Yhteisvastuukeräyksestä

nariseminen

Tämä palsta on saanut typeryyden huiput esiin. Ei muka osallistuta Yhteisvastuukeräykseen, koska presidentti - kuten kaikki presidentit 55 vuoden ajan - on Yhteisvastuukeräyksen suojelijana ja "kehtasi" avata sen peräti TV:ssä! Ja negatiivisena asiana nähdään myös se, että keräyksen tuotolla avustetaan myös köyhiä muissa maissa! Jopas on kamalaa!!!

Lyön vetoa etteivät nämä ns. "Porvarit" ole aikaisemminkaan osallistuneet Kirkon yhteisvastuukeräykseen sentilläkään. Mutta nyt uhotaan kuin olisi jokin suurempikin periaatekysymys uhattuna. Jo on järjen köyhyyttä! Voi teitä lapsia tai lapsen tasolle jääneitä. Kyllä on tosi suuri malka teidän omassa silmässänne (tosin te ette taida edes tietääkään, mitä malka tarkoittaa).

Ei anneta omankaan maan vanhuksille, koska tuotosta osa menee ulkomaille ja kaiken huipuksi presidentti, jota emme äänestäneet, avasi Yhteisvastuukeräyksen.

Ó tempore ó mores!

39

869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keräyksinesi

Minultahan kirkko ei saa senttiäkään. Kyllä se on niin ahne laitos.

• sinun kanssasi

Minä menen henkilökohtaisesti auttamaan, jos jollain on avun tarvis. Kumma, kun kukaan ei ole tullut pyytämään. Siitä sen näkee, että tommoset keräykset on ihan perseestä.

• Saulia
        sinun kanssasi kirjoitti:

Minä menen henkilökohtaisesti auttamaan, jos jollain on avun tarvis. Kumma, kun kukaan ei ole tullut pyytämään. Siitä sen näkee, että tommoset keräykset on ihan perseestä.

Äänestit vamaan Saulia, kun sinulla on on noin selkeät rahapoliittiset mielipiteet. Kerjuulleko tässä pitäisi alkaa, ennen kuin sinä loksautat korviasi? Jos edes sittenkään.

• Yksi monista.

Ja eipä olisi voinut paremmin alkaa!

Rahaa lähetetään kirkon nimissä joillekkin vasemmistolaisille "vanhuksille" Afrikkaan..

Kun omassa maassa vanhukset makaavat pissi vaipoissaan ja sotaveteraanit vailla hoitoa...
        Ja se vielä 60% rahasta menee Afrikkaan ja 40%Suomeen ja sitten vielä käsittely,ym, kulut,,

Revi siitä sitten!!!

• Yx- äänestäjä

Apua voi tarjota pyytämättäkin!Niin minä ainakin
        teen!Lukekaa tuolta aikaisemmista yhteisvastuu jutuista kuinka oikeasti vanhuksia autetaan!
        Auttaminen antaa paljon enemmän kuin rahalla
        asioille selänkääntäminen ja siitä saa itsekin iloa!

• vanhuksille?
        Yksi monista. kirjoitti:

Ja eipä olisi voinut paremmin alkaa!

Rahaa lähetetään kirkon nimissä joillekkin vasemmistolaisille "vanhuksille" Afrikkaan..

Kun omassa maassa vanhukset makaavat pissi vaipoissaan ja sotaveteraanit vailla hoitoa...
        Ja se vielä 60% rahasta menee Afrikkaan ja 40%Suomeen ja sitten vielä käsittely,ym, kulut,,

Revi siitä sitten!!!

Oletko käynyt henkilökohtaisesti tarkistamassa, että kaikki ne nälkään kuolleet vanhukset joita sinä et ole avustanut, ovat olleet vasemmistolaisia?

Mitä vitun väliä sillä on onko kärsivä ihminen vasemmistolainen tai oikeistolainen?

