Tein virheen eräässä isossa taloudellisessa asiassa ja nyt olen sidottuna sen asian kanssa. Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Toisaalta ei ollut valittavana kuin kaksi huonoa vaihtoehtoa. Haaveilen että joskus voisin vielä päästä lepoon näistä asioista eikä tarvitsisi kantaa tätä synkkää taakkaa mukanaan. Tunnen syyllisyyttä ja häpeääkin, että mokasin. Olo on kuin vankilassa ja kaipaan vapauteen. Olen kyllä uskossa oleva ihminen, mutta tämä virheeni sitoo ja masentaa minua. Voitteko rukoilla että asiat selviäisivät parhain päin ja elämäni muuttuisi valoisammaksi tämän asian suhteen. On monta muutakin taakkaa, esim. työpaikka uhattuna.
pyyntö
2
141
Vastaukset
Monet muutkin ihmiset ovat tehneet huonoja taloudellisia valintoja elämässään.
Mutta Jeesus kykenee auttamaan vaikeistakin sellaisista, jopa aivan taloudellisista katastrofeista ja konkursseista. Jumala kykenee käyttämään hyödyksi tilanteita, joissa ihminen oppii kärsivällisyyttä. Jeesus, meidän esikuvamme oppi siitä mitä hän kärsi, kun hän teki kovaa puusepän työtä, ennenkuin 30 vuotiaana täytti sen aikaisen ylimmäisen papin virkaan astumisiän ja palveli sitten sen noin 3 vuotta ja kärsi ristin kuoleman. Hän meidän täydellinen Jeesuksemme oppi siis kuuliaisuuden siitä mitä kärsi. Mutta huomatkaa, että Jeesus ei koskaan kärsinyt sairauksista, vaan hän paransi kaikki sairaudet. Hän on sama eilen tänänä ja ikuisesti. Mutta alkusaarnan jälkeen aiheeseen.
Sovitaan siis siitä että sinä selviät tuosta huonosta valinnasta, joka ehkä voi olla laina tms. mitä näin nyt sinua tuntematon voisi kuvitella. Mutta rukoussopimus on voimassa siitä huolimatta.
Julistan sen anteeksi, sinulle, koska sanoit että koet syyliisyyttä ja häpeääkin.
Jeesus kykenee hallitsemaan vaikeatkin tilanteet. Monilla on voinut olla vaikeaampaa kuin sinulla, esim konkurssiin menevillä yrittäjillä yleensä, samalla menee koti, auto, vaimo, firma, työkalut, luottotiedot eli kaikki, paitsi vaatteet ja kodin tavarat. Tuossa on sellainen asia että jos on jokin konkurssi tai perintäuhka, työkaluja ja kodin tavaraoita ei TARVITSE antaa! Monesti konkurssia hoitavat ihmiset ottavat ne omiin kuluihinsa joka ei ole oikein, jos muutekin on kaikkea vähän! Moni on siis selvinnyt yrittäjän konkurssista, joten varmasti sinä selviät siitä tilanteesta missä nyt olet, joka näin sinua tuntematta näyttää ehkä lainalta, tai liian suurelta lainalta. Mutta todellakin tiedän tapauksia joissa Jumala on auttanut ja antanut ihmeellisesti uuden elämän silloinkin kun kaikki on mennyt. Jumala on uusien mahdollisuuksien Jumala. Enkä toivota sinulle enkä kenellekään konkurssia, se oli vain esimerkki siitä, että sekään ei ole mahdotonta Jumalalle hoitaa asia kuntoon. Jumala kuitekin voi käyttää ihmisen virheet siten hyväksi, että hän opettaa kärsivällisyyttä niillä, mutta myös vapauttaa niistä vaikeuksista! Siinä on hyvä ottaa Raamatun uuden testamentin sana omaan suuhun ja käteen ja alkaa puhua Jumalan lupauksia itselle. Sinuakin auttaa jaelista, joka on Kristuksessa Raamatun jakeita.
Minä olen esimerkiksi selvinnyt vaikeiden ihmisten ympäristössä sillä, että olen mennyt välillä vessaan lukemaan viideksi minuutiksi noita kristuksessa paikkoja. Se jälkeen olen taas ollut voittoisa ja kyennyt olemaan vaikeuksien yläpuolella vaikeissa työneuvotteluissa. Kun menen hiljaisuuteen lukemaan kristuksessa paikkoja muutamaksi minuutiksi, Pyhä Henki täyttää minua lisää, ja antaa viisautta ja voimaa. ELi käytän omakohtaisesti Jumalan sanaa itseni ja toistenkin hyväksi.
