Alusta ei näin ollut, ei ollut ketään joka ei johonkin uskonut. He uskoivat käsin tehtyihin Jumaliin tai luonnonjumaliin ja kuka mihinkin. Aina täällä on kulkenut myös elävän Jumalan kansa, todistaen ja varoittaen. Valinta on kuitenkin itsekunkin oma. Jumala ei luonut robotteja vaan vapaatahtoisia ihmisiä. Nyt on pimeys pimeimmillään, osa ihmiskunnasta on jo niin syvässä paatumuksessa, että heillä ei sanojensa mukaan ole uskoa mihinkään. Toki he kuitenkin omaan paatuneeseen ajatusmaailmaansa uskovat.
Vielä teillä on vähän aikaa. Etsikää Jumalan valtakuntaa, niin te löydätte sen. Älkää jääkö tuohon kehittymättömyyden tilaan.
PIMEYS
55
1704
Vastaukset
- Alatyylinen paskanjauhanta
Onkin omiaan houkuttelemaan juuri sun lahkoosi.
Heko heko! älä unta nää!- tulessakaan
mutta totuutta tuon esille. Toivon, että sinäkin löydät vielä totuuden. Et sinä voi sille mitään, että Jeesus elää ja lukemattomat todistajat ovat maapallon olemmassa olon ajan siitä todistaneet. Sinulla on vielä aikaa löytää elävä Jeesus, ei sinun tarvitse mihinkään lahkoon mennä.
- M@k3
tulessakaan kirjoitti:
mutta totuutta tuon esille. Toivon, että sinäkin löydät vielä totuuden. Et sinä voi sille mitään, että Jeesus elää ja lukemattomat todistajat ovat maapallon olemmassa olon ajan siitä todistaneet. Sinulla on vielä aikaa löytää elävä Jeesus, ei sinun tarvitse mihinkään lahkoon mennä.
Totuuden pystyy todistamaan.
Uskovaisten kyseenalaiseksi kunniaksi jää todistamattomien väitteiden levittäminen. - mä vaa
tulessakaan kirjoitti:
totuus ei pala tulessakaa."näinhän se menee"
voisiko ajatella että totuus säilyy vaikka siitä ei kukaan huutelekkaan?
olisiko maailma parempi paikka,jos elettäisiin samojen käsitysten mukaan.käsitysten joiden kanssa tiede julki tuo?
miljoonat jumalat laittaa tän populaation kuupan nii jumii,että törmäyskurssit on taattuja.
totuushan ei pala tulessakaan..kuka on valmis tiputtamaan oman kivensä? - uskomaan
M@k3 kirjoitti:
Totuuden pystyy todistamaan.
Uskovaisten kyseenalaiseksi kunniaksi jää todistamattomien väitteiden levittäminen.usko tulee todistetuksi vasta sitten, kun uskoo. Pyhähenki todistaa uskoville Jeesuksen elämästä ja Hänen läsnäolostaan. Ulkopuolisille ei ole todistusta, mutta sisälläolijoille on. Miksi muuten lukemattomat uskovat ovat todistaneet.
Todistus tulee ja on varma, kun tulet Jumalanvaltakuntaan. Sitä ennen sinun tulee vapaastatahdostasi, vieläkin sanon vapaastatahdostasi haluta kuninkaaksesi ja hallitsijaksesi Jeesus Kristus. Sillä Isä on kaiken antanut Hänen haltuunsa. - Canopus
tulessakaan kirjoitti:
"Totuus ei pala tulessakaan"
Sanoi krisseli noitaroviota katsellessa. :-D - tulella
Canopus kirjoitti:
"Totuus ei pala tulessakaan"
Sanoi krisseli noitaroviota katsellessa. :-Don ero. Jumalan tulet palavat aina, muu tuli sammuu. Tutustu Jumalan sanaan lukemalla raamattua, varsinkin evankeliumia Johanneksen mukaan. Sitten voimme keskustella mielenkiintoisista asioista.
- Mageling
uskomaan kirjoitti:
usko tulee todistetuksi vasta sitten, kun uskoo. Pyhähenki todistaa uskoville Jeesuksen elämästä ja Hänen läsnäolostaan. Ulkopuolisille ei ole todistusta, mutta sisälläolijoille on. Miksi muuten lukemattomat uskovat ovat todistaneet.
Todistus tulee ja on varma, kun tulet Jumalanvaltakuntaan. Sitä ennen sinun tulee vapaastatahdostasi, vieläkin sanon vapaastatahdostasi haluta kuninkaaksesi ja hallitsijaksesi Jeesus Kristus. Sillä Isä on kaiken antanut Hänen haltuunsa.Sanoin tuolla aikaisemmin, toisessa keskustelussa, että uskominen ei ole tahdon asia. Haluan nyt kertoa sen tällekin nimenomaiselle kohkaajalle. Julistaa toki sopii, mutta se, minkälaista tarkoitusta julistus palvelee, on tapauskohtaista. Useimmiten sen tarkoituksena näyttää olevan pahan mielen aiheuttaminen näille lähimmäisille, joita uskovaiset niin tahtoisivat rakastaa... Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että uskomatonta ei saa uskomaan pakottamalla?
- mä vaa
"Etsikää Jumalan valtakuntaa, niin te löydätte sen"
ilmeisesti sä oot sen löytäny ku siitä täällä puhut.voisitko kertoa siitä pikkasen?- kertoa
Se on uskovaisissa sisäisesti. He tuntevat Jumalan rakkauden ja johdatuksen. Sitä ei ulkopuolinen tunne eikä näe. Uskovainen elää maailmassa, jossa ei ole vihaa, katkeruutta, panettelua, eikä muitakaan pahoja tunteita. Hän on vapaa, hän on todella vapaa.
Se, että kirjoitin tuon kirjeen aika kova sävyiseksi, johtuu siitä, että näin se herättää enemmän kielteisiä tunteita ja monet haluavat niiden tunteiden takia tietää enemmän tai ainakin tyrmätä, joka on sekin jonkinlainen yhteyden otto. Olen rakkauden lähetti ja haluan, että te tulette tuntemaan rakkauden joka sietää omiltaan kaiken. Se on Jeesuksen rakkaus ja se rakkaus muuttaa häneen uskovia. Täydellisiksi emme tule, mutta sitä kohti kuljemme.
Pyydän anteeksi, jos tuo kirje loukkasi sinua, mutta samalla olen iloinen, että sain yhteyden sinuun. Nyt sinussa on tietoa ja se mahdollisesti tekee hedelmää tulevaisuudessa. - mä vaa
kertoa kirjoitti:
Se on uskovaisissa sisäisesti. He tuntevat Jumalan rakkauden ja johdatuksen. Sitä ei ulkopuolinen tunne eikä näe. Uskovainen elää maailmassa, jossa ei ole vihaa, katkeruutta, panettelua, eikä muitakaan pahoja tunteita. Hän on vapaa, hän on todella vapaa.
Se, että kirjoitin tuon kirjeen aika kova sävyiseksi, johtuu siitä, että näin se herättää enemmän kielteisiä tunteita ja monet haluavat niiden tunteiden takia tietää enemmän tai ainakin tyrmätä, joka on sekin jonkinlainen yhteyden otto. Olen rakkauden lähetti ja haluan, että te tulette tuntemaan rakkauden joka sietää omiltaan kaiken. Se on Jeesuksen rakkaus ja se rakkaus muuttaa häneen uskovia. Täydellisiksi emme tule, mutta sitä kohti kuljemme.
