Miten homma käyntiin?

harkitsevainen2

Liikeidea on, ja melko pitkälle kaikki tarvittavat välineet muutenkin. Mutta noin 4000 euroa tarvitsisi jotta pääsisi alkuun.
Starttiraha, joka on 650e/kk, niin sillä ei voi ostaa kerralla tarvittavia välineitä jotta homman voisi aloittaa, suurin osahan siitä starttirahasta menee muutenkin elämiseen.
Pankista ei vissiinkään saa lainaa. Miten toimin?

Työvoimatoimistosta ihan turha kysyä, ei tiennyt mitään.

8

1205

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai pankki

Hae lainaa Finnverasta. Myöntävät varmasti jos liikeideassasi on vähänkään järkeä. Pankistakin kyllä saat lainan jos takaaja löytyy.

• sAAmari

arvelet, ettei pankki anna lainaa? Tosin ensimmäiseksi suosittelen minäkin kysymään Finnverasta, seuraavaksi pankista. Starttirahaa ei ole tarkoitettukaan alkuinvestointeihin eikä se ole yritykselle suunnattua rahaa vaan yrittäjän henkilökohtaista tuloa ensimmäisten kuukausien ajaksi (tosin jos olet toiminimeä perustamassa niin silloinhan olet itse oma yrityksesi).

Jos olet starttirahan saanut niin sinulla on ilmeisesti paperilla jonkinlainen liiketoimintasuunnitelma. Varaa aika Finnverasta ja mene suunnitelman kanssa keskustelemaan rahoituksesta.

• harkitsevainen2

Takaisinmaksussa ei varmaankaan tule olemaan ongelmia, mutta entäs JOS yritystoiminta ei kannatakaan(ts. sillä ei tienaa kuin näkkileipää) ja on laitettava pillit pussiin? Meneekö työttömyysturva jos työttömäksi joutuu, monenko kuukauden karenssi? Olen kuullut niin pelottavia tapauksia että oman yrityksen perustamista olen jättänyt suosiolla myöhempään elämääni, vaikka on liiketoimintasuunnitelmiakin väsätty.

Nyt kun on uusi ja entistä hiotumpi idea, niin olen tosissaan harkinnut omaa liiketoimintaa, kunhan nykyiset hommani ensin loppuvat.

• ei kannata
        harkitsevainen2 kirjoitti:

Takaisinmaksussa ei varmaankaan tule olemaan ongelmia, mutta entäs JOS yritystoiminta ei kannatakaan(ts. sillä ei tienaa kuin näkkileipää) ja on laitettava pillit pussiin? Meneekö työttömyysturva jos työttömäksi joutuu, monenko kuukauden karenssi? Olen kuullut niin pelottavia tapauksia että oman yrityksen perustamista olen jättänyt suosiolla myöhempään elämääni, vaikka on liiketoimintasuunnitelmiakin väsätty.

Nyt kun on uusi ja entistä hiotumpi idea, niin olen tosissaan harkinnut omaa liiketoimintaa, kunhan nykyiset hommani ensin loppuvat.

Joudut vaan kuseen ja eläkepommin maksajaksi.

• Muuta et voi...

Ainahan yritystoimintaan liittyy riskinotto. Jos ei olisi mitään riskiä niin kaikkihan olisivat yrittäjiä. Liiketoimintasuunnitelmalle ei nyt kannata liikaa painoa laittaa. Tottakai se tarvitaan mutta hyvä toteutushan jatkossa ratkaisee. Hiukan epäilyttää kuitenkin jos et meinaa neljää tonnia saada mistään irroitettua toimintaasi. Yrittämistä kannattaa kokeilla siinä oppii niin paljon itsestään ja muista ihmisistä. Ei kannata säikähtää vaikka tällä palstalla epäonniset uikuttavat ettei Suomessa kannata yrittää. Menestymisesi on kuitenkin melko pitkälle itsestäsi kiinni vaikka valtio vähän jarrua painaakin. Onnea yrityksellesi!
        t.neljä vuotta yrittänyt(nyt alkaa jo helpottamaan)

• harkitsevainen2
        Muuta et voi... kirjoitti:

Ainahan yritystoimintaan liittyy riskinotto. Jos ei olisi mitään riskiä niin kaikkihan olisivat yrittäjiä. Liiketoimintasuunnitelmalle ei nyt kannata liikaa painoa laittaa. Tottakai se tarvitaan mutta hyvä toteutushan jatkossa ratkaisee. Hiukan epäilyttää kuitenkin jos et meinaa neljää tonnia saada mistään irroitettua toimintaasi. Yrittämistä kannattaa kokeilla siinä oppii niin paljon itsestään ja muista ihmisistä. Ei kannata säikähtää vaikka tällä palstalla epäonniset uikuttavat ettei Suomessa kannata yrittää. Menestymisesi on kuitenkin melko pitkälle itsestäsi kiinni vaikka valtio vähän jarrua painaakin. Onnea yrityksellesi!
        t.neljä vuotta yrittänyt(nyt alkaa jo helpottamaan)

Keväällä laitan yritystoiminnan pystyyn. Kyllä uskon että se neljä tonnia irtoaa, koska ei minulla ole ollut edes koskaan maksuhäiriöitä ja liikeideani on aika pitkälle jalostettu, joten sen puoleta ei kenelläkään lainaajalla pitäs olla valittamista.

• Muuta et voi...

Keväällä laitan yritystoiminnan pystyyn. Kyllä uskon että se neljä tonnia irtoaa, koska ei minulla ole ollut edes koskaan maksuhäiriöitä ja liikeideani on aika pitkälle jalostettu, joten sen puoleta ei kenelläkään lainaajalla pitäs olla valittamista.

Se on oikea päätös. Muista pitää kulut alhaalla niin pysyy homma paremmin kasassa. Starttiraha antaa mukavan pohjan alkuvaiheessa joten älä stressaa vaikka ensimmäinen vuosi lähtisi vähän varovasti liikkeelle.

• yhteyksiä

Luulenpa, että minulla on tarjoata yhdenlaista ratkaisua, mikäli hommat vielä kiinnostaa. Olisi toimintavalmis osakeyhtiö ja hieman rahaa sijoitettavaksi mikäli ideasi on kannattava.

[email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4771
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      5
      3402
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3210
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2649
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      76
      2385
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1404
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1265
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1148
    Aihe