• Tarjaa,
        Saulia kirjoitti:

Äänestit vamaan Saulia, kun sinulla on on noin selkeät rahapoliittiset mielipiteet. Kerjuulleko tässä pitäisi alkaa, ennen kuin sinä loksautat korviasi? Jos edes sittenkään.

koska Tarjakaan ei kuulu kirkkoon!

• Pikkuporvari

mutta minkä takia se pitää oikein telkkarissa esille tuoda ja oikein korostuneesti kertos ketä sitä on tukemassa. Tukeminen on ihan jees, mutta sen voi myös tehdä huomaamattomasti. Nyt siitä jää sellainen kuva, että sen todellinen tarkoitus on kerätä presidentille pistetitä.

• Tarja....

Alkoiko Tarja oikein itseään kehumaan (sorry, en katsellut telkkaria)? Mulla on semmoinen käsitys, että puhe on ollut joka vuosi samanlainen. Ehkä mä olen väärässä.

• puurot sekaisin

Ihmisiä harmittaa varmasti tässä keräysasiassa
        ulkomaille suuntautuva apu enemmän kuin kuka
        sen avasi, halonen nyt vain sattui olemaan
        suomen presidentti.
        Suomalaiset vanhukset eivät voi hyvin, ja kansalla on oikeus keskustella asiasta.
        Joku kirkon puolestapuhuja nyt kuitenkin esittää
        asiantuntijaa, mutta nykyään niitä käyttää
        enää yleisradio, ulkomaisten katastrofien
        yhteydessä.

• capt.cöpenick evp

"Pikkuporvari" jäätkin sellaiseksi, ellet käsitä vaalistrategioiden huikeaa anatomiaa.

Taina West kirjoitti napakasti mm suomalaisesta vaalijärjestelmästä:
        Ääniä eniten saanut voittaa skaban.

Yksinkertaista rakas Watson.

• Suurporvari

Hyvään tarkoitukseen annetaan aina rahaa, vaikka itse perkele olisi sitä avaamassa. Joten turpa tukkoon siitä!

• Millä summalla?

On puhtia kijroittaa, mutta millä summalla itse autat ja ketä? Vastaa!

• joka vuosi

Annan 10% tuloistani joka vuosi Yhteisvastuukeräykseen. Entä sinä?

• Avoimesti
        joka vuosi kirjoitti:

Minulla on tuttavapiirissäni paljon apua tarvitsevia ja autan heitä hienotunteisesti omalla tavallani. Sitten meillä on kolme Plan kummilasta.
        Vanhusten ja Sotaveteraanien asiat ovat erityisen lähellä sydäntäni.

• lilius?
        joka vuosi kirjoitti:

eipä taida kertyä koko yhteisvastuu keräyksestä,
        niin paljon rahaa kuin sinun 10%.
        Mitäs sillä väliä kuka tuon on avannut, mutta
        joku ehdotti, että leipää ja vaatteita keräykseen, hyvä ajatus.

• TAXIKUSKI
        Avoimesti kirjoitti:

Minulla on tuttavapiirissäni paljon apua tarvitsevia ja autan heitä hienotunteisesti omalla tavallani. Sitten meillä on kolme Plan kummilasta.
        Vanhusten ja Sotaveteraanien asiat ovat erityisen lähellä sydäntäni.

JOS KIRKKO KERÄÄ RAHAA 60% AFRIKKAAN VASEMMISTOHALLITUKSILLE.. JA SUOMEEN JÄÄ 40%,JA KÄSITTELYKULUT PÄÄLLE, NIIN EIPÄ KUULOSTA HYVÄLTÄ!!
        Paljonkohan isäni saa kahessa sodassa vammautunut? Todennäköisesti ei mitään!!

Kyllä presidentin pitäisi pitää ensisijassa huolta Suomen vanhuksista ja ei pitäisi mennä mukaaan tollaiseen jossa luvataan tyhjää vanhuksille..

