Olen ostamassa Fiat Bravaa SX 80 1.2 koneella ja vuosimalli 2000. Autolla ajettu noin 165 000km. Olisin kiinnostunut kuuleman vinkkejä ja tarkistuskohteita autosta. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota ja mitkä kohdat kannattaa tarkistaa erityisen hyvin? Kiitokset jo ennalta vastauksista.
Vinkkejä kaivataan Fiatin ostoon
7
1668
Vastaukset
- suomi24
autokeskusteluja.automerkit-fiat.
Hinta oltava edullinen,myyntiarvo ei kovin hyvä.
Yksilöitähän autot ovat,tuskin varmimmasta päästä
noin yleensäkään nämä Fiatit.
Jos et ole autoihmisiä,käytä edes katsastuksen kuntotestissä-voit säästää huomattavasti jos
yksikin iso vika löytyy.Esim.saastelaitteet,jarrut ym. - LKKJ
Halvalla lähtenee noin paljon ajettu fiat, oletko aivan varma mitä olet ostamassa?!
HENKILÖAUTOJEN MALLIKOHTAISIA VIKOJA
Fiat Bravo/Brava
Kone keittää. Termostaatti juuttuu aiheuttaen kannentiivisteen palamisen.
Jakohihnavikoja. Saattaa aiheuttaa moottorivaurion.
Jarrutehostinvikoja 1,4 litran moottorilla varustetuissa malleissa.
Sytytyselektroniikkavikoja.
Ajonestolaitteen vikoja.
Polttoaineen suihkutuslaitteiston vikoja.
Polttoainepumppuvikoja. Sulake palaa.
Laturivikoja.
Kytkinvikoja.
Vaihteensiirto on jäykkä.
Iskunvaimentimet ovat kuluneet.
Keskuslukituksen vikoja.
Pakoputkistovuotoja.- Vikasarja
Tuo vikalista sopii kaikkiin 200, t. ajettuihin autohin
- SuhteellistaOnTää
Mersun huippumallit:
Mercedes-Benz S-sarja
Kampiakselin hihnapyörä on rikki.
Sytytyselektroniikkavikoja.
Lataussäädinvikoja.
Vesiletkuvuotoja.
Kiilahihnavikoja.
Polttoainepumpun relevikoja.
Polttoaineputkistovuotoja.
Virtalukko juuttuu.
Ajonestolaitteen vikoja.
Automaattivaihteistossa vuotoa.
Kardaaninivelvikoja.
Kardaaniakselin ja vetopyörästön liitännässä väljää. Tarkista voimansiirron kunto paljon ajetusta autosta.
Vetopyörästön öljyvuotoa.
Jarrulevyt kuluvat nopeasti.
Käsijarru puoltaa.
Etupään nivelissä väljää.
Keskuslukitusvikoja.
Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
Pakokaasujen päästöarvot voivat paljon ajetuissa autoissa olla liian korkeat.
Vanhoissa malleissa ruostuvat lokasuojien reunat ja ovien alareunat.
- peter pan
mieti tarkkaan ostatko fiatia.. jos vaikka olis joku muukin tarjolla. Toki jos osaat, haluat ja viitsit rassata sitä niin siitä vaan.
peter pan
jk. kokemusta on ko. autosta enkä halua eneen yhtään lisäkokemusta.. - sämpy
http://fiatforum.ath.cx/viewforum.php?f=1&sid=0456170a548641cee7af7fc4dcfd319d
Tsekkaa sivu, ennen kuin uskot kaikkea mitä sinulle fiateista puhutaan. Kyseinen auto on hyvä ajettava, sekä tiloiltaan tosi ok. Konekin on kokoisekseen pirteä. Terv. Nimim.: kokemusta on - Bravan ostanut
Ostin käytetyn/huolletun 1.8 Bravan Delta-autosta viime syksynä. Ajettavuudeltaan auto on hyvä ja pirteä.
Pikkuvikoja runsaasti mm. lämpömittari heilahtelee ylilämmölle silloin tällöin (=merkkiliikkeessä varmistettu mittarivika), lasit huurtuvat melko usein (=oli vivut/puhallin sitten missä asennossa tahansa), narinaa edessä ja takana (ehkä kumipuslat tai? merkkiliikkeeen huollossa tutkittu ei mitään selvää vikaa), alipainetta bensatankissa (tutkittu merkkiliikkeessä ei mitään vikaa?.. suhahtaa alipaineisesti kuitenkin, kun avaa korkin), taka iskarit vaihdettu (= vuotaneet nestettä ulos), ovat/lukot jäätyvät ensimmäisillä pakkasilla...Tässähän näitä kokemuksia puolelta vuodelta. Jos nyt pitäisi päättää ostanko Fiatin niin en todennäköisesti ostaisi vaan ostaisin ehkä mielummin samanikäinen esim. Peugeot 306 josta pelkästään hyviä kokemuksia vastaavalta ajalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073025Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1212049
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 671379
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233