Mietteitä... o_O

Jache the el stupido

Herää kysymys..
Mitä kun evoluutio jatkuu ja jossain vaiheessa syntyy toinen ihmislaji?
Mitä sitten tapahtuu??
Elämmekö käsikädessä vai.. syrjäytetäänkö meidät?
Saavatko jonain päivänä argeologit kaivaa meidän jäännöksiämme ja ihailla löytäneensä
homo sapienssille kuuluneen luurangon?
Niin paljon kysymyksiä...
Mutta oikeasti... Ne ovat vain ilmaan heitettyjä arvailuja ja mietteitä.

7

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi tapahtua niinkin tai sattaa olla että homo sapiens ehtii samaan aikaan maailmantuhon ennen sitä ;)

    • jamo

      eiköhän tämä yksikin laji riitä tälle tellukselle
      jos meidän lajimme evoluutiossa jostain käsittämättömästä syystä säilyy niin enpä usko et
      toista samankaltaista pervo-lajia tänne mahtuisi.
      ennemmin uskon torakoihin meidän jälkeemme ja muu-
      rahaisiin jotka huolehtivat jälkeläisistään ja yh
      dyskunnastaan paljon paremmin kuin me ihmiset..
      näin on tiedemiehet väittäneet ja tutkineet..
      yritetään joka tapauksessa olla viisaitakin joskus.

    • ----

      Musta vähän vaan tuntuu, ettei oikeastaan mikään muutös kykene niin merkittävästi lisäämään elinkelpoisuutta, että tästä vielä uusi laji syntyisi. Älykkäät ihmiset eivät välttämättä hanki ollenkaan lapsia (esim. Isaac Newton joka oli ylpeä kuollessaan neitsyenä), kun taasen tyhmimmät hankkivat niitä kaikkein eniten.

      Ihmiset kiertävät maapalloa niin paljon, ettei eristäytyneitä populaatioita juurikaan ole.

      • Asasi

        Hyvä kun otit populaatioiden sekoittumisen puheeksi. Kaikki maailman ihmiset ovat nykykäsityksen mukaan geneettisesti niin lähellä toisiaan, ettei varsinaisia rotuja ole olemassa ja nykyään, kun kulttuurit sekoittuvat kiihtyvään tahtiin, on oletettavaa, että nekin erot mitä eri ihmisryhmien välillä on, muuttuvat yhä mitättömämmiksi. Mikäli ihmislaji vain säilyy kyllin pitkään, perimässämme ehtii tapahtua muutoksia, jotka tekevät meistä hiljalleen yhä erilaisempia nykyisen muotomme kanssa. Onkin siis oletettavaa, että vaikka nykyihminen ei eristäytyisikään usemmaksi lajiksi, kehitymme ajan kuluessa niin paljon, ettei genetiikkammelopulta vastaa nykyistä malliamme. Silloin meistä on tullut aivan uusi laji. Tällainen kehitys on kuitenkin erittäin hidasta varsinkin niin suurella ja globaalisti risteytyvällä lajilla kuin ihminen. Mutta jos vain säilymme kyllin pitkään, on varmaa että jossain vaiheessa Homo sapiens sapiens muuttuu hiljalleen toiseksi lajiksi. Toinen vaihtoehto on kuolla sukupuuttoon ennen tätä muutosta.


      • Jache the el stupido
        Asasi kirjoitti:

        Hyvä kun otit populaatioiden sekoittumisen puheeksi. Kaikki maailman ihmiset ovat nykykäsityksen mukaan geneettisesti niin lähellä toisiaan, ettei varsinaisia rotuja ole olemassa ja nykyään, kun kulttuurit sekoittuvat kiihtyvään tahtiin, on oletettavaa, että nekin erot mitä eri ihmisryhmien välillä on, muuttuvat yhä mitättömämmiksi. Mikäli ihmislaji vain säilyy kyllin pitkään, perimässämme ehtii tapahtua muutoksia, jotka tekevät meistä hiljalleen yhä erilaisempia nykyisen muotomme kanssa. Onkin siis oletettavaa, että vaikka nykyihminen ei eristäytyisikään usemmaksi lajiksi, kehitymme ajan kuluessa niin paljon, ettei genetiikkammelopulta vastaa nykyistä malliamme. Silloin meistä on tullut aivan uusi laji. Tällainen kehitys on kuitenkin erittäin hidasta varsinkin niin suurella ja globaalisti risteytyvällä lajilla kuin ihminen. Mutta jos vain säilymme kyllin pitkään, on varmaa että jossain vaiheessa Homo sapiens sapiens muuttuu hiljalleen toiseksi lajiksi. Toinen vaihtoehto on kuolla sukupuuttoon ennen tätä muutosta.

        Sulla oli hyvä viesti. olen itsekkin siihen suuntaan ajatellut...
        heh..
        koulussa opettajat aina valistivat että on hyvä kun ihmisiä on moneksi ja ollaan kaikki vähän erillaisia.. mutta eikös se ole ihmisen huono puoli.
        kuten leikkisästi totean:
        "tuhoaminen on ihmisen lahja, erillaisuus pahe"

        mutta miksi ihmisen aivot ovat kehittyneet sellaisiksi??
        Miksi meillä on ominaisuuksia kuten esim.
        valehtelu.
        miksi ihmislaji kehittyy itse tuhoisaksi??
        niin ja tämä "meistä erillaisempi muoto" ei saata erota perusominaisuuksiltaan muuten kuin fyysisesti ja immuniteettisesti.
        ehkä vain pitäisi istua nurkkaan ja katsoa mitä huominen tuo tullessaan...


    • Vaav voe se olla toisinnii

      Sitä ei kovin tiedä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Paha on mennä arvaamaan. Ennusteet kun yleensä toimivat paremmin vain menneisyyden suuntaan.

      Uskoohan nuo jotkut jotta nuo tietokonneet ottaa vallan, ja pistää meijät lihoiksi huvikseen. Tai sitten pitävät lemmikkeinä, ku meijän näppärillä sormilla voi ne piuhat tökätä parraiten seinään. Tiä näistä juttuista. Tuskinpa nyt ihan huomenna tapahtuu, ja huomenna minä sentään meen kallaan. Sehän se on parrein juttu mitä voi tehä, ku kala on aivoruokaa ja viisastuttaa.

    • squirrel

      Kuka tietää.

      Oma näkemykseni on kuitenkin "taisteluplaneetta Galaktikasta"... Ihmiset ovat aina sortaneet erilaisia ja tulevat niin tekemään aina. Valitettavaa,mutta totta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe