syöttöpumpun ajoitus ?

astra 1.7

Kuinka ajoitetaan syöttöpumppu, perusmerkit kohdallaan mutta pääsi pyörimään purettaessa.
Onko kotikonstia vai tarviiko mittarit ?
humpsuttaa imusarjaan.

7

19829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaahas onko siinä jakaja- vai rivipumppu?
      Joissakin autoissa ne merkit on sellaset että saa auton käyntiin mutta ajoitus ei oo aivan kohillaan. Jakajapumppuun ainaski tarvitaan mittakello ja siihen sopiva mahdollisesti merkki koht. mitta jalka ja tietysti oikeat arvot jostain. Jotkut asentajat säätelee korvakuulollta ajotuksen kohilleen.

      • ei ajoitusta saa

        kohdalleen. Sellainen "asentaja", joka näin tekee on oikeassa paikassa pöllimetsässä.


      • ei ajoitusta saa kirjoitti:

        kohdalleen. Sellainen "asentaja", joka näin tekee on oikeassa paikassa pöllimetsässä.

        Autosta en menis ite ainaskaa säätelee korvakuulolta. Mutta olen kuullut joidenki asentajien niin tekevän. Terkimmin ja varmemmin sen kyllä saa mitta kellon kanssa. Rivipumpusta en tiedä , ainaski traktoreissa ja muissa työköneissa rivipumput on kiinni sillensä ettei niitä tarvi säätää vaikka pumpun irti käyttää.


    • Dieselasentaja

      Otsikkoasiassa täytyy lainata opiskeluaikaista
      opettajaa (mitään ei kannata kasata niinkuin se on ollut vaan niin kuin se kuuluu olla).
      Muunmuassa nykydieselien perinteisellä ruiskutuspumpputekniikalla toteutetut järjestelmät
      on kyllä niin tarkkoja ajoituksen suhteen että asiaan kannattaa paneutua kunnolla jos haluaa kunnon lopputuloksen. Pieni kulutus hyvä käynnistyvyys teho ja vääntö kohdallaan. Muunmuassa hehkutulppien kestoikään ruiskutushetken perusennakon tarkkuudella ja ennakonsäätimen toiminnalla on oleellinen vaikutus.

      Kaikki lähtee syöttöpumpun tyypistä valmistajasta ja moottorinvalmistajan ja varustelun ideasta miten se on missäkin haluttu hoitaa.

      Rohkeesti vaan pumpun kyljestä numerot ylös.
      Rekisteriote käteen ja soittelemaan tai käymään
      Auton maahantuojan edustajan pakeilla.
      Nykyään tietoa ei saa enää pantata eikä laitteen
      omistajan tarvii hattu kourassa tietoja kysellä kuten joskus ennen.

      Kuitenkin useasti tarvitaan erikoistyökaluja itse suoritukseen joten toimintamallia kannattaa harkita.

      Korvakuulolla asia ei kuitenkaan hoidu.

      ps
      Pöllimetsässä on töissä oman alansa ammattilaisia joita on syytä meidän kunnioittaa
      Useimmasta meistä ei siihen työhön taitais olla.

    • ajoitus..

      mikähän auto sulla on ,,, vw jolf diiselin pumpissa tarvii olla erikoistyökalu , et löytää oikean kohan et alkaa pelittämään ,, vw gädissä 1.6d niin pari hammasta syöttöpumppuun ennakkoa niin paras veto on silloin , jos syöttöpumpun rattaassa on ajoitus merkki niin kyllä se löytyy oikeaksi ku toteaa et ei käy näinkään niin kääntää kierroksen ja koittaa uudestaan jne.

    • ajoitetaan

      -kello pumpuun kiinni
      -moottori ruiskutus kohtaan
      -kelloon muutama milli esijännitystä
      -käännetään moottoria taaksepäin niin kauan että kello pysähtyy
      -nollataan kello
      -käännetään moottori takaisin ruiskutus kohtaan
      -nyt kellosta näkyy ennakko
      -säädetään ennakko pumppua kääntämällä,jos paljon perseellään pitää heittää hampailla.

      suurin piirtein noin.

    • Anonyymi

      Bukh 36 1980 syöttöpumpun ajoitus merkit,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe