Hei! :-)
En ole käynyt täällä muutamaan aikaan, ja kun ajattelin tulla täällä pyörähtämään, huomasin, että minusta on täällä virheellistä tietoa levitelty.
JOS olisi kysymys henkilöstä, joka ei TIEDÄ asiaa, en tällaista aloitusta viitsisi edes tehdä. Korjaisin asian muulla tavoin, enkä vetelisi herneitä. Sattuuhan sitä vääriä käsityksiä ja hätäisiä johtopäätöksiä kullekin...
Mutta koska on kysymys henkilöstä, jonka kanssa olen vääntänyt juttua jo monena vuonna, ja joka VARMASTI tietää levittävänsä väärää tietoa minusta, toivoisin, että sinä seriffinä puuttuisit asiaan.
Kyse on siis seur. kommentista:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000013871623
...jossa tarkasti ottaen siis nimim. "tod e" väittää minun olevan "ateistifanaatikko".
Tuo väite loukkaa minua, erityisesti siksi, koska kys. nimim. tietää hyvin että minä EN ole ateisti.
Palstan kirjoitussäännöissä lukee mm. näin:
"Keskusteluissa ei saa:
* Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista"
Se, että tod e VARMASTI jo tässä vaiheessa tietää että minä EN ole ateisti, mutta kuitenkin sellaista informaatiota täällä levittää, on tietoista ja hyvin tarkoitushakuista loukkaamista, jossa hän levittää väärää tietoa minusta.
Siis valehtelee.
Toisin sanoen:
Sanoo väärän todistuksen lähimmäisestään.
Joten, olisin kiitollinen jos seriffi puuttuisi jollakin tavalla asiaan.
Seriffille!
6
334
Vastaukset
- tode'
selvennäpä, mitä tarkoittaa
"En ole uskovainen enkä kuulu mihinkään muualle, kuin siviilirekisteriin. Hyvä jos sinnekään."Aivan sattumoisin satuin taas pyörähtämään täällä vaikka olenkin pitänyt breikkiä täältä.
Tässä selvennystä mitä tarkoittaa:
...
"En ole uskovainen enkä kuulu mihinkään muualle, kuin siviilirekisteriin. Hyvä jos sinnekään."
...
Elämänkatsomus EI ole millään tavalla riippuvainen siitä mihin ihmisen tekemiin järjestelmiin ihminen kuuluu.
Ev.lut seurakuntaan kuuluvat ihmiset eivät ole kaikki kristittyjä uskovaisia kuten sinäkin tode varmasti tiedät.
Samalla tavalla siviilirekisteriin kuuluvat EIVÄT ole kaikki ateisteja, eivät likimainkaan, vaikka sinä selvästikin niin jostakin IHMEEN syystä kuvittelet. Haluaisinkin tietää mistä olet saanut sellaisen käsityksen.
Se, jos henkilö ei tunnusta mitään uskontoa, tai ei kuulu mihinkään muuhunkaan uskonnolliseen järjestelmään, lahkoon tai lohkoon, ei tarkoita samaa kuin "ateisti".
"Ateisti" on henkilö joka kieltää Jumalan, tai minkään muunkaan ns. "yliluonnollisen" olemassaolon.
Minä en katso olevani niin tietäväinen että voisin väittää että mitään jumalaa, tai muutakaan yliluonnollista ei ole olemassa, joten minä EN edusta ateisteja.
Tämän olen kertonut tällä palstalla sekä monille muille, että myös sinulle, tode, itsellesi henk. koht. monet monet kerrat etkä varmasti ole millään tavalla jäänyt tästä informaatiosta paitsi.
Joten tämä väitteesi siitä että olen "fanaattinen ateisti" on aivan selvää tahallista VALEHTELUA.
Kuka se valheen isä oli, tod e?
Kuka?
...
Minua todella ihmetyttää kuinka uskovaiseksi itseään nimittävät henkilöt voivat tarpeen niin vaatiessa valehdella kuinka paljon tahansa ihan ilman huolen häivää!