Pyydän anteeksi, jos tuo kirje loukkasi sinua, mutta samalla olen iloinen, että sain yhteyden sinuun. Nyt sinussa on tietoa ja se mahdollisesti tekee hedelmää tulevaisuudessa."Uskovainen elää maailmassa, jossa ei ole vihaa, katkeruutta, panettelua, eikä muitakaan pahoja tunteita."
"hienoa" jos koet maailman jossa elät tuolla tavalla.itse näen maailmassa jossa elän paljonkin noita asioita joita sinä et.
"Pyydän anteeksi, jos tuo kirje loukkasi sinua"
sun kirje ei loukannu mua.eikä sun tarvii sitä anteeks pyydellä,vaikka ois loukannukki.
mutta itse aiheeseen.kertoisitko siitä jumalan valatakunnasta pikkasen enemmän.koetaanko se vasta kuoleman jälkeen jne? - Rausku
kertoa kirjoitti:
Pyydän anteeksi, jos tuo kirje loukkasi sinua, mutta samalla olen iloinen, että sain yhteyden sinuun. Nyt sinussa on tietoa ja se mahdollisesti tekee hedelmää tulevaisuudessa."Nyt sinussa on tietoa ja se mahdollisesti tekee hedelmää tulevaisuudessa."
Se hedelmä, mitä uskovien aloitukset yleensä täällä ovat minuun istuttaneet, on kuvastunut elävänä ja vapaana ei-jumalallisten maailmakäsitysten arvostamisena.
Ei tuo aloitus loukkaava ollut, hieman tympeä ja ummehtunut vain, lähinnä mainos eikä pohtiva keskustelunavaus. Mutta ihmisiähän me vain olemme, emme täydellisiä :)
Mutta kerro tosiaan tarkemmin siitä Jumalan valtakunnsta. Mitä siellä tehdään, miten sinne pääsee? - J...J
kertoa kirjoitti:
Pyydän anteeksi, jos tuo kirje loukkasi sinua, mutta samalla olen iloinen, että sain yhteyden sinuun. Nyt sinussa on tietoa ja se mahdollisesti tekee hedelmää tulevaisuudessa."Uskovainen elää maailmassa, jossa ei ole vihaa, katkeruutta, panettelua, eikä muitakaan pahoja tunteita."
Ja sinä elät siis tuollaisessa maailmassa! Minä väitän ettei tuollaista paikkaa ihmisten keskuudesta löydy, jossa ei ole katkeruutta , panettelua tai pahoja tunteita toisia kohtaan. Tuo sinun kirjoituksesi vain todistaa ,että elät mielikuvitusmaailmassa. - ja puhun kokemuksesta
J...J kirjoitti:
"Uskovainen elää maailmassa, jossa ei ole vihaa, katkeruutta, panettelua, eikä muitakaan pahoja tunteita."
Ja sinä elät siis tuollaisessa maailmassa! Minä väitän ettei tuollaista paikkaa ihmisten keskuudesta löydy, jossa ei ole katkeruutta , panettelua tai pahoja tunteita toisia kohtaan. Tuo sinun kirjoituksesi vain todistaa ,että elät mielikuvitusmaailmassa.nyt kysyt, että mistä se löytyy. Se löytyy ainoastaan Jumalan sanasta ja sen täyttämisestä. Siinäpä se on, jos täytät Jumalan sanan ja sen lain: Rakasta Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, pysyt täydessä vapaudessa. Jeesus on kaiken tehnyt jo edestämme, Hän on sovittanut syntimme ja sairautemme ristillä ja riittää, kun uskoo siihen, kaikki muu annetaan sen mukana. Miten saisin sinut vakuutetuksi, koska sinulta puuttuu kokemus. Ainoa keinoni on rukoilla puolestasi.
- J...J
ja puhun kokemuksesta kirjoitti:
nyt kysyt, että mistä se löytyy. Se löytyy ainoastaan Jumalan sanasta ja sen täyttämisestä. Siinäpä se on, jos täytät Jumalan sanan ja sen lain: Rakasta Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, pysyt täydessä vapaudessa. Jeesus on kaiken tehnyt jo edestämme, Hän on sovittanut syntimme ja sairautemme ristillä ja riittää, kun uskoo siihen, kaikki muu annetaan sen mukana. Miten saisin sinut vakuutetuksi, koska sinulta puuttuu kokemus. Ainoa keinoni on rukoilla puolestasi.
Minähän jo mainitsinkin , että elät mielikuvitusmailmassa.
- ja nyt
mä vaa kirjoitti:
"Uskovainen elää maailmassa, jossa ei ole vihaa, katkeruutta, panettelua, eikä muitakaan pahoja tunteita."
"hienoa" jos koet maailman jossa elät tuolla tavalla.itse näen maailmassa jossa elän paljonkin noita asioita joita sinä et.
"Pyydän anteeksi, jos tuo kirje loukkasi sinua"
sun kirje ei loukannu mua.eikä sun tarvii sitä anteeks pyydellä,vaikka ois loukannukki.
mutta itse aiheeseen.kertoisitko siitä jumalan valatakunnasta pikkasen enemmän.koetaanko se vasta kuoleman jälkeen jne?Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä, jotka uskomme Jeesukseen. Tässä valtakunnassa meillä on kaikki, meidät aivan hukutetaan rakkauteen ja meitä opastetaan valinnoissamme, täällä ei puhdistusvaiheen jälkeen ole itkua, eikä hammasten kiristystä, vaan täydellinen rauha.
Nyt minun tulisi kertoa sinulle jo paljon muitakin asioita, kun mainitsin tuon puhdistuksen. Menenpä tuonne rauskun pyynnö kohdalle ja vastaan siellä, seuraa perässäni. - parempaa
Rausku kirjoitti:
"Nyt sinussa on tietoa ja se mahdollisesti tekee hedelmää tulevaisuudessa."
Se hedelmä, mitä uskovien aloitukset yleensä täällä ovat minuun istuttaneet, on kuvastunut elävänä ja vapaana ei-jumalallisten maailmakäsitysten arvostamisena.
Ei tuo aloitus loukkaava ollut, hieman tympeä ja ummehtunut vain, lähinnä mainos eikä pohtiva keskustelunavaus. Mutta ihmisiähän me vain olemme, emme täydellisiä :)
Mutta kerro tosiaan tarkemmin siitä Jumalan valtakunnsta. Mitä siellä tehdään, miten sinne pääsee?Kun tulemme tähän valtakuntaan, olemme rikkinäisiä, synti on meidät särkenyt tai perisynninkahleet ovat meissä. Alkaa vaihe, jolloin Jeesus on erityisesti kanssamme, se on noin sanottu ensirakkausvaihe josta pikkuhiljaa johdatumme puhdistusaikaan. Puhdistusvaihe on ajoittain vaikeaa. Joudumme näkemään oman raadollisuutemme selkeästi. Vertaamalla Jumalan sanaan omia tekojamme petymme, koska näemme, että tekomme eivät ole sanan mukaisia. Esim. kadehdimme; kadehtiiko sellainen, joka rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään, ei kadehdi.
