Mietteitä... o_O

Jache the el stupido

Herää kysymys..
Mitä kun evoluutio jatkuu ja jossain vaiheessa syntyy toinen ihmislaji?
Mitä sitten tapahtuu??
Elämmekö käsikädessä vai.. syrjäytetäänkö meidät?
Saavatko jonain päivänä argeologit kaivaa meidän jäännöksiämme ja ihailla löytäneensä
homo sapienssille kuuluneen luurangon?
Niin paljon kysymyksiä...
Mutta oikeasti... Ne ovat vain ilmaan heitettyjä arvailuja ja mietteitä.

7

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi tapahtua niinkin tai sattaa olla että homo sapiens ehtii samaan aikaan maailmantuhon ennen sitä ;)

    • jamo

      eiköhän tämä yksikin laji riitä tälle tellukselle
      jos meidän lajimme evoluutiossa jostain käsittämättömästä syystä säilyy niin enpä usko et
      toista samankaltaista pervo-lajia tänne mahtuisi.
      ennemmin uskon torakoihin meidän jälkeemme ja muu-
      rahaisiin jotka huolehtivat jälkeläisistään ja yh
      dyskunnastaan paljon paremmin kuin me ihmiset..
      näin on tiedemiehet väittäneet ja tutkineet..
      yritetään joka tapauksessa olla viisaitakin joskus.

    • ----

      Musta vähän vaan tuntuu, ettei oikeastaan mikään muutös kykene niin merkittävästi lisäämään elinkelpoisuutta, että tästä vielä uusi laji syntyisi. Älykkäät ihmiset eivät välttämättä hanki ollenkaan lapsia (esim. Isaac Newton joka oli ylpeä kuollessaan neitsyenä), kun taasen tyhmimmät hankkivat niitä kaikkein eniten.

      Ihmiset kiertävät maapalloa niin paljon, ettei eristäytyneitä populaatioita juurikaan ole.

      • Asasi

        Hyvä kun otit populaatioiden sekoittumisen puheeksi. Kaikki maailman ihmiset ovat nykykäsityksen mukaan geneettisesti niin lähellä toisiaan, ettei varsinaisia rotuja ole olemassa ja nykyään, kun kulttuurit sekoittuvat kiihtyvään tahtiin, on oletettavaa, että nekin erot mitä eri ihmisryhmien välillä on, muuttuvat yhä mitättömämmiksi. Mikäli ihmislaji vain säilyy kyllin pitkään, perimässämme ehtii tapahtua muutoksia, jotka tekevät meistä hiljalleen yhä erilaisempia nykyisen muotomme kanssa. Onkin siis oletettavaa, että vaikka nykyihminen ei eristäytyisikään usemmaksi lajiksi, kehitymme ajan kuluessa niin paljon, ettei genetiikkammelopulta vastaa nykyistä malliamme. Silloin meistä on tullut aivan uusi laji. Tällainen kehitys on kuitenkin erittäin hidasta varsinkin niin suurella ja globaalisti risteytyvällä lajilla kuin ihminen. Mutta jos vain säilymme kyllin pitkään, on varmaa että jossain vaiheessa Homo sapiens sapiens muuttuu hiljalleen toiseksi lajiksi. Toinen vaihtoehto on kuolla sukupuuttoon ennen tätä muutosta.


      • Jache the el stupido
        Asasi kirjoitti:

        Hyvä kun otit populaatioiden sekoittumisen puheeksi. Kaikki maailman ihmiset ovat nykykäsityksen mukaan geneettisesti niin lähellä toisiaan, ettei varsinaisia rotuja ole olemassa ja nykyään, kun kulttuurit sekoittuvat kiihtyvään tahtiin, on oletettavaa, että nekin erot mitä eri ihmisryhmien välillä on, muuttuvat yhä mitättömämmiksi. Mikäli ihmislaji vain säilyy kyllin pitkään, perimässämme ehtii tapahtua muutoksia, jotka tekevät meistä hiljalleen yhä erilaisempia nykyisen muotomme kanssa. Onkin siis oletettavaa, että vaikka nykyihminen ei eristäytyisikään usemmaksi lajiksi, kehitymme ajan kuluessa niin paljon, ettei genetiikkammelopulta vastaa nykyistä malliamme. Silloin meistä on tullut aivan uusi laji. Tällainen kehitys on kuitenkin erittäin hidasta varsinkin niin suurella ja globaalisti risteytyvällä lajilla kuin ihminen. Mutta jos vain säilymme kyllin pitkään, on varmaa että jossain vaiheessa Homo sapiens sapiens muuttuu hiljalleen toiseksi lajiksi. Toinen vaihtoehto on kuolla sukupuuttoon ennen tätä muutosta.

        Sulla oli hyvä viesti. olen itsekkin siihen suuntaan ajatellut...
        heh..
        koulussa opettajat aina valistivat että on hyvä kun ihmisiä on moneksi ja ollaan kaikki vähän erillaisia.. mutta eikös se ole ihmisen huono puoli.
        kuten leikkisästi totean:
        "tuhoaminen on ihmisen lahja, erillaisuus pahe"

        mutta miksi ihmisen aivot ovat kehittyneet sellaisiksi??
        Miksi meillä on ominaisuuksia kuten esim.
        valehtelu.
        miksi ihmislaji kehittyy itse tuhoisaksi??
        niin ja tämä "meistä erillaisempi muoto" ei saata erota perusominaisuuksiltaan muuten kuin fyysisesti ja immuniteettisesti.
        ehkä vain pitäisi istua nurkkaan ja katsoa mitä huominen tuo tullessaan...


    • Vaav voe se olla toisinnii

      Sitä ei kovin tiedä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Paha on mennä arvaamaan. Ennusteet kun yleensä toimivat paremmin vain menneisyyden suuntaan.

      Uskoohan nuo jotkut jotta nuo tietokonneet ottaa vallan, ja pistää meijät lihoiksi huvikseen. Tai sitten pitävät lemmikkeinä, ku meijän näppärillä sormilla voi ne piuhat tökätä parraiten seinään. Tiä näistä juttuista. Tuskinpa nyt ihan huomenna tapahtuu, ja huomenna minä sentään meen kallaan. Sehän se on parrein juttu mitä voi tehä, ku kala on aivoruokaa ja viisastuttaa.

    • squirrel

      Kuka tietää.

      Oma näkemykseni on kuitenkin "taisteluplaneetta Galaktikasta"... Ihmiset ovat aina sortaneet erilaisia ja tulevat niin tekemään aina. Valitettavaa,mutta totta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe