Alkaisitko seurusteleen yksinhuoltajan kanssa? Vai olisko lapset ehdoton EI.
Jos sinulla on itselläsi lapsia kuinka pian kerrot kumppanillesi niistä?
+30 miehille
22
2239
Vastaukset
- Kolli Kellinen
Ilman muuta. Lapset olisivat jopa suotavia, mieluiten jo kouluikäiset. Itsellänikin on nimittäin saman ikäinen lapsi. Lapset ovat mukavia, mutta en enää haluaisi kokea vauvarumbaa ja mikäli seurustelisin lapsettoman naisen kanssa, olisi todennäköinen riski, että hän kuitenkin kohta sairastuisi vauvakuumeeseen.
Aion tietysti kertoa heti, että minulla on lapsi, jos kiinnostun jostakin naisesta. En voisi itsekin yh:na seurustella sellaisen naisen kanssa, joka ei sietäisi ajatusta siitä, että minulla on lapsi, koska lapset ovat luonnollisesti keskeinen osa yh:n arkea. - bkbk
Tietysti ne toisen tekemät kakarat v*ttaa siinä ympärillä mutta kyllä niissä naisissakin on jotain mikä karsastaa. Suomalaiset miehet eivät varmaan ole hyviä aviomiehiä koskaan, ainakaan naisten mielestä, mutta ainakin heidän laatunsa on aikojen myötä parantunut. He eivät nykyään yleensä ole sellaisia vaimonhakkaajia tai viinanjuojia kun heidän omat isänsä ovat olleet. Monet osallistuvat kotitöihinkin ihan kiitettävästi nykyään mitä heidän isänsä eivät koskaan tehneet.
Valtaosa yksinhuoltajanaisista ei ole leskiä vaan rehellisesti eronneita. Poikkeuksiakin löytyy ja niitä varmaan tulee kirjoittamaan tähän alle mutta se ei muuta mihinkään sitä tosiasiaa, että yleensä yksinhuoltajanaiset ovat eronneet omasta aloitteestaan, tilastollisesti näin on 85%:sta tapauksista.
Tässä tullaankin siihen miksi yksinhuoltajat eivät oikein kelpaa. Mannerheimin lastensuojeluliiton mukaan lapsille paras kasvuympäristö on kokonainen perhe ja lasten suurin pelko on perheen hajoaminen. Minä yhdistän perheen aika paljon lapsiin. Haluaisin, että se nainen jonka kanssa elän olisi valmis tekemään omassa elämässään suuria uhrauksia lasten eteen. Yksinhuoltajilla on näyttöä tästä asiasta ja se näyttö on valitettavasti erittäin huono.
Eli vastauksena kysymykseen: En alkaisi seurustelemaan yksinhuoltajan kanssa. Syy on osittain (20%) vieraissa lapsissa mutta suurimmalta osin (80%) siinä, että yksinhuoltaja on silmissäni perheenhajottaja ja huono äiti. Ei siis millään pahalla, kyllä te varmaan jollekin kelpaatte.- sivusta seuraillut
Vai että mielestäsi yksinhuoltaja on perheen hajoittaja. No, kullakin on oikeus mielipiteisinsä. Olen itse toista mieltä. Syyt yksinhuoltajuuteen on aina tapauskohtaisia. Suurin osa yksinhuoltajista on naisia-miksi? Siksi, että perheen miespuolinen jäsen on ollut sitä mieltä, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Kysymys:mitä tässä tapauksessa pitäisi muka uhrata perheen hyväksi?(naisen siis)Yleensä nämä yksinhultajiksi vastoin tahtoaan joutuneet naiset uhraavat hyvinkin paljon lastensa eteen, kun ei ole toista vanhempaa jakamassa lasten kanssa vietettyä aikaa jne.
- Kolli Kellinen
Ääliömäinen kirjoituksesi oli ilmeisesti provo, mutta vastaan silti.
Luuletko tosiaan, että yh:t eroavat ja ottavat yksin raskaan vastuun lapsistaan ihan vain omaksi huvikseen? Jos joku eroaa omasta aloitteestaan ja ryhtyy yh:ksi, on siinä exässä täytynyt olla jotain todella pahasti vialla.
Lapsille paras kasvuympäristö on perhe, jossa heillä on turvallinen olo. Jos jompi kumpi vanhemmista on juoppo, väkivaltainen tai petturi ja vanhempien välit ovat siksi tulehtuneet, ei sellainen perhe ole lapselle hyvä paikka kasvaa, vaikka kulissit olisivat ulospäin kunnossa. Siinä tapauksessa yksinhuoltajuus on lapselle PALJON parempi vaihtoehto. Luulen, että MLL on tästä asiasta täysin samaa mieltä.