Siis puhdistusvaihe synnyttää meihin hedelmää ja me muutumme enemmän Jeesuksen kaltaiseksi. Ja kun se vaihe on saanut meidät muuttumaan, huom. emme itse muuta itseämme, vaan Jeesus muuttaa meitä ja katkoo jopa perisynninkahleet, niin sen jälkeen rakastamme, todella rakastamme ja haluamme kutsua kaikki tänne Jumalanvaltakuntaan, täällä on turvassa, täällä ei sukupolvien kiroukset pääse enää meihin ja täällä olemme arvokkaita ja erityisasemassa. - sinä elät
J...J kirjoitti:
Minähän jo mainitsinkin , että elät mielikuvitusmailmassa.
mielikuvituksestasi. Elät maailmassa jonka voit haistaa, maistaa, tuntea ja kuvitella. Maailman kuvasi on kovin rajoittunut Minä elän maailmassa jonka tiedän olevan totta ja siinä ei ole rajoja. Olen kokenut ihmeitä ja mikään ei ole esteenä täällä minun maailmassani. Ei edes kuolemaan johtava sairaus ollut esteenä, kun Jeesus paransi minut hetkessä täysin terveeksi. Niin, että eläppä sinä omassa maailmassasi, joka on avuton ja rajoittunut, mutta jos et enää jaksa, kolkuttele tänne minun maailmaani, niin sinulle avataan, Jeesus on luvannut niin.
- Uskomaton pelle
sinä elät kirjoitti:
mielikuvituksestasi. Elät maailmassa jonka voit haistaa, maistaa, tuntea ja kuvitella. Maailman kuvasi on kovin rajoittunut Minä elän maailmassa jonka tiedän olevan totta ja siinä ei ole rajoja. Olen kokenut ihmeitä ja mikään ei ole esteenä täällä minun maailmassani. Ei edes kuolemaan johtava sairaus ollut esteenä, kun Jeesus paransi minut hetkessä täysin terveeksi. Niin, että eläppä sinä omassa maailmassasi, joka on avuton ja rajoittunut, mutta jos et enää jaksa, kolkuttele tänne minun maailmaani, niin sinulle avataan, Jeesus on luvannut niin.
Niks,naks ja poks! Onneksi en ole uskossa! Oot hyvä varoittava esimerkki! kiitos siitä!
- Rausku
parempaa kirjoitti:
Kun tulemme tähän valtakuntaan, olemme rikkinäisiä, synti on meidät särkenyt tai perisynninkahleet ovat meissä. Alkaa vaihe, jolloin Jeesus on erityisesti kanssamme, se on noin sanottu ensirakkausvaihe josta pikkuhiljaa johdatumme puhdistusaikaan. Puhdistusvaihe on ajoittain vaikeaa. Joudumme näkemään oman raadollisuutemme selkeästi. Vertaamalla Jumalan sanaan omia tekojamme petymme, koska näemme, että tekomme eivät ole sanan mukaisia. Esim. kadehdimme; kadehtiiko sellainen, joka rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään, ei kadehdi.
Siis puhdistusvaihe synnyttää meihin hedelmää ja me muutumme enemmän Jeesuksen kaltaiseksi. Ja kun se vaihe on saanut meidät muuttumaan, huom. emme itse muuta itseämme, vaan Jeesus muuttaa meitä ja katkoo jopa perisynninkahleet, niin sen jälkeen rakastamme, todella rakastamme ja haluamme kutsua kaikki tänne Jumalanvaltakuntaan, täällä on turvassa, täällä ei sukupolvien kiroukset pääse enää meihin ja täällä olemme arvokkaita ja erityisasemassa.Tuohan kuulostaa mahtavalta! Siispä haluan tietää tarkemmin.
Mistä olet kuullut nuo vaiheet "ensirakkaus" ja "puhdistusvaihe"? Oletko ne itse elämässäsi havainnut vai onko sinull kerrottu että noi se menee?
En tunne itsessäni perisynnin kahleita tai jotain erityistä "likaisuutta" - ainoastaan inhimillistä epätäydellisyyttä. Eli pitäsikö minun ensin huomata ko. mystisiltä kuulostavat asiat, jotta voisin alkaa muutoksen? Kuulostaa sen verran hyvältä tarjoukselta.
" kaikki tänne Jumalanvaltakuntaan, täällä on turvassa,"
...Siis sinä olet jo siellä? Mistä sen sitten huomaa kun sinne on päässyt? Eikö siitä tule kuitenkin hieman surullinen olo kun kaikki kaverit eivät sinne välttämättä pääse? Vai toisaalta, pitäisikö valita kavereiksi vain sellaisia jotka ovat sinne tulossa... - sen minkä olen kokenut
Rausku kirjoitti:
Tuohan kuulostaa mahtavalta! Siispä haluan tietää tarkemmin.
Mistä olet kuullut nuo vaiheet "ensirakkaus" ja "puhdistusvaihe"? Oletko ne itse elämässäsi havainnut vai onko sinull kerrottu että noi se menee?
En tunne itsessäni perisynnin kahleita tai jotain erityistä "likaisuutta" - ainoastaan inhimillistä epätäydellisyyttä. Eli pitäsikö minun ensin huomata ko. mystisiltä kuulostavat asiat, jotta voisin alkaa muutoksen? Kuulostaa sen verran hyvältä tarjoukselta.
" kaikki tänne Jumalanvaltakuntaan, täällä on turvassa,"
...Siis sinä olet jo siellä? Mistä sen sitten huomaa kun sinne on päässyt? Eikö siitä tule kuitenkin hieman surullinen olo kun kaikki kaverit eivät sinne välttämättä pääse? Vai toisaalta, pitäisikö valita kavereiksi vain sellaisia jotka ovat sinne tulossa...ja täyttä totta. Olen kokenut nuo vaiheet ja jokainen uskovainen, joka on todella uskossa on kokenut samat vaiheet. Tekisinkö tätä työtä Jeesuksen lähettiläänä, jollen haluaisi, että jokainen pelastuu. Sen tiedän että se ei tule koskaan niin menemään, mutta koska olen saanut Jeesukselta kehotuksen tulla näille palstoille ja nytkin vastaamaan erityisesti sinulle, tiedän että on mahdollisuus nähdä sinut kotimaassa ja muitakin tällä palstalla kävijöitä.
Ehkäpä et todella havaitsekaan itsessäsi syntiä, mutta vakuutan, että sitä on. Kysynpä vain, voitko noudattaa Jeesuksen ohjetta, jossa hän kehottaa kääntämään toisen posken viholliselle, sen sijaan, että alkaisi tapaella. Tämä on vain yksi esimerkki täällä rauhanvaltakunnassa elävien toiminnasta. Voitko rakastaa sellaista ihmistä, joka tuottaa sinulle häpeää, surua tai joitain muita hankalia tuntemuksia. Täällä valtakunnassa voidaan rakastaa, sillä Jeesus on sen rakkauden ansainnut meille ristillä. Ehkäpä huomaisit syntisyytesi, jos ymmärtäisit mitä sinulta vaaditaan. Huonona esimerkkinä, täällä ja joka paikassa on uskovaiset, jotka eivät ole uskovaisia. Heiltä puuttuu teot, eli hedelmät. - AKK.
sen minkä olen kokenut kirjoitti:
ja täyttä totta. Olen kokenut nuo vaiheet ja jokainen uskovainen, joka on todella uskossa on kokenut samat vaiheet. Tekisinkö tätä työtä Jeesuksen lähettiläänä, jollen haluaisi, että jokainen pelastuu. Sen tiedän että se ei tule koskaan niin menemään, mutta koska olen saanut Jeesukselta kehotuksen tulla näille palstoille ja nytkin vastaamaan erityisesti sinulle, tiedän että on mahdollisuus nähdä sinut kotimaassa ja muitakin tällä palstalla kävijöitä.
