun, mutta ei sitä parannusta kyllä niin aikaan saada, eikä hierojan kourissa tai hammaslääkärin tuolissa.

*Miten julistan* oli kuitenkin hyvä kevennys ja iltasatu.

• hansutuulia

Yrittäjä minäkin, mutten tuollaista 'käsittelyä' ole vielä kenellekkään antanut ;)

Uskon asiat joskus vain aukenevat mitä ihmeellisimmilä tavoilla, minulla soi usein henglliset laulut hiljaa taustalla, ja monesti niiden kautta on saanut kertoilla omasta uskostani. Monet ovat kyselleet, miten tulin uskoon. Jonkun puolesta olen saanut rukoilla.
        Taivastielle olen jonkun saanut siunata. Sairaiden puolesta kyllä olen useinkin rukoillut, heidän sitä pyytäessä ja heitä siihen myöskin johdatellut, kun eivät ole uskaltaneet aina 'ääneen' sanoa. Olen myöskin saanut nähdä kuinka sairaat ovat saaneet avun, ei kuitenkaan aina.
        Kerran sattui minulle aika hauska juttu:

Olin siinä erään ihmisen kanssa rukouksessa ja rukoilin hänen sairautensa puolesta, olin kyykkysillä lattialla, kunnes huoneeni ovi aukeni(luulin että nuorimmaiseni sieltä pyrkii asioimaan kanssani) sieltä tuli isonkokoinen mies joka oli tullut katsomaan tietokonettani, puhelinyhtiöltä (siihen aikaan tuo langaton kannettavani katkesi alinomaa) siinä sitten vähän kokosin itseäni 'normaaliin' ruotuun ja sanoin pokkana että me tässä vähän rukoiltiin, siihen mies vain sanoi 'kyllähän sitäkin tarvitaan'. Vähän nolotti, mutta kunnia Jumalalle tästäkin tilanteesta. Ei anakaan jäänyt epäselväksi mikä immeinen olen. :)Että sellaista meillä. Hyviä hetkiä olen monen ihmisen kanssa saanut kokea, yhdessä rukoiltu kun tarvetta on ollut. Uskovia veljiä ja sisaria on poikkeillut ja meillä on aina 'juhlat' kun saamme yhdesäs rukoilla ja kiittää Jeesusta kaikesta hyvästä.

• kristitty.ihminen

Eräs uskossa oleva parturi myös mietti miten kertoa seuraavalle asiakkaalleen pelastuksesta.
      Viimein hän keksi sen. ...
      Seuraava asiakas sitten oli hieno herrasmies, joka tuli parranajoon.
      Parturi kehoitti miestä istumaan, alkoi sitten siinä teroittaa isoa partaveistään samalla kysyen:
      "Onkos herra ajatellut kuolemaa viime aikoina?" - - -
      Mistähän johtuu, että asiakas häipyi kiireesti? Ei tainnut olla kiinnostunut Jeesuksesta, vai mistäköhän johtui kiire.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      68
      2871
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1468
    Aihe