Suomen, pääosin vasemmistojohtoisessa valtiossa, on tuhansia outoja asioita joita ei järjellä voi selittää.
Ei mitenkään. Ja tässä vain yksi niistä:
Olen 5 v. ollut yritykseni kaatamisen jälkeen sosiaalituen varassa.
Toimiva yritykseni kaatui viimekädessä, kun kyseenalainen Finnvera irtisanoi mielivaltaisesti lainansa.
Jos olisin tuon 5 v. pyörittänyt yritystäni, olisi lainat jo maksettu.
Mutta enhän voinut enää pyörittää toimivaa yritystäni, kun tuotantokalusto meni ja minusta tehtiin varaton.
Liikevaihtoni oli hyvässä nousussa, tosin vasta 100 000 euroa vuodessa mutta kuitenkin. Olinhan vasta 2 vuotta sitä yritystä pyörittänyt.
Laitos nimeltä Finnvera ajatteli että saisi rahat helposti ulosmittauksessa ja loput tulisi sitten vlkasaneerauksessa: samalla minusta saisi nyky-yhteiskunnan jumaloiman palkkatyöläisen, vasemmistolaisen ja SAK:n jäsenen.
Vaan ei se niin mene.
YRITTÄJYYS ON VAKAUMUS. SIITÄ EI TINGITÄ!
Ja niin minä sain elinkautisen.
Tähän mennessä valtio on hävinnyt reilusti yli 100 000 euroa laskentatavasta riippuen.
Ja lisää tappiota tulee joka päivä.
Olen kuullut myös paljon naurettavia väitteitä kuten esimerkiksi "Suomen valtiohan elättää sinut?"
Ei se niin ole.
Eli käytännössä valtiohan pitää minua vankina: vedellä ja leivällä, sosiaalituen varassa eikä anna minun tehdä työtäni!
Syy tähän: yrittäjyys.
Ei ihme, että Suomessa on EU:n vähäisin kiinnostus yrittämiseen: Suomi on yrittäjän kannalta todella takaperoinen maa.
VALTIO YRITTÄMISTÄ VASTAAN
8
340
Vastaukset
- Helinä-keiju
Suomalaisen, hyvin ainutlaatuisen sosialismin takana piilee se, että sosialisti on valmis raatamaan työssä hullunlailla ja maksaa mielellään moninkertaiset verot, jottei vaan kukaan nousisi tasapäisyyden yläpuolelle yrittämällä tai lahjakkuuttaan. Siksi meillä on taiteellisuuskin yrittäjyyden ohella latistettu apurahakulttuuriin. Sosialisti sanoo yksilölle: Mielummin elätän kuin näen sinun menestyvän.
- keijukainen
vitsin väänsi,eikö nämä niinsanotut yrittäjät ole enimmäkseen sellaista kepuliporukkaa joka yrittää siipeillä toisten kustannuksella,sitten kun taidot ei riitä,syytetään valtiota.Ei jokaisesta pöllöstä ole yrittäjiksi vaikka kuinka itse luulisi.
- itse olla
keijukainen kirjoitti:
vitsin väänsi,eikö nämä niinsanotut yrittäjät ole enimmäkseen sellaista kepuliporukkaa joka yrittää siipeillä toisten kustannuksella,sitten kun taidot ei riitä,syytetään valtiota.Ei jokaisesta pöllöstä ole yrittäjiksi vaikka kuinka itse luulisi.
yrittäjä tässä demareiden maassa. Täytyy olla yrittäminen geeneissä ei siihen kaikista ole. On uskottava itseensä ja unelmaansa ja alkuvaiheessa tingittävä omasta palkastakin. Ei siihen ole kenestäkään vasemmisolaisesta jonka on saatava heti rahaa ja voittoa.
- ei niin
keijukainen kirjoitti:
Juu, ei jokaisesta ole todellakaan yrittäjäksi yhtä vähän kuin taiteilijaksi vaikka sosialistit tasapäistämisessään ja kansalaisilta perityillä veroilla rahoittamallaan tukikulttuurilla siihen kaikin tavoin pyrkivät. Juuri tästä on sosialismissa kyse. Hyvä kun tajusit.
- Helinä-keiju
ei niin kirjoitti:
Juu, ei jokaisesta ole todellakaan yrittäjäksi yhtä vähän kuin taiteilijaksi vaikka sosialistit tasapäistämisessään ja kansalaisilta perityillä veroilla rahoittamallaan tukikulttuurilla siihen kaikin tavoin pyrkivät. Juuri tästä on sosialismissa kyse. Hyvä kun tajusit.
Oli siis tarkoitettu nimimerkille johan. Siis se viesti, missä Otsikko on Helinä-keiju ja nimimerkki ei niin, ne meni nurinniskoin, mikä ei ole poikkeuksellista maassamme.
- tilanteeseen sitten
Mielenkiinnolla haluan kuulla, jäikö Sinulla Finnveralle sitten lyhennykset tai korot maksamatta, alku on yrityksessä yleensä hidasta tuottamisen suhteen. Mistä lähtien Finnvera alkoi hätistellä Sinua?
Olen uusi yrittäjä itsekin ja velkasuhde alkoi nyt Finnveralle, lainan suuruus 17000 euroa. - vaalituloksesta pahoillaan,...
Seuraavaan kuuteen vuoteen ei yrittäjää Suomessa arvosteta, that`s it! Turhaan Halonen leukojaan louskuttaa porvarien yhteistyöstä; Vasemmistopuolueet ovat tehneet iät-ajat yhteistyötä, ehkä vähän salaisemmina.Kommunisti S-A.Siimes sen ainoana nyt julkisti.Valitettavasti nyt on vain tyydyttävä vaalien tulokseen..6vuotta!
Yrittäjät, yrittäkää jaksaa,toivottavasti linja muuttuu seur.vaalien jälkeen!Silloin "Maa-Miina" on pakosta pois pelistä! We are so sorry! - Mauno Voutilainen
Uutisoitiin varsinaisesta nollatutkimuksesta, ei ole muka työllistämistuista haittaa, ei saman alan yrittäjille eikä muka käytetä tukia oikean palkan asemesta, puppupuhetta!
Tunnen kymmeniä jotka ovat olleet tukipaskahommissa, on luvattu vakituista paikkaa kun hyvin tekee, höpöhöpö, heti on loppunut kun verorahakausi on loppunut.
Myöskin jos on työttömien ruokala/kahvila esim. jossakin niin ei kai siinä vieressä juuri markkinaehtoinen paikka kannata.
Mauno Voutilainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413928Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3573048Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt141978Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101685Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41129- 71974
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar42889Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23831- 70818
- 44794