Ehkäpä et todella havaitsekaan itsessäsi syntiä, mutta vakuutan, että sitä on. Kysynpä vain, voitko noudattaa Jeesuksen ohjetta, jossa hän kehottaa kääntämään toisen posken viholliselle, sen sijaan, että alkaisi tapaella. Tämä on vain yksi esimerkki täällä rauhanvaltakunnassa elävien toiminnasta. Voitko rakastaa sellaista ihmistä, joka tuottaa sinulle häpeää, surua tai joitain muita hankalia tuntemuksia. Täällä valtakunnassa voidaan rakastaa, sillä Jeesus on sen rakkauden ansainnut meille ristillä. Ehkäpä huomaisit syntisyytesi, jos ymmärtäisit mitä sinulta vaaditaan. Huonona esimerkkinä, täällä ja joka paikassa on uskovaiset, jotka eivät ole uskovaisia. Heiltä puuttuu teot, eli hedelmät.AKK! vanha huru-ukko :D :D :D
- sinäkö pelle
Uskomaton pelle kirjoitti:
Niks,naks ja poks! Onneksi en ole uskossa! Oot hyvä varoittava esimerkki! kiitos siitä!
voihan sitä pellenäkin elää. Mutta parempi on elää olematta pelle. Usko nyt kuitenkin, että olen jo kauan tehnyt työtäni täällä Suomen maassa, juuri sinun kaltaistesi takia. Ajattele, että Suuri Jumala rakastaa sinua, olet varmasti hieno persoona, tuon kaiken pelleilyn takana.
- Pellenä
sinäkö pelle kirjoitti:
voihan sitä pellenäkin elää. Mutta parempi on elää olematta pelle. Usko nyt kuitenkin, että olen jo kauan tehnyt työtäni täällä Suomen maassa, juuri sinun kaltaistesi takia. Ajattele, että Suuri Jumala rakastaa sinua, olet varmasti hieno persoona, tuon kaiken pelleilyn takana.
Mutta älä kuvittele että uskoisin mitään muutakaan sanomaasi kun olet ensin munannut itsesi esittämällä täyttä sontaa jumalallisena totena!
Uskottavuutes meni jo! Mene itsekin perässä :D
Ensi viikolla uudelleen. Uudella nimellä, vai mitä? - maailman
Pellenä kirjoitti:
Mutta älä kuvittele että uskoisin mitään muutakaan sanomaasi kun olet ensin munannut itsesi esittämällä täyttä sontaa jumalallisena totena!
Uskottavuutes meni jo! Mene itsekin perässä :D
Ensi viikolla uudelleen. Uudella nimellä, vai mitä?En ole itseäni munannut, enkä munaa. Jeesus on kanssani ja Hän tuntuu tuntevan sinut edeltä, niin, että tapaamme tulevaisuudessa.
- Rausku
sen minkä olen kokenut kirjoitti:
ja täyttä totta. Olen kokenut nuo vaiheet ja jokainen uskovainen, joka on todella uskossa on kokenut samat vaiheet. Tekisinkö tätä työtä Jeesuksen lähettiläänä, jollen haluaisi, että jokainen pelastuu. Sen tiedän että se ei tule koskaan niin menemään, mutta koska olen saanut Jeesukselta kehotuksen tulla näille palstoille ja nytkin vastaamaan erityisesti sinulle, tiedän että on mahdollisuus nähdä sinut kotimaassa ja muitakin tällä palstalla kävijöitä.
Ehkäpä et todella havaitsekaan itsessäsi syntiä, mutta vakuutan, että sitä on. Kysynpä vain, voitko noudattaa Jeesuksen ohjetta, jossa hän kehottaa kääntämään toisen posken viholliselle, sen sijaan, että alkaisi tapaella. Tämä on vain yksi esimerkki täällä rauhanvaltakunnassa elävien toiminnasta. Voitko rakastaa sellaista ihmistä, joka tuottaa sinulle häpeää, surua tai joitain muita hankalia tuntemuksia. Täällä valtakunnassa voidaan rakastaa, sillä Jeesus on sen rakkauden ansainnut meille ristillä. Ehkäpä huomaisit syntisyytesi, jos ymmärtäisit mitä sinulta vaaditaan. Huonona esimerkkinä, täällä ja joka paikassa on uskovaiset, jotka eivät ole uskovaisia. Heiltä puuttuu teot, eli hedelmät.Hieno homma. Ja jokainen uskova siis kokee nuo vaiheet. Pitäisi kyllä jo koulussa opettaa uskonnontunneilla että tiedettäisiin miten se käy. Saattaa olla maallisen vallan turmelemaa koulun opetus...
Mahtavaa että Jeesus antaa käytännön neuvoja sanoman levittämiseen. Miten sait tuon kehotuksen, tuliko se sellaisena erillisenä äänenä vai miten se erottui muista, omista ajatuksista? Että itse tiedän sitten kun Jeesus puhuu minulle.
Tuo posken kääntäminen...sehän on tietysti hieno periaate. Kyllä se usein onnistuu, ei riitaa tarvitse pahentaa iskemällä heti takaisin. Joskus ihminen tietysti menettää malttinsa. Eli se siis on syntiä...no, sitten taidamme kaikki olla syntisiä. Paitsi lobotomiapotilaat.
"uskovaiset, jotka eivät ole uskovaisia. Heiltä puuttuu teot, eli hedelmät."
Aivan. Mutta kun monet sanovat että pelkällä uskolla pääsee sinne valtakuntaan. Että ei tarvitse elämäntapojaan muuttaa. Kunhan vain muistaa että Jumalan poika kuoli kärsien, se auttaa kaikkeen. He varmaan ovat sitten hairahtuneita.
Niin, sitä kysyn uudestaan kun sanoit taivasten valtakuntaan viitaten "täällä". Oletko jo siellä? Tai tunnetko muita jotka ovat? - J...J
sinä elät kirjoitti:
"Ei edes kuolemaan johtava sairaus ollut esteenä, kun Jeesus paransi minut hetkessä täysin terveeksi."
Tämä kaikki todistaa vain sen , että sinulla mielikuvitus toimii. Minulta mielikuvitusystävät puuttuvat , mutta jos niitä joillakin on , niin ei se minua haittaa. Jatka sinä elämääsi maailmassa ,jossa ei ole "katkeruutta, panettelua, eikä muitakaan pahoja tunteita." Minä tiedän kuitenkin varmuudella ,ettei tuollaista maailmaa ihmisten keskuudesta löydy. - Rausku
Rausku kirjoitti:
Hieno homma. Ja jokainen uskova siis kokee nuo vaiheet. Pitäisi kyllä jo koulussa opettaa uskonnontunneilla että tiedettäisiin miten se käy. Saattaa olla maallisen vallan turmelemaa koulun opetus...
Mahtavaa että Jeesus antaa käytännön neuvoja sanoman levittämiseen. Miten sait tuon kehotuksen, tuliko se sellaisena erillisenä äänenä vai miten se erottui muista, omista ajatuksista? Että itse tiedän sitten kun Jeesus puhuu minulle.
Tuo posken kääntäminen...sehän on tietysti hieno periaate. Kyllä se usein onnistuu, ei riitaa tarvitse pahentaa iskemällä heti takaisin. Joskus ihminen tietysti menettää malttinsa. Eli se siis on syntiä...no, sitten taidamme kaikki olla syntisiä. Paitsi lobotomiapotilaat.
"uskovaiset, jotka eivät ole uskovaisia. Heiltä puuttuu teot, eli hedelmät."
Aivan. Mutta kun monet sanovat että pelkällä uskolla pääsee sinne valtakuntaan. Että ei tarvitse elämäntapojaan muuttaa. Kunhan vain muistaa että Jumalan poika kuoli kärsien, se auttaa kaikkeen. He varmaan ovat sitten hairahtuneita.
Niin, sitä kysyn uudestaan kun sanoit taivasten valtakuntaan viitaten "täällä". Oletko jo siellä? Tai tunnetko muita jotka ovat?Tiedonjanoisena odottelen vastauksia yhä... Itse kun olen vielä huolten ja murheiden vaivaamana maallisen valtakunnan armoilla.
