Kokoomus narutti keskustan johdon yhteistyösopimukseen ennen presidentinvaaleja. Mulle selitettiin, että se tapahtuu keskustan eduksi, ettei kuuden vuoden takainen kusetus toistuisi. Ei toistunut. Nyt kokoomus kusi ihan toisella tavalla meitä silmään. Ilmeisesti puolueen puheenjohtajalla on lasisilmä, kun sitä ei kirvele. Minulla kirvelee, vaikka en Niinistöä äänestänytkään.
Presidentinvaalien ympärille yritettiin rakennellä jotakin ideologista rintamaa, jonka juoksuhaudat ovat kasvaneet horsmaa jo 80 vuotta. Miten muka kokoomus on lähempänä keskustapuoluetta kuin demarit? Minun mielestä asia on kyllä päinvastoin. Ulkopolitiikassa he ovat kekkoslaisia ja siten lähempänä sellaista keskustapuoluetta, jona minä sitä ajattelen. Ja sosialismilla on nykyään turha pelotella. Joku Lasse Lehtinen on suurempi porvari kuin moni kokoomuslainen, keskustalaisista nyt puhumattakaan.
Minun on sanottava demarien kunniaksi, että ne pitävät kuitenkin meidän palkalla eläjien puolta ja yrittävät jollakin tavalla turvata tavallisten ihmisten oikeuksia työelämässä. Kokoomusta ei kyllä niissä talkoissa ole näkynyt. Siellä puhutaan työelämän muutoksista, joiden ainoa tarkoitus on heikentää irtisanomis- ja palkkasuojaa. Minun etujani ei kyllä aja Sauli Niinistö, elinkeinoelämän keskusliiton pamput, ben zyskowitsit ja jari sarasvuot. Ei ne rakasta suomalaista talonpoikaakaan ja maaseutua. Tuskin edes isänmaataan, kun kantavat varansa sijoituksiin ulkomailla. Rahaa ne raksastaa ja siinä on niiden isänmaa.
Taistelua suurimman puolueen asemasta on käyty jo pitkään. Presidentinvaalit oli yksi osa sitä. Siinä sodassa keskustaa vietiin kuin pässiä narussa. Kokoomus on nyt ohittanut keskustan ja haastaa demareita, meidän omalla avustuksella. Kuihtuuko keskusta vasemmistoliiton ja vihreiden kokoiseksi "pikkujättilaiseksi"?
Kokoomus keskustan pahin vihollinen
17
477
Vastaukset
- Jaba_43
Jos linkin takana oleva juttu oli sinun kirjoittamasi, niin se oli täyttä asiaa selkeästi sanottuna.
Hyvä!!!
- maalaistyttökin
toteaa ja lisää, että meitä narutettin todella ja vietiin kuin litran mittaa.
Kokoomus piti pilkkanaan. Tiesivät et Matti ei päihitä Niinistöä ja silloin kun sopimus tehtiin kuitenkin "tiedettiin" ehdokkaat.Ei kait sitä muuten ainakaan kokoomus olis menny sopimuksia tekemään..?- Androgeeni
Vastailee täällä itselleen. Maalaispoika ja tyttö on käytetty. Mikä seuraavaksi? Maalais Michael Jackson?
- Mä maalaispoika oon
Androgeeni kirjoitti:
Vastailee täällä itselleen. Maalaispoika ja tyttö on käytetty. Mikä seuraavaksi? Maalais Michael Jackson?
Kiellän isyyteni "Maalaistytön" tekstiin, vaikka se olikin aivan osuva juttu. Ja asiallinenkin, sinun ei ollut, mutta siihenhän täällä netissä on saanut tottua. Nilkkimäiseen kirjoitteluun.
- miltä näyttää
ja siksi kaikkien muiden eduskuntapuolueiden tulisikin liittyä yhdeksi puolueeksi , jonka ideologinen voima ja tarkoitus olisi Kokoomuslaisen ajattelun eli siis yksilönoikeuksien, moniarvoisuuden, yrittäjyyden ja isänmaalliisuuden vastustaminen aina ja kaikkialla missä sitä ilmeneekin.
Uuden kokoomusvastaisen puolueen niemeksi ehdotan. esim Suomen Kokoomusvastainen Puolue eli lyhennys SKP.
Kirjainlyhennys voi olla varattu jollekin muulle puolueelle , mutta myös se liittyy tietysti tähän uuteen mahtipuolueeseen, niin ei kyllä varmasti tule nimiestettä puoluerekisteriin merkittäessä.- Mä maalaispoika oon
Juttusi yrittää olla humoristinen. Pyrkimyksesi onnistumista en ryhdy tässä arvioimaan, vaan totean, että siihen sisältyy kuitenkin hivenen totuutta. Se nimittäin, että kokoomuksen poliittinen tavoite on polarisoida Suomen poliittinen kenttä mahdollisimman pitkälle kaksinapaiseksi: kokoomus - demarit. Keskustan strateginen tavoite on ollut ja pitäisi edelleenkin olla, tämän tuhoisan kehityksen estäminen. Tähän pyrki mm. UKK, mutta eivät Esko Aho ja Matti Vanhanen. Keskustapuolue on politiikan tasapainottava elementti ja siksi sen tulisi olla mahdollisimman vahva - isänmaamme onneksi ja menestykseksi.
