Uusi JT lahko on syntynyt.

tiedättekö?

Nyt on alkanut liikkua sellainen lahko joka puhuu ihan samaa kuin Jehova todistajat eli Jumala ei olekaan kolmiyhteinen! Mikä lahko tämä on? Miten se eroaa jehovan Todistajista. ne kieltää kolmiyhteisen Jumalan,kieltää joulunvieton mutta ei ole tekemisissä VT-seuran kanssa. Jostakin Turusta on kuulemma lähtöisin tämä uusi lahko. heidän mukaansa kuulemma kaikki nykyiset seurakunnat opettaa väärin ja he opettavat oikein.

9

902

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linnaan vaa

t:timantti

• yöpeikko

En tiedä mitä lahkoa tarkoitat, mutta... ei Jumala RAAMATUNSANAN MUKAAN todellakaan ole kolmiyhteinen. Jos epäilet asiaa, lue raamattusi läpi kannesta kanteen, takaan sinulle, ettet löydä sieltä sanaa kolmiyhteys.
      Alussa oli Sana, ja sana oli Jumala. Ja sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme...Eli siis Jumala tuli lihaksi ja asui Jeesuksena meidän keskellämme.Tämä suoraan raamatusta.
      Jumalalla on eri ilmenemismuotoja..voisi sanoa vaikkapa eri titteleitä, ammatteja... kuten jos sinä olet mies puolinen niin olet jonkun poika (vrt Jeesus) , ja jos sinulla on lapsia olet myös isä (vrt Jumala) ja sinulla on henki (vrt Pyhä Henki). Siis on olemassa vain yksi ainoa Jumala ja nuo muut on Hänen ilmenemismuotojaan. Siis ei kolmea eri persoonaa tms.
      En myöskään tiedä, mistä olet tietosi saanut, mutta jos kyse on siitä seurakunnasta jota arvelen, niin se ei ole mikään rekisteröity, erillinen seurakunta koska he EIVÄT USKO "karsinohin". Tarkoitan tällä, että he uskovat, että kaikki uudestisyntyneet, kasteella käyneet ja Pyhällä Hengellä täyttyneet ovat Jumalan lapsia. Siihen seurakuntaan EI VOI LIITTYÄ koska mitään rekisteröintiä ei ole.He uskovat, että kirkkoon tai seurakuntaan liittyminen/kuuluminen EI PELASTA KETÄÄN: Ainoastaan JUMALA voi pelastaa. He eivät myöskään peri mitään kirkollisveroa eivätkä kerää kolehtia. (viitaten tuohon toiuseen vastaukseen)He kyllä viettävät joulua, tosin vähemmän maallisesti kuin yleensä ja korostaen sitä, että Jeesus ei oikeasti ole syntynyt niihin aikoihin (vaan ilm huhtikuussa)
      Turusta se ei kylläkään ole lähtöisin, mutta tiedän, että täällä on jokunen niin uskova. Saattaa tietysti olla että tarkoitatkin jotakin muuta.
      Jos vilpittömästi etsit, niin siunatkoon Jumala sinua niin, että löydät oikean tien ja saavutat sydämesi kaipauksen ja rauhan!

• taram2

Tarkoitan itseäni.

Kiellän ja kauhistun vanhaa varhaiskatolilaista kolminaisuus-oppi määritelmää,mutta tunnustan Jeesuksen Jumalakseni.Hän ei kuitenkaan ole Isä-kaikkivaltias.
        Sanoihan Tuomaskin Jeesukselle."minun Herrani,minun Jumalani".Eikä Jeesus oikaissut häntä harhaopetuksesta.

Ymmärrykseni,kulkee jossain adventistien ja Jehovan todistajien välimaastossa.
        Jehovan todistajista minulta puuttuu sen nykyisen herarkian pokkuroiminen.Monet käsitykseni ovat samoja kuin ennen J.F.Rutherfordia.En kuitenkaan ole Russelilainen.

Mutta Jeesus tuli tarkastamaan seurakuntansa 1914-1918 ja totesi heidät kelpaavaksi sellaisenaan ja se on mielestäni hyvä paljastus siitä että oppi-kysymyksien väänteleminen ei meitä pelasta.
        Vaan joku muu ja se on Jeesuksen 11 käsky "rakastakaa toinen toisianne" ja usko Häneen,sekä Jumalan käskyjen totteleminen.