- Vieläkin ateisti
Rakastan puolisoani ja monia muitakin ihmisiä (äitiä, isää, sisaruksia, sukulaisia ystäviä jne). En tiiä mitä siinä niin ihmeellistä on. Uskon myös kylmään, auringonpaisteeseen, nälkään ja viinin makuun.
- Vieläkin ateisti
Jos en uskoisi en tiedä miksi olisin vastannut väärään ketjuun.
- joka armosta annetaan
Vieläkin ateisti kirjoitti:
Jos en uskoisi en tiedä miksi olisin vastannut väärään ketjuun.
Niin rakastat ja uskot johonkin, mutta kestävätkö ne koetuksen tullen. Ainoastaan on yksi rakkaus ja yksi usko joka kestää koetuksessa, se on usko Jumalan poikaan Jeesukseen. Ja yksi rakkaus joka kantaa ikuisuuden läpi ikuiseen elämään. Kaikki muu katoaa. Älä rakas ystävä jätä elämääsi sattuman varaan, vaan pyydä Jeesus suojelemaan rakkautesi ja pyydä Häntä antamaan usko joka vie läpi tulenkin. Itse en uskaltaisi jättää tuota aarretta jonka omistat, rakkauden läheisiisi, sattuman varaan, vaan veisin aarteeni nopeasti Jeesuksen suojeluun.
- epäuskoja
"Nyt on pimeys pimeimmillään, osa ihmiskunnasta on jo niin syvässä paatumuksessa, että heillä ei sanojensa mukaan ole uskoa mihinkään. Toki he kuitenkin omaan paatuneeseen ajatusmaailmaansa uskovat."
"Älkää jääkö tuohon kehittymättömyyden tilaan."
Ahaa, tarkoitat siis tällä kristittyjä, muslimeita yms. uskovaisia?- heitä
jotka sanovat, että eivät usko mihinkään.
- Canopus
heitä kirjoitti:
Jaa näinkö se meeneekin?
ensin oli vain ateisteja --> sitten syntyi uskonto 1.0 --> sitten syntyi uskonto 2.0 eli kristinusko --> nähtäväksi jää mitä uusia featureita uskonto 3.0 tuo tullessaan
Uskonto 3.0:n on kuitenkin pakko tulla, koska kristinuskossa on vielä todella paljon bugeja. Voi myös olla, että uusia versioita uskonto-sarjaan ei enää saada, koska niitä ei enää tueta. - On pakko tulla
Canopus kirjoitti:
Jaa näinkö se meeneekin?
ensin oli vain ateisteja --> sitten syntyi uskonto 1.0 --> sitten syntyi uskonto 2.0 eli kristinusko --> nähtäväksi jää mitä uusia featureita uskonto 3.0 tuo tullessaan
Uskonto 3.0:n on kuitenkin pakko tulla, koska kristinuskossa on vielä todella paljon bugeja. Voi myös olla, että uusia versioita uskonto-sarjaan ei enää saada, koska niitä ei enää tueta.Siitäkin syystä että kristinusko on langennut samaan kuoppaan kuin muutkin hävinnet uskonnot.
Ennustellut maailmanloppua jota ei sitten tullutkaan.
Jossain vaiheessa usko loppuu viimeisiltäkin maailmanlopun venttaajilta. - sanaan
Canopus kirjoitti:
Jaa näinkö se meeneekin?
Uskonto 3.0:n on kuitenkin pakko tulla, koska kristinuskossa on vielä todella paljon bugeja. Voi myös olla, että uusia versioita uskonto-sarjaan ei enää saada, koska niitä ei enää tueta.oletko koskaan lukenus Johanneksen evankeliumia. Voisitko nyt lukea, jotta voisimme keskustella aiheesta, saisit jotain uutta ja jotain valaisevaa ja paljon antavaa, ajatusmaailmaasi. Ymmärrä hyvä mies/nainen, että Jeesus elää, eikä sinun ajatusmaailmasi sitä miksikään muuta. Miten pitkän kristinuskon ajan miehet ja naiset olisivat muuten todistaneet ja antaneet jopa henkensä Jeesuksesta todistaessaan ja miten täällä Suomessakin, olisi muuten hinoja, hyvin koulutettuja ja hienoja kouluttamattomia ihmisiä, jotka päivästä päivään jaksavat taistella kristinuskonpuolesta.
Jeesus on valjastanut meidät tehtäväämme, jotta te jotka ette ole vielä uskon lahjaa saanee, omasta vapaasta tahdostanne pyytäisitte sitä. Sen saa, kun uskoo saavansa. Sitten vasta minulla ja sinulla on yhteisiä keskustelujen aiheita. - sinusta Canopus
On pakko tulla kirjoitti:
Siitäkin syystä että kristinusko on langennut samaan kuoppaan kuin muutkin hävinnet uskonnot.
Ennustellut maailmanloppua jota ei sitten tullutkaan.
Jossain vaiheessa usko loppuu viimeisiltäkin maailmanlopun venttaajilta.Sinä et ole sitä mitä kuvaa annat itsestäsi, sinä ole aivan muuta. Sinä tarvitset tukevaa pohjaa elämällesi, se on sinua heitellyt. Tukeva pohja löytyy.
- Höpäjä
sinusta Canopus kirjoitti:
Sinä et ole sitä mitä kuvaa annat itsestäsi, sinä ole aivan muuta. Sinä tarvitset tukevaa pohjaa elämällesi, se on sinua heitellyt. Tukeva pohja löytyy.
Erehtymätön tietosi TM meni taas metsään :D :D
En minä ole Canopus :D :D
Mutta sinä olet selvästi sama avohoitopotilas joka esiintyi ennen AKK. nimellä - vain
Höpäjä kirjoitti:
Erehtymätön tietosi TM meni taas metsään :D :D
En minä ole Canopus :D :D
Mutta sinä olet selvästi sama avohoitopotilas joka esiintyi ennen AKK. nimelläTäällä esiintyy kuitenkin canopus nimellä henkilö, jolle viesti oli tarkoitettu. En ole avohoito potilas, enkä ole koskaan käyttänyt AKK nimimerkkiä. Puhun totta ja vain totta. Olen saanut kokea Jeesuksen kanssa paljon ihmeitä ja olen saanut olla Hänen kanavanaan auttamassa ihmisiä. Koska asenteesi on kova ja kieltävä, en voi tehdä enää eteesi mitään, mutta onneksi Jeesus voi. Niin ja voinhan tietysti rukoilla puolestasi ja sen teenkin.
- M@k3
sanaan kirjoitti:
oletko koskaan lukenus Johanneksen evankeliumia. Voisitko nyt lukea, jotta voisimme keskustella aiheesta, saisit jotain uutta ja jotain valaisevaa ja paljon antavaa, ajatusmaailmaasi. Ymmärrä hyvä mies/nainen, että Jeesus elää, eikä sinun ajatusmaailmasi sitä miksikään muuta. Miten pitkän kristinuskon ajan miehet ja naiset olisivat muuten todistaneet ja antaneet jopa henkensä Jeesuksesta todistaessaan ja miten täällä Suomessakin, olisi muuten hinoja, hyvin koulutettuja ja hienoja kouluttamattomia ihmisiä, jotka päivästä päivään jaksavat taistella kristinuskonpuolesta.