- Jaba_43
Eikö Halosen kampanjatoimisto ole keksinyt näille demariraasuille muuta hommaa vaalin jälkeen, kun niillä on jäänyt paskalinko palkattomasti päälle?
Korjataan pari tosiasiaa kohdalleen.
Keskusta halusi porvarisopimuksen. Aloitteen teki Eero Lankia. Kokoomuksen Katainen suostui, kun Vanhanenkin pyysi.
Ideologinen rintama ja kansalaissodan vastakkainasettelu on Heinäluoman populismia, jolla koetetaan kyykyttää kepua siitä, että Vanhanen piti sanansa, vaikka sopimuksen idea oli, että tällä kertaa kokoomus ei pääisisi tukemasta keskustalaista ehdokasta.
Demarien tekemisestä puhut kauniisti, mutta kokoomuksesta valehtelet kuin ay-demari.
Sinänsä hyvä kirjoituksesi paljastaa erinomaisella tavalla, että Paasipuistossa on nyt todellinen paniikki päällä, kun Heinäluoma ei uskaltanut mennä edes a-talkiin esiintymään, ettei paniikki näkyisi julkisesti.
Sinä sitä vaan jaksat paljastaa, kun sulle ei ole vielä järjestetty Halosen vaalityön jälkeen muuta hommaa.- individi
Minulla ei ole mitään tarvetta puolustaa demareita, mutta kun tulkintasi ovat viime aikoina olleet kovin virheellisiä, haluaisin sanoa sanasen.
Kepu tosiaankin halusi "porvarisopimusta", koska oletti voittavansa siinä, Vanhanen kakkoskierrokselle. Vanhasen jäätyä rannalle lopputaistoista, hän sanoi itse äänestävänsä Niinistöä. En muista, olisiko hän kehoittanut kepukenttää äänestämään Niinistöä? Lankia teki jo ratkaisunsa, ja Vanhanenkin joutunee tekemään "Rydit", ennen kuin soppa lopettaa ylikiehumisen.
Minusta arvioit keskustan väärin, jos kuvittelet sen noudattavan jotain ennustettavia "porvari-" tai punamultakuvioita. Heinäluomahan kyselee kepun punamultapolitiikan perään. Kepu hamusi (omaa) porvarillista presidenttiä ja mahdollista "porvarillista" yhteistyötä. - totuus voi
individi kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tarvetta puolustaa demareita, mutta kun tulkintasi ovat viime aikoina olleet kovin virheellisiä, haluaisin sanoa sanasen.
Kepu tosiaankin halusi "porvarisopimusta", koska oletti voittavansa siinä, Vanhanen kakkoskierrokselle. Vanhasen jäätyä rannalle lopputaistoista, hän sanoi itse äänestävänsä Niinistöä. En muista, olisiko hän kehoittanut kepukenttää äänestämään Niinistöä? Lankia teki jo ratkaisunsa, ja Vanhanenkin joutunee tekemään "Rydit", ennen kuin soppa lopettaa ylikiehumisen.
Minusta arvioit keskustan väärin, jos kuvittelet sen noudattavan jotain ennustettavia "porvari-" tai punamultakuvioita. Heinäluomahan kyselee kepun punamultapolitiikan perään. Kepu hamusi (omaa) porvarillista presidenttiä ja mahdollista "porvarillista" yhteistyötä.löytyä nimimerkki Arski-Patterin presidentti keskustelussa olevasta linkista
http://www.uta.fi/~ma54441/urkki.html
jossa hän esittää oman näkemyksensä presidenttikysymyksestä. - Mä maalaispoika oon
Nimimerkki "Jaba_43" on mielestäni niitä viimeisiä, joilla on varaa nimitellä ketään "paskalingoksi" tai vastaavaksi. Siksi paljon olen hänen hengentuotteita netissä haistellut. Asiallisen keskustelun hän osaa aina latistaa nimittelyllä ja törkeyksillä. Itse olen kyllä heitellyt paskaa isäukon pelloilla, mutta ehkä olisi syytä nakata sitä myös täällä netissä Jaban ja hänen aateveljienkin silmille? Jabankin on syytä uskoa, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Mielipiteeni ei ymmärrykseni mukaan ollut paskanheittoa, mutta ehkäpä vaalitappion haavoittama Jaban prinsessanherkkä mieli sen sellaiseksi koki.
Mitä tulee ns. "porvarisopimukseen", on keskustan kannalta aivan sama kuka sitä ehdotti. Idea oli alunperin hutera ja muuttui todella onnettomaksi, kun rahaherrain eduspoika Niinistö olikin se, jota piti ruveta äänestämään. Miinaan tallattiin. Ja tässä vaiheessa minä äänestin "jaloilla" eli itsenäisesti enkä Vanhasen ja Lankian käskystä. Voittajan puolella on muuten kiva olla.