• ovat
        joka vuosi kirjoitti:

minustakin ihan sopiva määrä antamiseen ja niinhän kristitty ihminen ihan vapaaehtoisesti ja iloisin mielin tekeekin.
        Islamilaisuudessa on taas käytännössä pakkoalmujenanto. Eli jos on itse saanut jotain sen pitäminen on LUNASTETTAVA pakollisella almujen antamisella. Muslimien mielestä länsimaitten, jotka ovat saaneet osaksensa tämän maailman hyvyyksiä on pakosti annettava osa siitä heille muslimeille.

• avaaja
        lilius? kirjoitti:

eipä taida kertyä koko yhteisvastuu keräyksestä,
        niin paljon rahaa kuin sinun 10%.
        Mitäs sillä väliä kuka tuon on avannut, mutta
        joku ehdotti, että leipää ja vaatteita keräykseen, hyvä ajatus.

Olen keskustelun avaaja ja 10 % (netto)tuloistani ei ole paljon, mutta käyhä antaa vähästäänkin, rikas ei yltäkylläisyydestäkään. Siksi minua ottaa päähän noiden penskojen nariseminen Yhteisvastuukeräyksestä milloin milläkin perusteella. Koti- tai ulkomaassa hätä, mitä väliä sillä on? Pääasia, että välitetään.

• Sivistynyt
        TAXIKUSKI kirjoitti:

JOS KIRKKO KERÄÄ RAHAA 60% AFRIKKAAN VASEMMISTOHALLITUKSILLE.. JA SUOMEEN JÄÄ 40%,JA KÄSITTELYKULUT PÄÄLLE, NIIN EIPÄ KUULOSTA HYVÄLTÄ!!
        Paljonkohan isäni saa kahessa sodassa vammautunut? Todennäköisesti ei mitään!!

Kyllä presidentin pitäisi pitää ensisijassa huolta Suomen vanhuksista ja ei pitäisi mennä mukaaan tollaiseen jossa luvataan tyhjää vanhuksille..

Mistä päättelet, että Kirkon yhteisvastuukeräys lupaa tyhjää? Todisteita, kiitos! Heitäpä pari linkkiä väitteesi tueksi.

Itse olen huomannut, että kaikista keräyksistä juuri kirkon keräykset menevät juuri niihin mainittuihin kohteisiin. Muihin keräyksiin en juuri korkeiden hallintokulujen vuoksi pistäkään rahojani. Jos sinun mielestäsi on väärin auttaa ulkomaiden köyhiä, niin pidä ihan rauhassa kukkaronnyörisi tiukalla. Se on minun mielestäni itsekkyyttä pahimmillaan.

• tarvitaan, mutta
        avaaja kirjoitti:

Olen keskustelun avaaja ja 10 % (netto)tuloistani ei ole paljon, mutta käyhä antaa vähästäänkin, rikas ei yltäkylläisyydestäkään. Siksi minua ottaa päähän noiden penskojen nariseminen Yhteisvastuukeräyksestä milloin milläkin perusteella. Koti- tai ulkomaassa hätä, mitä väliä sillä on? Pääasia, että välitetään.

ymmärrän ihmisten hädän ja tuskan, kun
        valtakoneisto on täysin neuvoton paisuvien
        vanhus määrien kanssa, luullaan vaan, että kyllä
        se siitä. Kotinurkat surettaa paljon enemmän kuin kaukaiset maan kolkat.
        Se on isänmaallista ajattelua, sillä vanhus- ja
        nuoriso väestön kurjat olot ovat maallemme
        häpeälätäkkö. Se asia pitäisi ymmärtää, niin
        kirkon kuin päättäjienkin.

• diakoniatyöhön?
        tarvitaan, mutta kirjoitti:

ymmärrän ihmisten hädän ja tuskan, kun
        valtakoneisto on täysin neuvoton paisuvien
        vanhus määrien kanssa, luullaan vaan, että kyllä
        se siitä. Kotinurkat surettaa paljon enemmän kuin kaukaiset maan kolkat.
        Se on isänmaallista ajattelua, sillä vanhus- ja
        nuoriso väestön kurjat olot ovat maallemme
        häpeälätäkkö. Se asia pitäisi ymmärtää, niin
        kirkon kuin päättäjienkin.