KRISTUKSESSA jaelista, johon minulla on kopiointilupa, koska se on eräästä julkaisusta, on tässä.
http://members.surfeu.fi/antero58/kristuksessa.jpg
Tuon voi tulostaa, leikata ja liimata ja laittaa raamatun takakanteen siten että se aukeaa luettavaksi.
Toisinaan siis se on hyvä toisinaan taas on niin, että Jumala haluaa vapauttaa kaikista kaavoista. Esimerkiksi kerran Pyhä Henki sanoi minulle, että osta uusi raamattu. Tein sen ja havaitsin että Hän vapautti kakikista lisukkeista, kuten jaelistoista. Mutta sitten taas kaikella on aikansa ja minä itse käytän noita jaelistoja, sekä luen systemaattisesti raamattua eteenpäin. Teen sen joka päivä aamulla aamukavin jälkeen. Se on sanan julistajan elämäntapa ja suositeltava elämäntapa jokaiselle, joka aikoo saada voittoja elämässään.
http://members.surfeu.fi/antero58/jaelista.jpg
Eli yllä olevan linkin kuvassa on pienessä Uudessa Testamentissa tuo Kristuksessa jaelista josta voi helposti ladata itseensä lisää Jumalan voimaa ja Pyhän Hengen voitelua. Siitä ihminen opii, mitä hän on Kristuksessa! Eli noin sitä käytetään.
Vielä tähän rukouspyyntöön:
Sovitaan ja anotaan molemmat, sinä ja minä, että siun talous asiasi paranevat. Me anomme tämän sopimusrukouksella ja se saadaan. Sinä voit myös itse tehdä asian eteen sillä, että luet raamatun Uutta testamenttia ja vaikka luet tuota Kristuksessa jaelistaa vaikka aina aterian jälkeen. Jumalan sana on voittajan aamiainen.
Koen tässä muuten myöskin, että Jumala haluaa kutsua sinut palvelijakseen. Siinä auttaa hiljentyminen armolahjojen hankkiminen, vaikka rukouspalveluissa kätten päälle panemisen kautta tai kotona yksin. Kukaan ei ole yleensä valmis, kun kutsu tulee ja siunkin täytyy saada se vielä henkilökohtaisesti. Tämä on vain profetia sinulle, eli rohkaisu, ei mainipulointi. Sitten myöntävästi vastaanotettua kutsua seuraa koulutus elämän koulussa Jeesus koulutta tai sitten raamattukoulussa. Aivan yhtä hyvin elämän koulussakin lukien itse sanaa. Ja sitten jossakin vaiheessa saat palveluvoitelun, jolloin Pyhän Hengen voitelu on jatkuvasti päälläsi, jos janoat sitä. Eli kaikki on vapaaehtoista, mutta jos janoat, sinä saat, vaikka ne lahjat armosta annetaankin.
19.Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa ja anoo sitä, he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
[Jumalan Kansan Raamattu: Matt. 18:19]
Molempien sopimusrukousten osapuoleten täytyy rukoilla ja pitää tämä sopimusrukouksen suun tunnustus eikä perua sitä olemalla epäuskoinen.
Nimittäin vain sinä itse voit saada sen epäonnistumaan. Saatana ei voi sille mitään, koska se on Jumalan sanaa ja minä en muuta kantaani siitä, että olen rukoillut puolestasi ja sinun taloutesi paranee. Jumala taas ei halua poistaa tuota asiaa, koska oleme käyttäneet Jumalan sanaa, sopimusrukousta. Se on hänen sanansa mukainen, kuten elämä ja yltäkylläisyys on Jumalan sanan mukainen, Johannes 10:10. Tulkoon se sinullekin.
10.Varas ei tule muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja yltäkylläisyys.
[Jumalan Kansan Raamattu: Joh. 10:10]
Eli vielä tähän aiheeseen:
- Saatana ei voi estää tätä rukousta toimimasta, kun sinä vain pysyt samassa sopimuksessa.
- Eli vain sinä itse periaatteessa voisit kaivaa tämän hyvän siemenen pois maasta kieltämällä suullasi, "ei tule mitään, ei Jumala auta minua". Mutta älä tee sitä. Sinä saat Jumalan avun.