Kukaan ei tee lasten eteen enemmän uhrauksia kuin yksinhuoltaja! En suostu myöntämään, että olen huono isä koska en pystynyt elämään pettävän ja narsistisen vaimoni kanssa, vaan katsoin parhaaksi ottaa yksin vastuun lapsestani. Olet hyvä esimerkki siitä, että ainakaan kaikkien suomalaisten miesten laatu EI ole aikojen myötä parantunut. Häpeä! - mielenkiintoinen
Erittäin mielenkiintoinen mielipide. Ensi kuulemalla voisi ajatella olevan kusipään tekstiä mutta onhan asioissa toki toinenkin puoli.
Nyky-yhteiskunnan ja parisuhteen yksi yleisimpiä ongelmia tuntuu tosiaan olevan tuo arjen sietokyvyn puute.Sitä on vaan niin helppo erota kun ei ole enää kivaa.
Ei suostuta ymmärtämään mitä tarkoittaa sitoutuminen ja sitä on muksujen ja perheen
hankkiminen ei se aina ole herkkua,mutta jotkut on sitkeitä yrittämään ja toiset ei.
Tosin muuten olen eri mieltä ei sitä kannata tuijottaa kuka ne mukalat on siittänyt ja mikä on naisen historia. Jos mukava tapaus osuu kohdalle niin kannattaa jättää epäoleelliset asiat pois mielestä. - Kolli Kellinen
mielenkiintoinen kirjoitti:
Erittäin mielenkiintoinen mielipide. Ensi kuulemalla voisi ajatella olevan kusipään tekstiä mutta onhan asioissa toki toinenkin puoli.
Nyky-yhteiskunnan ja parisuhteen yksi yleisimpiä ongelmia tuntuu tosiaan olevan tuo arjen sietokyvyn puute.Sitä on vaan niin helppo erota kun ei ole enää kivaa.
Ei suostuta ymmärtämään mitä tarkoittaa sitoutuminen ja sitä on muksujen ja perheen
hankkiminen ei se aina ole herkkua,mutta jotkut on sitkeitä yrittämään ja toiset ei.
Tosin muuten olen eri mieltä ei sitä kannata tuijottaa kuka ne mukalat on siittänyt ja mikä on naisen historia. Jos mukava tapaus osuu kohdalle niin kannattaa jättää epäoleelliset asiat pois mielestä.Yksinhuoltajilla jos kellä luulisi olevan kokemusta ja näyttöä arjen sietokyvystä. Mutta minkälainen mahtaa olla sen lapsensa hylkäävän puolison arjen sietokyky?
Uskoakseni suurin osa ihmisistä jää yksinhuoltajaksi, koska lapset ja arkinen perhe-elämä eivät yhtäkkiä sovikaan puolison elämänkuvioihin. Hauskanpito, uran rakentaminen tai yhä uusien petikumppanien valloittaminen ovat tärkeämpiä kuin perhe ja lapset. - saanut
ä:n ja ö:n pisteet näppikseesi. Onnea.
Muuten todettakoon, että olet niin ilkeä, paha ja katkera ihminen, että sinulle ei voi toivoa elämääsi mitään hyvää, eikä sinun välttyvän miltään pahalta, mitä ihmisen on elämässään mahdollista kohdata.
Toivottavasti kuolet hitaasti ja tuskallisesti ja toivottavasti ruumistasi ei löydetä ennenkuin se on mädäntynyt ja valuu visvaa. Toivottavasti he, jotka ikäväkseen joutuvat sinut sukulaisekseen tunnustamaan muistavat sinut mätänevänä ruumiina, eikä kenelläkään ole sinusta mitään hyvää sanottavaa, eikä hyvää muistoa.
Tätä kaikkea sinulle toivotan - tämän ja jokaisen muun kirjoittamasi idioottimaisen paskajutun vuoksi. - mikä tampio
Kaikkea se leipä näköjään elättää!
Toivon ettei tarvi sua koskaan livenä nähä, ja jos nähään ja suollat tuollasta tekstiä niin ei mee kauaa kun rupee sun luomet lihoon! - Wera
Kolli Kellinen kirjoitti:
Ääliömäinen kirjoituksesi oli ilmeisesti provo, mutta vastaan silti.
Luuletko tosiaan, että yh:t eroavat ja ottavat yksin raskaan vastuun lapsistaan ihan vain omaksi huvikseen? Jos joku eroaa omasta aloitteestaan ja ryhtyy yh:ksi, on siinä exässä täytynyt olla jotain todella pahasti vialla.