Jeesus on valjastanut meidät tehtäväämme, jotta te jotka ette ole vielä uskon lahjaa saanee, omasta vapaasta tahdostanne pyytäisitte sitä. Sen saa, kun uskoo saavansa. Sitten vasta minulla ja sinulla on yhteisiä keskustelujen aiheita.Uskonnolla tai ilman sitä, meillä olisi hyvä ihmisiä tekemässä hyviä asioita ja pahoja ihmisiä tekemässä pahoja asioita. Mutta jotta hyvät ihmiset tekevät pahoja asioita, siihen tarvitaan uskontoa.
- Steven Weinberg (1933 - ), quoted in The New York Times, April 20, 1999
Jeesus on silkkaa satua ja sinun uskosi ei muuta sitä tosiasiaa suuntaan eikä toiseen.
http://www.kolumbus.fi/harry.hilden/artikkeleita.htm#ONKO
Lukaiseppa tämä teksti niin sen jälkeen meillä saattaa olla yhteisiä keskustelun aiheita. - uskoon
M@k3 kirjoitti:
Uskonnolla tai ilman sitä, meillä olisi hyvä ihmisiä tekemässä hyviä asioita ja pahoja ihmisiä tekemässä pahoja asioita. Mutta jotta hyvät ihmiset tekevät pahoja asioita, siihen tarvitaan uskontoa.
- Steven Weinberg (1933 - ), quoted in The New York Times, April 20, 1999
Jeesus on silkkaa satua ja sinun uskosi ei muuta sitä tosiasiaa suuntaan eikä toiseen.
http://www.kolumbus.fi/harry.hilden/artikkeleita.htm#ONKO
Lukaiseppa tämä teksti niin sen jälkeen meillä saattaa olla yhteisiä keskustelun aiheita.Jeesus elää. Niiden ihmisten, jotka eivät omista uskonlahjaa on mahdoton uskoa, sillä näillä aisteilla emme voi todistaa Hänen olemassa oloaan. Onneksi kolkuttavalle avataan. Ja jokainen joka uskoo tietää Jeesuksen elävän, sillä Pyhä Henki todistaa Hänestä.
Näiden ruumiin aistien sisäpuolella on hegenaistit, joilla me voimme jopa nähdä Jeesuksen ja kuulla Hänet. Sen tähden meille lopunajan Kristityille ei tule sellaista eksytystä, että voisimme edes kuvitella hylkäävämme tärkeimmän ja rakkaimman asian elämästämme. Muuten, muutkin ovat saaneet nähdä miten minä olen saanut kokea lukemattomia ihmeitä. Olen parantunut kuolemanvakavista sairauksista lääkärikunnan hämmästykseksi ja muita asioita jotka ovat ihmisymmärrykselle käsittämättömiä on tapahtunut paljon. Toisaalta näitä on aika turha todistaa uskosta osattomalla, koska hän ei voi ymmärtää. Todistanpa kuitenkin ja rukoilen puolestasi, että saat uskonlahjan ja voit ymmärtää. - Hihhlulimuslimi?
uskoon kirjoitti:
Jeesus elää. Niiden ihmisten, jotka eivät omista uskonlahjaa on mahdoton uskoa, sillä näillä aisteilla emme voi todistaa Hänen olemassa oloaan. Onneksi kolkuttavalle avataan. Ja jokainen joka uskoo tietää Jeesuksen elävän, sillä Pyhä Henki todistaa Hänestä.
Näiden ruumiin aistien sisäpuolella on hegenaistit, joilla me voimme jopa nähdä Jeesuksen ja kuulla Hänet. Sen tähden meille lopunajan Kristityille ei tule sellaista eksytystä, että voisimme edes kuvitella hylkäävämme tärkeimmän ja rakkaimman asian elämästämme. Muuten, muutkin ovat saaneet nähdä miten minä olen saanut kokea lukemattomia ihmeitä. Olen parantunut kuolemanvakavista sairauksista lääkärikunnan hämmästykseksi ja muita asioita jotka ovat ihmisymmärrykselle käsittämättömiä on tapahtunut paljon. Toisaalta näitä on aika turha todistaa uskosta osattomalla, koska hän ei voi ymmärtää. Todistanpa kuitenkin ja rukoilen puolestasi, että saat uskonlahjan ja voit ymmärtää.Pelottavaa.. BRRR.
- ateisti
heitä kirjoitti:
"jotka sanovat, että eivät usko mihinkään."
Miksi oletat, että ateistit eivät "usko mihinkään"?
Ateistit eivät usko jumaliin tai jumaluuksiin.
Mutta ateisti voi uskoa aivan maallisen moraalin ja etiikan pohjalta siihen, että toisia ihmisiä tulee kohdella inhimillisesti, humaanisti ja lempeästi, ihmisoikeuksien mukaisesti.
Etkö itse usko tätä? - olisi ateisti
ateisti kirjoitti:
"jotka sanovat, että eivät usko mihinkään."
Miksi oletat, että ateistit eivät "usko mihinkään"?
Ateistit eivät usko jumaliin tai jumaluuksiin.
Mutta ateisti voi uskoa aivan maallisen moraalin ja etiikan pohjalta siihen, että toisia ihmisiä tulee kohdella inhimillisesti, humaanisti ja lempeästi, ihmisoikeuksien mukaisesti.
Etkö itse usko tätä?Sinulla on hienot moraaliset periaatteet.
Kunpa ne vain toimisivat täällä ihmiskunnan keskuudessa. En toki tarkoittanut, etteikö heissä, jotka eivät usko, olisi hienoja persoonallisuuksia ja etteikö heillä olisi hyviä tavotteita. Tarkoitin sitä, että mikään muu ei takaa onnellista ikuisuutta, kun usko Jeesukseen ja mikään muu ei takaa oikeuden mukaisuuden periaatteen toteutumista, kuin usko Jeesukseen ja mikään muu ei kasvata ihmistä kieltämään itseään lähimmäistensä hyväksi kuin usko Jeesukseen. He jotka eivät usko, eivät pelkää Jumalaan ja useat heistä tekevät tekoja, jotka eivät kestä päivänvaloa. Jos kaikki maanpäällä uskoisivat, silloin olisimme Paratiisissa, ei olisi nälkää, ei yksinäisyyttä, ei pelkoa j.n.e, sillä täydellinen rakkaus karkoittaisi ne pois ja jokainen ihminen aivan kilpailisi lähimmäisensä kunnioittamisessa ja rakastamisessa. Silloinhan ei mitään pahaa tehtäisi. Ja näin tulisi Jumalan kansan täällä elää ja jokainen joka todella uskoo Jeesukseen tekeekin niin, mutta koska luste saa Jumalan lasten joukossa kasvaa, kunnes enkelit niitävät heidät pois, on Jumalan lapsista hyvin vääristynyt kuva vallalla. Hyvätkään periaatteet eivät takaa rauhaa ja onnea, vain Jumalan valtakunnassa, joka on sisäisesti meissä, jotka uskomme on rauha ja onni. - ateisti
olisi ateisti kirjoitti:
Sinulla on hienot moraaliset periaatteet.