Sinun kannattaisi mennä omaan seurakuntaasi ja tutustua sen diakoniatyöhön. Juuri siellä tehdään uskomattoman arvokasta työtä suomalaisten hätääkärsivien hyväksi. Vahinko vaan, ettei kirkko mainosta sitä eikä moni edes tiedä sen olemassaolosta. Joten kyllä kirkko auttaa paljonkin, mutta ei paljon kersku auttamisillaan - kuten niin monet muut tahot.

• ei pysty
        diakoniatyöhön? kirjoitti:

Sinun kannattaisi mennä omaan seurakuntaasi ja tutustua sen diakoniatyöhön. Juuri siellä tehdään uskomattoman arvokasta työtä suomalaisten hätääkärsivien hyväksi. Vahinko vaan, ettei kirkko mainosta sitä eikä moni edes tiedä sen olemassaolosta. Joten kyllä kirkko auttaa paljonkin, mutta ei paljon kersku auttamisillaan - kuten niin monet muut tahot.

auttamaan nykyisessä tilanteessa.
        Tarkoitin lähinnä, että kirkon pitäisi ymmärtää
        ihmisten todellinen hätä, eikä vaan kertoa sitä
        saarnastuolista.
        Työskentelen vanhustyössä ja näen joka päivä
        sen kurjuuden, ja riittämättömyyden, jota
        ei korulauseilla ja keräyksillä pystytä
        auttamaan. Toki seurakunnat jakavat ruoka-apua,
        mutta nyt on kyse kotimaan hädästä.

• pysty
        ei pysty kirjoitti:

auttamaan nykyisessä tilanteessa.
        Tarkoitin lähinnä, että kirkon pitäisi ymmärtää
        ihmisten todellinen hätä, eikä vaan kertoa sitä
        saarnastuolista.
        Työskentelen vanhustyössä ja näen joka päivä
        sen kurjuuden, ja riittämättömyyden, jota
        ei korulauseilla ja keräyksillä pystytä
        auttamaan. Toki seurakunnat jakavat ruoka-apua,
        mutta nyt on kyse kotimaan hädästä.

Kirkon diakoniatyö ei tietenkään pysty ratkaisemaan Suomen vanhusten kaikkia ongelmia. Mutta on edesvastuutonta väittää, että kirkko ei tee mitään vanhusten hyväksi. Kirkko tekee paljonkin! Olen sen omin silmin nähnyt ja kunnioitan diakonien työtä.

Pääasiallinen vastuunkantaja on valtio. Mutta minkäs teet, kun porvarillisesti ajatteleva hallitus ja eduskunta eivät välitä pätkääkään sivistysvaltion tehtävistä. Se ei edes yritä, vaan vähentää koko ajan esimerkiksi eläkeläisten tuloista. Eläke nousee 5 euroa kuussa, mutta samaan aikaan verotus syö siitä 5 eurosta 7 euroa.

Kuitenkaan tämä ei ole presidentin vika kuten tällä palstalla yritetään väittää. Se on meidän oma vikamme, koska olemme eduskuntavaaleissa äänestäneet näitä pösilöitä päättämään asioistamme.

Ensi eduskuntavaalissa tutkin tarkkaan ketä äänestän ja sen, onko hänellä valtaa vaikuttaa asioihin. On turha äänestää kaiken maailman haihattelijoita, jotka lupaavat vaikka kuun taivaalta, mutta kun ovat päässeet kansanedustajan hyville tuloille ja vieläkin paremmille eläkkeille, eivä nosta tikkuakaan ristiin maamme köyhimmäen väestönosan puolesta.

• ja porvarillisesti
        pysty kirjoitti:

Kirkon diakoniatyö ei tietenkään pysty ratkaisemaan Suomen vanhusten kaikkia ongelmia. Mutta on edesvastuutonta väittää, että kirkko ei tee mitään vanhusten hyväksi. Kirkko tekee paljonkin! Olen sen omin silmin nähnyt ja kunnioitan diakonien työtä.