Näitä käskyjä ei ole lukematon määrä,vaan ne on löydettävissä raamatusta.Muut käskyt ovat ihmisten käskyjä,joita esim Jehovan todistajilla on pilvin pimein.

• -a-

Hymyilin (positiivisessa mielessä) kun luin vastauksesi: ensin sanoit ettei Jumala raamatun sanan mukaan ole kolmiyhteinen, totta, ei raamatussa sitä sanaa käytetäkään, ja sitten selitit Jumalan ilmenemisen kolmessa muodossa, eli siis sen paljon puhutun ja vielä enemmän väärinymmärretyn "kolmiyhteyden" jota myös ykseydeksi kutsutaan.

• taram2
        -a- kirjoitti:

Hymyilin (positiivisessa mielessä) kun luin vastauksesi: ensin sanoit ettei Jumala raamatun sanan mukaan ole kolmiyhteinen, totta, ei raamatussa sitä sanaa käytetäkään, ja sitten selitit Jumalan ilmenemisen kolmessa muodossa, eli siis sen paljon puhutun ja vielä enemmän väärinymmärretyn "kolmiyhteyden" jota myös ykseydeksi kutsutaan.

lukihäiriöinen!

Eli lue uudelleen mitä kirjoitin.Ehkä se avautuu sinulle.
        JT-tkin vaativat ihmisiltä että he paneutuvat kirjallisuutenne tarkkan lukemiseen,ei "hutiloimiseen".Tee sinä myös samoin.
        Eli jos sanon että minulle on 300-luvulta peräisin oleva varhaiskatolinen määritelmä kauhistus niin se on sitä.
        Tuomaksen lausunto"minun Herrani,minun Jumalani"ei ole sama asia.

Et taida itse tietää mitä kolminaisuus-oppi on!
        Älä opeta ensin muita jos et tiedä asiasta mitään.

• -a-
        taram2 kirjoitti:

lukihäiriöinen!

Eli lue uudelleen mitä kirjoitin.Ehkä se avautuu sinulle.
        JT-tkin vaativat ihmisiltä että he paneutuvat kirjallisuutenne tarkkan lukemiseen,ei "hutiloimiseen".Tee sinä myös samoin.
        Eli jos sanon että minulle on 300-luvulta peräisin oleva varhaiskatolinen määritelmä kauhistus niin se on sitä.
        Tuomaksen lausunto"minun Herrani,minun Jumalani"ei ole sama asia.

Et taida itse tietää mitä kolminaisuus-oppi on!
        Älä opeta ensin muita jos et tiedä asiasta mitään.

Luku ja kirjoitustaitoni on kyllä todistetusti Laudatur tasoa, kovasti kuitenkin näemmä ärsyynnyit kommentistani jota, mikäli osaat lukea, voit uudelleen verrata omaan sepustukseesi Jumalan ilmenemisestä...

Sanoit kuitenkin aivan oikein: "että oppi-kysymyksien väänteleminen ei meitä pelasta" joten sen mukaan kannattaa jatkaa.

• -a-
        -a- kirjoitti:

Luku ja kirjoitustaitoni on kyllä todistetusti Laudatur tasoa, kovasti kuitenkin näemmä ärsyynnyit kommentistani jota, mikäli osaat lukea, voit uudelleen verrata omaan sepustukseesi Jumalan ilmenemisestä...

Sanoit kuitenkin aivan oikein: "että oppi-kysymyksien väänteleminen ei meitä pelasta" joten sen mukaan kannattaa jatkaa.

...luin tekstisi ja olit oikeassa, et siinä että olisin lukihäiriöinen... vaan siinä että vastaukseni ei ollut tarkoitettu tekstiisi, vaan ylempänä olevaan, munaus siis oli minun, tosin, koska et heti hoksannut ettei teksti ollut sinulle tarkoitettu saa se minut vastaavasti miettimään omaa lukihäiriöisyyttäsi ja ymmärryskykyäsi :)

• taram2
        -a- kirjoitti:

...luin tekstisi ja olit oikeassa, et siinä että olisin lukihäiriöinen... vaan siinä että vastaukseni ei ollut tarkoitettu tekstiisi, vaan ylempänä olevaan, munaus siis oli minun, tosin, koska et heti hoksannut ettei teksti ollut sinulle tarkoitettu saa se minut vastaavasti miettimään omaa lukihäiriöisyyttäsi ja ymmärryskykyäsi :)

näissä jutuissa.
        Joten ei muuta kuin "smail"!

• M@k3

He ovat mormooneja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe