Helluntaiseurakunnassa on hyvä olla.

Entinen-JehovanTod

Kyllä on leppoisa olla Helluntaiseurakunnassa. Kukaan ei valvo,vahtaa eikä pakota mihinkään. Vaikka on joskus pitkäänkin pois käymättä kokouksissa niin kukaan ei soittele ja ala kysellä että missä olen. Kun tulen taas tauon jälkeen kokoukseen omasta tahdostani niin näen taas aidot ja iloiset ilmeet ja mua tervehditään. Tilaisuuksista kyllä kerrotaan mut jos ei jouda jonnekin lähtemään kukaan ei sano mitään eikäs ahdistele. Mormoneissa on "kokouspakkoja" ja niitä on myös Jehovissakin. Sinunon pakko olla lainomaisesti mukana. Mutta nyt olen löytänyt rauhan. se on Herrassa.

9

585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • God is good

Hienoa että olet löytänyt seurakunnan, jossa sinun on hyvä olla!

Minäkin olen helluntaisrk:ssa paljon ollut, lähinnä seinäjoella. en kuitenkaan ole jäsen.

siunausta elämääsi!

• Tapani

Juuri noin minäkin olen helluntaisrkn kokenut,olen ollut jo 12 vuotta jäsenenä,eikä ole kytätty piirun vertaa,saa olla oma itsensä,aitojen tavallisten suomalaisten uskovien joukossa,vajavaisena,heikkona,erehtyvänä,jne.Siunausta sulle Jeesuksessa Kristuksessa,uskon ystävä,kuljetaan armossa eteenpäin,rakentuen hyvästä Jumalan sanasta,sen opetuksesta ja rukouksesta.

• Entinen-JehovanTod

Kaikista pahinta on ihmiskontrolli mitä voi vaan tietää. Mutta olen nyt vapaa siitä että joku vahtaa. Mua vahtaa nyt Herra eikä vartiotörppöseura!=) *onnellinen*

• Erotettu

Et todellakaan ole kuulunut heihin, sillä Jehovan todistajat eivät käytä itsestään tuota nimitystä. Mut erotettiin heistä 20 vuotta sitten, enkä silti ole katkera. Se oli täysin omaa syytäni! Onneksi meillä on vapaa maa saamme uskoa mihin haluamme, siis kunnioittakaa muitakin uskovia!

• tulee vielä.

Odota vain, karu arki tulee vielä, ja silmäsi avautuvat.

• Laurentius

Kerrankin jotain positiivista helluntaiseurakunnasta :)

Itsekin voin yhtyä samaan. Seurakunnassa on hyvä olla. Se on kuin toinen koti. Ihmiset ovat ihmisiä, kukaan ei kyttää ja saa olla oma itsensä. Kukaan ei ole täydellinen, ja yhdessä on hyvä kasvaa sekä ihmisinä että uskovina.

Nykyään täällä näkee kaikenlaista kirjotettavan helluntaiseurakunnasta. En tiedä mikä on totta ja mikä ei, mutta varmasti suurin osa seurakunnista on hyviä ja Raamatun mukaisia paikkoja kasvaa ja elää seurakuntayhteydessä.

Siunausta sinulle Ex-JW :)

• kiinnostunut helluntailaisu...

Olen kuullut että helluntaiseurakunnissa on eroja myös tässä suhteessa. Voitko mainita nimeltä sen/ne joista näitä hyviä kokemuksia. Jos Helsingin seudulla niin kiinnostaisi.

• uskova nainen

Olen iloinen puolestasi että olet löytänyt helluntaiseurakunnasta itsellesi hengellisen kodin.
        Minä olen kokenut ihan samaa että helluntaiseurakunta on myös minulle se hengellinen koti ja siellä on hyvä olla:)
        Minä olen ollut jo pitkään aikaan ja koin että olen tehnyt oikean ratkaisun aikanaan liittyessäni helluntaiseurakuntaan.

Siunausta sinulle:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11427
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9830
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      146
      5574
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2593
    Aihe