Pääasiallinen vastuunkantaja on valtio. Mutta minkäs teet, kun porvarillisesti ajatteleva hallitus ja eduskunta eivät välitä pätkääkään sivistysvaltion tehtävistä. Se ei edes yritä, vaan vähentää koko ajan esimerkiksi eläkeläisten tuloista. Eläke nousee 5 euroa kuussa, mutta samaan aikaan verotus syö siitä 5 eurosta 7 euroa.

Kuitenkaan tämä ei ole presidentin vika kuten tällä palstalla yritetään väittää. Se on meidän oma vikamme, koska olemme eduskuntavaaleissa äänestäneet näitä pösilöitä päättämään asioistamme.

Ensi eduskuntavaalissa tutkin tarkkaan ketä äänestän ja sen, onko hänellä valtaa vaikuttaa asioihin. On turha äänestää kaiken maailman haihattelijoita, jotka lupaavat vaikka kuun taivaalta, mutta kun ovat päässeet kansanedustajan hyville tuloille ja vieläkin paremmille eläkkeille, eivä nosta tikkuakaan ristiin maamme köyhimmäen väestönosan puolesta.

ajattelevat demarit ovat vallassa, mikä on kaikista surkein sekoitus politiikassa.

• tulee
        pysty kirjoitti:

Silloin se itku tulee ja siihen on mentävä, jotta pysytään kilpailussa mukana. Silloin jää sillekin jotain, joka tekee paljon töitä.

• diakoniatyö
        pysty kirjoitti:

tekee paljon hyvää työtä ja tekisi enemmän, jos olisi resursseja. Ainakin täällä pääkaupungissa ja sen reunoilla monet hyvätuloiset eroavat kirkosta, kun eivät saa sieltä verorahoilleen vastinetta. Sitten ei oikein riitä köyhillekään.

• capt.cöpenick evp
        ovat kirjoitti:

minustakin ihan sopiva määrä antamiseen ja niinhän kristitty ihminen ihan vapaaehtoisesti ja iloisin mielin tekeekin.
        Islamilaisuudessa on taas käytännössä pakkoalmujenanto. Eli jos on itse saanut jotain sen pitäminen on LUNASTETTAVA pakollisella almujen antamisella. Muslimien mielestä länsimaitten, jotka ovat saaneet osaksensa tämän maailman hyvyyksiä on pakosti annettava osa siitä heille muslimeille.

Jos olen saanut dis-informaatiota; muisteleisin Israelin palkannauttijan maksavan
        60% veroa. Valtion varustelumenojen takia.

• Sivistynyt
        diakoniatyö kirjoitti:

tekee paljon hyvää työtä ja tekisi enemmän, jos olisi resursseja. Ainakin täällä pääkaupungissa ja sen reunoilla monet hyvätuloiset eroavat kirkosta, kun eivät saa sieltä verorahoilleen vastinetta. Sitten ei oikein riitä köyhillekään.

Se on sitä porvarillista ajattelumaailmaa. Mulle, mulle, mulle... Muista ei ole niin väliä.

• maallistunut
        Sivistynyt kirjoitti:

Se on sitä porvarillista ajattelumaailmaa. Mulle, mulle, mulle... Muista ei ole niin väliä.

On paljon muita, myös uskonnollisia ryhmiä, joteka vievät rahasi paremmin hyvään tarkoitukseen kuin kirkko. Kirkko on sitä, mitä kansa sen haluaa olla. Piispat ja papit lähes ateisteja ajatuksineen.

• eroaa
        diakoniatyö kirjoitti:

kirkosta, koska sen oppi ei enää perustu Raamattuun. Huom. Riekkinen, Kantola, Salmi, Kylliäinen ym., kuka järkevä uskovainen haluaa tuollaisten luopioiden opetusta seurata.

• omia asioitamme

Mikään asia missä on halosen nimi minä en lähde mukaan, voin auttaa suoraan avun tarvitsijoita siihen en halosta tarvitse.

• vanhuksille

Mitä sinä valehtelet täällä? Koska muka olet auttanut vanhuksia? Ihan oikeasti.

