Se tapahtuu päivänä, jolloin Jumalan voima kielletään ja kirkot tulevat häväistyiksi ja
niiden jäsenet sydämiltään ylpeiksi; päivänä, jolloin kirkkojen johtajat sekä opettajat
käyvät sydämiltään ylpeiksi, vieläpä kadehtien niitä, jotka heidän kirkkoihinsa kuuluvat.
29. Se on tapahtuva päivänä, jolloin saadaan kuulla tulista, myrskyistä ja savupilvistä
vieraissa maissa;
30. ja myös saadaan kuulla sotien melskettä, sanomia sodista ja maanjäristyksistä monin
paikoin.
31. Se tapahtuu päivänä jolloin maan päällä on suurta saastaisuutta; on murhia, rosvousta,
valhetta, petosta ja haureutta ja kaikenkaltaisia kauhistuksia; jolloin monet sanovat:
Tee tätä, tai: Tee tuota, eikä sillä ole väliä, sillä Herra on puolustava sellaisia viimeisenä
päivänä. Mutta voi sellaisia, sillä he ovat täynnä katkeruuden sappea ja vääryyden
siteissä.
32. Se tapahtuu päivänä, jolloin syntyy kirkkoja, jotka sanovat: Tulkaa minun tyköni, niin
teidän syntinne annetaan teille teidän rahojanne vastaan anteeksi.
33. Voi teitä syntisiä ja nurjia ja niskureita, miksi olette perustaneet itsellenne kirkkoja
hyötyäksenne? Miksi olette muuttaneet Jumalan pyhää sanaa, että saattaisitte tuomion
sielullenne? Katso, tarkatkaa Jumalan ilmoituksia, sillä katso, sinä päivänä tulee aika,
jolloin kaiken tämän täytyy toteutua.
34. Katso, Herra on näyttänyt minulle suuria ja ihmeellisiä asioita siitä, mikä ennen pitkää
on tuleva, sinä päivänä, jolloin nämä teille ilmoitetaan.
35. Katso, minä puhun teille, ikään kuin te olisitte läsnä, vaikka te ette ole. Mutta katso,
Jeesus Kristus on näyttänyt teidät minulle, ja minä tiedän teidän tekonne.
36. Ja minä tiedän, että te vaellatte sydämenne ylpeydessä; ja on vain muutamia harvoja,
jotka eivät sydämensä ylpeydessä ylennä itseänsä, käyttäen ylen hienoja vaatteita,
kadehtien, riidellen, pahaa suoden ja vainoten ja kaikenkaltaista vääryyttä tehden; ja
teidän kirkkonne, joka ainoa, ovat saastuneet teidän sydämenne ylpeyden tähden.
37. Sillä katso, te rakastatte rahaa ja tavaraanne ja hienoja vaatteitanne ja kirkkojenne
koristuksia enemmän kuin te rakastatte köyhiä ja puutteessa olevia, sairaita ja
ahdistuksessa olevia.
38. Voi teitä saastaisia, ulkokullattuja, opettajia, jotka myytte itsenne siitä, mikä turmelee,
miksi olette häväisseet Jumalan pyhän kirkon? Miksi häpeätte ottaa Kristuksen nimen
päällenne? Miksi ette ajattele, että suurempiarvoinen on loputon autuus kuin kurjuus,
joka ei koskaan pääty - maailman kiitoksenko tähden?
39. Miksi kaunistatte itsenne sellaisella, jossa ei elämää ole, ja kuitenkin annatte nälkäisten,
tarvitsevien, alastomien, sairaiden ja kärsivien kulkea ohitsenne, heitä huomaamatta?
40. Miksi te suunnittelette salaisia kauhistuksianne voittoa tavoitellen ja saatatte leskiä
valittamaan Herran edessä ja myös orpoja murehtimaan Herran edessä sekä heidän
isiensä ja miestensä veren huutamaan Herralle maasta kostoa päällenne?
41. Katso, koston miekka riippuu teidän yllänne; ja pian tulee aika, että hän kostaa teille
pyhien veren, sillä hän ei ole enää kauemmin kärsivä heidän huutojansa.
Nuhdepuhe menestysteologeille!!
2
175
Vastaukset
- Oliko?
Oliko lainattu Emmanuel Swedenborgilta? Teksteihin kannattaisi laittaa alkuperäisen tekijän nimi... ellei sitten halua salata lähdettä sen harhaoppisuuden takia...
- vanhauskoinen
Henkiolento, joka välitti tekstin saattoi olla sama, joka vaikutti Swedenborgin kautta, mutta lainaus oli mormonin kirjasta.
Mormonismissa taas vaikuttaa henkivalta, joka taitavasti jäljittelee kristillisyyttä. Tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Myös itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. (Ks.2Kor.11:13)
Ihmisinä mormonit ovat ihan OK, mutta heidän Kristuksensa ei tietenkään ole sama kuin Raamatun ilmoittama Kristus.
Jos haluaa palvella Raamatun Jeesusta ei kannata liittyä mormoneihin. Vale-jeesuksia on pilvin pimein, valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708