Miten se oikeasti menee?
Mielestäni Jeesus on Jumalan poika, mutta omaa Isältään saadut valtuudet, eli ei kuitenkaan ole siis Jumala?? En ehkä osaa selittää oikein, mutta miten se oikein menee? Koska Jeesus kuitenkin rukoili isäänsä mm. Johannes 17.
Olen uskossa ja uskon Raamatun sanaan, mutta tämä asia mietityttää. Toivottavasti saan lisää viisautta.
Jeesusko Jumala?
11
233
Vastaukset
- veliRiepu
Moi! Olen vähän väsynyt kirjoittelemaan nyt, mutta kurkkaapa tänne, josko sieltä löytyisi jotain, mikä selventäisi hieman. http://www.vaino.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=51&limit=1&limitstart=2
ei missään sanonut olevansa Jumala samassa mielessä kuin Pojan Isä, "joka yksin olet totinen Jumala", (Joh.17:3). Jeesus todisti olevansa "Jumalan Poika ja yhtä Isän kanssa samalla tavalla kuin hänen opetuslapsensa ovat "täydellisesti yhtä" Isän ja Pojan kanssa, (jakeet 21-23). Katso myös Joh.10:33-36!
1. korinttolaiskirje 8. luku
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."- PikkuMyy_
ekivaari kirjoitti:
ei missään sanonut olevansa Jumala samassa mielessä kuin Pojan Isä, "joka yksin olet totinen Jumala", (Joh.17:3). Jeesus todisti olevansa "Jumalan Poika ja yhtä Isän kanssa samalla tavalla kuin hänen opetuslapsensa ovat "täydellisesti yhtä" Isän ja Pojan kanssa, (jakeet 21-23). Katso myös Joh.10:33-36!
1. korinttolaiskirje 8. luku
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."on Isä Jumala ja Poika, eli Jeesus! Mä uskon näin, enkä oikein osaa muulla lailla uskoakkaan..Jotkut selittävät, että Jumala tuli Jeesuksena alas...tms...
- lopulta Jeesuskin alistuu
Olen Jehovan todistaja ja me uskomme, että Jeesus ja hänen isänsä Jehova ovat erillisiä persoonia ja pyhä henki on vaikuttava voima.
Raamatussa kerrotaan kuinka lopulta Jeesuskin alistuu Jumalan alaisuuteen. on paljon enemmän kuin persoona. Jumala on "kaikki kaikessa", jota ei voida verrata mihinkään luotuun, kaikkein vähiten persoonaan!
- Voitto Ramu
Hes 9:5
"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä JUMALA, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Lainaamasi lause on Jesaja 9:5 eikä Hesekiel, ja siinä ei sanota, että "Hän on Jumala" vaan siinä sanotaan: "Hänen NIMENSÄ on ...Väkevä Jumala."
Sinun perusteillasi voisimme ruveta kutsumaan Jumalaksi jokaista ihmistä, "jolle Jumalan sana on tullut" (Joh.10:34,35).
Ap.t.5:4 olevien Pietarin sanojen perusteella voisimme ruveta opettamaan, että Pietari on Jumala, sillä hän sanoi hänelle valehdelleelle Ananiakselle: "Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle."
Jeesus itse ja apostolit opettivat, että on olemassa vain yksi, joka on "yksin totinen Jumala", (Joh.17:3), joka ei tarvitse ketään muita jumalia kumartaa, rukoilla tai niiltä mitään anoa ja pyydellä, 1.Kor. 8. luku:
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Perustelkaa väitteenne Raamatun sanalla, älkää opettako ihmisten mielikuvia ja väittämiä!
- sovitettu
Armoa ja rauhaa
Aiheesta voisi kirjoittaa pitkästikkin mutta tyydyn nyt vain esittämään yhden asian.
Jumala on ainut jota saa palvoa ja rukoilla ja avuksi huutaa. Juutalaiset jos ketkä olivat tässä asiassa erittin tarkkoja (kuten myös Jumalan ykseyden korostamisessa) Jos Jeesus olisi heidän mielestään ollut vain ihminen (Jeesushan oli sekä ihminen että Jumala)eivät he olisi Häntä palvoneet ja kumartaen rukoilleet. Tuomas ja Paavali jopa sanovat Häntä Jumalaksi.
Maanpäällisen elämänsä aikana (Hänhän oli tyhjentänyt itsensä) Hän oli tiettyjen rajoitusten alaien, Hänhän ei esim tiennyt paluunsa ajankohtaa. Muitakin rajoituksia oli, koska Hänen pelastustyönsä sitä vaati. Hänen piti kaikessa olla Isän tahdossa ja elää Isästä.
Nämä lauseet että Isä on minua suurempi ja että Hn rukoili Isää johtuvat vain Hänen asemastaan poikana. Kun tämä pelastustyö oli loppuun saatettu ja Jeesus palasi taivaaseen Isän oikealle puolelle kirkasti Isä Hänet ´jälleen sillä kirkkaudella joka Hänellä oli ennenkuin maailmaa olikaan.jatkuu vielä hänen ylösnousemuksensa jälkeenkin ja lopuksi vieläpä täydentyy, silläkin Poika toimii Jumalan ylimmäisenä pappina ja vieläkin "hän myös rukoilee meidän edestämme",(Room.8:34, Hep.7:25).
1.Kor. 15. luku
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."- sovitettu
ekivaari kirjoitti:
jatkuu vielä hänen ylösnousemuksensa jälkeenkin ja lopuksi vieläpä täydentyy, silläkin Poika toimii Jumalan ylimmäisenä pappina ja vieläkin "hän myös rukoilee meidän edestämme",(Room.8:34, Hep.7:25).
1.Kor. 15. luku
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."Armoa ja rauhaa
Totta että Jeesuksen "alamaisuussuhde" jatkuu, näinhän raamattu sen saaoo kuten kirjotitkin.
Mutta raamattu myös opettaa että Jumala oli jeesuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
Jeesus sanoi että Isä on Hänessä ja Hän Isässä ja että se joka on nähnyt Jeesuksen on nähnyt Isänkin. On siis vain yksi Jumala.
Opetatko nyt kahta Jumalaa vai sitä että Jeesus olisi vain "alempiarvoinen" jumala . ekivaari kirjoitti:
jatkuu vielä hänen ylösnousemuksensa jälkeenkin ja lopuksi vieläpä täydentyy, silläkin Poika toimii Jumalan ylimmäisenä pappina ja vieläkin "hän myös rukoilee meidän edestämme",(Room.8:34, Hep.7:25).
1.Kor. 15. luku
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."opettaa - en minä - että on vain "yksi totinen Jumala", josta ovat Poika ja kaikki muu, sillä kirjeesssä heprealaisille, 2. luku
11. "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi."
Isä ja Poika ovat yhtä samalla tavalla kuin esimerkkinä heprealaiskirjeen kirjoittaja 1:3 kuvaa; esimerkiksi Isä on aurinko ja Poika sen säteily, joiden vaikutuksena tulee meille sovelias valo ja lämpö, joita voisi vaikkapa Pyhäksi Hengeksi kutsua, joka antaa elämän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511319- 629272
- 1375455
- 1443754
- 753700
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373609- 403348
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal193000- 632733
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722450