onko kukaan nähnyt?

James Potkukelkka

...kuolleiden aamun koitto/Dawn of the dead leffaa??? Aivan mainio kauhu/komedia...Harvoin elokuvissa saadaan yhdistettyä kauhu ja komedia, mutta tässä se onnistui =)...Tämä on aika uusi elokuva, koska se ollaan tuotettu vuonna 2004...

13

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr.Ramone

Hyvä elokuva. Ja todellakin, komedia ja kauhu on hyvin yhdistetty toisiinsa. Yleensähän jos komediaa ja kauhua aletaan yhdistelemään, syntyy sellainen älytön "musta komedia", jossa ei ole kauhua juuri nimeksikään (vrt. esim. evil dead 2 / army of darkness). =)

Ja siis tuo 2004 luvun versiohan on uudelleen filmatisointi 78-luvulla tehdystä, samannimisestä kauhuklassikosta.
      Vaikka oikeistaan ainut yhdistävä tekijä vanhan ja uuden version välillä on tuo ostoskeskus. :D

No, hyvä vaan, ettei ole alettu täysin matkimaan vanhaa leffaa. Tuo uusi versio on juuri parhain "ihan omana elokuvanaan".

Yleensähän jos aletaan liikaa alkuperäistä elokuvaa matkimaan, käy niin, että uusi versio pilaa vanhankin version maineen.

Onneksi tämän tekijät olivat kaukaa viisaita ja tajusivat kehitellä elokuvaan uusia käänteitä ym.

• kati86s

olen nähnyt... eikös kaikki kauhuleffat ole komedioita? ;) teidän pitäisi oikeasti kertoa minulle joku oikeasti pelottava kauhuelokuva... olen katsonut todella paljon näitä kauhu(=komedia)elokuvia, eikä oikeastaan yksikään ole saanut minua vielä pelästymään..

• James Potkukelkka

...Millä asenteella aina katsot elokuvia??? Jos alkaa katsoa kauhu leffaa *hohoijjaa mikä pas** ja tylsä* asenteella, niin tottakai elokuva tuntuu tylsältä. Ja toinen virhe on että alat etsiä elokuvista virheitä...tässä pari vinkkiä mikä VOI tehdä kauhu elokuvasta jännän:
        1.katso yksin
        2.pimeässä (yöllä)
        3.oikea asenne
        4.älä ota vain mtn teini kauhuu XD
        Ja jos nämä ei auta niin suosittelen , että alat lukea kauhu kirjallisuutta =).. Se on paljon parempaa kuin elokuvat, koska voit itse kuvitella.

• kati86s
        James Potkukelkka kirjoitti:

...Millä asenteella aina katsot elokuvia??? Jos alkaa katsoa kauhu leffaa *hohoijjaa mikä pas** ja tylsä* asenteella, niin tottakai elokuva tuntuu tylsältä. Ja toinen virhe on että alat etsiä elokuvista virheitä...tässä pari vinkkiä mikä VOI tehdä kauhu elokuvasta jännän:
        1.katso yksin
        2.pimeässä (yöllä)
        3.oikea asenne
        4.älä ota vain mtn teini kauhuu XD
        Ja jos nämä ei auta niin suosittelen , että alat lukea kauhu kirjallisuutta =).. Se on paljon parempaa kuin elokuvat, koska voit itse kuvitella.

lähinnä minun ongelmani taitaa olla se että odotan elokuvilta liikaa...:) katson kauhuelokuvat aina pimeässä, mutta en monestikaan yksin, sillä hermoheikko kaverini katsoo kanssani (huutaa puolet elokuvasta ja nukkuu seuraavat kaksi viikkoa valot päällä)kai sitä pitää siirtyä kirjoihin, vaikka jään kyllä kaipaamaan kaverini huutoa ja kiljumista:) kuvittele, katsoimme resident eviliä (sitä ensimmäistä osaa) tämä säikähteli jatkuvasti, vaikkei mitään tapahtunutkaan. ihme, että se vielä uskaltaa katsoa niitä elokuvia, tosin ei yksin..

• James Potkukelkka
        kati86s kirjoitti:

lähinnä minun ongelmani taitaa olla se että odotan elokuvilta liikaa...:) katson kauhuelokuvat aina pimeässä, mutta en monestikaan yksin, sillä hermoheikko kaverini katsoo kanssani (huutaa puolet elokuvasta ja nukkuu seuraavat kaksi viikkoa valot päällä)kai sitä pitää siirtyä kirjoihin, vaikka jään kyllä kaipaamaan kaverini huutoa ja kiljumista:) kuvittele, katsoimme resident eviliä (sitä ensimmäistä osaa) tämä säikähteli jatkuvasti, vaikkei mitään tapahtunutkaan. ihme, että se vielä uskaltaa katsoa niitä elokuvia, tosin ei yksin..