Eikö tietoisesti kerrottu VAlHE ole enää synti??- tode'
PakanaF kirjoitti:
Aivan sattumoisin satuin taas pyörähtämään täällä vaikka olenkin pitänyt breikkiä täältä.
Tässä selvennystä mitä tarkoittaa:
...
"En ole uskovainen enkä kuulu mihinkään muualle, kuin siviilirekisteriin. Hyvä jos sinnekään."
...
Elämänkatsomus EI ole millään tavalla riippuvainen siitä mihin ihmisen tekemiin järjestelmiin ihminen kuuluu.
Ev.lut seurakuntaan kuuluvat ihmiset eivät ole kaikki kristittyjä uskovaisia kuten sinäkin tode varmasti tiedät.
Samalla tavalla siviilirekisteriin kuuluvat EIVÄT ole kaikki ateisteja, eivät likimainkaan, vaikka sinä selvästikin niin jostakin IHMEEN syystä kuvittelet. Haluaisinkin tietää mistä olet saanut sellaisen käsityksen.
Se, jos henkilö ei tunnusta mitään uskontoa, tai ei kuulu mihinkään muuhunkaan uskonnolliseen järjestelmään, lahkoon tai lohkoon, ei tarkoita samaa kuin "ateisti".
"Ateisti" on henkilö joka kieltää Jumalan, tai minkään muunkaan ns. "yliluonnollisen" olemassaolon.
Minä en katso olevani niin tietäväinen että voisin väittää että mitään jumalaa, tai muutakaan yliluonnollista ei ole olemassa, joten minä EN edusta ateisteja.
Tämän olen kertonut tällä palstalla sekä monille muille, että myös sinulle, tode, itsellesi henk. koht. monet monet kerrat etkä varmasti ole millään tavalla jäänyt tästä informaatiosta paitsi.
Joten tämä väitteesi siitä että olen "fanaattinen ateisti" on aivan selvää tahallista VALEHTELUA.
Kuka se valheen isä oli, tod e?
Kuka?
...
Minua todella ihmetyttää kuinka uskovaiseksi itseään nimittävät henkilöt voivat tarpeen niin vaatiessa valehdella kuinka paljon tahansa ihan ilman huolen häivää!
Eikö tietoisesti kerrottu VAlHE ole enää synti??ole sellaista käsitystä, että kaikki siviilirekisteriin kuuluvat olisivat ateisteja. mistä sellaisen käsityksen olet saanut?
olen näet itsekin siv. rek., enkä ole ateisti.
en nyt aivan tältä istumalta suostu olemaan valhettelija.
aina silloin, kun "sattumalta" törmäät tänne, kirjoitat tekstiä niin maan mahdottomasti, ettei sitä tällainen työssäkäyvä pysty sanasta sanaan lukemaan, tai muistamaankaan, jos jaksanut tavata koko novellin.
kun tuossa nyt käytin laajaa hakua hyväkseni, huomasin, että olet joskus tolkuttanut 'frihet'lle uskomistasi.
en ole näköjään ollut mukana tuon ketjun keskustelussa, joten se on varmaankin jäänyt sitten lukematta ja tuo veret seisauttava tieto saamatta.
vaikka uskon, että anteeksipyyntö huolimattomuudestani kaikuu, kuin kuuroille korville, pyydän silti anteeksi aiheuttamaani loukkausta.
täten korjataan siis ateistin paikalle pakana. tode' kirjoitti:
ole sellaista käsitystä, että kaikki siviilirekisteriin kuuluvat olisivat ateisteja. mistä sellaisen käsityksen olet saanut?
olen näet itsekin siv. rek., enkä ole ateisti.
en nyt aivan tältä istumalta suostu olemaan valhettelija.
aina silloin, kun "sattumalta" törmäät tänne, kirjoitat tekstiä niin maan mahdottomasti, ettei sitä tällainen työssäkäyvä pysty sanasta sanaan lukemaan, tai muistamaankaan, jos jaksanut tavata koko novellin.
kun tuossa nyt käytin laajaa hakua hyväkseni, huomasin, että olet joskus tolkuttanut 'frihet'lle uskomistasi.
