Vain tyhmä maksaa Movelle

Jynskyti

Kyllä pitää arvostelukyvyn olla todella heikko, jos menee mukaan näihin verkostomarkkinointihommiin. Itse olen seurannut vierestä, kun muutama kaveri on tuhlannut rahansa aloitusmaksuihin. He hehkuttivat Event-tapahtumia, joita he pitivät työpalavereina. Missä työpaikassa pitää maksaa 40 euroa, että pääsee firman omiin koulutustilaisuuksiin? Eikö niistäkin makseta yleensä palkkaa? Itse olin yhdessä eventissä viime talvena, kun kaveri houkutteli minut sinne. En tiennyt yhtään, mistä oli kyse, kun menin. Pian kuitenkin valkeni, että hotelli Caribian 994-halli oli täynnä koskettavan hyväuskoisia, pääosin miespuolisia ihmisiä, jotka kuuntelivat haltioissaan lipevien ja minusta lähinnä huvittavien pukupellejen herätyssaarnaa muistuttavaa show´ta avaimista rikkauksiin. Useat tähän toimintaan hurahtaneet ovat elämässään epäonnistuneita ja kouluttamattomia, ja minusta on todella moraalitonta viedä heiltä rahat. Hyvä, että rikostutkinta Movea vastaan aloitettiin. Hyväuskoisten huijaaminen ei sinänsä ole rikoslaissa kielletty, mutta laiton rahankeräys on.

11

1495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------

olen keskitasoa paremmin kouluttautunut sekä kohtuu hyvin pyörivän yrityksen omistaja. Silti lähdin mukaan moveen. Ei me kaikki olla niitä kouluttamattomia pitkäaikaistyöttömiä, mistä yksi esimerkki jo nähtiin.

• Jynskyti

Joo, upeaa. Minä olen myös huomannut, että tällä palstalla pyörii yksi ilmeisesti Moven joukoista oleva nettikirjoittelija mitä erilaisimmilla nimimerkeillä Move-myönteisiä satuja loruillen.

• A+B valmiina
        Jynskyti kirjoitti:

Joo, upeaa. Minä olen myös huomannut, että tällä palstalla pyörii yksi ilmeisesti Moven joukoista oleva nettikirjoittelija mitä erilaisimmilla nimimerkeillä Move-myönteisiä satuja loruillen.

Kun seuraat tätä palstaa vähänaikaa huomaat, että samat alle 10 verkostomarkkinoinnin vastustajaa hehkuttaa toisilleen miksi ei kannata alkaa ko. touhuihin.
        Sitten on meitä muutama ilmeiesti jotka käymme täällä sillointällöin kurkkimassa ja nauramassa näille jutuille. Korostan, että nämä jutut ovat yhtä suurta faktaa kuin ne jutut mitä löytyy yleisövessojen seiniltä!

Niin muuten tänään oli sitten minulla se tilanne, että olen saanut kaksi kampanjatuotetta myytyä, A B on maksanut oman kampanjatuotteen joten ensimmäinnen tili on tienattu. AI ETTÄ TUNTUU HYVÄLTÄ ja ei yhtään hidasta nämä paskapuheet täällä.

Sorry vastustajat, mutta tekemällä töitä kovasti on kaikki mahdollista.

• Jynskyti
        A+B valmiina kirjoitti:

Kun seuraat tätä palstaa vähänaikaa huomaat, että samat alle 10 verkostomarkkinoinnin vastustajaa hehkuttaa toisilleen miksi ei kannata alkaa ko. touhuihin.
        Sitten on meitä muutama ilmeiesti jotka käymme täällä sillointällöin kurkkimassa ja nauramassa näille jutuille. Korostan, että nämä jutut ovat yhtä suurta faktaa kuin ne jutut mitä löytyy yleisövessojen seiniltä!