Itsekin odotan elokuvilta joskus liikaa (enemmän jos kirjasta on tehty elokuva tai pelistä). Aina myös silloin etsin virheitä XD silloin koko elokuva tuntuu isolta virheeltä.
        Katsoin itse tuon kuolleiden aamunkoiton yksin, kun olin vahtimassa iso siskon kissan pentua (hänen kämpässä XD). Kerrankin pelästyin kunnolla (kissa kokeili minua kynsilautana yhtä äkkiä jännässä kohdassa XD).
        Minulla on yksi kaveri, joka saa k-18 elokuvan huumoriksi ja sitten itsekin alkaa nauramaa tyhmille jutuille, joten olen päättänyt että katson mielluiten yksin XD...

• kati86s

Itsekin odotan elokuvilta joskus liikaa (enemmän jos kirjasta on tehty elokuva tai pelistä). Aina myös silloin etsin virheitä XD silloin koko elokuva tuntuu isolta virheeltä.
        Katsoin itse tuon kuolleiden aamunkoiton yksin, kun olin vahtimassa iso siskon kissan pentua (hänen kämpässä XD). Kerrankin pelästyin kunnolla (kissa kokeili minua kynsilautana yhtä äkkiä jännässä kohdassa XD).
        Minulla on yksi kaveri, joka saa k-18 elokuvan huumoriksi ja sitten itsekin alkaa nauramaa tyhmille jutuille, joten olen päättänyt että katson mielluiten yksin XD...

kun kerran (joskus ala-asteella) katsoimme uinu uinu lemmikkini-elokuvaa, ja olittin katsottu sitä ehkä 10min niin ihmettelin kun nauha yhtäkkiä katkesi. katsahdin kaveriin joka toisella kädellä peitteli silmiään ja toinen käsi oli ojossa kaukosäädin kourassa kohti videoita.. sanoin että laittaa päälle sen, niin huusi että en minä uskalla katsoa.. nauroin että laita päälle, että minä kyllä uskallan, niin sanoi että et sinäkään uskalla kahtoo, kun minä en uskalla. ja siihen loppui sen katsellu.. taisi vielä nauhoittaa samana iltana siihen kasetille jotain muuta, ettei tarvitsisi vahingossakaan katsoa :)
        joskus tulee kyllä etittyä virheitä.. pakko myöntää, mutta sekin on jos odottaa liikaa elokuvalta ja sitten jos alku ei olekaan mielenkiintoinen, sitä alkaa etsimään niitä virheitä..

• James Potkukelkka
        kati86s kirjoitti:

kun kerran (joskus ala-asteella) katsoimme uinu uinu lemmikkini-elokuvaa, ja olittin katsottu sitä ehkä 10min niin ihmettelin kun nauha yhtäkkiä katkesi. katsahdin kaveriin joka toisella kädellä peitteli silmiään ja toinen käsi oli ojossa kaukosäädin kourassa kohti videoita.. sanoin että laittaa päälle sen, niin huusi että en minä uskalla katsoa.. nauroin että laita päälle, että minä kyllä uskallan, niin sanoi että et sinäkään uskalla kahtoo, kun minä en uskalla. ja siihen loppui sen katsellu.. taisi vielä nauhoittaa samana iltana siihen kasetille jotain muuta, ettei tarvitsisi vahingossakaan katsoa :)
        joskus tulee kyllä etittyä virheitä.. pakko myöntää, mutta sekin on jos odottaa liikaa elokuvalta ja sitten jos alku ei olekaan mielenkiintoinen, sitä alkaa etsimään niitä virheitä..

...Mikä on sinun lempi kauhu elokuva?? ja mkä on huonoin?...Katsotko paljon kauhua?
        Minun lempi kauhu leffa on Saw:it (varsinkin ykkönen).Katsoin eilenä saw 2...Huonoin on screamit tai tiedän mitä teit viime kesänä (teini kauhuu XD)

• kati86s

...Mikä on sinun lempi kauhu elokuva?? ja mkä on huonoin?...Katsotko paljon kauhua?
        Minun lempi kauhu leffa on Saw:it (varsinkin ykkönen).Katsoin eilenä saw 2...Huonoin on screamit tai tiedän mitä teit viime kesänä (teini kauhuu XD)

eli itse olen katsonut vain sen Saw ykkösen, mikä oli mielestäni todella hyvä elokuva, en vain tiedä luokitellaanko se kauhuksi.. huonoimmat tosiaan oli nämä screamit ja tiedän mitä teit viime kesänä jne. todellakin teinikauhua... olen tässä nyt viimeisen parin vuoden aikana katsonut kauhuelokuvia ditä mukaa kun niitä on ilmestynyt ja sitten kavereilta lainannut vanhempia elokuvia. ai niin House of wax oli yksi huonoimmista mitä olen nähnyt... oletko muuten jo katsonut sen skeleton key? minä en ole ehtinyt.. onko se hyvä? ja toinen se emily rosen riivaaja olisi yksi minkä haluaisin katsoa.. niin, niistä huonoista vielä; seed of chucky ja chuckyn morsian...blääh...