en ole näköjään ollut mukana tuon ketjun keskustelussa, joten se on varmaankin jäänyt sitten lukematta ja tuo veret seisauttava tieto saamatta.
vaikka uskon, että anteeksipyyntö huolimattomuudestani kaikuu, kuin kuuroille korville, pyydän silti anteeksi aiheuttamaani loukkausta.
täten korjataan siis ateistin paikalle pakana.... kyllä tää mun täällä pyörähdys tais jäädä tällä kertaa lyhyeksi. Vaikuttaa siltä että edelliskertaankin verrattuna viha, ilkeys, piikikkyys ja pahansuopaisuus on tällä palstalla vain lisääntyneet. Eli sama linja vain jatkuu, mutta entistäkin pahempana.
Tällä kertaa mun kiintiö tuli täyteen jo nyt.
Mut ens kertaan! Kahellaan...
Ainii. Saisit kyllä anteeksi, tode, jos anteeksipyyntö olisi aito, ja oikeasti olisit sitä mieltä että teit väärin ja katuisit jotakin sanomaasi ihan oikeesti.
Ja jos uskoisin ettet todella tiennyt etten ole ateisti.
Mul vaa o sellanen hytinä, että et kadu mitään, joten jätäpäs nuo anteeksipyynnöt vaikkapa sellaisille ihmisille, joiden kohdalla oikeasti aidosti kadut jotakin ja aidosti myös pyydät anteeksi.
(Muuten ihan pikku vinkkinä voisin sanoa että jos palsta aiheuttaa noin hirveitä vatsanväänteitä, kannattaa välillä pitää TAUKOA, you know... ;-))
Ok.
Adios!- tode'
PakanaF kirjoitti:
... kyllä tää mun täällä pyörähdys tais jäädä tällä kertaa lyhyeksi. Vaikuttaa siltä että edelliskertaankin verrattuna viha, ilkeys, piikikkyys ja pahansuopaisuus on tällä palstalla vain lisääntyneet. Eli sama linja vain jatkuu, mutta entistäkin pahempana.
Tällä kertaa mun kiintiö tuli täyteen jo nyt.
Mut ens kertaan! Kahellaan...
Ainii. Saisit kyllä anteeksi, tode, jos anteeksipyyntö olisi aito, ja oikeasti olisit sitä mieltä että teit väärin ja katuisit jotakin sanomaasi ihan oikeesti.
Ja jos uskoisin ettet todella tiennyt etten ole ateisti.
Mul vaa o sellanen hytinä, että et kadu mitään, joten jätäpäs nuo anteeksipyynnöt vaikkapa sellaisille ihmisille, joiden kohdalla oikeasti aidosti kadut jotakin ja aidosti myös pyydät anteeksi.
(Muuten ihan pikku vinkkinä voisin sanoa että jos palsta aiheuttaa noin hirveitä vatsanväänteitä, kannattaa välillä pitää TAUKOA, you know... ;-))
Ok.
Adios!menihän se kuuroille korville.
en edelleenkään voi katua sitä, että en viestiä kirjoittaessani ajatellut asiaa näin pitkälle, niin että olisin miettinyt tarkkaan jokaisen sanan merkitystä.
olen joutunut elämäni aikana katumaan tekemisiäni hyvinkin katkerasti ja eipä taida tälle palstalle eksyminenkään olla niitä asioita, joita ei katuisi.
kun tulin tänne, sinun ilkeytesi ja ilkkumisesi pisti heti alkuunsa silmään. kun sinä nyt olet viuhotellut muualla, niin me muut olemme jatkaneet manttelinperijöinäsi.
ihan älytöntä. olen tosiaan harkinnut nostaa kytkintä. kiitos kannustuksesta. näkemiin.
- ateisti
Ottaisit tuon ateistin kunnianosoituksena. Älä nyt alennu tekemään kuin hellarit, jotka koko ajan hakevat riitaa, syyttelevät muita ja uhkailevat lailla ja käräjillä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3611476- 639950
- 1505629
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633