Niin muuten tänään oli sitten minulla se tilanne, että olen saanut kaksi kampanjatuotetta myytyä, A B on maksanut oman kampanjatuotteen joten ensimmäinnen tili on tienattu. AI ETTÄ TUNTUU HYVÄLTÄ ja ei yhtään hidasta nämä paskapuheet täällä.

Onnittelut pakettien myymisestä! Silti minun kertomani ainakin täyttä totta, tietysti omasta näkövinkkelistäni katsottuna. Jos joku luulee tienaavansa Movella enemmän kuin se, joka hankkii kunnon koulutuksen ja työn, niin pitäköön uskonsa.

• Jylppy
        A+B valmiina kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä siitä, että tällä palstalla on paljon huuhaata. Mutta kyllä täytyy todeta samaan syssyyn, että paljon on asiaakin!

Mielestäni noita "aktiivisia vastustajia" ei kyllä ole ihan kymmentä, pikemmikin max viisi? Ja mitä taas tulee esim. Phaipolan ja Mursiksen kirjoituksiin, asiallisia ovat olleet, tämä siis minun mielipiteeni, muut saa olla erimieltä jos siltä tuntuu.
        Ongelman ydin tällä palstalla on se, että satunnaiset movettajat tulevat tänne "loistamaan" tietämyksellään ja kokemuksellaan oltuaan pari kuukautta Movessa.
        "ollaan kasvettu niin bisnesmiehiksi ja naisiksi parissa kuukaudessa, että ihan pahaa tekee!"
        Kuitenkin, nämä loisteliaan bizznetin uudet taitajat räkkyävät ja räyhäävät aikansa kunnes huomaavat etteivät pysty kaatamaan Phaipolan ja Mursiksen esittämiä factoja. Silloin alkaa se mustamaalaus ja vittuilu. Yleensä sekään ei kyllä johda muuhun, kuin että moisen sonnan kirjoittajat katoavat vähin äänin eikä siitä sen enempää...

Tuli katsottua torstai-iltana maikkarin dokumentti Pohjois-Koreasta. Ihan mielenkiintoinen juttu. Kun olen läheltä katsonut movettajien toimintaa, niin P-Korea ja Move ovat hämmästyttävän lähellä toisiaan:

P-Koreassa Isä aurinkoinen kertoo valheita amerikasta kenraaleilleen, kenraalit hallitukselle, hallitus yritysjohtajille, johtajat alaisilleen ja alaiset lapsilleen. Amerikka on itse paholainen! Kaikkihan sen Pohjois-Koreassa tietävät...
        Moven tapauksessa asiat näyttäisi menevän vähän samalla tavalla; ylälinjan ylälinjan ylälinja kertoo valheita mitä ihmeellisimmistä asioista; poliisitutkinnasta, yhteistyökumppaneista, tuloista (Matti tampereelta tienas eka kuukautenaan 8000€) etc.
        Oikeastaan ainoa ero Moven ja P-Korean järjestelmissä on se, että movettajia on reilu 1000, P-korealaisia yli 22 miljoonaa... Ehkä Movessakin jonain päivänä?
        :)

• huomaamaan...
        A+B valmiina kirjoitti:

... että nyt tuntuu hyvältä eikä mitkään puheet varmasti hidasta. Been there, done that. Mutta sen sanon että pidä varasi ja älä sotke ketään läheisiä ystäviäsi mukaan Moven touhuun. Pääset myöhemmin vähemmällä mielipahalla kun ei ystäviä mukana.

• Tapsa.
        A+B valmiina kirjoitti:

Kyllä, tekemällä kovasti töitä kaikki on mahdollista.

Mutta se on vain tyhmää maksaa ansaituista rahoista osa Moven kaltaisille markkinointiyrityksille.

Fiksu pitää ansaitsemansa rahat itse. Se on ihan laillista Suomessakin. Yrityksen saa perustaa kuka tahansa, ihan itse. Ei siinä muita tarvita osingoille. Ei ainakaan Movea.