• kati86s
        kati86s kirjoitti:

eli itse olen katsonut vain sen Saw ykkösen, mikä oli mielestäni todella hyvä elokuva, en vain tiedä luokitellaanko se kauhuksi.. huonoimmat tosiaan oli nämä screamit ja tiedän mitä teit viime kesänä jne. todellakin teinikauhua... olen tässä nyt viimeisen parin vuoden aikana katsonut kauhuelokuvia ditä mukaa kun niitä on ilmestynyt ja sitten kavereilta lainannut vanhempia elokuvia. ai niin House of wax oli yksi huonoimmista mitä olen nähnyt... oletko muuten jo katsonut sen skeleton key? minä en ole ehtinyt.. onko se hyvä? ja toinen se emily rosen riivaaja olisi yksi minkä haluaisin katsoa.. niin, niistä huonoista vielä; seed of chucky ja chuckyn morsian...blääh...

ja hannibal oli tosi hyvä, sekä uhrilampaat...

• James Potkukelkka
        kati86s kirjoitti:

...Sawit ovat kyllä ainutlaatuisia ja en tiedä, että voiko ne luokitella kauhuksiXD Minusta ykkönen oli parempi, koska minua pelottaa enemmän tuntematon murhaaja (paitsi Jigsaw ei ollut murhaaja XD). Hänen äänensä on lähes pelottavan rauhallinen..
        en ole vielä nähnyt skeleton key:tä..Hannibal on kyllä ehdottomasti klassikko..Mutta kannattaa lukea. koska kirjana se on vieläkin parempi.
        Etsin itse juuri jtn katsomisen arvosta kauhua. Tiedätkö sinä yhtään hyvää kauhua, joka on pakko nähdä? XD

• kati86s

...Sawit ovat kyllä ainutlaatuisia ja en tiedä, että voiko ne luokitella kauhuksiXD Minusta ykkönen oli parempi, koska minua pelottaa enemmän tuntematon murhaaja (paitsi Jigsaw ei ollut murhaaja XD). Hänen äänensä on lähes pelottavan rauhallinen..
        en ole vielä nähnyt skeleton key:tä..Hannibal on kyllä ehdottomasti klassikko..Mutta kannattaa lukea. koska kirjana se on vieläkin parempi.
        Etsin itse juuri jtn katsomisen arvosta kauhua. Tiedätkö sinä yhtään hyvää kauhua, joka on pakko nähdä? XD

pistitpä pahan.. miksei niitä sillon tule mieleen kun pitäs..ootko katsonut candy manejä? itse katselin joskus ala-asteella ja ainakin sillon ne oli pelottavia..:) en tiä vieläkö vaikutus olisi sama.. ja carrietkin oli ihan hyviä.. jeepers creepersejä en oikein arvostanut.. Poltergeistejakaan en ole vielä katsonut.. Teksasin moottorisaha murhat oli lähinnä mielenkiintoinen. Tosin osa näistäkin ehdotuksista oli niitä vanhempia.. vaikka ne on nykyaikaan verrattain huonosti tehtyjä, mutta niissä oli sitä jotain ;)

• James Potkukelkka
        kati86s kirjoitti:

pistitpä pahan.. miksei niitä sillon tule mieleen kun pitäs..ootko katsonut candy manejä? itse katselin joskus ala-asteella ja ainakin sillon ne oli pelottavia..:) en tiä vieläkö vaikutus olisi sama.. ja carrietkin oli ihan hyviä.. jeepers creepersejä en oikein arvostanut.. Poltergeistejakaan en ole vielä katsonut.. Teksasin moottorisaha murhat oli lähinnä mielenkiintoinen. Tosin osa näistäkin ehdotuksista oli niitä vanhempia.. vaikka ne on nykyaikaan verrattain huonosti tehtyjä, mutta niissä oli sitä jotain ;)

kiitos...tuossa listassa on pari elokuvaa, jotka olen jo unohtanut XD..

• jonossa on

Avomieheni ansiosta on tullut kahlattua läpi aivan liian iso läjä "of the dead" -elokuvia ja muita vastaavia... tuokin olisi vielä edessä, toivottavasti parempi kuin jotkut 70-luvun sisaruksensa. Ei jaksais taas sellaista yhdistelmää naisten "seksikkäistä" vaaleanpunaisista pussittavista farkuista ja rupisista, mätäävaluvista zombeista yhdistettynä huvittaviin roolisuorituksiin =) Näyttelijöissä tuskin mitään vikaa, tyyli on vain eronnut siitä mihin olen nuoren ikäni aikana ehtinyt tottua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      149
      4921
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      18
      3548
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      159
      3364
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2851
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      97
      2588
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1863
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1545
    8. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1472
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      141
      1413
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1277
    Aihe