Saulin kannattajat haluavat kostaa vähävaraisille vanhuksille, koska nämä äänestivät Halosen presidentiksi. Samoin vapaa-ajattelijat ja eroa-kirkosta-liike eivät halua osallistua vanhusten auttamiseen, koska Yhteisvastuukeräys on kirkon järjestämä. Kostetaan! Kostetaan! Kostetaan kaikille, jotka ajattelevat eri tavalla!

Kyllä ovat suomalaiset ajautuneet todella syvälle itsekeskeisyyden suohon.

• koston poitaja
        vanhuksille kirjoitti:

Saulin kannattajat haluavat kostaa vähävaraisille vanhuksille, koska nämä äänestivät Halosen presidentiksi. Samoin vapaa-ajattelijat ja eroa-kirkosta-liike eivät halua osallistua vanhusten auttamiseen, koska Yhteisvastuukeräys on kirkon järjestämä. Kostetaan! Kostetaan! Kostetaan kaikille, jotka ajattelevat eri tavalla!

kosto tulee aivan muusta arvomaailmasta kuin
        porvarillisuudesta, eikö sosialisti valta ole
        jo itsessään kosto niin vanhuksille, kun
        tavallisille ihmisillekin. Mietipä tarkemmin, olisiko kyseessä itsenäisten ihmisten kyky
        ajatella asioita pidemmälle, mitä on virkakoneistolla, joka on puoluekurin, ja kirkon
        hirmuvallan alla.

• millä tavalla

niin voisin tulla mukaan, jos ehdin kiireiltäni.

• Yx-äänestäjä
        millä tavalla kirjoitti:

niin voisin tulla mukaan, jos ehdin kiireiltäni.

Katsopa elääkö naapurustossasi joku yksinäinen
        apua tarvitseva vanhus tai useampikin!
        Jos ehdit tarjoa apua hänelle tai vaikka keskustele
        muutama hetki,milloin olet esim.ulkoilemassa.
        Pyydä joitakin kavereita talkoisiin mukaan niin ei
        tarvitse itse kokonaan kantaa vastuuta.
        2h/kk varmaan sinultakin löytyy kun vai järjestelet.
        10 hengen kimppa kun organisoidaan niin saadaan
        ihmeitä aikaan.Ota joku työtön mukaan joku päivä
        niin saa muuta virikettä kuin pubissa istuminen
        ja on samalla mukana yhteiskunnassa!
        Kiitos jo etukäteen!Tsemppiä!

• on jo
        vanhuksille kirjoitti:

aikoja sitten vajonnut johonkin suohon. Arkkippiispa Paarman kommentit muslimeihinkohdistuneista pilapiirroksista olivat jotain järkyttävää. Nyt meillä on siis arkkipiisapn mukaan sama jumala. Sitä hän ei kertonut onko se allah. Tosi kristitty ei kosta, sillä hänen riita-asiansa hoitaa Jumala ja myös kosto tulee Jumalalta, jos niin tarkoitettu.

• sinä
        vanhuksille kirjoitti:

äläköi tuomitsemassa täällä tietämättömyyttäsi. Ei kukaan liene vanhuksille kostamassa. Kirkon on syytä katsoa peiliin.

• auttaa

On sellaisiakin mahdollisuuksia auttaa, jotka menevät sinne minne on tarkoituskin. Suomessa siihen ei välttämättä tarvita edes välittäjiä.
      On kuitenkin hyvä katsoa miten ko. avustusjärjestö toimii. Millaiset kulut ja miten paljon menee sinne mihin lahjoittaja tarkoittaa.
      Tässä yhteisvastuukeräyksessä on kyllä pettämisen maku. Annetaan ymmärtää, että autetaan isänmaan apuatarvitsevia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      32
      11566
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      61
      4151
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      139
      3410
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      227
      2715
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      130
      2432
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      206
      1909
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      349
      1286
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      71
      1115
    9. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      2
      1038
    10. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      20
      977
    Aihe