• Nimimerkki
        Tapsa. kirjoitti:

Kyllä, tekemällä kovasti töitä kaikki on mahdollista.

Mutta se on vain tyhmää maksaa ansaituista rahoista osa Moven kaltaisille markkinointiyrityksille.

Fiksu pitää ansaitsemansa rahat itse. Se on ihan laillista Suomessakin. Yrityksen saa perustaa kuka tahansa, ihan itse. Ei siinä muita tarvita osingoille. Ei ainakaan Movea.

Näissä järjestelmissä vaan jokainen yrittää olla se fiksu jolle muut maksaa ansioistaan. Jokainen kusee alalinjansa niskaan..

• movettaja2
        A+B valmiina kirjoitti:

Eli siis olet saanut tuloja vasta värväämisestä. (Tähän väliin kuuluu kirjoittaa sitä scheissee että ajan kanssa ne tulot alkavat muodostumaan enemmän asiakkaista) Voin kyllä sanoa että ei se niin mene. Jos kerran monistat bisnesmallia aina alaspain organisaatiossasi uusille edustajille, niin nekin oppivat keskittymään värväämiseen yhä enemmän alussa. Suurin into tehdä bisnestä on ekojen kuukausien aikana ja näin vanhemmat edustajat alkavat kuihtumaan pois, eikä asiakkuuksia synny kuin ne vaadittavat 5.

Itsellä toisessa jalassa tällä hetkellä noin 40 edustajaa ja kun olen tuota provisiolistaa katsellut niin tulot ovat tulleet lähestulkoon kokonaan värväämisestä. Lisäksi tietenkin aktivointiostot. Muita ostoja ei ole ollut.

"AI ETTÄ TUNTUU HYVÄLTÄ ja ei yhtään hidasta nämä paskapuheet täällä.
        Sorry vastustajat, mutta tekemällä töitä kovasti on kaikki mahdollista."

...eli siis olet saanut noin 210€ alvittomana käteen. Mahtavaa!

Mikähän siinä OIKEASTI tuntuu hyvältä? Pelkästään tuo minimaalinen tili vai se alkuhuuma yhdistettynä siihen että alat USKOMAAN MOVEen? Alun pelko alkaa väistymään kun huomaat että tästähän voi ehkä tullakkin jotain etkä ole heittänyt rahojasi kankkulan kaivoon.

Olet nyt hypessäsi korkeimmillasi - eikä sinua horjuta mikään. Anna mennä, kaikki on mahdollista jos kerran ylälinja niin sinua hypettää!

p.s. huomaa että ylälinjan "kannustaminen", EI ole puhdasta kannustamista, vaan hypettämistä ja oman uskosi nostatusta.

• Matti

ja mikä on yrityksesi. Keroo nyt ihmeessä kun sinulla kerran niin hyvin menee, ja kohta vielä paremmin.

• TeppoJaSeppo
        Matti kirjoitti:

ja mikä on yrityksesi. Keroo nyt ihmeessä kun sinulla kerran niin hyvin menee, ja kohta vielä paremmin.

..tuskin se kuitenkaan on korkeampi kuin sinun amiskoulutuksesi, Matti!

Yksikään näistä Move/WGI/Herba verkostoijista ei ole vielä todistettavasti päässyt tavallisen keskiverto palkansaajan tuloihin, jos asiaa mitataan hiukankaan pidemmällä esim. 1-5 vuoden asteikolla. Sanotaan nyt vaikka että olisi tienannut 3v aikana yli 120.000 euroa verollista tuloa (eli 40 tonnia vuosi).

No, ehkä täytyy lisätä, että kukaan verkostohörhö ei ole päässyt noihin ilman bonuksia, eli lisäksi napsahtanutta ehdollista tuomiota ja vahingonkorvauksia :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      73
      5022
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      121
      4727
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4213
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      107
      4189
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3338
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      125
      3147
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2848
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2787
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2783
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2762
    Aihe