- Jumala ei halua estää tätä, vaan hän antaa tämän, koska olemme käyttäneet hänen sanaansa.
Elivielä kerran, rukoile sinä nyt itse myös (koska vaimoni on nyt varattu, enkä voi käyttää häntä tässä lisäsopimusrukouskumppanina).
Rukoile ääneen: "Anna Jeesus minun selvitä yltäkylläisyyteen tästä talousongelmasta. Anna minun työpaikkani säilyä tai anna uusi hyvä työpaikka"
Muista myös, että jos ja kun sinä haluat etsiä ensiksi Jumalan valtakuntaa, kaikki muu sinulle annetaan ja lisätään.
Mitä se on:
- Lue Raamatun Uuden testamentin sanaa ääneen ja rukoile raamatun sanan esimerkeillä. Esimerkiksi Joh 10:10:stä: "Jeesus, sinä tulit sitä varten että minulla on elämä ja yltäkylläisyys"
- Ylistä, vaikka itse jos osaat soittaa. tai laula, tai käy kokouksissa.
- Kuuntele toisten saarnoja tai käy kokouksissa.
- Käy kokouksissa sellaisessa paikassa, jossa Jumalan voima vaikutta niin, että sairaatkin paranevat.
25.Sen tähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä pukisitte yllenne. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
26.Katsokaa taivaan lintuja: ne eivät kylvä eivätkä leikkaa ja kokoa varastoihin. Teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa arvokkaampia kuin ne?
27.Kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28.Mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat. Ne eivät tee työtä eivätkä kehrää.
29.Kuitenkin minä sanon teille: kaikessa loistossaankaan Salomo ei ollut vaatetettu kuten yksi niistä.
30.Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna heitetään uuniin, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31.Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mistä me saamme ruokaa?' tai: 'Mistä me saamme juomaa?' tai: 'Mistä me saamme vaatteet?'
32.Tätä kaikkea kansat* tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33.Etsikää yli kaiken Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan*, niin myös kaikki tämä annetaan teille.
34.Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Kullekin päivälle riittää oma vaivansa.
[Jumalan Kansan Raamattu: Matt. 6:25-34]
Jumalan vanhurskaus on Jeesus, jota tuossa kehoitettaen etsimään. Jeesuksen voi oppia tuntemaan lukemalla Raamatun Uuden Testamentin sanaa.
Julistan kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Pyydän kaikki sukukiroukset ja sukujen synnit anteeksi ja mitätöin ne Jeesuksen nimessä ja veressä sinusta kolme ja neljä polvea taaksepäin.
Sitten vielä ilahdu siitä, että koet näinkin että sinussa on Pyhä Henki. Sano omalla suulla "Jeesus on HERRA", vain Pyhässä Hengessä voidaan sanoa tämä. Eli vain uskova voi sanoa sen!
3.Minä teen siksi teille tiettäväksi, ettei kukaan Jumalan Hengessä puhuva sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", muuten kuin Pyhässä Hengessä.
[Jumalan Kansan Raamattu: 1Kor. 12:3]
Jos tätä lukee joku, joka haluaisi tulla uskoon, ja päästä taivaaseen (sitten kun kuolet tai kun Jeesus tulee tempaamaan seurakuntansa taivaasen täältä ja kaikki uskovat katoavat maan päältä), sen voit tehdä näin:
1. sano omalla suulla "Jeesus, anna kaikki syntini anteeksi"
2. Sano omalla suulla "Jeesus on HERRA"
Lue Raamatun Uutta Testamenttia. Kaihda 1992 käänöstä, käytä muita suomalaisia raamattua, joissa lukee sisäkannessa:
Pyhä Raamattu, UUSI TESTAMENTTI.
Aikaisemmassa viestissäni kommentoin erilaisia suomalaisia raamattuja. Sen viestin voi löytää ainakin niin kauvan, kuin se näkyy gallerian 10 viimeisimmän viestin listassa.- Anneli
Kiitos Pyhä Kaikkivaltias Jumala että olet läsnä tässä kun me yhdessä olemme mörököllin kanssa sinun Pyhien rakastavien kasvojesi edessä pyytämässä hänen elämäänsä iloa, valoa ja vapautta tästä taakasta. Kiitos että olet kuullut tämän rukouksen. Kiitos että olet aina kannassamme ja pidät meistä huolta. Kiitos että vapautat hänet hänen taakastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411291- 609098
- 1375445
- 1443754
- 753680
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403338
- 602698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722420Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal142073