Kunpa ne vain toimisivat täällä ihmiskunnan keskuudessa. En toki tarkoittanut, etteikö heissä, jotka eivät usko, olisi hienoja persoonallisuuksia ja etteikö heillä olisi hyviä tavotteita. Tarkoitin sitä, että mikään muu ei takaa onnellista ikuisuutta, kun usko Jeesukseen ja mikään muu ei takaa oikeuden mukaisuuden periaatteen toteutumista, kuin usko Jeesukseen ja mikään muu ei kasvata ihmistä kieltämään itseään lähimmäistensä hyväksi kuin usko Jeesukseen. He jotka eivät usko, eivät pelkää Jumalaan ja useat heistä tekevät tekoja, jotka eivät kestä päivänvaloa. Jos kaikki maanpäällä uskoisivat, silloin olisimme Paratiisissa, ei olisi nälkää, ei yksinäisyyttä, ei pelkoa j.n.e, sillä täydellinen rakkaus karkoittaisi ne pois ja jokainen ihminen aivan kilpailisi lähimmäisensä kunnioittamisessa ja rakastamisessa. Silloinhan ei mitään pahaa tehtäisi. Ja näin tulisi Jumalan kansan täällä elää ja jokainen joka todella uskoo Jeesukseen tekeekin niin, mutta koska luste saa Jumalan lasten joukossa kasvaa, kunnes enkelit niitävät heidät pois, on Jumalan lapsista hyvin vääristynyt kuva vallalla. Hyvätkään periaatteet eivät takaa rauhaa ja onnea, vain Jumalan valtakunnassa, joka on sisäisesti meissä, jotka uskomme on rauha ja onni."mikään muu ei kasvata ihmistä kieltämään itseään lähimmäistensä hyväksi kuin usko Jeesukseen."
Miksi ihminen ei muka voisi tehdä hyvää lähimmäisilleen silti kieltämättä itseään?
Sinä puhut "täydellisestä" rakkaudesta ja siitä, "jos kaikki uskoisivat".
Aina kun ihmiset ovat tavoitelleet "täydellistä" maan päälle tai jos he ovat halunneet "kaikkien" uskovan samoin kuin he itse, pahaa on seurannut.
Kommunistit halusivat omanlaisensa "täydellisen" yhteiskunnan ja halusivat "kaikkien" uskovan omiin näkemyksiinsä. Natsit halusivat omanlaisensa "täydellisen" yhteiskunnan ja halusivat "kaikkien" alistuvan valtaansa.
Pulma onkin, mitä tehdään niille, jotka eivät kerta kaikkiaan suostu alistumaan millään?
Yleisin ratkaisu näiden "täydellisen" yhteiskunnan tavoittelijoiden joukossa on ollut leimata toisinajattelijat vihollisiksi, demonisoida heidät ja sitten surmata. Koska "ne" eivät halua tulla osaksi "meidän" "täydellistä" maailmaa, "ne" ovat pahoja ja "ne" pitää surmata.
Ihmisten keskuudessa ei voi olla mitään "täydellistä". "Kaikkien" ei tarvitse uskoa samoihin asioihin. Tämä on mielestäni parempi tie hyvään yhteiskuntaan - suvaitsevaisuuden tie.
Kaikkien tulisi ymmärtää, että jokainen valitsee oman tiensä ja se heille sallittakoon. Toisia ei saa pakottaa osaksi omaa maailmankuvaa, vaikka miten itse uskoisi sen "hyvyyteen". - ateisti
ateisti kirjoitti:
"mikään muu ei kasvata ihmistä kieltämään itseään lähimmäistensä hyväksi kuin usko Jeesukseen."
Miksi ihminen ei muka voisi tehdä hyvää lähimmäisilleen silti kieltämättä itseään?
Aina kun ihmiset ovat tavoitelleet "täydellistä" maan päälle tai jos he ovat halunneet "kaikkien" uskovan samoin kuin he itse, pahaa on seurannut.
Kommunistit halusivat omanlaisensa "täydellisen" yhteiskunnan ja halusivat "kaikkien" uskovan omiin näkemyksiinsä. Natsit halusivat omanlaisensa "täydellisen" yhteiskunnan ja halusivat "kaikkien" alistuvan valtaansa.
Pulma onkin, mitä tehdään niille, jotka eivät kerta kaikkiaan suostu alistumaan millään?
Yleisin ratkaisu näiden "täydellisen" yhteiskunnan tavoittelijoiden joukossa on ollut leimata toisinajattelijat vihollisiksi, demonisoida heidät ja sitten surmata. Koska "ne" eivät halua tulla osaksi "meidän" "täydellistä" maailmaa, "ne" ovat pahoja ja "ne" pitää surmata.
Ihmisten keskuudessa ei voi olla mitään "täydellistä". "Kaikkien" ei tarvitse uskoa samoihin asioihin. Tämä on mielestäni parempi tie hyvään yhteiskuntaan - suvaitsevaisuuden tie.
Kaikkien tulisi ymmärtää, että jokainen valitsee oman tiensä ja se heille sallittakoon. Toisia ei saa pakottaa osaksi omaa maailmankuvaa, vaikka miten itse uskoisi sen "hyvyyteen".Tässä vielä hyviä kirjoja maailmankuvia, moraalia ja etiikkaa koskien, käsittelevät mm. kysymyksiä miksi sodat syttyvät, miksi kansanmurhat ovat mahdollisia, mikä saa ihmiset surmaamaan toisiaan. Eli mikä saa ihmiset tekemään pahoja asioita. Parhaimpia kirjoja joita olen näistä asiista lukenut, suosittelen lämpimästi.
Tapio Tamminen: "Pahan viehätys. Natsismin ja terrorin lähteillä." (Otava 2004)
Jonathan Glover: "Ihmisyys. 1900-luvun moraalihistoria." (Like 2003)
Molempien pitäisi löytyä jo kirjastoista. - tutustuisit uskoon
ateisti kirjoitti:
"mikään muu ei kasvata ihmistä kieltämään itseään lähimmäistensä hyväksi kuin usko Jeesukseen."
Kaikkien tulisi ymmärtää, että jokainen valitsee oman tiensä ja se heille sallittakoon. Toisia ei saa pakottaa osaksi omaa maailmankuvaa, vaikka miten itse uskoisi sen "hyvyyteen".Luekisitko uudelleen viestini, niin huomaisit, että en missään tapauksessa tavoittele maanpäälle täydellisyyttä, sehän on silkka mahdottumuus ajatuksenakin.
Sanoin, että jos ihmiset rakastaisivat lähimmäistään, niin kuin Jeesus kehottaa, niin ei olisi huonoja asioita ja silloinhan olisimme "Paratiisissa". Jokainen ymmärtää, että tässä ajassa se on mahdoton jo ajatuksen tasollakin. Olen täysin samaa mieltä kanssasi, siitä miten kommunistit saivat vain pahaa aikaan tavoitellessaan täydellistä yhteiskuntaa.
Itsensä kieltämisellä tarkoitan sitä, että on hyvä joskus asettaa lähimmäisen etu oman edun edelle. Esim. jättää hankkimatta itselle jotain jota haluaisi ja antaa säästynyt raha sellaiselle joka tarvitsee sen vaikkapa ruokaan.
Jeesus on Rauhan Ruhtinas, eikä Hän väkipakolla ole koskaan käännyttänyt Itselleen kuuliaisuuteen. Jumala antoi meille vapaan tahdon. Ihmiset ne ovat, jotka ovat käyneet kristinuskon sotia ja pakolla käännyttäneet ns. pakanoita. Se on kamalaa, että Jeesuksen päähän pannaan ihmisten typeryydet. Jumala ei kiusaa ketään, eikä ole kenenkään kiusattavana.