Lapsille paras kasvuympäristö on perhe, jossa heillä on turvallinen olo. Jos jompi kumpi vanhemmista on juoppo, väkivaltainen tai petturi ja vanhempien välit ovat siksi tulehtuneet, ei sellainen perhe ole lapselle hyvä paikka kasvaa, vaikka kulissit olisivat ulospäin kunnossa. Siinä tapauksessa yksinhuoltajuus on lapselle PALJON parempi vaihtoehto. Luulen, että MLL on tästä asiasta täysin samaa mieltä.
Kukaan ei tee lasten eteen enemmän uhrauksia kuin yksinhuoltaja! En suostu myöntämään, että olen huono isä koska en pystynyt elämään pettävän ja narsistisen vaimoni kanssa, vaan katsoin parhaaksi ottaa yksin vastuun lapsestani. Olet hyvä esimerkki siitä, että ainakaan kaikkien suomalaisten miesten laatu EI ole aikojen myötä parantunut. Häpeä!Ei olis voinu paremmin sanoa. Kiitos veit sanat suustani!
Nostan sulle hattua rohkeasta päätöksestäsi alkaa yh:ksi! Kaikkea hyvää teille molemmille!
t: Wera - vaikka niin
Kolli Kellinen kirjoitti:
Yksinhuoltajilla jos kellä luulisi olevan kokemusta ja näyttöä arjen sietokyvystä. Mutta minkälainen mahtaa olla sen lapsensa hylkäävän puolison arjen sietokyky?
Uskoakseni suurin osa ihmisistä jää yksinhuoltajaksi, koska lapset ja arkinen perhe-elämä eivät yhtäkkiä sovikaan puolison elämänkuvioihin. Hauskanpito, uran rakentaminen tai yhä uusien petikumppanien valloittaminen ovat tärkeämpiä kuin perhe ja lapset.niin mikä on sitten se arjen sietokyky?
Jos on kova kiire uraa pukkaamaan tai hauskaa pitämään tms. niin eipä se annakuvaa arjen hyvästä sietokyvystä.
Yksinhuoltajalla on voinut hyvinkin olla kiire pitämään hauskaa kun kotityöt ja avioelämä ei ollutkaan kivaa. Se yksinhuoltajan arki on tullut sitten myöhemmin.
Näitä on paljon kun nuorena haluttiin elämä heti valmiiksi hankittiin siippa,muksu,asuntolaina ja farmarivolvo. Sitten huomattiinkin ettei se ollutkaan kivaa(tylsää)ja jäi nuoruus elämättä.
Sitten vaan siippa pihalle kämppä puoliksi ja elämää elämään. - Seitsemän
Olen lueskellut kirjoituksiasi ja kieltämättä sieltä paistaa läpi jonkinlainen vanhoillisuus (oletko lestadiolainen?), äärikonservatismi ja henkinen fasismi. Oletan ettet ole enää kovin nuori?
Hämmästyn kuitenkin kerta kerralta sitä tapaa jolla puhut naisista ylipäätään. En lähde ruotimaan tuota varsinaista aihetta sillä se ei liippaa lainkaan elämäntilannettani. Mutta sinä, bkbk, osaa kyllä luoda vastauksissasi niin vastenmielisen kuvan itsestäsi että veikkaanpa että tuota menoa sinua ei huoli yksikään EDES yksinhuoltaja. Jos saisit noit ismejäsi hiukan vähemmäksi, sinusta voisi tulla kelpo mies. Mutta nyt... no, jostainhan sinäkin olet mallisi saanut, oppisi oppinut. Tekisi mieli kysyä kuinka isäsi kohteli äitiäsi? Vastaus voisi selittää paljon...
- Mimä
Kysyit tätä miehiltä, mutta vastaan mieheni puolesta. Olen eronnut, kahden kouluikäisen lapsen äiti 35v. Tapasin itseäni muutamaa vuotta nuoremman lapsettoman miehen, jolla ei ole omia lapsia. Hän kertoi aina ajatelleensa, ettei voisi olla yhdessä "lapsellisen" naisen kanssa, mutta tavattuaan minut, hän ei ollut pitänyt lapsiani ollenkaan hidasteena. Mies ja lapseni tulevat todella hyvin toimeen keskenään ja miehen mielestä he ovat mukavia lapsukaisia. Hän on asunut pitkään yksin ja sanoo pitävänsä todella paljon siitä, että nyt hänen ympärillään on "elämää". Minä olin jo varautunut siihen, ettei tuollaista ihmistä elämääni tule ja olin jo psyykannyt itseäni pärjäämään vaikka loppuelämäni yksin lasten kanssa. Nyt katson onnellisena, kun mies juttelee lasteni kanssa tai vain hymyillen seuraa sivusta lasten touhuamista...