Heinäluomassa voi olla populismia kuinka paljon vain, mutta siinä hän kyllä osuu oikeaan, että sopimus jakoi poliittista kenttää ikivanhojen ja aikansa eläneiden rintamalinjojen mukaan. Tähän kokoomus tietysti pyrkikin, koska se laski saavansa siitä ratkaisevaa etua. Kuitenkin populisti Niinistön vaalilause ja hokema oli: "VASTAKKAINASETTELUN AIKA ON OHI". Ei siis ollut ohi.
Väität minua ay-demariksi. Totta toinen puoli. Olen todella ammattiliiton jäsen, mutta liitossa, jossa demarit eivät ole vallassa. Tämän vuoksi en osaa sanoa Paasipuiston paniikistakaan tuon taivaallista tai Heinäluoman osallistumisesta A-talkiin. Katsoin muuten ohjelman ja ei siellä näkynyt kyllä herra Kataistakaan. Oliko hänellä syynä paniikki vai koliikki? Sen sijaan siellä loisti edukseen keskustan sirpakka ja viehättävä ministeri Paula Lehtomäki, jolla saattaa olla edessään vielä suuri tulevaisuus.
Ja siunatuksi lopuksi: koska tunnut kantavan huolta työpaikastanikin, lohdutan arvon Jabaa että sitä murhetta hänen ei vaalitappioon littyvän tuskan ja murheen lisäksi tarvitse enää kantaa. Olen edelleen vanhassa työpaikassani, jossa olen ollut iät ja ajat. Sen olen kaiken lisäksi saanut aivan omilla avuillani. Siihen tuskin nimimerkki Jaba pystyy.
- halivilivoo
Ostaako kaupunkiherra Suomalaisia tuotteita!
Kyllä enimmäkseen tuontituotteita!
Marketista ulkolaisia tuotteita mm.ulkolaista olutta,alkoholia,vaatteita ym.Matkailussa suosii
ulkomaan matkailua ja samalla vie reppukaupalla
rahaa ulkomaille.Mc Donalds on parempi vaihto-ehto
kuin Hesburger"jenkkimäisempi".Näin tuetaan Suomalaista työtä. - Wiisaahko
Minun mielestäni asiat ovat menneet toiseksi parhaan skenaarion mukaisesti. Siinä parhaassa Niinistöstä olisi tullut presidentti, niin ei valitettavasti tapahtunut.
Mutta oikeistoyhteistyön siemen saatiin kylvetyksi. Se tarkoittaa paineita sosialidemokraattien suuntaan. Seuraavien eduskuntavaalien tuloksesta riippumatta SDP:n hallituksessa olo ei enää ole itsestään selvyys. Vanhaselle tämä antaa mahdollisuuden kilpailuttaa SDP:tä ja kokoomusta.
Nimittäin olen aika varma, että Vanhaselle ei tule enää tappiollisia vaaleja. Eduskuntavaaleissa Vanhasen kaikkien mielestä ansiokas pääministeriys saa palkkansa, keskusta tulee pärjäämään erinomaisesti.- ja pistää asiat tietävänä j...
Listaa nyt vaikka 10 tärkeintä asiaa mistä SAK ja SDP on Keskustan kanssa yksimielisiä?
"Epätoivo on huono neuvonantaja"
- Walter Scott - - Mä maalaispoika oon
Monet keskustassa ovat samaa mieltä, ettei Vanhaselle enää tule tappiollisia vaaleja. Tässä välissä, kun on onneksi puoluekokous. Puheenjohtajaa on syytä vaihtaa, vaikka demarileirissä kiintymystä Mattiin näyttää olevankin. Syykään ei ehkä ole aivan pyyteetön. Keskustapuolueessa on kautta aikojen ollut taitavia politiikkoja ja suuria valtiomiehiä. Koska Matista ei ollut näihin saappaisiin, kannattaa rohkeasti etsiä uutta, vahvaa voimaa ja politiikan aitoa osaajaa. Oma ehdokkaani on Mauri Pekkarinen, jos hänet vain saadaan ylipuhuttua ehdokkaaksi.
- Ettet
Vaan Arajärven Pena? Ymmärrän että Tarjan mukana Farmari-näyttelyissä käydessäsi sinut valtaa se "pieni maalaispoika minussa".
En minä sulle demaripellelle muuta sano kuin että tarkkaile mitä juot. Aion aamuisin käydä tuossa "yläjuoksulla" putken päässä kusella, eiköhän se ensi viikolla ole siellä Jakomäessä jo juotavissa.
"Vuorenvarmat väitteet nousevat syvältä tietämättömyydestä"- Mä maalaispoika oon
jos valutat aivonesteesi jakomäkeläisten juotavaksi. Koska itse en ole Jakomäessä käynyt ja näillä tietämin ei taida olla asiaakaan, sinun on syytä laittaa koko "neroutesi", liikkeelle keksiäksesi uuden jäynän. Olen optimistinen ja uskon, että sinulla kyllä sytyttää jo heti seuraavien presidentinvaalien jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708