- ateistin
Kertokaa minulle vuosisata, jolloin ei olisi saarnattu samaa:
"Nyt on pimeys pimeimmillään, osa ihmiskunnasta on jo niin syvässä paatumuksessa, että heillä ei sanojensa mukaan ole uskoa mihinkään".- todistettavasti
Me olemme eläneet kahdella vuosituhannella. Minä muistan viime vuosituhannesta aikamoisen pätkän ja voin sanoa, että silloin ei erottu, ei pilkattu, ei murhattu, ei tehty omille lapsille niin kauheaa henkistä väkivaltaa, kuin nyt, vanhempien eron myötä. Avioerokin oli muutama kymmenen vuotta sitten suuri häpeä. Talousrikollisuus ei ollut noin julkeaa, eikä sitä ollut siinä määrin kuin nyt ja vielä nämä jotka herroiksi itseään kutsuvat ja joiden tulisi olla moraalisia johtajia, ovat pahimmat tekijät. Ja Jumalan pilkkaajat, kuinka julkeaksi he ovat käyneet ja nyt tällä hetkellä he eivät pelkoa tunne, mutta pelko on heidät tavoittava. Minulla menisi aikaa vaikka kuinka paljon jos luettelisin sinulle sen, mistä pimeyden näkee pimentyneen. Raamattu kertoo tästä ajasta paljon, miten rakkaus kylmenee. Tutustu sanan kautta tähän aikaan.
- oikeasti syntynyt -58
todistettavasti kirjoitti:
Me olemme eläneet kahdella vuosituhannella. Minä muistan viime vuosituhannesta aikamoisen pätkän ja voin sanoa, että silloin ei erottu, ei pilkattu, ei murhattu, ei tehty omille lapsille niin kauheaa henkistä väkivaltaa, kuin nyt, vanhempien eron myötä. Avioerokin oli muutama kymmenen vuotta sitten suuri häpeä. Talousrikollisuus ei ollut noin julkeaa, eikä sitä ollut siinä määrin kuin nyt ja vielä nämä jotka herroiksi itseään kutsuvat ja joiden tulisi olla moraalisia johtajia, ovat pahimmat tekijät. Ja Jumalan pilkkaajat, kuinka julkeaksi he ovat käyneet ja nyt tällä hetkellä he eivät pelkoa tunne, mutta pelko on heidät tavoittava. Minulla menisi aikaa vaikka kuinka paljon jos luettelisin sinulle sen, mistä pimeyden näkee pimentyneen. Raamattu kertoo tästä ajasta paljon, miten rakkaus kylmenee. Tutustu sanan kautta tähän aikaan.
Sama vanha laulu nykyajan tapainturmeluksesta silloinkin kuului.
Mennyttä aikaa nostalgisoivat räkänokat jotka eivät olleet kuvittelemansa utopian aikaan syntyneetkään. - ateistiN
oikeasti syntynyt -58 kirjoitti:
Sama vanha laulu nykyajan tapainturmeluksesta silloinkin kuului.
Mennyttä aikaa nostalgisoivat räkänokat jotka eivät olleet kuvittelemansa utopian aikaan syntyneetkään.Utopiaa, sitä minäkin sanoisin. Mikään ei ole muuttunut sen paremmaksi tai erikoisemmaksi, koska ihminen on pohjimmiltaan sama. On tietämättömyyttä sanoa, että silloin ja silloin oli parempi. Lapsenmurha ei ole ollut mikään harvinaisuus, murhat eivät ole olleet koskaan ihmiskunnan historiassa harvinaisuus, ei sodat, ei nälänhätä, moraali on oikeastaan ainoa mikä muuttuu kulttuurien mukaan. Mikä on meille moraalitonta, ei ole sitä toiselle... Kyllä naurattaa hemmetisti :D
- Mageling
todistettavasti kirjoitti:
Kovia olivat ajat ennen meitäkin, mutta on helppo idolisoida sellaista, mitä ei ole ollut näkemässä. Kaikissa aikakausissa on puolensa, hyvät ja huonot. Vai sanotko, että Aspiriini verrattuna kallonporaukseen on paha asia?
- Atte Ateisti
Kehotan paitsi rukoilemaan myös työskentelemään sen puolesta, että pääsemme pois uskontojen tuottamasta tietämättömyyden ja pelon pimeydestä kohti tiedon valoa.
Jättäkää pimeys, joka teitä eksyttää.
Etsikää tietoa.
Luopukaa peloista, jotka ajavat teitä väkivallan tielle kuviteltuja, pelkojenne luomia vihollisia vastaan. Älkää pelätkö, ja olette vapaita.- vapautukaa
Jeesus elää ja Hän todistaa siitä lukemattomille omilleen joka hetki. Et sinä tiedon etsinnällä saa aikaan kuin hetken mielenkiinnon elämääsi, ei se kanna sinua ikuisuuteen, en kuitenkaan sano etteikö tiedon jano ole hyvästä. Tiede ei kuitenkaan pysty kertomaan sinulle paljoakaan Jumalan luomasta maailmasta. Jospa olisit uskossa, saisit tietää salaisuudet ja Usko tekisi sinut vapaaksi pelosta ja muista synninturmeluksista. Tiesitkö sinä muuten, että tiede todistaa Jeesuksen olleen maanpäällä ja vaikuttaneen täällä muuttaen ihmiskunnan elämän.
Sitä eivät tiedemiehet, edes halutessaan, ole pystyneet kiistämään. He eivät vain pysty nyt näkemään, että Jeesus elää ja jatkaa omiensa kanssa yhteyttä tällähetekelläkin. Sitä ei voi tiede nähdä, koska sitä ei voi nähdä ja kokea muut kuin he jotka ovat Jumalanvaltakunnassa, eli uskovat Jeesukseen.
- PIMEÄMPÄÄ
Noissa vastausviesteissä jotkin väittävät, että aina maailma on samanlainen paikka ollut.
Ei pidä paikkaansa.
1900-luku on maailman historian pimeintä aikaa ja pimeys vain jatkuu.
Ensimmäinen ja toinen maailmansota tappoi 10 miljoonia ihmisiä ja kuinka kauhistuttavaa olikaan Juutalaisten vainot ja murhat.
Kaikkialla maapallolla, Aasiassa, Euroopassa, Afrikassa ja Amerikassa on hallinnut diktaattoreja joiden hallintakautena oman maanosan väkeä on tapettu enemmän kuin kukaan tietää, esim. Ruandan kansanmurha.
Moraalin rappeutuminen on tuonut monia vaikeita vitsauksia, AIDS:iin kuolee joka päivä suuri määrä ihmisiä ja lapset jäävät orvoiksi.
Köyhyys ja masennus tukahduttavat miljoonien ihmisten toivon ja epidemiat tuhoavat ja tappavat jatkuvasti. Espanjantauti, rutot, keuhkotaudit, eläinviirustaudit ja monet muut vitsaukset ovat 1900-luvulla niittäneet valtavat määrät ihmisiä.
Onko koskaan ollut sellainen määrä lapsia hyltättynä kuin on nyt ympärimaailmaa. Onko koskaan tuhottu niin perusteellisesti lasten mieli kuin nyt, avioerot, jotka ovat suurelta osalta moraalittomuuden seurausta, television väkivaltafilmit ja muu moraaliton moska on muuttanut heidän psyykkeään ja osa heistä ei enää erota totuutta valheesta.
Rahanahneus on tuhonnut maapalloa enemmän kuin arvata saattaa, otsoonikadot ja tsunamit ovat vain pientä pintaraapaisua. Talousrikolliset ovat toiminnoillaan olleet edesauttamassa ihmisiä köyhyyteen ja kurjuuteen. Rahaa on painettu vain se määrätty määrä ja jotkut ovat kahmineet siitä suuren osa.
Suurinpiin vitsauksiin kuuluu kuitenkin se, että rakkaus on kadonnut ja ihmiset ovat usein yksinäisiä ja ilman turvaa, he ovat käyneet myös kyynisiksi ja monet tunnealueet ovat kovettuneen.
1900- luku on pimeyden aikaa ja se jatkuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411291- 609098
- 1375445
- 1443754
- 753680
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403338
- 602698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722420Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal142073