- jäbä..
Kunhan se pentu ei mun lähettyvillä ole, eikä sen kanssa tartte leikkiä...jne.. Muija voi pistää sen siksi aikaa aina jonnekin hoitoon, kun vietän laatuaikaa muijani kanssa.
- se..
idiootti -M24- tuolta treffipuolelta, etkö olekin?
- hossi
Kyllä minä ainakin alkaisin seurusteleen yh:n kanssa ja miksi en alkaisi ?
Seurustellutkin olen yksinhuoltajan kanssa joten lapset eivät ole minulle mikään este !
Minulla jos itselläni olisi lapsia niin varmaankin kertoisin niistä mahdollisimman pian ennenkö hommat alkavat menemään vakavammaksi. - ajatteleva ja kokenut mies
Mies jää nopen osalle aina näissä uusioliitoissa.
Sen ämmän kersat ovat aina etusijalla kaikessa ENNEN miestä.Mies on välttämätön paha jota käytetään hyväksi, munaa antamaan ja rahaakin siltä saa ynnä tekee kodin pikkuremontit jne.
Tosiasiassa mies on aina perheen tärkeysjärjestyksessä viimeinen niiden ketrsojen jälkeen kaukana.
Näin on koettu ja nähty monta kertaa.
Ikinä en koske tikullakaan mokomiin horovittuihin- todella..
ajatteleva, sen kyllä huomaa. Äitisi olisi varmaan ylpeä. Hän voisi olla yksinhuoltaja myös, tai tyttärestäsi voi sellainen joskus tulla - toivot varmaan heistäkin puhuttavan samalla tavalla. Terveisiä horovittuäidillesi ja -tyttärellesi.
- Nimetön
Aikansa saatuani yh-äideiltä paskaa niskaani olen jättänyt heidät rauhaan.
Yksi lapsi ei ole este suhteelle, mutta se ettei YH-ÄIDIT ole päässeet ex:sistä eroon on suhteen turma.
Toinen asia mikä tuhoaa suhteen yh-äipän kanssa on se etteivät he tiedä mitä haluavat. Edellinen suhde on yleensä vielä käsittelemättä ja ei muutakuin uutta suhdetta peliin yh-äippien taholta ja sitten alkaa se vatvominen haluan seurustella en halua seurustella haluan seurustella en halua seurustella.....jne.
Vinkki yh-äideille käsitelkää ex-suhteenne päätökseen ennen uuden suhteen aloitusta KIITOS!
Sorry vaan YH-ÄIDIT, mutta ne kymmenkunta, joiden kanssa olen seurustellut ovat pilanneet myös teidänkin maineen otanosaa.
Seuraava suhde alkaa aivan varmasti vapaan ja lapsettoman sinkkunaisen kanssa.- Kolli Kellinen
Sinulla on kieltämättä eräs pointti kirjoituksessasi. Nimittäin se, että edelliset suhteet ja erokriisit tulisi rauhassa käsitellä pois päiväjärjestyksestä ennen kuin alkaa kehittelemään uutta parisuhdetta. Mutta tämä asia koskee niin yh-äitejä kuin muitakin eronneita. Olen seurustellut lapsettomien sinkkujen kanssa, joilla exät vielä pyörivät mukana kuvioissa tai jotka vielä ovat keskellä erokriisiä ja ovat halunneet itselleen vain hetken lohdutusta eivätkä oikeaa suhdetta.
- ei ja ei
Turhan hankalaa. 2 anoppia 2 appiukkoa ex-kumppani. Jos naisen kans menee ok niin meneekö lasten kans. Olet aina ulkopuolinen.
- yksinhuoltaja
puhut aivan totta! 10 pistettä!
Alkaisitko seurusteleen yksinhuoltajan kanssa?
- Aika epätodennäköistä, koska mielestäni nainen jolla ei ole lapsia edellisestä parisuhteesta on kuitenkin parempi vaihtoehto parisuhdetta ajatellen.
Jos sinulla on itselläsi lapsia kuinka pian kerrot kumppanillesi niistä?
- Heti alkuunsa. Parempi selvittää suhtautuminen toisen miehen/naisen lapsiin heti kättelyssä niin ei tarvi sitten myöhemmin ihmetellä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022236- 1041664
- 821337
- 1281333
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘611091Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis611067- 511027
- 36952
- 33824